User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
21 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Devir geç düşüyor

  1. #1
    ercuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    TÜRKİYE
    Mesaj
    301
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Cool Devir geç düşüyor

    HR16 de kodlu nissan note aracım vites değiştirmek için debriyaja bastığımda sanki gaza basılıymış gibi,diğer kullandığım araçlara nazaran devirden geç düşüyor.Sanki vites atarken ayağımı gazdan tam çekmiyormuşum gibi bağırıyor.
    Sorunmudur?Sorunsa nedendir?
    .......

  2. #2
    BlackEmperor
    Misafir
    motorun soğukken mi yapıyor bunu?

  3. #3
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    rolanti ile alakalı bir ölçer yada sensör vardır.. genelde bu sensör yada valf arızasında olur bunlar.. birde telli ve yaylı gaz kelebeklerinde bu yayın zamanla yapısının bozulmasındanda olabiliyor.. fakat bazı aracların karakteristiğide farklıdır bu konuda ; hiçbir arızası olmamasına karşın gaza dokunup çekme gibi bir durumda peguot seri bir şekilde aşağı iniyorsa, atıyorum clionun devri daha gec aşağı iniyor olabiliyormuş.. he bu neden böyle teknik acıklamasını bilmiyorum ama
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  4. #4
    aniL43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    43 - 61
    Mesaj
    156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    anlattıklarınızdan anladığım kadarıyla bence sorun değil
    vites atarken ayağınızı tam olarak çekmiyorsunuzdur zaten
    birde yeni araçların gaz kelebekleri elektronik ve oldukça hassaslar bu yüzdende eski araçlarla karşılaştırdığınızda size garip geliyor olabilir..
    aracınız stocksa muhtemelen vitesteyken ayağınızı gazdan çekip aracınızı kompresöre bindirdiğinizde de devir yavaş düşüyordur..
    örneğin escortlarda ve focuslarda vitesteyken ayağınızı gazdan çektiğinizde araç durmaya çok yaklaşsa bile stop etmiyor devir 1300den aşşağıya inmiyor pek
    sizinki de karakteristik özellik olabilir
    Alıntı asot Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bizim burda böyle bir icat olsa önce şişme bebege can vermeye kalkarlar allah muhafaza hiç gerek yok böyle işlere

  5. #5
    rebel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bızdede var bu olay. fakat karekteristlık değilde sonradan daha çok olmaya başladı . ama soğukken sanırım biraz daha fazla oluyo olabılır ama tam emın değilim. elektronık gaz kelebeği bu arada

  6. #6
    ercuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    TÜRKİYE
    Mesaj
    301
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Motor soğuk yada sıcak farketmiyor,gazdan ayağımı tam çektiğime eminim normal araçlara göre yarım yada 1 sn kadar gecikmeli iniyor araç tamamen stok.
    .......

  7. #7
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tip-out, yani gazdan ayak çekme durumunda daha yumuşak bir geçiş olsun diye, vuruntu veya yığılma olmasın diye bazı firmalar diyaframla devri bir miktar daha(0,5-1sn) sabit tutuyorlar. Nissan Note'u spesifik olarak bilmiyorum. Ama onda da böyle bir durum olabilir.

  8. #8
    Dr.Ecu Chiptuning Semii - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    3.722
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sanırım accentlerde de böle bi durum söz konusu
    Dr.Ecu

  9. #9
    Utku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.633
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ciğerli machina üstleri seviyor...
    Vorsprung Durch Technik

  10. #10
    ercuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    TÜRKİYE
    Mesaj
    301
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tip-out, yani gazdan ayak çekme durumunda daha yumuşak bir geçiş olsun diye, vuruntu veya yığılma olmasın diye bazı firmalar diyaframla devri bir miktar daha(0,5-1sn) sabit tutuyorlar. Nissan Note'u spesifik olarak bilmiyorum. Ama onda da böyle bir durum olabilir.
    evet o yönden gerçekten iyi gibi.sarsıntısızlığı hissediliyor gayet yumuşak bir sürüşü var ama devirli kullaımda üst bantlarda vites geçişinde vites atarken extra bağırması acemi sürücü hissi uyandırıyor
    .......

  11. #11

    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    368
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    büyük ihtimal gaz kelebeği kirlenmiştir adaptasyon ayarı bozulmuştureğer elektronik ise temizletip adaptasyon yaptırdığınızda düzelicektir kolay gelsin
    Her düşüş bi öğreniş ne düşüş biter ne öğreniş

  12. #12

    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Balikesir
    Mesaj
    1.150
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    konuyu hortlatıyorum kusura bakmayın adaptasyon nasıl yapılır benim araçtada aynı sorun var.

  13. #13
    Aykut106 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Şehir
    Artvin-Istanbul
    Mesaj
    938
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gaz kelebegi sökülüp temizlenen yerde makinaya baglanıp adaptasyonu yapılır.
    T r u t h i n e n g i n e e r i n g

  14. #14
    emre_277 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    Aydın
    Mesaj
    303
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tip-out, yani gazdan ayak çekme durumunda daha yumuşak bir geçiş olsun diye, vuruntu veya yığılma olmasın diye bazı firmalar diyaframla devri bir miktar daha(0,5-1sn) sabit tutuyorlar. Nissan Note'u spesifik olarak bilmiyorum. Ama onda da böyle bir durum olabilir.
    +1. yeni kasa focus da var bu

  15. #15

    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    51
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    279
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sarsıntısız geçiş için devri yüksek tutan arabalarda devir, mevcut hıza göre bir sonraki viteste ayak debriyajdan çekildiğinde geleceği seviye hesaplanıp o devire düşürülüp orada yaklaşık 1sn kadar tutuluyor. debriyaja basıp ayak gazdan çekildiğinde devirde hiç düşme olmuyorsa, rölanti valfinden olabilir.

  16. #16
    Tuncer M. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Almeria o Madrid
    Mesaj
    939
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Semii Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sanırım accentlerde de böle bi durum söz konusu


    Evet var, gayet de zevkli bir sürüş sağlıyor bence. Vites atarken gaza basmadığından geçişte, gaza basıldığında aracın verdiği tepki oluşmuyor.
    Alıntı c20let Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu olay hep filmlerde olur sanıyordum

  17. #17
    Akihiko Saito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    81
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ne güzel işte.. short shift gibi kullan. Biraz ağır çekim olacak ama olsun artıkın..

  18. #18

    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara cebeci Dörtyol
    Mesaj
    2.483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İntake kit yapınca o sorunu aştık biz
    Coğrafya kaderdir

  19. #19
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kelebek elektronik ise normal.
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •