User Tag List

13 sonuçtan 1 ile 13 arası

Konu: civic vti b16a2 vs delsol vti b16a2 farklar

  1. #1
    Time-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Beyoglu - İstanbul
    Mesaj
    4.397
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Exclamation civic vti b16a2 vs delsol vti b16a2 farklar

    Bu iki aracin sanziman, beyin, akslar, motor, elektrik tesisati olarak farkliliklari nedir arkadaslar?

    Gecmise dair bircok konuyu okusamda farkliliklarin olmasi can skti tam delsol b16a2 motoru swaplayacagim icin.

    Sanziman uzunlugu, distributor farkliligi ve volan agirligi gibi seylerin farkli oldugu dogru mu?

    He birde delsollerin 150 hp olduguna dair bi iddia var..
    In vtec we trust.
    "Birilerininde Anitkabir'i beklemesi lazim." Behzat Ç.
    "Dude I almost had you." RIP Paul Walker.

    Mapped by Dr. Ecu
    Rebuilt by Hizli Rektifiye
    Powered by Sistem Honda

  2. #2
    Time-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Beyoglu - İstanbul
    Mesaj
    4.397
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    crx-vti (del-sol)

    Marka Honda
    Model Civic CRX VTi
    Üretim Yılı 1992-1995

    Ülke
    Tasarımcı
    Üretim Adedi
    Model Kodu
    Model Ailesi
    Karoser ve Boyutlar
    Karoser Tipi 2+2 FHC
    Kapı Sayısı
    Dingil Mesafesi 2370 mm (93.3 in)
    Ön İz Genişliği 1475 mm (58.1 in)
    Arka İz Genişliği 1465 mm (57.7 in)
    Uzunluk 4005 mm (157.7 in)
    Genişlik 1695 mm (66.7 in)
    Yükseklik 1255 mm (49.4 in)
    Yerden Yükseklik
    Uzunluk / Dingil Mesafesi Oranı 1.69
    Ağırlık 1105 kg (2433.9 lb)
    Ağırlık Dağılımı (ön/arka)
    Yakıt Kapasitesi 45 litre (9.9 Imp gal , 11.9 US gal)
    Aerodinamik
    Hava Sürtünme Katsayısı
    Ön Kesit Alanı
    Cx
    Motor Özellikleri
    Motor Üreticisi Honda
    Motor Yeri Ön
    Motor Yerleşimi Enlemesine
    Motor Yapısı
    Soğutma Türü Su
    Motor Tipi DOHC
    Silindir Sayısı ve Yerleşimi S-4
    Silindir Başına Subap Sayısı 4 (Toplam 16 Adet)
    Motor Hacmi 1595 cc (97.33 cu in)
    Çap 81 mm (3.19 in)
    Strok 77.4 mm (3.05 in)
    Çap / Strok Oranı 1.05
    Silindir Başına Düşen Hacim 398.75 cc/silindir (24.33 cu in/silindir)
    Krank Ana Yatak Sayısı 5
    Sıkıştırma Oranı 10.2 : 1
    Yakıt Besleme Tipi Honda PGM-Fi
    Hava Besleme Türü Normal
    Kompresör Tipi -
    İntercooler Türü Yok
    Katalitik Konvertör Var
    Maksimum Motor Gücü 160 HP (119.3 kW)
    Maksimum Güç Devri 7600 d/d
    Maksimum Tork 150 N.m (110.7 lb.ft , 15.3 kg.m)
    Maksimum Tork Devri 7000 d/d
    Maksimum Güç Devrinde Tork 149.9 N.m (7600 d/d)

    Güç / Ağırlık Oranı 144.8 HP/ton (108 W/kg)
    Güç / Motor Hacmi Oranı 100.3 HP/litre (74.8 kW/litre)
    CO2 Emisyonu
    Yakıt Tüketimi
    Performans
    0 - 80 km/h
    0 - 60 mph 8 s
    0 - 100 km/h
    0 - 160 km/h
    80 - 120 km/h (son viteste)
    0 - 400 m Hızlanma
    0 - 1000 m Hızlanma
    Son Sürat 212 km/h (131.8 mph)
    Şanzıman ve Aktarma
    Şanzıman Türü 5M
    Son Vites Dişlisi Oranı 0.88 : 1
    Son Dişli Oranı 4.27 : 1

    Aktarma FWD (Önden Çekiş)
    Kullanım, Yürüyen Aksam ve Frenler
    Direksiyon Türü
    Direksiyon Turu
    Dönüş Çapı
    Süspansiyon (ön) I.W.CS.ARB.
    Süspansiyon (arka) I.W.CS.ARB.
    Fren Türü (ön/arka) VeDi/Di-S-ABS
    Disk Çapı (ön)
    Disk Çapı (arka)
    Jantlar (ön)
    Jantlar (arka)
    Lastikler (ön)
    Lastikler (arka)




    Civic Vti (sedan)

    Marka Honda
    Model Civic VTi Sedan
    Üretim Yılı 1996-1998

    Ülke
    Tasarımcı
    Üretim Adedi
    Model Kodu
    Model Ailesi
    Karoser ve Boyutlar
    Karoser Tipi 4/5S SAL
    Kapı Sayısı 4
    Dingil Mesafesi 2620 mm (103.1 in)
    Ön İz Genişliği 1475 mm (58.1 in)
    Arka İz Genişliği 1465 mm (57.7 in)
    Uzunluk 4405 mm (173.4 in)
    Genişlik 1695 mm (66.7 in)
    Yükseklik 1345 mm (53 in)
    Yerden Yükseklik
    Uzunluk / Dingil Mesafesi Oranı 1.68
    Ağırlık 1118 kg (2462.6 lb)
    Ağırlık Dağılımı (ön/arka)
    Yakıt Kapasitesi 45 litre (9.9 Imp gal , 11.9 US gal)
    Aerodinamik
    Hava Sürtünme Katsayısı
    Ön Kesit Alanı
    Cx
    Motor Özellikleri
    Motor Üreticisi Honda
    Motor Yeri Ön
    Motor Yerleşimi Enlemesine
    Motor Yapısı
    Soğutma Türü Su
    Motor Tipi DOHC
    Silindir Sayısı ve Yerleşimi S-4
    Silindir Başına Subap Sayısı 4 (Toplam 16 Adet)
    Motor Hacmi 1595 cc (97.33 cu in)
    Çap 81 mm (3.19 in)
    Strok 77.4 mm (3.05 in)
    Çap / Strok Oranı 1.05
    Silindir Başına Düşen Hacim 398.75 cc/silindir (24.33 cu in/silindir)
    Krank Ana Yatak Sayısı 5
    Sıkıştırma Oranı 10.2 : 1
    Yakıt Besleme Tipi Honda PGM-Fi

    Hava Besleme Türü Normal
    Kompresör Tipi -
    İntercooler Türü Yok
    Katalitik Konvertör Var
    Maksimum Motor Gücü 160 HP (119.3 kW)
    Maksimum Güç Devri 7600 d/d
    Maksimum Tork 150 N.m (110.7 lb.ft , 15.3 kg.m)
    Maksimum Tork Devri 7000 d/d
    Maksimum Güç Devrinde Tork 149.9 N.m (7600 d/d)

    Güç / Ağırlık Oranı 143.1 HP/ton (106.7 W/kg)
    Güç / Motor Hacmi Oranı 100.3 HP/litre (74.8 kW/litre)

    CO2 Emisyonu
    Yakıt Tüketimi
    Performans
    0 - 80 km/h
    0 - 60 mph 7.7 s
    0 - 100 km/h
    0 - 160 km/h
    80 - 120 km/h (son viteste)
    0 - 400 m Hızlanma
    0 - 1000 m Hızlanma
    Son Sürat 216 km/h (134.2 mph)
    Şanzıman ve Aktarma
    Şanzıman Türü 5M
    Son Vites Dişlisi Oranı 0.88 : 1
    Son Dişli Oranı 4.27 : 1

    Aktarma FWD (Önden Çekiş)
    Kullanım, Yürüyen Aksam ve Frenler
    Direksiyon Türü
    Direksiyon Turu
    Dönüş Çapı
    Süspansiyon (ön) I.W.CS.ARB.
    Süspansiyon (arka) I.W.CS.ARB.
    Fren Türü (ön/arka) VeDi/Di-S-ABS
    Disk Çapı (ön)
    Disk Çapı (arka)
    Jantlar (ön)
    Jantlar (arka)
    Lastikler (ön)
    Lastikler (arka)
    In vtec we trust.
    "Birilerininde Anitkabir'i beklemesi lazim." Behzat Ç.
    "Dude I almost had you." RIP Paul Walker.

    Mapped by Dr. Ecu
    Rebuilt by Hizli Rektifiye
    Powered by Sistem Honda

  3. #3
    Time-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Beyoglu - İstanbul
    Mesaj
    4.397
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Civic vti son hiz 216
    Delsol vti son hiz 212

    Vites oranlarida ayni gozukuyor peki bu farklilik nedendir? Ayni zamanda civic vti 0 - 100 = 7.7 sn, delsol 8 sn, 0.3 sn neden yavas?
    In vtec we trust.
    "Birilerininde Anitkabir'i beklemesi lazim." Behzat Ç.
    "Dude I almost had you." RIP Paul Walker.

    Mapped by Dr. Ecu
    Rebuilt by Hizli Rektifiye
    Powered by Sistem Honda

  4. #4
    halilkarakas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul - esenyurt
    Mesaj
    2.898
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fark delsol daha agir baskada bisey yok bide model.
    SENSİN.

  5. #5
    Time-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Beyoglu - İstanbul
    Mesaj
    4.397
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı halilkarakas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Fark delsol daha agir baskada bisey yok bide model.
    Peki kanka bazi yerlerde bahsi gecmis, civic vti volanindan delsol vti volani daha hafif diye. Ayriyetten delsolde 8 oturtma vida yeri, civicte ise 6 tane varmis.

    Boylece volanlar uymuyormus, ayrica delsol sanziman civictende daha uzunmus.

    beyin ve distribitorlerde farkliymis.
    In vtec we trust.
    "Birilerininde Anitkabir'i beklemesi lazim." Behzat Ç.
    "Dude I almost had you." RIP Paul Walker.

    Mapped by Dr. Ecu
    Rebuilt by Hizli Rektifiye
    Powered by Sistem Honda

  6. #6
    cagatays - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    213
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    delsol tesisatı obd1 (orjinal beyni p30),vti obd2a veya b
    sanzuman oranları aynı delsol un volanı farklı sadece.

  7. #7
    Time-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Beyoglu - İstanbul
    Mesaj
    4.397
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cagatays Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    delsol tesisatı obd1 (orjinal beyni p30),vti obd2a veya b
    Peki beyni p28 + harness koydugumuzu dusunelim?
    In vtec we trust.
    "Birilerininde Anitkabir'i beklemesi lazim." Behzat Ç.
    "Dude I almost had you." RIP Paul Walker.

    Mapped by Dr. Ecu
    Rebuilt by Hizli Rektifiye
    Powered by Sistem Honda

  8. #8
    timucintt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Hong Kong
    Mesaj
    2.824
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Time-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki kanka bazi yerlerde bahsi gecmis, civic vti volanindan delsol vti volani daha hafif diye. Ayriyetten delsolde 8 oturtma vida yeri, civicte ise 6 tane varmis.

    Boylece volanlar uymuyormus, ayrica delsol sanziman civictende daha uzunmus.

    beyin ve distribitorlerde farkliymis.
    bütün B serisi volanlar 8 vidalıdır... 6 vidalılar D serisidr.... bir sürü fark var del sol B16 ile vtı B16 arasında.... beyin tesisatı ve malzeme ağırlığı en başta...
    1991 HONDA CRX - TOTALLED
    1988 TOYOTA CELICA GT ST162 - SOLD
    1991 HONDA INTEGRA LS - SOLD
    1990 HONDA CIVIC EF - SOLD

    85-92 OLDSKOOL COMING SOON

  9. #9
    MeRtCaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    11.583
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    81 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Motor yapısı olarak aynı sonucta ıkısıde B16A2

    ama bazı delsollarda b16a1 cıkıyor

    motorda degıl ama aktarmda volanta farklılık var delsolların volanları agır

  10. #10
    Time-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Beyoglu - İstanbul
    Mesaj
    4.397
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı timucintt Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bütün B serisi volanlar 8 vidalıdır... 6 vidalılar D serisidr.... bir sürü fark var del sol B16 ile vtı B16 arasında.... beyin tesisatı ve malzeme ağırlığı en başta...
    Anlat abi anlat karar vermeme yardimci olacak.. Sadece motorlari kiyasliyoruz. Her ikisinin motorunuda ayni parcalarla sifir topladigimizi varsayarsak?
    In vtec we trust.
    "Birilerininde Anitkabir'i beklemesi lazim." Behzat Ç.
    "Dude I almost had you." RIP Paul Walker.

    Mapped by Dr. Ecu
    Rebuilt by Hizli Rektifiye
    Powered by Sistem Honda

  11. #11
    timucintt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Hong Kong
    Mesaj
    2.824
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aşırı farklar yok anlatığına göre beiyn zaten varmış al tak del solu hem del sol EG şasesiyle aynı alt takımı... oturtmak daha rahat gibi gelir bana göre... ek de arka kulak kesme biçme gerektirebilir...
    1991 HONDA CRX - TOTALLED
    1988 TOYOTA CELICA GT ST162 - SOLD
    1991 HONDA INTEGRA LS - SOLD
    1990 HONDA CIVIC EF - SOLD

    85-92 OLDSKOOL COMING SOON

  12. #12
    Sercanius - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Misya / Hüdavendigar
    Mesaj
    252
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hb vti 0-100kmh = 8 sn.
    sedan vti 0-100kmh = 8.1 sn

    1997 yılında servisten alınan çok yapraklı civic vti kataloğunda yazan veri.

    benim bildiğim vti b16a2 ile delsol b16a2 arasında obd ve volan haricinde fark yok.
    (bazı delsoller 170hp. gümrük girişli olanlar. 10.4 sıkıştırmalı. jdm b16a eg6 sir ile aynı motor)

    ayrıca 200den sonra yığılmasınıda kasa yapısına bağlıyorum, delsolün arka bölüm downforce u bozabilecek hatta belkide paraşüt etkisi yapabilecek tarzda enteresan, hatta kimbilir belkide bu yüzden delsoller japonyada ve dünyanın 4 bir köşesinde modifiye garajları ve yarış takımları tarafından tune edilip yarışmalarda boy göstermedi, proje aracı dahi olmadı.. birde 2 araç arasındaki egsoz sistemini manifold çıkışlarını ve susuturucu kazanlarınıda incelemek gerek.
    Pro Stock Garage

  13. #13
    D-WADE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    152
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MeRtCaN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Motor yapısı olarak aynı sonucta ıkısıde B16A2

    ama bazı delsollarda b16a1 cıkıyor

    motorda degıl ama aktarmda volanta farklılık var delsolların volanları agır
    ben del sol lerın volanı 2 kg daha hafif diye biliyorum o yuzden daha fazla devir nönebiliyor ayrıca
    - 0-100 hızlanma 7.5- 7.7sn arasındadır.
    - Civic VTİ 8250 rpm, Delsol VTİ 8450 rpm devir yapmaktadır. ( Daha fazla devir dönebilmektedir. )

    - Civic VTİ'da 4.25 final drive, Delsol VTİ'da 4.40 final drive mevcuttur. (Şanzuman daha kısa olup fazla devir dönebildiği için daha hızlıdır.)

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •