2008 volvo c30 ford tdci 1.6 motor ve manuel vites. 49 litre ile 1150 km yapilmistir. 4.2 l / 100 km
Hiz 110 140 arasi degisken.
Printable View
2008 volvo c30 ford tdci 1.6 motor ve manuel vites. 49 litre ile 1150 km yapilmistir. 4.2 l / 100 km
Hiz 110 140 arasi degisken.
Renault Fluence 1.5 dci EDC.
2k km'de, şehir içi tüketim 4.7 (ekranda görünen)
Kardeşimin Auris'ide aynı, bakım uyarısı gelmeden yağ uyarısı çıkıyor hep..
Yalan olmadı tabi...Ben diesel sıralamasına baktım ve atıyorum 1.3 mjet Doblo ile 1.3 mjet Palio kıyaslamasından bahsetmedim :)
Aynı marka ve aynı motor kullanılan hatta aynı araç sıralamasına dikkat edersen bilir kişi arkadaşım...
Örn: sıralamada 2. sıradaki vw Lupo 3L ve 19. sıradaki w Lupo arasındaki yakıt farkı
onun hemen ardına Lupo ile Arosa ikiz araç gibi Arosa 7. sırada aradaki yakıt farkı 1Lt bu araç arasında ne kadar aero+kilo farkı +aktarma farkı var ?? bilginiz var mı ?
Listede bunun gibi örnekler var bikac tane daha...
Örn : Fiat Panda 14. sırada Fiat İdea 48. sırada bu iki araçta tip v.s olarak az farkları olan araçlar motorlarıda aynı bunun gibi...
172bin km devirdim clio da 4,5 - 5lt civarı karışık kullanımda :)
yeni c4 ankaradan kuşadasına + iki gün şehir içi kuşadası toplamda 800 km...tam depo çıkmıştım...tekrar full ledim 138 liralık mazut aldı...ort 4.1lt...
ilk bakıma girmedim 3300 km de daha...ve 3,4 kere top speed denememde var buna rağmen 4.1 :)
dizelde fransız hakkaten iyi...
kaç binde oluyor acaba bu motor revizyonu?
bizde de 65hp'lik var clio. bizim zaten trafiği görmüyor arabamız. ortalama 4.4-4.5. uzun yol gibi düşünebilirsiniz 80-90 sabit hız dört beş tane ışık var toplam on tane diyelim güzergahta:) günlük 35km filan yapıyoruz.
400bin küsürlerde hiç kapak açmamış bir seferde servis hatası yüzünden turbo değişmiş hala taş gibi dci motor var arkadaşımda bakımları 10bini bulmaz düzenli yapıldığı sürece bu km görmesi mümkün, dizel motorun mekanik parçaları pahalı olduğundan motor içi parçalarının bir çoğu değiştiğinden aracından memnun olanlar sandık motor koymayı tercih ediyorlar ortalama dcı motoru 5000tl civarına yapıyorlar.
listede 3. sıradaki lupo 3L 830 kg iken, 19.sıradaki lupo 975 kg;)seat arosa da lupo 3Lden ağır
panda ile idea zaten kilo ve aero olarak çok alakasız araçlar.
panda 1,3 dizel 155/80/13 jantlı 935 kg
idea 1,3 dizel ise 185/60/15 jantlı 1200 kg
bence şuan en az yakan dizel 1,2 tdi bluemotion gibi:)
Ben yazdığım rakam üzerini görmedim o özel servisin kaydına göre (servis tanıdık)
Sorsam 350.000 km deki adamda yemin billah ediyo turbo değişmedim diye
YavuzNaz o arakadaşın aracının km resim falan koyarsan güzel olur görmüş oluruz.
Bakımları yapıldığında çogu markanın ömrü uzun zaten kalite filitre yağ devam
4500-6000 TL arası fatura çıkıyor değişenlere bağlı sandıkta 100PS lik 7000TL ASF Renault fiyatı değil :)
Arkadaşımda megane var , okula gidip gelirken 3.5 ortalamayla gidip geliyoruz 2 kişi..
Hiç ışık ve durmak yok :D
Piyasada dolanan bir söylenti var dci motorlar için yaramaz uzun ömürlü değil diye, multijet kadar başarılı olmadığı aşikar, ama şuan 170bin km geçmiş olmama rağmen ben çok memnunum hem yakıtı, hem performansı yeterli gittiğim özel serviste motor yapılıyordu araca 4700 gibi bir rakam, sandık motoruda 6500-7000 civarı fiyatını olduğunu öğrendim, şahsen ben okadar masraf etmem :) fotoğrafıda bilare eklerim
Dip: 6200+kdv aksarayda hazır motor var :)
Çok kasmışsın..Wiki yormuş seni
Araçların model (karoser) olarak ve motor hacimleri olarak birbirine girdiğinide listede farketmişsindir 1.4 ler 1.7 ler 1.2 ler Fiatta 1.3 1.9 jtdler gibi ve Lupo yu hangi Arosa modeliyel kıyasladın? Lupo 3L ile Arosa 97-2001 yani ilk jenarasyona bak 135kg fark mı ?
Neyse çok pis utandırdın beni mahçup oldum TT ye :)
kesinlikle dci motorlar multijetlerden daha sağlam+daha uzun ömürlü+daha az yakıyor
renault benzinlilerinde mutlaka biyerlerinde bir sorunları oluyor ama dci ler kaya gibi:)
2 sene olmadan 185.000 yapıp sattık, satarkenki 2-3 deponun ortalaması bile 4,2 idi.
şuan ben 2001 laguna dti kullanıyorum geçen sene 195,000de aldım şuan 240,000e geldi hala tık yok.dtilerde kronik bir sıkıntı var ki o da serviste v kayışı değiştirirken gergilerin bilyası değiştiriliyor ama dışarda yaptırırsan eski gergi plastik olduğu için kayış yer yapıyor ve yenisini takınca kenarlarından kayışı yemeye başlayıp koparıyor.
240,000de 10 yaşında 1,9 laguna ile ben 5-5,5 uzun 6,5 ş.içi yakıyorum
Bence PSA 1.4 ve 1.3 Mjetinden başarılı :) bu benim düşüncem Fiat kullanıcıları küfretmesin hani.Ama 1.6 mjet ve 1.9mjet hakikaten enfes.
1.5 dci bence yakıt konusunda iyi dayanıksızlık konusu ise son yıllarda yalan oldu gibi ben şahsen 300.000km yapsan dci aracım ile daha ne isterim.
1.5 105ps 240nm performans yabana atılmaz sitedeki Diesel Master lar daha iyi bilir tabi :)
Konusacak çok sey varda konu kirleniyo gibi olmasın diye pek yazamıyorum :)
Saxo 1.5 dizel ustune tanimam ben hayatimda o kadar az akan binaraba. Gormedim 120 kurus yakiyor belkide daha azzzz :)
120 kuruş yaktığındaki benzin motorin fiyatına dikkat et istersen çünkü şu anda euro dizel 3,8-4 lira küsur olduğuna göre 3,2 litrenin altında yakması gerekiyor .
30TL ye İzmir şehir içi 200KM yaptım tam tamına. Depo fulledim 200km yaptım tam sonra tekrar depoyu aynı istasyon aynı pompada fulledim. 30.3TL de attı pompa.
Aldığım mazotta Total Exellium 3.82 tl sanırım bakmadım fişe.
Böyle bi ibarem yok hepsi şunu yapar bu kadar gider diye hangi postu okudun ? Diğer postlarada bakarsan bakım v.s koşullardan bahsetmiştik.
Eyvallah Golf 6 tdi almak şart olmuş :)
Hani az yaktığını falan biliyorumda şehir içi 100Km de 3.91 Lt yakıt duymamıştım az kassan şehir dışı verisini tuturucan.
İzmirin şehir içinin öğlen boş olması buna en büyük etken. Ayrıca aşırı sakin ve ekonomik kullanımda buna etken. Arabayı tanımak gerekiyor.
Zira ben eski Lagunam ilede İzmir-İstanbul (İzmir Altınyolda sıfırladım Yalova İDo da videoya aldım) arası ortalama 75km hız ile 390km yolu 5.8lt ile tamamlamıştım. 2.0 16v 140hp benzinli. (klima kapalı tek kişi) Videolu fotoraflı tastiklidir. Şahit Sekolive serkan videolar mevcut onda. Fotolar;
http://img440.imageshack.us/img440/3061/img6766z.jpg
http://img6.imageshack.us/img6/1794/img6767p.jpg
http://img854.imageshack.us/img854/4830/img6768f.jpg
[QUOTE=gokhan882;2776344]Böyle bi ibarem yok hepsi şunu yapar bu kadar gider diye hangi postu okudun ? Diğer postlarada bakarsan bakım v.s koşullardan bahsetmiştik.
Haklısın kanka :)
Muhalefettlik olmasın güzel değerler fakat o yolun büyük kısmını rampadan faydalanıp aşağı dogru sallanıyosun zaten :)
Aynı değerleri dönüştede yakalayabildin mi peki?
Valla 1.9 TD ile 13.2 Lt şehir dışı 2000d/d 80km/h ile 305km yapıyorum Gebze-Adapazarı 100km/h otobanda gidiyorum ve tırmanışlar var giderken + İstanbul-Eskişehir (Mahmudiye) Eskişehirin içinde geçerkende 4-5 kezde ışıga yakalanıyosun.Ama şehir içi konusunu tartışmam çünkü maruz kalınan yol ve trafik şartları herkesin farklı kaç kez dur kalk yaptı nasıl hangi devirde kullandı ışık beklerken önündeki adam 30cm ilerlerdi diye oda ilerlerdi mi bunları tartışırsak işin içinden çıkılmıyor.
Sen öğlen saatleri trafiğinden ve sakin-eko kullanımdan bahsettin bu şekilde yakaladım bu ölçüyü dedin ama İstanbulda bu şekilde çok zor.
Ben şuna kızıyorum herkes psikolojisini rahatlatıyor arabam şöyle az böyle kokluyo falan diye başka bişey değil. :icon_tup:
30TL 200km gayet normal degıl mı dızel araba ıcın :S bana garıp gelmedı yahu nedense :S
ben hayatta ışık yanık arac kullanmam(depo) gerekırse arabayı kullanmam arabada ışık yanmasın ayar oluyorum.
genelde 30tl'ye ben 200+ gıdıyodum ztn turkıyedeyken :S
arkadaşlar yanlış anlamayın :) ama şöförlük ayrı meziyet araca az yaktırmak cok cok ayrı meziyettir. herkes iyi araba sürebilir ama herkes az yaktıramaz bende bu olay kesindir. yakıt olayına bi ara kafayı kırmıstım şahinde bütün lpg beyin v.s. regulatoru değiştirdim ama değişen bişi olmadı :) sahibindene girip şahine 160kurus yakıyor yazıları kafamı bulandırmıstı sahibindende yazanlara kesinlikle itimat etmeyin. sonrasında baranın dediği video bende mevcut :) bi ara atabilrm istiyene. 476 gibi bi km yaptım bende yarım depoya izmir dönüşü klimasız 2 kişiyle ama cok hızlı gelmedik yolunda acemisiydik belki daha az yakabilridik :) 230 lira almstı full depo doldurdugumda içinde sanrım 10 liralık vardıı ben depoyu fullediğimde. 2ye bölsek 120 lira gibi bi rakama benzinli olarak istanbula evime kadar geldim. 2kere durdum yolda biri adres sormak biriside alısveris yapmak için. feribottan eskihisarda inince artık yol gözüme büyümüstü 12 civarı basarak (avrupa yakası )okmeydanına geldim bilmiyorm kaç km ama sırf bastım ordan sonra :)
120/476 = 251 krus gibi işi yaktı uzunda.
ve şuan dizel 30 tl ye 200 km yapabilmek ciddi sanattır. yapamayan yok demek istemiyorm ama kimse arabam neden okadar yol gitmiyor diye tribe girmesin. eskiden belki kolaydı ama şuan ciddi ciddi zor.
:) cok yazdım kusura bakmayın
edit: gokhan rampadan yararlandın demiş ama yaw o yolda ekonomi bence cok zor ya :) indiğin kadar belki cıkıyosn izmir cıkısı olsn bursada inip cıktıgın yerler var istanbul ankara yolu gibi düz değil o yol :D
edit 2 istanbulda gokhanın dediği gibi yakıt ortalaması tutturmakda okadar az yakmakda zor.
Dci motorlar hakikaten çilekeş motorlar...Bakmayın insanlar renault sevmiyor diye bilip bilmeden atıyorlar...
Kronik sorunu yok , mazot koysan yakıyor, bakım yapmazsan yap demiyor yolda bırakmıyor vs vs...