User Tag List

Sayfa 1/5 123 ... SonSon
87 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Clio sport motor modifikasyonu

  1. #1
    LIGHT RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    DZC
    Mesaj
    375
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question Clio sport motor modifikasyonu önerileri

    selam arkadaşlar

    Clio 1.6 16v (Türkiyede sport diye tabir edilen) aracımda;

    1) Simota Universal filtre
    2) Otto Spec Eksoz

    Mevcuttur.


    Sizden bu araç için daha farklı ne gibi motor modifikasyonlarının yapılabileceğini

    ve ne kadar daha güç artışı sağlayabileceğimin

    önerilerini bekliyorum.
    K-TEC RACİNG
    (RENAULT TUNİNG SPECİALİSTS)

  2. #2
    Eyup Duygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.754
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Chip filtre egzost üclüsüne bir adım kalmıs iyi bir yazılım dusunebilirsin..
    DynoDynamics in Ecutuned

  3. #3
    LIGHT RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    DZC
    Mesaj
    375
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Eyup Duygun Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Chip filtre egzost üclüsüne bir adım kalmıs iyi bir yazılım dusunebilirsin..
    Peki yazılımla ne kadar +hp alabilirim.
    K-TEC RACİNG
    (RENAULT TUNİNG SPECİALİSTS)

  4. #4
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motor kodu 1.6 16v nin (K4m miş ok )

    bide egzoz manifoltun ne tarafta? radyatör tarafındamı yoksa gövde tarafındamı?

  5. #5

    Üyelik
    Jul 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    izmir,kutsal topraklar
    Mesaj
    267
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    valla benim araştırdığı kadarıyla

    cai,egsoz,headers bunlar chip ile destekleniyor,hatta rs gaz kelebeği montajlanıyor.
    fiyat perf açısından en mantıklı olanlar bunlar bence,ha bi de ayna mahruti ya da şanzımanın 1.4 ya da 1.2 ninkiyle değiştirip daha da serileştirmek mümkün sanırım.

    bunları yaptıktan sonra hangi araçlarla nasıl gider hiçbir fikrim yok ama

  6. #6
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı iynn-RS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    motor kodu 1.6 16v nin (K4m miş ok )

    bide egzoz manifoltun ne tarafta? radyatör tarafındamı yoksa gövde tarafındamı?

    k4m motor kodu egzoz manıfoltuda govde tarafındaymıs

    kendı sorumu kendım cevapladım


    egzoz manıfoltu onde olsaydı dırek turbo yap hıc ugrasma dıyecektım ama arkadaymıs.clıo rs ler gıbı.turbo yapmak zor olur.ama yapılmayacak bısı degıl.


    atmosferıkte yapılacaklar bellı cogu arac ıcın zaten.

    parcalar varsa yuksek sıkıstırmalı pıston,egzantrık olabılır


    bu parcalar yoksa kapak işleme(arastır baska hangı aracların kapakları oluo o bloga,o bloga takılabılen ve portları daha genıs bı kapak guzel olur)-uydurabılırsen clıo rs manıfoltu ve kelebegı(manıfoltlar benzıyo bırbırıne fotodan gordugum kadarıyla uydurmak o kadar zor degıl) sanzuman oranları uzunsa kısa sanzuman bulabılırsen guzel olur.clıo rs egzoz manıfoltu.(bence manıfoltlar uyar uymazsada yenı flans yapılır takılır).yuksek sıkıstırma pıston bulamazsan ustundekı pıstonların buyugunu kesın bulursun bıraz hacım kazanırsın.

  7. #7

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    5.957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    k4m lere uygulanan filtre islemleri genelde yanlıs uygulanıyor, siz nasıl yaptınız bilmiyorum ama doğrusunu yaptıgınızı varsayıyorum.

    headers ve 51mm duz boru yapıp sonada guzel bi susturucu koyabilirsiniz. kapagı acıp biraz taslayıp kapatabilirsiniz.

    butun bu işlemlerden sonra yaptıracagınız duzgun bi yazılımla 10 hp civarı bi guc elde edebilirsiniz.

    ben bu islemler sonucu 108 hp olan aracımı 123 hp ye yukseltmistim zamanında...
    Polo gti 2.43.85 best
    Octavia vRS 2.38.40 best
    Polo gti 56.8 best ''korfez''
    Octavia vRS 56.7 best ''korfez''
    Bulut Elektrik

  8. #8
    wekoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    TURKEY (20)
    Mesaj
    3.243
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende daha yeni 1.4 16 v rxt aldım..

    cihp filitre ve eksoz yapmayı hatta 51 boru olursa daha iyi olacagını sylediler bana
    bendaha bişi yaptırmadım ama cihp yaptırmayı düşünüyorum kısa bir zamanda iltibatı koparmayalım o zaman ben cihp attıırnca ne kadar performans sagladıgını sana iletirim
    gariban 106 gti....

  9. #9
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ahmet3425 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    k4m lere uygulanan filtre islemleri genelde yanlıs uygulanıyor, siz nasıl yaptınız bilmiyorum ama doğrusunu yaptıgınızı varsayıyorum.

    headers ve 51mm duz boru yapıp sonada guzel bi susturucu koyabilirsiniz. kapagı acıp biraz taslayıp kapatabilirsiniz.

    butun bu işlemlerden sonra yaptıracagınız duzgun bi yazılımla 10 hp civarı bi guc elde edebilirsiniz.

    ben bu islemler sonucu 108 hp olan aracımı 123 hp ye yukseltmistim zamanında...

    sen bu işlemlerden 15 hp almışsın ama 10 hp alınır dıyosun

    senınki ciyerlimiş o zaman

  10. #10

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    5.957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı iynn-RS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen bu işlemlerden 15 hp almışsın ama 10 hp alınır dıyosun

    senınki ciyerlimiş o zaman
    hyr yazılımla 10 hp alınır ki ben yazılım sayesinde aldım o 15 hp yi yoksa nereye alıyorsun 15 hp yi
    Polo gti 2.43.85 best
    Octavia vRS 2.38.40 best
    Polo gti 56.8 best ''korfez''
    Octavia vRS 56.7 best ''korfez''
    Bulut Elektrik

  11. #11

    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.890
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Header-51lik düz boru ile egzozunu tamamlayabilrsiniz..Header a kesinlikle sargı da attır direk filtreye sıcağını veriyor kelebek hemen üstünde..Motor içi için yüksek sıkıştırma wössner piston mevcut..Colombo'nun dereceli egzantriği mevcut..Sonrasında da güzel bir yazılım yapılabilir.Clio rs manifoldu uyuyorsa iynn-RS'in dediği gibi çok daha iyi olur..O plastik manifoldla motor içine girilmez
    Gözün yer o kadar detaya girermisin bilemem

  12. #12
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    Denizli
    Mesaj
    1.046
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı wekoo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bende daha yeni 1.4 16 v rxt aldım..

    cihp filitre ve eksoz yapmayı hatta 51 boru olursa daha iyi olacagını sylediler bana
    bendaha bişi yaptırmadım ama cihp yaptırmayı düşünüyorum kısa bir zamanda iltibatı koparmayalım o zaman ben cihp attıırnca ne kadar performans sagladıgını sana iletirim

    Şevkicim hayırlı olsun

    bende 2003 1.6 16v Dinamique aldım.. Takip edeyim bende konuyu Uğrarım yanına konuşuruz

  13. #13

    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.890
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı umitgt Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şevkicim hayırlı olsun

    bende 2003 1.6 16v Dinamique aldım.. Takip edeyim bende konuyu Uğrarım yanına konuşuruz
    Hayırlı olsun aracının konusu açarsan bi fotoğraflarını görelim

  14. #14
    eser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    4.774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    zamanında yaptık,

    flitre,eksoz,süperchips,kapak taşlama ve port polish bunun sonucunda 127 hp aldık

    headers taktık 124 hp oldu

    bu listeye bir de rs gaz kelebeği en mantıklı en uygun tune işlemi ve tatminkar oluyor

    bunlarda aracın bir kaç videosu

    206 quick eksantirik falan vardı çok çok iyi yürüyen bir 206 idi

    http://www.youtube.com/user/UNufaq#p/u/3/zGRrQoOwBDQ

    standart clio 1.6 sport la drag videosu standart olan benim arabam o gün 3 4 defa denedik fark 2 boy da oldu 6 boyda oldu bu video en çok fark açtığı videodur

    http://www.youtube.com/user/UNufaq#p/u/3/zGRrQoOwBDQ

    bu da bir gece autodromu kiralamıştık o geceki aracın vıdeosu

    http://www.youtube.com/watch?v=CIUVH0yb0PM

  15. #15
    LIGHT RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    DZC
    Mesaj
    375
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bütün arkadaşlara ilgileri için teşekkürler.

    ben araştırmalarıma devam ediyorum. yazılmayan ve yapılabilecek diğer önerileride bekliyorum.
    K-TEC RACİNG
    (RENAULT TUNİNG SPECİALİSTS)

  16. #16
    alpeRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Antalya-Girne
    Mesaj
    920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hiç bir mod işlemine başlamadan bence ilk yapılması gereken headırsı sargı ile sarmak yoksa acayip sıcak hava çekiyor filtre oradan....

  17. #17
    LIGHT RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    DZC
    Mesaj
    375
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alpeRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hiç bir mod işlemine başlamadan bence ilk yapılması gereken headırsı sargı ile sarmak yoksa acayip sıcak hava çekiyor filtre oradan....
    standart headers ı mı?sarmam gerekli????
    K-TEC RACİNG
    (RENAULT TUNİNG SPECİALİSTS)

  18. #18
    alpeRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Antalya-Girne
    Mesaj
    920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı LIGHT RS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    standart headers ı mı?sarmam gerekli????
    Standartta olsa bi şekilde izole et bence acayip zarar araca...

    Bu arada filtren nereye bakıyor ?

  19. #19
    VSO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    185
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu motoru çok iyi tanıyorum. Atmosferik olarak sınırlı bir motor. Emme manifoldu plastik olması büyük dezavantaj, ayrıca gaz kelebeği ve emme portu birbirine çok uzak. Egzos manifoldu arkada ve hava filtre kazanı da tam üstünde kalıyor nalet olsun. Öncelikle sağlıklı bir modifikasyon işine gireceksen ve eğer biniciysen, baştan sona, Supersprint 4-2-1 headers, yine aynı markadan de-cat ya da en azından perf. tipi kat., mid pipe ve son susturucuyla egzozdan yana alabileceklerinin hepsini alırsın. Headers'ı muhakkak sardırıp iyi bir yerde öyle takmak en kral çözüm. Açık filtre olarak K&N 57i-0488 kodlu filtreyi kullanmanı tavsiye ederim. Bobinlerin Denso ya da BERU olsun, bobinden kayıplar çok oluyor. Aynı zamanda fabrikasyon bujilerden şaşma, Bosch fln uzak dur. Isındığında performans düşüklüğü ve yakıt tüketimi artıyor. Orjinal bujileri Eyquem markadır. Yazılım olarak bi piggyback ve işini bilen bir tuner yeter de artar bile. Hatta RSTuner temin edebilirsen çok güzel yazılımlar elde edebilirsin performansa yönelik. Dereceli egzantriklerden falan uzak dur. Kapağa hiç dokunma. Diğer ark.ların dediği gibi 172 gaz kelebeği bulabilirsen uygulayabilirsin. Verimli sonuçlar alanlar var. Şanzıman zaten kısa, 1.4 ile 1.6nın ki aynı, araban hafif ve 195/50/15 ölçüde hafif bir jant kullanırsan, tadından yinmez. Tüm bu saydıklarım 1.4 16V içinde geçerli.. Emme manifoldu RS'inki olmuyor maalesef, kapak olarak ta dünyada farklı bi kapak koyan henüz rastlamadım. 1.4-1.6 birbirine oldukça benzer yapıda. Tek farkları krank kol pistonlar bile aynı yani fark strok ve dolayısıyla sıkıştırma, kapakta aynı. 1.4 ü olanlar 1.6ya da çevirebilir =) Benden bu kadar.

    Turbo olarak Tr'de İzzet yaptı, sonuç aldı iyi kötü, bir de stock internal bastı. Dünyada da yapanlar var. Turbo yapmaya değecek bir makine değil bana göre..Çok uğraştırıyor çünkü.

    Polonya'da dayım yapmış mesela..

    http://galerie.tomson.com.pl/album10

    egzos manifoldu tibular fln -sağlam işçilik ister- ..SMT-6 piggyback koymuş, gt-15 fındık turbo, internal stock, mis gibi 150 beygir almış 1.4 16v ten.

    SMT için perfectpower da wiring diagramları mevcut k4m için..daha nolsun falan filan
    Special thanks to; Utku Selamoglu.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •