User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
29 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: 1.4 hdi Hararet dalgalanması bir soruna isaret midir :beuj:

  1. #1
    E46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.577
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    1.4 hdi Hararet dalgalanması bir soruna isaret midir ?

    Arkadaşlar merhaba yeni aldığım Peugeot 206 1.4hdi aracımla düşük hızlarda örneğin sıkışık trafikte veya kasisli site içi yollarda (700- 1000 m) gezdiğimde hararet 90 dereceye kadar yükseliyor. Musait bi yola çıkıp uygun devirde 70-80 90 km hızlarda 2-3 km seyredince 70 ın altındakı çizgiye kadar düşüyor. Sonra trafik ışıklarında durup bekleyince yine yükseliyor. Bu durum normal midir? Yoksa araçta bir soruna mı işarettir . Ne olabilir, ne yapmam gerekir. Bundan önce yıllarca e46 kasa benzinli Bmw kullandim. Otobanda falan yarim saat 200 le gittigim oldu, hararet göstergesi ip gibi tam ortada duruyordu. yıllarca hiç oynadığına şahit olmadim, milim oynamiyordu. 1.4 hdi lerde hararet gostergesinin hangi sıcaklık değerinde olmasi normaldir, dalgalanma oluyor mu?
    Hararet göstergesinin sehir icinde gezerken ki durumunun fotorafını paylasiyorum.
    Peugeot 206 RC Feline -1.4 Hdi

  2. #2

    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    873
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    termostatınız tam kapatmıyor olabilir, yani suyu sürekli devirdaim ettiği için araç hızlanınca soğumaya başlıyor.

  3. #3
    AdoneuS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    274
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eski aracımdada öyleydi termostat değişince sorun düzeldi

  4. #4
    mstfcn28 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Giresun
    Mesaj
    875
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    106 GTI aracımda termostat değişikliği yaparak sorunu giderdim.
    70 in çok altlarına düşüyorsa muhtemelen sizin sorunda termostat.

  5. #5
    sinan-s - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    Bostancı/Suadiye/Etiler
    Mesaj
    6.313
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Peugeot larda gösterge oynar yukarı asağı..Normal senın durum hiçbir sıkıntı yok...trafiikte yukselır ve gereken yerde fan açar..
    2003 BMW E46 330 Cİ Topassss
    2006 BMW E46 318 Cİ SİYAH (SOLD)
    ]2001 PEUGEOT 106 GTI SARI SOLD)
    1998 DOĞAN SLX 1.6.İE BORDO (SOLD)
    2008 PORSCHE 911 TURBO S SiYAH (SOLD)

  6. #6

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.281
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    49 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben de aynı arabayı kullanıyorum. son serviste tamponun içinde ve aşağıda, radyatöre yakın duran bir anahtarın bozuk olduğunu tespit ettik. bu anahtarın içinde direnç var, çok basit bir devre. bu birim sayesinde fan belli bir su sıcaklığının üstünde düşük devirle çalışıyor. sıcaklık daha artarsa fan yüksek devire geçiyor.

    benimki bozulduğu için fan sadece yüksek devirde çalışıyordu. parça değişiminden sonra 2 kademeli çalışma düzenine döndü. kontrol edilmesini öneririm.

  7. #7
    E46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.577
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracı satin aldığım kişi 6-7 ay önce Termostatı değiştirdim dedi gibi kalmış aklimda yarin arayıp bir sorayım. Ona göre servise götürürüm yazılanlar mantıklı.
    Fiyatı nedir bu parçaların bilginiz var mı
    Peugeot 206 RC Feline -1.4 Hdi

  8. #8
    E46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.577
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sinan-s Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peugeot larda gösterge oynar yukarı asağı..Normal senın durum hiçbir sıkıntı yok...trafiikte yukselır ve gereken yerde fan açar..
    Bugün iki servise gösterdim ısrarla bir sorun olmadığını soylediler. Ustalardan biri zamanla radyatör çeşitli nedenlerle kirlenir toz toprak olur. Radyatör yuzeyini kaplayan bu kir bir nevi izolasyon yapar ve radyatörun performansını olumsuz etkiler öndeki ve tampondaki havalandırmadan guzelce su tut dedi. Su tuttum guzelce. Birde dediği klima radyatörü ile soğutma suyu radyatörü önlü arkali olduğundan dik ve uzun tirmanmalarda ve aşırı dur kalklı yoğun trafikte klimayı kapatmak fayda sağlar dedi. Yardımlar icin herkese teşekkür ederim.
    Peugeot 206 RC Feline -1.4 Hdi

  9. #9
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Trafikte 90 ok ama uzunda o denli düşmesi normal değil. Termostatı değiştirip, radyatör fan yanında kutu şçindeki röleleri vs kontrol ettirin derim. O kutuya ulaşmak için panjuru ve far çıtalarını sökmeniz yeterli.

    İstanbul da olsaydınız yönlendirme yapabilirdim ama İzmir için malesef.

  10. #10
    immortalboss - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Soma/Manisa
    Mesaj
    2.019
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aynı araç kuzenimde de var.Onunki de dalgalanıyor.Ancak bence hiç riske atmaya gerek yok.Termostatınızı değiştirip bir de fan kontrolü yaptırırsanız yaz öncesi gayet iyi olur diye düşünüyorum.

  11. #11
    E46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.577
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fana baktılar bugün fan çalışıyor dedi usta. Tekrar bi gözden geçirip takip edeceğim. sıkışık trafikte 90, araç 50 yi geçtikten sonra hizlı bir sekilde düşüyor (bölünmüş yol vs) 70 in altındakı çizgiye iniyor.

    Motor rolantide sağa çekip bekleyince bi sure sonra 90 a geliyor. Hareket edip önden rüzgarı alinca tekrar düşüyor. Sanki araç hava soğutmalı
    Peugeot 206 RC Feline -1.4 Hdi

  12. #12
    huseyinturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.562
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bir soruna işarettir.

    Sistemde hava olabilir,
    Müşür bozuk olabilir.
    termotat açık kalıyor olabilir.
    radyatör tıkalı olabilir

    Bunların hepsini 1.4hdi'da yaşadım, termostat açık kalırsa dur kalkta artar uzun yolda özellikle soğuk havalarda sürekli düşer.
    sistemde hava varsa dalgalanır, müşür bozuksa dalgalanır, radyatör tıkalıysa dalgalanır

  13. #13
    E46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.577
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı huseyinturk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bir soruna işarettir.

    Sistemde hava olabilir,
    Müşür bozuk olabilir.
    termotat açık kalıyor olabilir.
    radyatör tıkalı olabilir

    Bunların hepsini 1.4hdi'da yaşadım, termostat açık kalırsa dur kalkta artar uzun yolda özellikle soğuk havalarda sürekli düşer.
    sistemde hava varsa dalgalanır, müşür bozuksa dalgalanır, radyatör tıkalıysa dalgalanır
    Geçen soğutma suyu takviye deposunda su kalmamış göstergede uyarı verdi hic hareket etmeden antifrizli su koydum max çizgisine kadar takip ettim su mu kaçırıyor diye seviye değişmiyor. Şimdi düştü benim jeton : sisteme su taviyesi yapinca hava yaptı büyük ihtimal. Kendim alabilir miyim havayı basit bisey mi yoksa servise gideyim
    Peugeot 206 RC Feline -1.4 Hdi

  14. #14
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kapak açıkken durduğu yerde fan açtırın tamamdır. eski usül, sağondan solundan hava almaya çalışmaya gerek yok.

  15. #15
    ioz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    Osmaniye
    Mesaj
    433
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu sorunu yaşayan ne kadar araba gördüysem termostat açık kalıyordu. Benim de Opel Astra ile başıma gelmişti. Şehiriçi 90'a gelip sabit kalıyor, dur-kalk olmayan bir yolda (genellikle uzun yol) bayağı bir düşüyordu.

  16. #16

    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    48
    Şehir
    TÜRKİYE/DATÇA
    Mesaj
    1.057
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Termostat açık kalıyor.Termostatınızı değiştirin.

  17. #17
    E46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.577
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EREN34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kapak açıkken durduğu yerde fan açtırın tamamdır. eski usül, sağondan solundan hava almaya çalışmaya gerek yok.
    radyatörün kapağını mi yoksa su takviyesinin kapagini mı aciktiktan sonra fan actiracagim
    Peugeot 206 RC Feline -1.4 Hdi

  18. #18
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı E46 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    radyatörün kapağını mi yoksa su takviyesinin kapagini mı aciktiktan sonra fan actiracagim
    Su takviye kabı, diğer adıyla taşırma kabının. Fan açıp kapatana kadar olduğu yerde çalışsa tamamdır.

    Eski usül dersen de termostat kapağı üstünde hava alma yeri olması lazım. Dediğim gibi klasik yönteme gerek yok. Bu arada sistemde hava genelde harareti yükseltir.

  19. #19
    E46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.577
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EREN34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Su takviye kabı, diğer adıyla taşırma kabının. Fan açıp kapatana kadar olduğu yerde çalışsa tamamdır.

    Eski usül dersen de termostat kapağı üstünde hava alma yeri olması lazım. Dediğim gibi klasik yönteme gerek yok. Bu arada sistemde hava genelde harareti yükseltir.
    o zaman su takviye kabının kapagini açıyorum fan devreye girene kadar motoru ısıtıyorum doğru mudur?
    Peugeot 206 RC Feline -1.4 Hdi

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •