User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
35 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: volvo 1.6 d2...?

  1. #1
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    volvo 1.6 d2...?

    arkadaşlar daha yeni bir motor biliyorum ancak bu motorlarla ilgili bilgisi olan arkadaşlar varsa beni biraz bilgilendirebilirlermi..?
    bildiğimiz gibi motor 1.6 115hp gücünde ve 270nm tork üretiyor....

    öncelikle bu motor volvonun, fordun, pejonun, kullandığı 1.6 110 hp dizel motorun aynısımıdır yoksa biraz geliştirilmişimidir yoksa tamamen farklı yeni bir motormudur?
    farklar yada yenilikler varsa bunlar nelerdir?

    bahsettiğim motorla bu d2 motor arasındaki gördüğüm tek fark d2 motorun 115 hp ve 270nm tork olması, diğer 1.6 motor ise 110 hp 240nm tork üretiyor ve bunun dışında motor hacmi vs vs gibi teknikverileride teknik tabloda aynı görünüyor.....

    ayrıca yapılacak chip işlemiyle bu motordan diğer motora oranla farklı ne gibi güçler elde edilir?

    teşekkürler....

  2. #2
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.250
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu motor 8 subaplı diye biliyorum.Hani PSA grubunda 1.6 HDİ'lar 8 subap oldu ya yeni motoru S40'a koydular galiba.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_S40 burda gördüm.
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  3. #3
    CasabLanca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    10.180
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende 2006 model vardı motor ve yürüyen ford ile birebir aynıydı
    fakat makyajlanan kasada motor mitsubishi ile aynı deniliyor..

  4. #4
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.250
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CasabLanca Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bende 2006 model vardı motor ve yürüyen ford ile birebir aynıydı
    fakat makyajlanan kasada motor mitsubishi ile aynı deniliyor..
    yeni duydum abi
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  5. #5
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    8 süpapmı..!!! aboovv...

  6. #6
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki şimdi bu motor eskisinden iyi ve avantajlımı yoksa değilmi?

    teknik verilere bakıyorum güç artmış, tork artmış ama 0-100 hiç değişmemiş birde üstüne yakıt artmış!!! ve ağırlıkta artmış... ne alaka?

  7. #7
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.250
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    son hız artmış +5km ve Co2 emisyon artmış. farklı bir geliştirme olmuş..
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  8. #8
    TheAce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    1.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şu anda citroen peugeot ta kullanılan start stop özellikli motor kullanılıyor, tek bir alternatörden mikro hibrid dedikleri bi özelliği kullanıyorlar start stop özelliği var manuel şanzımanla ciddi anlamda az yakıt harcar. yeniliği konusunda tek sıkıntı sanırım o e-hdi muhabbetidir yani hiç denenmemiş motor. benm bir tanıdığım c5 ehdi aldı şimdilik bi sıkıntısı yok, 15.000 km yaptı onda 6r şanzımanla karmada 6 litre gibi bir değer alıyor pekte sakin kullandığı söylenemez...

    triger kayışı 180 binde değişiyor falan, çünkü sadece 2 adet rulman var. iyi motordur diğer motor bloğunu değiştirdiklerini sanmıyor, zaten peugeot dizel teknolojisinde çok ileri bir firma...

  9. #9
    Berkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    -
    Mesaj
    15.095
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    152 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    yeni emisyon hikayesine çıkan motor eurokaçsa artık ensonu
    1881 - 193

  10. #10
    luca55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Samsun / TRabzon
    Mesaj
    1.225
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yeni konu açmayalım özellikle D2 motor kullanıcısı varsa geçen zamanda yorumlarını alabılımıyız, artılar eksiler nedir? milenyum çağında rüzgar sesine hala bir çözüm bulunamadı mı?
    BaYTaR MURO

  11. #11

    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Samsun / İstanbul
    Mesaj
    4.561
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Focusla yolda denk geldim 115 tdci, baya iyi yürüyor.
    İnsanlar dci motorla makara yapardı forumda 8 valf motor mu kaldı vs gibisinden ama görüldüğü gibi bu motorla 16dan 8 valfe geçiş yapma gereği duydular teknik detaylarını bilemiyorum tabiki
    Golf MKVII 1.6 Tdi

  12. #12
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kapak yeni, blok aynı. Motor yine PSA/Ford/Volvo/Mazda vs.. ortak motor.

    Emiş, fazla valf sayısı özellikle yüksek devir çeviren motorlar için gerekli ve önemlidir. Dizel motorlar gibi yüksek devir çevirmeyen motorlarda düşük valf sayısıyla alt devirlerde iyileştirme yapılabilir.

    Ayrıca valf sayısı tek başına yeterli bir kriter değildir. Önemli olan hava akışının gerçekleştiği alandır;



    16 valf koymak yerine çapı arttırılmış 8 valf koyarak da benzer emiş ve tahliye yoluna ulaşılabilir.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  13. #13
    luca55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Samsun / TRabzon
    Mesaj
    1.225
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Osman Bahadır Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kapak yeni, blok aynı. Motor yine PSA/Ford/Volvo/Mazda vs.. ortak motor.

    Emiş, fazla valf sayısı özellikle yüksek devir çeviren motorlar için gerekli ve önemlidir. Dizel motorlar gibi yüksek devir çevirmeyen motorlarda düşük valf sayısıyla alt devirlerde iyileştirme yapılabilir.

    Ayrıca valf sayısı tek başına yeterli bir kriter değildir. Önemli olan hava akışının gerçekleştiği alandır;



    16 valf koymak yerine çapı arttırılmış 8 valf koyarak da benzer emiş ve tahliye yoluna ulaşılabilir.
    Tesekkur ederim bahadir ozelden aldigim bilgilerin ustune bunlari da bilmek faydali oldu.
    Sitemizde hic D2 kullanan yokmudur?birebir kullanici yorumlarida onemli
    BaYTaR MURO

  14. #14
    nosturkye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    409
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ygtrn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar daha yeni bir motor biliyorum ancak bu motorlarla ilgili bilgisi olan arkadaşlar varsa beni biraz bilgilendirebilirlermi..?
    bildiğimiz gibi motor 1.6 115hp gücünde ve 270nm tork üretiyor....

    öncelikle bu motor volvonun, fordun, pejonun, kullandığı 1.6 110 hp dizel motorun aynısımıdır yoksa biraz geliştirilmişimidir yoksa tamamen farklı yeni bir motormudur?
    farklar yada yenilikler varsa bunlar nelerdir?

    bahsettiğim motorla bu d2 motor arasındaki gördüğüm tek fark d2 motorun 115 hp ve 270nm tork olması, diğer 1.6 motor ise 110 hp 240nm tork üretiyor ve bunun dışında motor hacmi vs vs gibi teknikverileride teknik tabloda aynı görünüyor.....

    ayrıca yapılacak chip işlemiyle bu motordan diğer motora oranla farklı ne gibi güçler elde edilir?

    teşekkürler....
    motor ford mazda peugeot aracta kullanilan ayni motordur.
    genel bir sikintisi olan motorlar degil ancak partikul filtresi basiniza bela olabilir.
    bu belayi ise adm katkisi ile def edebilirsiniz.
    115hp motor 2. nesil bir motor +hp + nm sizi yaniltmasin 100 hp olan kasa daha seridir teknik verilerdende ulasabilirsiniz.

    aklinizdaki tum suali cevaplayabilirim iyi dercede kullanim ve servis deneyimim vardir.

  15. #15
    luca55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Samsun / TRabzon
    Mesaj
    1.225
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu partikul filtresi dediginiz her 10 binde bir mi sorun cikartiyor yoksa 100 binde mi? Nekadar maliyeti varki bunun? Ayrica garantili araclarda garanti kapsaminda degistirileniyormu
    BaYTaR MURO

  16. #16
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı efe_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Focusla yolda denk geldim 115 tdci, baya iyi yürüyor.
    İnsanlar dci motorla makara yapardı forumda 8 valf motor mu kaldı vs gibisinden ama görüldüğü gibi bu motorla 16dan 8 valfe geçiş yapma gereği duydular teknik detaylarını bilemiyorum tabiki
    Alıntı Osman Bahadır Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kapak yeni, blok aynı. Motor yine PSA/Ford/Volvo/Mazda vs.. ortak motor.

    Emiş, fazla valf sayısı özellikle yüksek devir çeviren motorlar için gerekli ve önemlidir. Dizel motorlar gibi yüksek devir çevirmeyen motorlarda düşük valf sayısıyla alt devirlerde iyileştirme yapılabilir.

    Ayrıca valf sayısı tek başına yeterli bir kriter değildir. Önemli olan hava akışının gerçekleştiği alandır;

    http://www.billzilla.org/valvearea.jpg

    16 valf koymak yerine çapı arttırılmış 8 valf koyarak da benzer emiş ve tahliye yoluna ulaşılabilir.
    Osman abinin de dediği gibi kapak yeni, blok aynı blok. Kapağın yeni olmasının sebeplerinden birisi ise güncel dizellerde sıkıştırmaların 14-15 civarlarına kadar düşmüş olması, PSA grupta bu yola girdi bu yüzden. Yeni nesil turbosu ve 8v kapağı ile turboyu daha alt devirlerde doldurmayı, yüksek viteste düşük devirlerde rahat seyretmeyi sağlıyorlar işte. "aaa 8v, bu olmamış, pis, kaka, cacık bu" demesin kimse

  17. #17
    Cansın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul - Çekmeköy
    Mesaj
    475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    D2 motor 8 subaplı motor
    eski 1.6d 16 subaplı
    D2'de yazılım yapılırsa biraz problem çıkarabiliyormuş ve eski motordan 1lt fazla yakıyor.
    1.6 drive bulabiliyorsan ondan al derim.Eski C30 kullanıcısıyım

  18. #18

    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Samsun / İstanbul
    Mesaj
    4.561
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı luca55 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu partikul filtresi dediginiz her 10 binde bir mi sorun cikartiyor yoksa 100 binde mi? Nekadar maliyeti varki bunun? Ayrica garantili araclarda garanti kapsaminda degistirileniyormu
    Abi 1.6 motor volvo gibi bir araçta aman aman keyifli değil ... 2 litre dizel alabilme şansın varsa kaçırma derim
    Golf MKVII 1.6 Tdi

  19. #19

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.112
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu moyoru mazda3 te kullandik 65000km. Aracimiz yazilimliydi hic sorun yasamadik. Tavsiye ederim keyifli motordur...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •