User Tag List

9 sonuçtan 1 ile 9 arası

Konu: Silindir başına çift enjektör takılabilitesi

  1. #1
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Silindir başına çift enjektör takılabilitesi

    Aracın oem enjektörleriyle beraber paralel şekilde çalışacak birer adet daha (aynı veya faklı cc'de) enjektör takılabilirmi? Yani 4 silindir motor için tek ecu, çift yakıt pompası, çift yakıt rayı ve 4+4=8 adet enjektör kullanmak.
    Hatta daha da açarsak, ecu tek sinyal gönderip aynı anda iki tane enjektörü çalıştırmış olacak(olursa tabii )

    Paralel bağlı olduklarından, uygulanan voltaj değeri sabit kalacağından yola çıkarak olabilir diye düşünüyorum; doğrumu düşünüyorum?

  2. #2
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    amaç nedir başta?

    çalışır çalışmaz diye birşey yok ama biraz uğraş gerektirebilir, güzel başarılı bir ems lazım bana göre en başta diğer tadilatlar yapılabilir şeyler, hatta motor ne bilmiyorum ama zaten 4 silindirli motora 8 enjektör takabilmek için hazır manifoldlar mevcut 6 silindir için 12 18 vs gibi


    mesela, eğer farklı yakıt basmayı planlıyorsanız eğer, atıyorum düşük ccli enjektör altta çalışırken devir basınç vs her neyse plan o arttıkça diğer enjektör rayına geçiş yapabilirsiniz

    yalnız her pompa ayrı bir ray için çalışacak değil mi?






    körler sağırlar

  3. #3
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alihan_27 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aracın oem enjektörleriyle beraber paralel şekilde çalışacak birer adet daha (aynı veya faklı cc'de) enjektör takılabilirmi? Yani 4 silindir motor için tek ecu, çift yakıt pompası, çift yakıt rayı ve 4+4=8 adet enjektör kullanmak.
    Hatta daha da açarsak, ecu tek sinyal gönderip aynı anda iki tane enjektörü çalıştırmış olacak(olursa tabii )

    Paralel bağlı olduklarından, uygulanan voltaj değeri sabit kalacağından yola çıkarak olabilir diye düşünüyorum; doğrumu düşünüyorum?
    zor biraz bu
    çünkü aynı çıkışa 2 tane enjektör takarsan çıkış direnci yarıya düşer
    bu da akım yönünden aşırı yük yaratır ecu çıkışına
    örnek:
    enjektörler 16 ohm olsun
    2 tane paralel takarsan ecu çıkışı 8 ohm olur.


    birde işin pwm kısmı var
    ecu çıkışındaki enjektör sinyali düz voltaj değil pwm dir
    yani frekans bazlı bir çıkış



    her enjektörün bu sinyale cevap verme süreleri farklıdır
    tam açmaya başlama ve tam açık olma zamanı
    tam kapanmaya başlama ve tam kapalı duruma geçme zamanı gibi
    dolayısı ile bu da temelde ters durum yaratabilir

  4. #4
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alihan_27 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aracın oem enjektörleriyle beraber paralel şekilde çalışacak birer adet daha (aynı veya faklı cc'de) enjektör takılabilirmi? Yani 4 silindir motor için tek ecu, çift yakıt pompası, çift yakıt rayı ve 4+4=8 adet enjektör kullanmak.
    Hatta daha da açarsak, ecu tek sinyal gönderip aynı anda iki tane enjektörü çalıştırmış olacak(olursa tabii )

    Paralel bağlı olduklarından, uygulanan voltaj değeri sabit kalacağından yola çıkarak olabilir diye düşünüyorum; doğrumu düşünüyorum?
    Seri olarak bağlayamazsın ama paralel olarak bağlanabilir.
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  5. #5
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yukarıda yazılmış akım problemini o işe yarayan bir güçlendirici devre yardımı ile çözebilirsiniz..

    Tabii ki olabilecek sistem hatta çift pompaya da gerek yok.. Ama benzin aşırı gelecektir, beyinin correction oranları bunu düzeltmeye yetmeyecektir büyük ihtimalle..
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  6. #6
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @senna manifold, ek yakıt rayı, ek yakıt pompası işin kolay kısmı. sıkıntı ecu yönetebilecekmi veya nasıl yönettirebiliriz?

    Evet ohm kısmı işi bozuyor.
    Peki, örneğin 16 ohmluk çift enjektör takılınca 8 ohm olacak, bunu bir direnç yardımıyla dengeleyebiliriz ama @Maxi'nin dediği gibi ecunun çıkışları yüksek akımı karşılayabilecekmi?

    Bu sefer de @yavuz364'ün dediği şekilde akım güçlendirici amplifier gibi devre gerekir. Nasıl bir devre detayları nasıl olmalı, hazır bulabilirmiyiz? Veya yaptırmakmı gerekir?

    İlgilenen herkese tekrardan teşekkürler.

  7. #7
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Devre kısmında yardımcı olabilirim, bizde benzeri işlevde devreler var..
    dediğin gibi 16 lık bulursan ve beyin 8ohm destekliyorsa olur anck genellikle standart high ve low impedance olarak değişiyor enjektörler..
    O yüzden çok fazla seçenek yok, beyinin destekleme ihtimali de çok yüksek ama desteklemezse de kötü olur tabi
    Alıntı alihan_27 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    @senna manifold, ek yakıt rayı, ek yakıt pompası işin kolay kısmı. sıkıntı ecu yönetebilecekmi veya nasıl yönettirebiliriz?

    Evet ohm kısmı işi bozuyor.
    Peki, örneğin 16 ohmluk çift enjektör takılınca 8 ohm olacak, bunu bir direnç yardımıyla dengeleyebiliriz ama @Maxi'nin dediği gibi ecunun çıkışları yüksek akımı karşılayabilecekmi?

    Bu sefer de @yavuz364'ün dediği şekilde akım güçlendirici amplifier gibi devre gerekir. Nasıl bir devre detayları nasıl olmalı, hazır bulabilirmiyiz? Veya yaptırmakmı gerekir?

    İlgilenen herkese tekrardan teşekkürler.
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  8. #8
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    en başta bana göre bu enjektörleri bu şekilde kullanabilecek ems seçmeniz daha uygun olacaktır
    körler sağırlar

  9. #9

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    neden 8 enjektör?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •