User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
42 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: HHO Hidrojen sistemleri kullanan bilgisi olanlar..

  1. #20
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    ist
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Onamdar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dediğim şekilde değildir mutlaka ilave birşeyler vardır elektroliz için batarya kullanılıyordur. tam dediğim gibi yapmış olsalardı haberlerde görürdük termodinamik yasalarını çürüten dahi diye nobel alırdı
    Bir ısı kaynağından ısı çekip buna eşit miktarda iş yapan ve başka hiçbir sonucu olmayan bir döngü elde etmek imkânsızdır. (Kelvin-Planck Bildirisi)
    tabi gozumuzun onünde yapılan bısey olmadıgından çurutup curutmedıklerını bılemıyoruz.fakat sonsuz bır döngu olmuyor bence. sonucta yakıt olarak su var ısın ıcınde.yanı suyun elektrolızı ıle cıkan yakıtın verecegı enerjı suyun parcalanmasında harcanandan fazla olabılır belkı.

  2. #21
    Onamdar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.918
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hocam suya enerji verip h ve o yu ayrıştırıyorsun sonra bu ikisini birleştirip (yanma) enerji elde ediyosun ama bu sefer ısı enerjisi olarak açığa çıkıyor
    Everyday I ** çapuling...

  3. #22
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    burda bu adam ne yapıyor ben anlayamadım.

    BORKED

  4. #23
    E0041 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    1.200
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dönermi dönmezmi sonsuz olarak birşey diyemeyeceğim ama bu döngü içerisinde hidrojenden elde edilen enerjiyide unutmayın sadece elektrik verip jenaratörü çalıştırmıyorsunuz elektriği verip hidrojenin enerjisini kullanıyorsunuz

    olmaz olmaz deyip duruyor herkez ama youtube de adamlar yürütüyor baya baya

    birde sudan hidrojen üretmek için 150mA 2 voltluk bir enerji yetiyor fakat cıkan hidrojenin yanma gücü çok yüksek bir motoru çevirirseniz şarj dinomosu kat ve katını üretecektir
    OKAN YILMAZ

    ..MTM & PRO STOCK GARAGE..

  5. #24
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    petrolün pahalı olduğu yada ucuz olupda alım gücünün pahalı olduğu ülkelerde artık insanlar garajlarında bu işlere acemice bazıları hobi olarak soyundu uzun yıllardır ve çok yol katettiler bazıları bu işi ticarete dökdü hho kitler diye ve bu kitler dahada gelişicekdir uzman ellerde çünkü şu anda bu kitleri geliştiren yada yapanların çoğu aslında bu konuya hobisel anlamda başlamış hiç bir mühendislik kimya bilgileri olmayan insanlar..

    araba firmaları artık bence hho nun gücünü saklayamıycağını gördü ve uzun zamandır aslında pek çok firmanında hho üstünde çalışması olduğu ortaya çıkdı artık saklamıyorlar.. hatta bmw gibi bazıları satışada sundu ama şu an için çok pahalı..

    filipin gibi ülkelerde bu iş çok yaygınlaşmış bence türkiyedede kapalı garajlarda bu tip çalışmalar artıcakdır burda amaç %100 bir aracın hho ile çalışması değil ama %70 %80 bile çalışsa kara geçilicek benzinin haddi hesabı olmaz..

  6. #25
    Onamdar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.918
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı E0041 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dönermi dönmezmi sonsuz olarak birşey diyemeyeceğim ama bu döngü içerisinde hidrojenden elde edilen enerjiyide unutmayın sadece elektrik verip jenaratörü çalıştırmıyorsunuz elektriği verip hidrojenin enerjisini kullanıyorsunuz

    olmaz olmaz deyip duruyor herkez ama youtube de adamlar yürütüyor baya baya

    birde sudan hidrojen üretmek için 150mA 2 voltluk bir enerji yetiyor fakat cıkan hidrojenin yanma gücü çok yüksek bir motoru çevirirseniz şarj dinomosu kat ve katını üretecektir
    yani sınırsız sonsuz enerji elde edilir diyosun.

    Ben mi anlatamıyorum siz mi anlamıyorsunuz bilmiyorum ama diyorum ki ya o sistemde ilave bataryalar vardır o bataryalardan aldığı akımla elektroliz oluyordur. bu durumda menzil kısadır. ya arabanın bi yerinde hidrojen tankı vardır lpg mantığı ile çalışıyordur.

    kimyasal bi tepkimeden bahsediyoruz. Enerjinin korunumu diye bişey vardır. H ve O yu ayırırken bi enerji veriyosun sonra bu ikisini birleştiriyosun ısı enerjisi açığa çıkıyo yine su elde ediyosun. İzole sürtünmenin sıfır olduğu bi ortamda bile entropiden kaynaklı ikincil durumdaki enerji ilk durumdakinden çok az da olsa fark vardır. Fazla olması mümkün değil.
    Everyday I ** çapuling...

  7. #26
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı Onamdar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yani sınırsız sonsuz enerji elde edilir diyosun.

    Ben mi anlatamıyorum siz mi anlamıyorsunuz bilmiyorum ama diyorum ki ya o sistemde ilave bataryalar vardır o bataryalardan aldığı akımla elektroliz oluyordur. bu durumda menzil kısadır. ya arabanın bi yerinde hidrojen tankı vardır lpg mantığı ile çalışıyordur.

    kimyasal bi tepkimeden bahsediyoruz. Enerjinin korunumu diye bişey vardır. H ve O yu ayırırken bi enerji veriyosun sonra bu ikisini birleştiriyosun ısı enerjisi açığa çıkıyo yine su elde ediyosun. İzole sürtünmenin sıfır olduğu bi ortamda bile entropiden kaynaklı ikincil durumdaki enerji ilk durumdakinden çok az da olsa fark vardır. Fazla olması mümkün değil.
    anlaşılmayan bir şey yok sistemin detayına fazla konuşmuyoruz çünkü canlı kimse görmedi ama benimde fikrim bir şekilde enerjinin lpg tankı gibi geçici bir süre yada kalıcı bir süre bir yerde depolandığı..

  8. #27
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Onamdar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yani sınırsız sonsuz enerji elde edilir diyosun.

    Ben mi anlatamıyorum siz mi anlamıyorsunuz bilmiyorum ama diyorum ki ya o sistemde ilave bataryalar vardır o bataryalardan aldığı akımla elektroliz oluyordur. bu durumda menzil kısadır. ya arabanın bi yerinde hidrojen tankı vardır lpg mantığı ile çalışıyordur.

    kimyasal bi tepkimeden bahsediyoruz. Enerjinin korunumu diye bişey vardır. H ve O yu ayırırken bi enerji veriyosun sonra bu ikisini birleştiriyosun ısı enerjisi açığa çıkıyo yine su elde ediyosun. İzole sürtünmenin sıfır olduğu bi ortamda bile entropiden kaynaklı ikincil durumdaki enerji ilk durumdakinden çok az da olsa fark vardır. Fazla olması mümkün değil.
    Olum sende milletin anlamasını bekliosun.

    Enerji yok edilemez, yokdanda var edilemez beyler. Enerji bir döngüdür. 1 birim enerji harcayıp 10 birimlik iş yapılmaz.
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  9. #28
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben zaten bu işle uğraşıyorum bu işi bilen mühendis mi dersiniz bilmiyorum ama vaktiniz olursa Tübitak yakıt pilleri çalışma laboratuarına gelirseniz ayrıntılarını görebilirsiniz..
    Alıntı darkmoon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hocam o jenaratör komple arabayı hho ile çalıştırmak için o jenaratörün 12 saatte tüketiceği yakıt 3-4 litreyi geçmez basit ufak ev tipi jeneratörler ama 12 saatte bir 60-70 litrelik bir depo benzinden kar edersin o ayrı.. bu dediğimiz zaten extrem şeyler..

    normalde benzinli araca bağlıyorlar araba eğer bir mühendislik çalışması yapılırsa komple gayet güzel su ilede çalışır..

    nasıl yapılır araç ürettiği hhonun belli bir miktarını motora yollar belli bir miktarınıda elektrik üretmek için kullanır.. zaten hidrogen bataryalı elektrikli araçlarda var onlarda ayrı bu işi bilen mühendislerin elinde yapılamıycak bir şey değil yeterki biraz kafa yorulsun bakın yukarda yazdım filipinlerde insanlar direk suyla aracı çalıştırıyor jeneratörsüz falan adamlar bulmuşlar yöntemini demekki yapılabiliyor..

    aslında boşuna tartışıyoruz bmw bunu yapmış sadece hidrojenle araba çalışıyor.. bmw istese direk su ilede çalıştırırdı zor bir şey değil bmw için..
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  10. #29
    Onamdar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.918
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hocam yakıt pili teknolojisi elektrolizin tam tersi bildiğim kadarıyla h ve o ile birleşirken h deki eletronları çekirdekten ayırıp sisteme yönlendirip o akımla elektrikli motorları çalıştırıyor yanlışım varsa düzelt ama içten yanmalı bi motoru yakıt pili ile çalıştırmanın olanağı var mı acaba
    ben olduğunu sanmıyorum ama
    Everyday I ** çapuling...

  11. #30
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben zaten bu işle uğraşıyorum bu işi bilen mühendis mi dersiniz bilmiyorum ama vaktiniz olursa Tübitak yakıt pilleri çalışma laboratuarına gelirseniz ayrıntılarını görebilirsiniz..
    hocam yakıt pili çok başka bir şey değilmi sizinki daha çok elektrikli araçlara yönelik bir şey değilmi..

  12. #31
    caglargungor
    Misafir
    bu sistemi 2 sene önce getirttik denedik aslında kimyadaki basit bir elektroliz olayı fakat en çık dizellerde kullanlılıyordu yanmayı artırdığı için dizellerdeki o sesli çalışmayı kesiyor aşırı dumanı azaltıyordu ve %20 bi çekişte artış sağlıyordu fakat o sistemin içerisine koyulan suyun dışında
    içerisinde hidrojen parçacıkları olan bir toz atılıyor

  13. #32
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yakıt pili denilen şey genelde dediğiniz gibi biliniyor ancak, genel olarak hidrojenden elektrik, elektrikten hidrojen, ve ya farklı malzemelerden hidrojen üretme üzerine çalışılıyor, yani bu konuların geneli üzerine çalışmalar var..
    Alıntı darkmoon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hocam yakıt pili çok başka bir şey değilmi sizinki daha çok elektrikli araçlara yönelik bir şey değilmi..
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  14. #33
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    neticede konuyu toparlarsak hho ile araç çalışıyor yürüyor bu bir gerçek burda amaç zaten kendini amortismanını kendi yapan sonsuz bir döngüde çalışan sistem değil kasılsa bence oda olur ama hiç bir araba fabrikası ve dünyayı şu anda yöneten savaşlar çıkarttıran petrol cartelleri böyle bir şeye yanaşmazlar bence..
    burda bence amaç sadece yakıt giderlerini minumum değerlere düşürmek olmalı.. bence işi bilen insanlar mühendislerin ellerinde bu sistem gelişicekdir..

    Bunu lpg kiti gibi düşünüyorum ben hatılarım 90 lılarda daha lpg kit falan yokken taksiciler ipragaz tüpünü ters takar bağlarlardı araca.. uzn bir süre böyle araçlar sürüldü zaten tüplü araç tabiride ordan gelir.. sonra ilk nesil ilkel kitler geldi verimsiz ve araca zararı vardı sonra ikinci nesiller gelsi sonra üçüncü nesil sıralılar yazılımlar falan derken bu güne kadar geldi ve bu gün artık kaliteli birinci sınıf bir lpg kitinin araca zararı yok faydası var nerdeyse ve çevreye faydası var çekişde farkı yok benzinliden.. bence hho nun şu andaki halide lpg nin ilk zamanlardaki halinde ilerde uzman mühendis yada firmaların argesinde bu sistemler gelişicekdir..

  15. #34
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı darkmoon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    neticede konuyu toparlarsak hho ile araç çalışıyor yürüyor bu bir gerçek burda amaç zaten kendini amortismanını kendi yapan sonsuz bir döngüde çalışan sistem değil kasılsa bence oda olur ama hiç bir araba fabrikası ve dünyayı şu anda yöneten savaşlar çıkarttıran petrol cartelleri böyle bir şeye yanaşmazlar bence..
    burda bence amaç sadece yakıt giderlerini minumum değerlere düşürmek olmalı.. bence işi bilen insanlar mühendislerin ellerinde bu sistem gelişicekdir..

    Bunu lpg kiti gibi düşünüyorum ben hatılarım 90 lılarda daha lpg kit falan yokken taksiciler ipragaz tüpünü ters takar bağlarlardı araca.. uzn bir süre böyle araçlar sürüldü zaten tüplü araç tabiride ordan gelir.. sonra ilk nesil ilkel kitler geldi verimsiz ve araca zararı vardı sonra ikinci nesiller gelsi sonra üçüncü nesil sıralılar yazılımlar falan derken bu güne kadar geldi ve bu gün artık kaliteli birinci sınıf bir lpg kitinin araca zararı yok faydası var nerdeyse ve çevreye faydası var çekişde farkı yok benzinliden.. bence hho nun şu andaki halide lpg nin ilk zamanlardaki halinde ilerde uzman mühendis yada firmaların argesinde bu sistemler gelişicekdir..
    LPG benzinle aynı fiyat olsa, herkes söker atar o kitleri 100km de 8-9 litre benzin yakan araba 100km de 10-12 litre lpg yakar diye biliyorum.. LPG nin avantajı fiyatı.. hidrojende bir süre sonra böyle bir denetime girerse belki onunda bir anlamı kalmayacak
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  16. #35
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı mehmetRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    LPG benzinle aynı fiyat olsa, herkes söker atar o kitleri 100km de 8-9 litre benzin yakan araba 100km de 10-12 litre lpg yakar diye biliyorum.. LPG nin avantajı fiyatı.. hidrojende bir süre sonra böyle bir denetime girerse belki onunda bir anlamı kalmayacak
    ben yakıt birim fiyatları üstünden bunu anlatmadım demek istediğim şey olayın gelişim süreci.. hho da öyle bir şey istensede olmaz kullanılan yakıt tipi bildiğin su..

    tabi ilerde olayı su değilde direk hidrojeni sıvı yada gaz olarak doluma yönlendirirlerse o zaman bir birim fiyatı olur ama ne olursa olsun lpg gibi bir fiyatı olmaz çünkü neticede hidrojen evde bile elde edilcebilicek bir yakıt..

  17. #36
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı darkmoon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben yakıt birim fiyatları üstünden bunu anlatmadım demek istediğim şey olayın gelişim süreci.. hho da öyle bir şey istensede olmaz kullanılan yakıt tipi bildiğin su..

    tabi ilerde olayı su değilde direk hidrojeni sıvı yada gaz olarak doluma yönlendirirlerse o zaman bir birim fiyatı olur ama ne olursa olsun lpg gibi bir fiyatı olmaz çünkü neticede hidrojen evde bile elde edilcebilicek bir yakıt..
    haklısınız, aslında dağıtmalık bir düzenek yapıp denemek lazım, kelebekten içeri verip bir 500-600 km kullanıp neler oluyor görmek lazım.
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  18. #37
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    aslında hiç riske girmeye gerek yok 150-250 cc lik 300-400 tl ye bir motorsiklet alınıp üstünde testler yapa bilinir.

  19. #38
    Onamdar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.918
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bahsettiğiniz sistemin çalışmasının tek yolu arabanın üzerini komple güneş paneliyle kaplarsın ordan aldığın elektrikle hidrojen elde edersin aracın motoruda dizeldir ona katkı olarak emmeden h püskürtürsün. Ama şöylede bi durum var hidrojen çok kararsızdır. Yanma eğilimi gösterir yani silindire püskürttüğünüz anda daha piston üst ölü noktaya ulaşmadan yanabilir. Oktan değeride oldukça yüksek o yüzden otto motorlar için daha uygun gözüküyor ama o zamanda avans problemi olucak.
    Everyday I ** çapuling...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •