User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
24 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Bosch enjektör farkı ?

  1. #1
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Bosch enjektör farkı ?

    fiziksek aynı boyuttaki bu enjektörler arasında ne fark vardır bilen varmı ?
    ikiside 440cc ikiside bosch
    (renk farkı dışında)


    0280 155 968



    0280 156 127

  2. #2
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bunlar blue giant - green giant diye adlandırılmış

  3. #3

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kesin bilgim yok,

    ama "sprey pattern" diyerek ilk fikri ortaya atıyorum

  4. #4
    OMTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    672
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    farklı empedans değerleri

  5. #5
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yok ikiside high impedance
    12-16 ohm arası

    spray patern farkı olabilir

  6. #6
    palamut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    maviler 390 cc
    yeşiller 450 cc
    pattern aynı
    ikiside 14.2 ohm

  7. #7
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet aynı değilmiş ama
    maviler 39lb/hr = 410cc
    yeşillerde 42lb/hr = 440cc

    genede yanlışlık var gibi geliyor bana
    bu kadar az fark için yeni enjektör olmaması lazım üretimde
    haksızmıyım ?

  8. #8
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Maviyi acura rdx in enjektörüne benzettim, hatta 410cc ise sanırım o

  9. #9
    OMTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    672
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende cc'ler aynı deyince empedans farkı vardır diye düşündüm ama parça listesine bakınca arkadaşın dediği gibi;

    Mavi , Bosch/Ford Inj No 0280 156 127 / EV6 / 39 LB
    Yeşil , Bosch/Volvo Inj No 0280 155 968 / EV6 / 42 LB

    görünüyor..

  10. #10
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    2.0 yada 2.5 dizel motorlu bir araçda mevcut standart enjektörden bir boy yada iki boy daha büyük enjektör kullanılırmı.. kullanılırsa artıları ve eksileri ne olur motora faydası ve zararı ne olur..
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

  11. #11
    palamut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet aynı değilmiş ama
    maviler 39lb/hr = 410cc
    yeşillerde 42lb/hr = 440cc

    genede yanlışlık var gibi geliyor bana
    bu kadar az fark için yeni enjektör olmaması lazım üretimde
    haksızmıyım ?
    abi volvo modellerinde 2.0 t5 ve 2.3 t5 farkıydı birde R larda 480 cc mi ne oluyordu tüm versiyonlarda lpt hpt 2.0,2.3,2.4,2.5 vs lerde az cc farklı enjektorler vardı.

  12. #12
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sanırım buldum
    yeşil EV1 tipinde konnektörü kullanıyor
    mavi EV6 tipi

    tabi kapasite farkıda var azıcık

    birde spray paterni tam bilmiyoruz.

  13. #13
    OMTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    672
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sanırım buldum
    yeşil EV1 tipinde konnektörü kullanıyor
    mavi EV6 tipi

    tabi kapasite farkıda var azıcık

    birde spray paterni tam bilmiyoruz.
    Yok bende ikiside EV6 görünüyor.

  14. #14
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    resimlerde zaten soket farkı görünüyor? orjn resimleri değilmi?_
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  15. #15
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet resimler orjinal

    cevaplara teşekkürler fakat bosch enjektörlerden vazgeçtim
    siemens alıyorum 630cc lik




    edit:
    yeni hesaplama geliyor..

  16. #16
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet şimdi eski enjektörler 3 barda 384 cc veren iaw weber marka
    ben bunları 630cc lik siemens ile değişiyorum

    araç fabrika çıkışı 192 hp turbo
    ve standard rail basıncı 2.5 bar
    yani eski enjektörler 2.5 barda çalıştırılıyor..


    RC Fuel Injection
    burada hesaplama yaparsak
    eski enjektörlerin 2.5 bar basınç altında 350cc işediğini buluyoruz

    simemensleri 3 barda kullanıcam

    630 / 350 = 1.8
    1.8 x 100 = %180 eder

    demekki ben tüm ecu enjektör haritasındaki süreleri %180 daha aşağıya çekersem
    kabaca eski hava-yakıt karışımına sahip olurum ??

    işte hesap bu
    sizce tutarmı ?

  17. #17
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yeni soru

    eski enjektörler araç rölantide 2.8 - 3.4 ms civarında çalışıyor
    ben haritayı %180 aşağı alınca bu değerler 1.25 - 1.52 ms aralığına inecek

    acaba bu yeni siemensler bu düşük zamanlama ile sağlıklı çalışacakmı ?

  18. #18

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet şimdi eski enjektörler 3 barda 384 cc veren iaw weber marka
    ben bunları 630cc lik siemens ile değişiyorum

    araç fabrika çıkışı 192 hp turbo
    ve standard rail basıncı 2.5 bar
    yani eski enjektörler 2.5 barda çalıştırılıyor..


    RC Fuel Injection
    burada hesaplama yaparsak
    eski enjektörlerin 2.5 bar basınç altında 350cc işediğini buluyoruz

    simemensleri 3 barda kullanıcam

    630 / 350 = 1.8
    1.8 x 100 = %180 eder

    demekki ben tüm ecu enjektör haritasındaki süreleri %180 daha aşağıya çekersem
    kabaca eski hava-yakıt karışımına sahip olurum ??

    işte hesap bu
    sizce tutarmı ?
    Abi sen 384 cc yi 2.5 bara göre hesapladın ama, 630 cc yi 2,5 bara göre hesaplamadın..

    aslında o hesaba girmeye gerek yok, biri 384cc@3 bar, diğeri 630cc@3bar


    384 / 630 = yaklaşık %60 - %61

    %100 - %60 = %40 tüm haritadaki enjektör açık kalma sürelerini azaltılması gereken oran.

  19. #19

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yeni soru

    eski enjektörler araç rölantide 2.8 - 3.4 ms civarında çalışıyor
    ben haritayı %180 aşağı alınca bu değerler 1.25 - 1.52 ms aralığına inecek

    acaba bu yeni siemensler bu düşük zamanlama ile sağlıklı çalışacakmı ?
    gene benim hesabıma göre 1,68 ms - 2.04 ms (orjinallerin %60 ı)

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •