TURBO_S2K Nickli Üyeden Alıntı
E0041 - dostum ne demek istediğini iyi anladım. Dyno ya *** atmamışsın ve kısaca DD Dynojet e göre %10-%12 düşük ölçüyor ama bizdekilere göre ne kadar farklı görmek istiyorum demişsin. Bunun net bi cevabı yok. Ama şunu sölemek istiyorum. Eğer sendeki SERP Dyno da stock S2000 240 çıkarıyor ise DD de 215 gibi çıkarıyor ise, bu zaten seninki ile arasında %10 luk bir fark olduğunu gösterir.
F H E olarka güç almak gerçekten çok zor S2000 de bunu zaten çoğu insan artık biliyor. Sadece F H E ve beyin ile bu güç garip geldi demişsin sanırım, ama diğer arkadaşlarında yazdıığı gibi arabada işli emme ve kapakta var. Araç düşük bile çıkardı aslında çünkü malesef subablarla alakalı bi sıkıntı oldu yanlış geldiler. Birde her zaman söylediğim birşey var sadece dyno daki rakamlara takılmamak lazım sonuçta dyno denen şey sadece peak hp gösteren makina değil. Boylu boyunca güç eğrisine bakmak lazım. Bundan 4 sene önce bir s2000 i paşaoğlunda stock ölçtük, 240.5 çıktı. Arabaya Mugen filtre, berk header ve T1R egzos takıldı araba dyno ya aynı gün tekrar çıktı ve 241 çıkardı. 0.5 hp güç aldı. Herkes güldü etti, arabayı çıkardık, kafa kafaya gittiği arabaya 3 boy attı çünkü peak hp nin önemi yok. S2000 de hele hiç yok, asıl 9000 devirde ki peak hp değil, altlarda ne kazandığı önemli.
Paşaoğlunda sadece filtre ile 262hp çıkaran araba da oldu çok enteresandır. Demek istediğim dyno markası önemli değl. Serp te ne çıkarıcağının da önemi yok aslında. Sonuçta araba stock 220 hp çıksa DD de, 247 çıkarmış. Bu zaten aradaki farkı gösteriyor. Başka dyno ya göre %10 da az ölçse %1 de az ölçse adam 25 hp gibi güç almış
Bu arada S2000 den güç alınmaz imkansız tabusu olmasın kimsenin kafasında. Doğru yapılmış atmosferik bir F20C ciddi güçler alabilir. USA de 300+ hp atmosferik S2000 ler var. TR de malesef atmosferik setup lar TL/hp olarak bakıldığında pahalı olduğundan herkes F H E takıp güç almaya çalışıyor. Beyin takan atmosferik araba çok az çünkü pahalı geliyor beyin takmadan da güç almak zor. Atmosferik bi s2000 e wideband takınca bunu zaten görüyoruz. Saçma AFR lerde yürüyor.
Bununla beraber atmosferik s2000 de güç almak çok iyi bir mapper gerektiriyor. Sadece mapper farkı ile 20 hp lere kadar güç alan S2000 ler var yurtdışında. Dyno üzerinde ince eliyip sık dokuyup ayar yapmak lazım.
Zaten bu güçlerin eskiden diilde şimdi çıkıyor olmasının sebebi bu. Eskiden ayar yaptıran bile yolda tam gaz bide otobanda seyir ayarı yapıp, sadece dyno da ölçüm yapıyordu. Artık dyno da yol yokuş trafik sorunu olmadan istenen devirde istenen avans açılabiliyor boylu boyunca ayar yapılabiliyor. Bu güçlerin aslında bu kadar inanması güç olmasının sebebi de bu. Tabi birde PPR Kaan da yoktu eline dremel i alan port polish çi sanıyodu kendini. Artık CNC si olan CFM ölçümü yapan bi poer polish cimiz var. Ellerine sağlık çok iyi iş çıkarıyor
Yazdıklarım sana değil, genel bi bilgilendirme yazısı. sadece senin birkaç soruna başta cevap da vermek istemiştim o yüzden mesajın başında adını yazdım.