takipteyim merak ettigim bi konu var mi guncel
takipteyim merak ettigim bi konu var mi guncel
Dün gece (04 sularında) motorun yağını koyup, bujiyi ve enjektör soketini söktüm ve yağ dolaşsın diye marşa bastım.
Yağ seviyesini kontrol ettikten sonra bujiyi, enjektör soketini tekrar taktım, son bir kontrol yaptım ve bastım marşa... Benzin hortumlarındaki havayı atana kadar önce bir-iki öksürdü, ardından VRROOOM dedi.
İçinde motor olmayan bir scooterin tüm elektrik tesisatını "körlemesine" değiştirip kesip biçmiştim. Sıfırdan enjeksiyon sistemi monte edip, üstüne üstlük motoru da iki ayrı (farklı) motorun parçalarını kullanıp, bir de silindir hacmi büyüterek toplamıştım.
Marşa basmadan önce heyecan yaptım yani.
Neyse, "Vroom"dan sonra, "gümbedegümbedegümbedegüm" diye bir rölantiye oturdu. Ses çok güzel!
Sevincim kısa sürdü.
Yere damlayan yağ damlaları şeklinde bir gol yedim motordan. Hakem de verdi golü.
Silindirin blok ile birleştiği noktadaki contayı elde yapmak şeklinde bir kumar oynamıştım. O eli kaybetmişim.
Sinir bozukluğu ile, aletleri dahi toplamadan her şeyi öylece bırakıp gidip işe verdim kendimi.
Elimdeki projeyi teslim eder etmez motoru söküp (artık her şey tertemiz, sökmesi çok kolay) gidip adam gibi bir conta yaptıracağım. Gerekirse bakırdan kestireceğim contayı.
Bir de, şunu kullanacağım muhakkak:
Benim elimde şu anda mevcut olan conta sızdırmazlık malzemesi de şu:
Ama, o conta için işe yaramadı. Devirdaim pompası, emme manifoldu gibi yerlerde canavar gibi aslında.
Neyse.. Bu işler deneme/yanılma olmadan olmuyor. Bir daha denemek lazımmış demek ki.
Ama, motor ilk marşta çalıştı! Bu da benim tesellim.
Yağ sızıntısı benim hatam, bu kesinleşti.
Bir daha kağıt contaya güvenirsem, iki olsun...
Kağıt daha montaj esnasında yürümüş, dağılmış, dünyası kararmış.
Durum şu şekilde:
Bostancı oto sanayi sitesinde çok iyi bir contacı var. Telefon ettim, bakır conta yapıyorlar.
Ben bunun hakkından gelmesini bilirim.
Tam olarak şurası: (haritada kırmızı ile "1" şeklinde işaretlediğim yer)
Yandex.Haritalar
Telefonu da: 0216 573 3950
Akla gelen, gelmeyen her türlü conta yapılabiliyor.
BİTTİ!
Bu akşam saat 21:30 itibarı ile test sürüşünü yaptım, sonuç inanılmaz.
Daha rodaj ve tuning faslı var.
Gerçekten heyecan yaptım.
Detaylar, fotolar geliyor (iş yetiştiriyoruz da)
bütün foruma gy6 aldırcaksınız zaten yakıt fiyatları falan tavandamotorları yükleyip yarışacaklar
![]()
turbocuk istiyoruz
Eveeet... Fotoğrafları düzenledim sonunda.
Seri halde yüklemeye başlıyorum.
Sizden ricam, bütünlüğü bozmamak adına şu yükleme işi bitene kadar konuya mesaj yazmamanız. Bunu istediğim için lütfen kusura bakmayın, ama konu dağılırsa toparlayamam, su kaynatırım, balata sıyırırım diye korkuyorum da ondan..
Konuya dalmadan önce, kendi işini kendileri yapan scooter sürücüleri için ufak bir fren ipucu vermek istedim.
Arka kaliperlerin hava tahliye çıkışları, hidrolik girişinden daha alçakta kaldığı için, arka frenin havasını almak bildiğiniz eziyet oluyor. Bunun üstesinden gelmek aslında çok kolay.
Resimde gördüğünüz gibi, bir parça kontrplak kullanarak bir adaptör yaparsanız (3 dakika sürer), frenin havasını toplam 5 dakikada alır, işinizi bitirirsiniz.
Kontrplağın kalınlığı diskin kalınlığından biraz daha fazla. Bu sayede havası alınan kaliper diskin üzerine kolayca oturuyor.
Şimdi gelelim esas meseleye...
Proje 3 ayaklı.
- Önce motor hacmi yükseltilecek
- Sonra uzun yolda sıkıntı çekmemek adına bir yağ soğutma sistemi tasarlanıp monte edilecek
- Ardından da, EFI conversion yapılacak. Yani, karbüratöre veda edip, enjeksiyon sistemine geçilecek...
Kanuni Merlin, 3000 TL seviyesinde bir scooter.
Piyasada çeşitli fiyat basamakları var. Bir sonraki seviye 5500-7000, ondan sonra 11000 civarı, ardından 15000, sonra da 8000 Euro ve üzeri var.
Araştırdım. Fiyat seviyesini belirleyen poponuzun rahatlığından ziyade, motor donanımı.
Üst kalite scooterlarda hacim daha büyük. Baba scooterlarda yağ soğutucular var. belli bir fiyat aralığının üzerinde karbüratör yok zaten.
Benim de amacım motoru daha iyi hale getirmekti, o yüzden projem bu yönde şekillendi.
Hacim büyütmek için neler yaptığımdan ilk mesajlarda bahsettim zaten.
O yüzden işin aksiyon kısmına girelim:
Burada motorun orijinal halinin fotoğrafları var. Standart 149cc GY6. Yedibuçuk beygir!
24mm karbüratör, kallavi bir hava emiş sistemi, tıntın bir motor işte.
![]()
Ha, bu arada, motoru söküp takmak için mutlaka darbeli bir somun tabancası gerekiyor.
Geçen sene lastik mastik sökerim diye 12 voltluk bir tabanca almıştım. Hiç kullanmamıştım. Meğer alet canavar gibiymiş.
Evin içinde nereden 12V bulurum derken, aklıma model uçaklar için kullandığım uçuş kiti geldi. İçinde 12V akü var (ben yapmıştım). Tam biçilmiş kaftan oldu...
![]()
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)