bende sasırdım adam nuh diyor peygamber demiyor arabayı seviyorum az gitse süper olcak deyip duruyor acaba bu 124 lerde yazılım ne tepki veriyor.egzozda takcam diyo
Astra J ile cruze motoru birbirine cok benzer aynı sayılabilir hatta ama ufak farklılıkları var. Örnegin beyinleri farklı.
Zaten burda söylemek istedigim astra J ile cruze motorunun farklı olması değil. Söylemek istedigim twinport sisteminin konuyla alakalı olmadıgı. LPG uyumsuzlugu subapların uretim malzemesinden kaynaklandıgıydı. Yanlıs yazmısım magnezyum alasımlı olacaktı. Solid nerden cıktıysa bende anlamadım solid katı demek zaten..
Astra H da dahil twinport modellerde tek porttan yakıt beslemesi yapılırsa fakir kalan porta ait subap hasar görür. Birçok subap hasarlı Astra H 1.6 twinport gördüm ve araç üstünde LPG enjeksiyonundaki hataları da gördüm. Yoksa Astra J, Astra H ve Cruze'un subaplarında bir fark yok. İsterseniz alın elinize, kıyaslayın. ECU'ler tabi ki farklı olacak. Markaya özel yazılım var sonuçta...
Alaşım subaplar yeni değil. Uzun süredir hemen hemen her araçta kullanılıyor. LPG'de hasar görmesindeki en büyük sebep ise fakir karışım ve yanlış yakıt beslemesi sonucu oluşan yüksek EGT değeri... Düzgün ve dengeli yakıt beslemesi, düzgün kalibrasyon ile fakire düşülmeden yapılacak besleme ile subapları ile ünlü Mazda 3 dahil hiçbir araba sorun çıkarmaz.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
Twinport sisteminin calısması geregi zaten havayı sadece %35 oranında kısabiliyor. ayrıyetten twinport bulunan opellerde her subaba ayrı runner mevcut değil zaten. bazı devirlerde %35 oranında kapatıyor ve ekonomi yapmaya calısıyor. Astra H 1.6 twinport olsun astra G 1.6 twinport olsun LPG uyumsuzlugu sozkonusu değil. Ki bahsedilen cruze ve astra j de (hatta astra h ın 115hp lik 1.6 motorunda da) sizin soylediginiz gibi fakir kalan subaplar değil, tum subaplarda sıkıntı olusuyor.
sıkıntı aynen belirttiginiz gibi egt nin yuksek olması. bu egt ye dayanamayan subaplarda eriyor. egt yi de extrem degerlere kadar yukseltecek olan port sistemi değil yakıt sistemi malesef.
merruse un bi mesajı vardı hatta bu konuda.. wasted sparktan girip lpg den cıkmıstı![]()
Tek porttan beslersen zaten düzgün besleyemiyorsun demektir. Fakir bırakınca da yanmada oluşan komple EGT'yi yükseltirsin. EGT subaba has bir olay değil. Egsoz subaplarının ikisi de gider. Zaten zarar gören genelde egsoz subaplarıdır. Emme subaplarından ise beslenemeyen taraf önce hasar görür. Devam ederse haliyle hasar büyür.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
şimdi twinport sistemiyle giren hava miktarını %35 oranında kısıyor sistem bazı durumlarda.. Giren havaya gore yakıtı da ECU ayarlamıyor mu zaten? tamam hersey buraya kadar normal. ECU nun ayarladıgı ve LPG ecusunun da (marka ve modeline gore değişiklik gösterse de ) bunu simule ettigi bi durumda nasıl fakirlestiriyoruz aracı ?giren havayı kıstık zenginlesir zaten normal kosullarda..
Twinport motorlar maf a sahip motorlardır. Twinport sistemi aktif oldugunda da motora giren hava miktarı azaldıgıdnan bunu ölçer ve yakıtı da azaltır ecu. zaten ekonomi burdan gelir. Butun sistemde ya kalibrasyon hatası yada uygulama hatası vardır eger lean karısım varsa..
bircok twinportlu astra h gordum, söktüm lpgli bir sıkıntı da yok.. Sıkıntı cruze ve astra j lerde mevcut. Bir de yeni astra classiclerin 115 hp olanlarında.
Sorun elektronik enjeksiyonun kalibrasyon hatası değil. Tabi ki o da buna sebep olur ama bu motora özel olan durum daha çok mekanik. Tek porttan enjekte edilen yakıt yeteri kadar homojen dağılamıyor ve yeterli beslemeyi yapamıyor. O yüzde düşük flowlu düşük devirlerde sorun oluşmazken(senin de bahsettiğin %35 kısık durum), yüksek flowlu durumlarda enjeksiyon süresi ne kadar uzarsa uzasın LPG kiti bu mekanik engele takılıyor. Çözümü var. Ama piyasadaki sorun yaşayan araçların hemen hemen hepsinde tek porttan gaz nipeli sözkonusu.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
Şimdi muhendisler bu teknolojiyi cıkardıklarında, klapenin kapalı oldugu konumda turbulans yaratarak daha yuksek verim almaya calıstıklarını iddia etmişlerdi. Yuksek flowlu konumda zaten klape tamamen acılıyor ve takılan engellenen ne hava nede yakıt oluyor.. Aslında tezine göre yuksek flowlu durumda tamamen sıkıntısız olması gerekir.
Twinport motorlarda emme manifoldu 2 parcadan olusur. Tek porttan veya cift porttan diye bir baglantı yapılması mumkun değildir. 4 runner vardır ve bu runnerlardan sorna twinport sistemini aktif eden 2. parca vardır. motora hava girişine gore yakıtta aynı yoldan girer. her seferinde tek bi kanaldan verme gibi bir durum sözkonusu olamaz mekanik olarak. Cunku klapeli veya klapesiz yere monte edilebilecek bir yer yok.
http://img514.imageshack.us/img514/3131/twinpeg9.jpg
Önceki sayfadaki mesajımda twinport'un resmini verdim zaten;
Senin verdiğin resimde de görüldüğü gibi benzin enjektörü her iki porta da klape açık da olsa, kapalı da olsa eşit yakıt püskürtebiliyor. Ama benim bahsettiğim "pipo" yöntemi haricindeki diğer LPG montajlarında gaz nipeli tek porta monte ediliyor. Yani her bir silindir için tek nipel takılıyor. Yani tek porttan besleniyor. Bu gibi bölünmüş flowlu manifoldlarda manifoldun o silindire giden kolunu hangi taraftan delerseniz sadece o tarafı besleyebilirsiniz. Bu durumda her iki porta da eşit yakıt diye birşey sözkonusu olamıyor. Hele bir de gaz nipeli klapeli tarafa monte edilmişse orada flow olmadığı için besleme tamamen zayıflıyor. Klapesiz tarafta olsa bile gaz düzgün bir flow izleyemiyor. Yanma odasına gireceği kapı, yani valf teke düşüyor. Bu da fakire düşmesine sebep oluyor.
Landirenzo montajları yapılıyordu zamanında opel servislerinde. Onlarda Y fitting, yani map Y'si ile ile çift nipelden LPG veriliyordu. Ama akışkanlar mekaniği temel prensipleri gereğince LPG en yakın yolu izliyor ve yine en yakın olan porttan akış sağlıyordu. Diğer taraf yine zayıf besleniyordu.
Benzin enjektörünün konumuyla eşdeğer bir konumdan veya doğrudan benzin enjektörünün konumundan pipo aparatıyla yapılan montajlarda ise her iki port da eşit oranda yakıtla beslenir ve yakıtla beslenen hava iki valften de birlikte yanma odasına girme imkanı bulur. Bu yüzden fakir karışım sonucu oluşan yüksek EGT sorunu da bu şekilde çözülmüş olur.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
demek istedigini cok iyi anladım fakat bende diyorum ki senin su an koymus oldugun foto 2. parca emme manifoldu. yani twinport sisteminin oldugu kısım. benim simdiye kadar gordugum sistemlerde hepsi ilk parcada yani henuz o ayrımın yapılmadıgı yerde takılıydı lpg nozzle ları..
Opel 'in kırmızı serisi hariç hiçbir motorunu tutmadım. Yakan gitmeyen motorlar.
valla arkadaslar bu subaplar bende duydum magnezyumdan yapılmıs ınsıgnıalardada aynı maddeden ve ınsıgnıalarada celık subaplar takıldıgı zaman sorun kalkıyormus tabı 2500 tl ıstıyor prıns 2500 tl de lpg 5000 tl yanı 100.000 km garantı verıyorlar arabaya bu dedıgım ınsıgnıa ıcın! astralarda cok lpglı kullanan var sorunlusunu gormedım!
ama astra gtc 1.6 180 lıklerde aynı subap sorunu mevcuttur. ızmırde kac tane bılıyorum opel servısınde cruzelerın lpgden dolayı moturunun zarar gordugunu! 30 bınde 40 bınde zarar verıyor cok!
hangı motorda hangı parcanın neyle yapıldıgını nerden bılcezkı? mesela astra h 2.0 t lpg ye uyumlumu motoru? sorun yaratırmı bılgınız varmı? vectra 2.0 t lpglı cogu sorun varmı yokmu hıc duymadım! bılgınızde varsa soylersenız memnun olurum! bu arada astra h 170 bg vectrada saab motoru varmıs 175 bg mıs!
doğuştan araba manyağı
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)