User Tag List

8 sonuçtan 1 ile 8 arası

Konu: Soğuk motorda stop etme.

  1. #1
    erden1978
    Misafir

    Soğuk motorda stop etme.

    Selamlar..
    Peugeot 106xn 1999 Model tek nokta enjeksiyonlu Benzin+ Lpg li aracım var.
    Yaklaşık bir aydır aracım soğuk motorda çalışıyor fakat gaz vermessem anında stop ediyor.Yaklaşık bir kac dakika sürekli gaz vererek motorun ısınmasını sağlıyorum Motor ısınınca sorun kalmıyor.Sanki otomatik jikle çalışmıyor gibi. Arada nadirde olsa tek seferde çalışıyor ve otomatik jikle devreye giriyor.Motor soğukken yüksek rolantide çalışıyor.
    Isı muşuru dediler. Mavi ve yeşil değiştirdim onları.değiştirdikten sonra İlk gün iyiydi daha sonraki gün aynı sorun devam etmeye başladı.
    Birde aracım motoru 1.1 Olduğu icin trafife az da girsem park ettikden sonra aracın fanı hemen devreye giriyordu.Sanki bu sorun başladığından beri fan çalışmıyor.
    Yardımlarınızı bekliyorum..

  2. #2
    erden1978
    Misafir
    Ankarada peugeot marka araçlarından anlayan iyi bir elektirik ustası varmıdır bildiğiniz..

  3. #3
    erden1978
    Misafir
    Bu ısı sensörlerinin bozuk ve ya çalışır olduğunu öğrenmenin bir yolu varmıdır.

  4. #4
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sorun jikle gibi görünüyor
    en önemli şey motor suyu tammı ? baktınızmı ?

    ısı sensörleri (ntc) kolay kolay bozulan birşey değildir
    çünkü mekanik bir yapısı yok, takarsın dokunmazsan 20 yıl bozulmaz
    sökme - takma sırasında hep zarar görür onlar

    onları ölçebilirsin, birkaç yöntemi var
    aracın kendi test cihazı varsa oradan su sıcaklığını- hava sıcaklığını görürsün
    eğer direnç değerini biliyorsan ölçü aleti ile omajını kontrol edersin
    bu kadar, sağlamsa sağlamdır

    siz jikle mekanizmasına - yapısına bakın
    soketleri kabloları kontrol edin
    ısı sensörlerinin kablo ve soketlerine bakın

  5. #5
    erden1978
    Misafir
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sorun jikle gibi görünüyor
    en önemli şey motor suyu tammı ? baktınızmı ?

    ısı sensörleri (ntc) kolay kolay bozulan birşey değildir
    çünkü mekanik bir yapısı yok, takarsın dokunmazsan 20 yıl bozulmaz
    sökme - takma sırasında hep zarar görür onlar

    onları ölçebilirsin, birkaç yöntemi var
    aracın kendi test cihazı varsa oradan su sıcaklığını- hava sıcaklığını görürsün
    eğer direnç değerini biliyorsan ölçü aleti ile omajını kontrol edersin
    bu kadar, sağlamsa sağlamdır

    siz jikle mekanizmasına - yapısına bakın
    soketleri kabloları kontrol edin
    ısı sensörlerinin kablo ve soketlerine bakın
    Motor ara motor olduğundan pek anlayan yok.Jiglenin nerde olduğunu bilmiyorlar.
    Yada benim gittiğim ustalar şansımı bu motor hakkında bilincsiz cıktı.
    Yalnız bir usta bu ısı sensörünün motorun ısısını yada suyun ısısını ölçtüğünü ve ısıyı ucu ya gönderip ecuda sıcaklık derecesine göre oto jigle yaptığını söyledi.
    Birkac kişi ise rolanti motorundan bahsetti.
    Bende soketlerden şüpheleniyorum.

  6. #6
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aracın ve motorunun detaylarını bilmediğim için detay veremiyorum bende

    ecu kontrollu araçlarda jikle elektronik kontrollüdür
    su sıcaklığına göre kontrol ünitesi motorun soğuk olduğunu tespit eder ve
    ona göre ateşleme ve enjeksiyon sürelerini ayarlar

    ayrıca bir rölanti valfi vardır veya bir step motor vardır gaz kelebeğinin yakınlarında
    ecu bunuda elektronik olarak kontrol eder , açar kapatır, rölantiyi düzenler.

    kısacası sabahları devir daha yüksek ve motor çalışırken daha zengin çalışır
    ısınınca normale döner

    sizin bu sistemde sorun var gözüken o
    yazın bu sorun çıkarmaz ama kışın ilk çalıştırma çok zor olur

  7. #7
    2000HC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    265
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gaz kelebeğinin temizliğini en son ne zaman yaptırdınız?
    Wrecked Ford.. Pinto under bonnet

  8. #8
    erden1978
    Misafir
    Alıntı 2000HC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Gaz kelebeğinin temizliğini en son ne zaman yaptırdınız?
    Bu arac ara motor.
    Teknokta enjeksiyonlu ama mikserli.Gaz kelebeği yokmuş bu arabada.
    Fakat bir kere aracı cihaza sokmuştum.Bosch servisinde.
    Gaz kelebeği arızası verdi
    Gülermisin ağlarmısın.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •