User Tag List

12 sonuçtan 1 ile 12 arası

Konu: Orjinal Bijon Aralığı Nasıl Değiştirilir? Flanş/Spacer Olmadan.

  1. #1
    atunc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Konya
    Mesaj
    52
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Orjinal Bijon Aralığı Nasıl Değiştirilir? Flanş/Spacer Olmadan.

    Arkadaşlar Honda Accord'lar 114,4 diye gıcık bir bijon aralığına sahip. Hal böyle olunca da Jant uygulamak gerçekten zor.
    Elimde 17" Enkei RS+M jant lastik takımım var. Bunu Accord'uma uygulamak için flanş yaptırdım. Fakat 225 taban lastiklerimle birlikte araya birde flanş girince jantlar aşırı dışarıya çıktı. Arazi taşıtı gibi bir görüntü oluştu. O nedenle flanşları daha hiç kullanamadan iptal etmek zorun kaldım.
    Aracın orjinal bijon aralığıyla oynamak istiyorum. Hatta bugün ustama ön ve arkayı komple sökmesini söyledim. Bakalım çıkan parçaları 4x100'e uyarlayabilecek miyiz?

    Bu konuda tecrübe sahibi arkadaşların fikirlerini bekliyorum.
    • • • 1990 HONDA ACCORD CB7 F23A1 SOHC VTEC • • •

  2. #2
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çözüm senin de söylediğin gibi ön ve arka taşıyıcıları uyarsa civic veya integra 4x100 ile değiştirmek. Bu şekilde 5 bijona dönüşüm yurtdışında bolca yapılıyor integra ve civic için.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  3. #3
    atunc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Konya
    Mesaj
    52
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim 4 bijonda kalmam lazım. Elimdeki jantlarım 4 bijon 4x100 enkei.
    Taşıyıcıları oynamak yerine mevcut taşıyıcılarda delikler açılarak yeni saplamalar çakmayı düşünüyorum. Ama sökülen parçaların ne olduğu konusunda bilgim olmadığı için fikir yürütmekte zorlanıyorum.
    Yarın ustamın yanına gittiğimde orada göreceğim parçalar nedir? Neler yapabiliriz. Fotoğraf da çekerim sizlerle paylaşmak için.
    • • • 1990 HONDA ACCORD CB7 F23A1 SOHC VTEC • • •

  4. #4
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Diskin oturduğu göbeği değiştirmen lazım. Ama sen tadilatla çözerim dersen o da senin imkanlarına ve üstleneceğin riske kalmış. 4x100 diskin denk geleceği şekilde göbekte tadilat yapman lazım. Bence böylesi kritik parçalarda bence bu şekilde tadilat yapılmamalı. Yerine uydurulabilirse civic göbeği takılmalı.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  5. #5
    Tuncay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İSTANBUL-SISLI
    Mesaj
    3.697
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Milimetrik hesap gerektiren bir uygulama
    Fabrikasyon dışında sakın güvenme risk çok fazla aman sakın
    .

  6. #6
    atunc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Konya
    Mesaj
    52
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yatay ve Dikey işlem CNC tezgahlarımız var. Teknik çizimini mühendis arkadaşlara yaptırıp ona göre işlem yaptırmayı düşünüyorum. Eski deliklerinin yerlerini de doldurmak suretiyle mukavemette bir düşme olmasına engel olabilirim diye düşünüyorum. Ama parçaları ve et kalınlıklarını görmeden birşey demek de yanlış olur.
    • • • 1990 HONDA ACCORD CB7 F23A1 SOHC VTEC • • •

  7. #7

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    ANKARA_KONYA
    Mesaj
    151
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı atunc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yatay ve Dikey işlem CNC tezgahlarımız var. Teknik çizimini mühendis arkadaşlara yaptırıp ona göre işlem yaptırmayı düşünüyorum. Eski deliklerinin yerlerini de doldurmak suretiyle mukavemette bir düşme olmasına engel olabilirim diye düşünüyorum. Ama parçaları ve et kalınlıklarını görmeden birşey demek de yanlış olur.
    Eski delikleri büyük ihtimalle gaz altı veya elektrik arka kaynağı ile kapatacaksınız.Buda malzemede yüksek ısı meydana gelecek ve malzeme sertleşecek.Zora geldiğinde kırılıcaktır.Yukardaki yazıdan anladığı m kadarıyla bu işden anlayan kişilersiniz.Bence o diskin malzeme sertliği öğrenilip el yapımı bi malzeme yapılabilir.İşleme ve torna cnc'de rahatlıkla yapabirsiniz.

    Veya eski deliklere sıkı geçme pimler yapabilirsiniz.Önden ve arkadan pimlere 3mm bırakabilirsiniz.Pimlerinin ucunuda havşa kırabilirsiniz.Pimlerin üzerinide kaynatabilirsiniz.Tornada toz talaş geçebilirsiniz.Malzemenizde sertleşmemiş olur.

  8. #8
    MeRtCaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    11.583
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    81 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benım aracım 4x100 du
    Bende 5x114.3 e cevırdım

    Yurt dısında baska bır ornegı oldugu ıcın pek ugrasmadım

    4 adet porya aldım
    onler cıvıc ek9 type r
    arkalar ıntegra type r
    on fren dısk ve kalıperlerını aldım ek9
    arka fren kalıper ve dısk aldım ep3

    komple degıstırdım sorunsuz oldu
    bıraz arastırırsanız sızın araca uyan porya ve dısk vardır

  9. #9
    atunc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Konya
    Mesaj
    52
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Accord'lar biraz daha kısır kalıyor bu konuda. Ya da maliyetleri çok yüksek oluyor.
    Segmentinden dolayı olsa gerek tüm parçaları civic'in 2-3 katı desem yeridir.
    Civic'in ön teker bilyalarını 30 TL'den almıştım. Çiftine 60 TL verdim.
    Accord'un ise 2 ön teker bilyasına 140 lira ödedim. Yani sözün özü komple bir düzen değişikliği ciddi maliyetler getirebileceği için cesaret edemiyorum.
    • • • 1990 HONDA ACCORD CB7 F23A1 SOHC VTEC • • •

  10. #10
    MeRtCaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    11.583
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    81 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    haklısın bu konuda ama 30 tl yede bılya var 120 tl yede markasına gore fıyatı bıraz degısıyor

    bende ıyı guzel bır 4x114.3 jant alıp devam etmenı onerırım

  11. #11
    atunc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Konya
    Mesaj
    52
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dostum 114.3 ölçüsünde çok fazla jant seçeneği yok.
    Üstelik benim değiştirmekteki amacım elimde orjinal Enkei Rs+ M jantlarımın olması.

    Bilya örneğinde de biri japon biri tayvan değil. Her ikisi de tayvan malı yani
    • • • 1990 HONDA ACCORD CB7 F23A1 SOHC VTEC • • •

  12. #12
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cnc tezgahın varsa daha ne ? disk göbeklerini yeniden del hem en masrafsız bu şekilde olur.Hiçte bir şey olmaz paşa paşa kullanırsın aracını.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •