User Tag List

7 sonuçtan 1 ile 7 arası

Konu: Race chip one - box gelişimi

  1. #1
    R.I.P - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    09-77
    Mesaj
    2.984
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Race chip one - box gelişimi

    bunlarla ilgili defalarca yazıldı çizildi biliyorum. eskiden koskoca kutu içerisinde taş direnç vardı vs. şimdi bakıyorum işlemciler ayarlar falan ilerleme var gibi görünüyor. teknik açıdan pek bilgim olmadığı için soruyorum göz boyamamıdır yoksa remap kadar olmasada abartılmadığı taktirde pek zararı olmayan ufak iyileştirme olarak görülebilir mi?
    zaten ekonomi amaçlı aldığım bir aracı 120hp yapmak gibi bir niyetim yok. aksine fiyat görünce neymiş ne değilmiş diye incelerken aşağıdaki bilgi dikkatimi çekti.
    Eğer yakıt tasarrufu ilk önceliğiniz ise lütfen sipariş aşamasında ihtiyacınızı belirtin, biz buna göre gerekli ayarlamaları yapabiliriz.

    Opel Astra (J) 1.3 Cdt

  2. #2
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2.867
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teknolojisi gelişti evet Fakat hala sitelerinde deklare ettikleri rakamlar fake.. Yok öyle güçler emin olun..
    Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan

  3. #3
    R.I.P - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    09-77
    Mesaj
    2.984
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ucuza 95->120 yapmak gibi bir niyetim veya beklentim yok. 550 liraya degecek kadar bir ekonomi saglar mi kismindayim. Tabi enjektorleri elimizide aldiktan sonra 1lt tasarrufun anlami olmaz

  4. #4
    rain man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    34
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    2.194
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    58 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Öncelikle genel olarak konuşacak olursam bir araca yapacağınız custom neredeyse her şey aracınıza zarar da verir. (yay, güç artışı, büyük jant vs vs )

    Güç artışı isteğiniz ufacık dahi olsa box'ı tavsiye et mi yo rum.

    5 ay kullanmış birisi olarak, her ne kadar tavsiye edilen ayarlarda kullanmış olsam da (racechip one) 10 bin km olmadan turbonun sesi değişti, revize etme ihtiyacı doğdu. 2 kez turbo hortumu patladı ve racechip'i çıkardıktan sonra yatak vurma sesi duyduk, hiç birşeye zarar gelmedi ama açtık yatakları değiştik yatakla kurtardık.

    Belki sonuncusu 100bindeki bir araç için öncesinde nasıl kullanıldığını bilmediğimden bağımsız olabilir ama box çok düzeysiz bir şekilde muslukları açıyor. Yapmayın. 500 lira box ise 750'ye yazılım yaptırın.

    Kaldı ki olayın sistematiği belli, birisi tabiri caizse universal parça (marka motora göre ayrışsa da sonuçta 100 bindeki araca da 0 araca da aynı değişiklikleri yapıyor ve bir çok araç arasında kablo soket değişerek takılabiliyor). Haliyle güvenilirlik ciddi alta düşüyor. Çok alt devirlerden itibaren basınç geldiği için "ooooo çok iyi yaa" falan diyorsun. Ama işin gerçeğini anlaman çok uzun sürmüyor.

    Durumu gayet iyi olan bi abimden aldım. Yeni aldığı aracına da alacaktı, ben ondan denemelik 4 5 aylığına kullanmak için alır satarım dedim. Evet al satı çok hızlı ama parası olan adam bari bunu yapmasın. Kazandırdığı 300 lira için ya da kaybettirmediği 750 lira için aracın ömründen ömür almayın. Kenarda köşede çok gezerler şu kadar km kullandım sorun yaşamadım diye. Yaşayanı zaten sürekli denk gelmez.

    Dersen ki bir seneye arabayı zaten satacağım, bir sonraki alacak olan da umrumda değil bana hızlı güç artışı ve basmadığımda gelen ekonomi lazım (çok bariz olmasa da ekonomi sağlıyor) o zaman al. Ama sattıktan sonra kulaklarında çınlama için KBB polikliniklerini boşa doldurma

  5. #5
    R.I.P - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    09-77
    Mesaj
    2.984
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    25binde aldım şuan 60bindeyim yani geçmişini iyi biliyorum diyebilirim ve açıkcası 100-150binleri görmeden satmayı düşünmüyorum. bakımlarını eksik etmeden, canını da almadan en ekonomik ve sorunsuz şekilde bir yerden bir yere götürmesi yeterli benim için. zaten box konusunda ön yargılıyım durduk yere kaşınmayayım en iyisi

  6. #6

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.161
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    açıkcası racechipi 8 sene öncede halende bilen birisi olarak neyi gelişmiş anlayamadım, 8 sene önce neyse kelimesi kelimesine ayarına kadar halen o?


    varsada yazılı farklar emin olun göz boyamadan ötesi değildir, burada mantık basit bilim adamı olmaya gerek yok, box rezistör görevi görüyor ve sizin boxta ayar yaptığınız devir bantlarında geçerli olmak üzere yine kendinizce ayar yaptığınız oranda motora fazladan yakıt püskürtüyor.


    özetle 1800-4200rpm ayarladığınız diyelim ve atıyorum 3 ayarını yaptınız burada 1800-4200rpm leri boyunca yine atıyorum %10-15 daha fazla yakıt püskürterek motorun %10-15 daha fazla güç üretmesini sağlıyor.


    bunuda aptalca 5usd tutmayacak bir rezistör + süslenmiş kutu ve paket ile size sunmaktan öte birşey değil, rezistör adı üzerinde direnç yaratıyor ve motorun sensörü 1 birim yakıt atarken 0.9birim attım sanarak kendince 1 birim gerçekte 1.1 birim (artı %10 mesela) yakıt atılmasını sağlıyor.



    dizel motor benzinlinin aksine hava yakıt oranı hassası bir motor değildir uçuk seviyelere erişmediğiniz sürece ne kadar yakıt okadar güçtür dizelde ama bunun yanmaddesi= kurum çünkü evet güç artar ama belli hava karışımı olmadan kurumsuz üretemez motor, hava yakıt oranı bozultukça kurum üretir.


    yazılım dediğiniz zaman motora aynı şekilde yakıt fazladan attılır ama daha dengelidir çünkü o fazla yakıt sadece extra basınçla değil,valflerin süreside daha fazla açık tutularak vede turbonun bastığı havada artırılarak (burada az önce söz ettiğim hava yakıt karışımı = kurum problemi bir derece daha düzgün) ayarlanıyor.


    bence elbetdeki yazılım daha iyidir (abartılıp,abanıp 90hp aracı 140hp yapmadığınız ve limitleri bildiğiniz sürece) ama öbür yandan boxunda avantajları yok değil.

    box ile servise girip çıkartabilirsiniz
    boxta yazılımdaki artık yeni araçlar neredeyse kesin olan beyin sökme olayı yok
    box yeniden satılabilir bir ürün
    box kablosu / yazılımı değiştiği takdirde yeni aracınızada aktarılabilir


    eğer salakça ayarlarda kullanmazsanız, çok aç gözlü olmazsanız bence boxlada sorunsuz yaşabilirsiniz bizzat 2-2 ayarı kullanarak 40bin km 1.5dci 90hpliği kullandım, araçta dynoda box öncesi 95hp box sonrası 106.hp (küsüratı hatırlamıyorum ama bulursam dyno çıktısını paylaşırım) çıkarmıştı.

  7. #7
    AliDogukan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2015
    Yaş
    31
    Şehir
    Adana/KKTC
    Mesaj
    767
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Manavda yaptırdığınız remap bile box'tan iyidir çünkü değiştirdiği parametreler çok kısıtlı ve özellikle enjektörü çok gereksiz yoruyor.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •