User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
47 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: kompressor ve motor durumu ilişkisi??

  1. #1
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    kompressor ve motor durumu ilişkisi??

    merhaba arkadaşlar.. merak etiğim bi konuyu konuyu "iyi" bilenlerden bilgi alarak aydınlanmak istyorum..

    kompresyon sonuçları kendi sınıfı için iyi olan bi aracın motoru da iyi denilebilir mi??

    asıl varmak istediğin sonuç ise şu : şimdi benim aracın kompresyonu en az 4 ayrı usta tarafından ölçüldü.. kimisi 12-12-11-12 derken kimisi de 150-155-155-145 gibi değerler verdiler ustaların hepsi de bi sıkıntı yok dedi.. bu ölçümü yapan ustalardan biri TPS Harun birisi Ostim de Şükrü usta (garajın adını hatırlamıyorum şu an) onun haricinde iki usta daha var.. neyse uzatmayalım.. Araç m42b18 3.18is..

    aracımda yağ yağma duman atma kötü çalışma patlama çatlama hiçbi sıkıntı yok.. diyeceksiniz ki o zaman derdin ne??

    şu an aracın üzerinde eaton m90 supercharger monte edildi motor üstüne çok ufak işleri kaldı giriş çıkış piping filan..

    şimdi soru: bu motor durumu ile sistemi aktif etmeden bi üst kapak sökülse ne var ne yok bakılsa mı yoksa bu değerlerle projeye devam mı??

    ilgilenen herkese teşekkürler..

  2. #2
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    SC uygulaması için genel bir kontrol ise amacın, komprasyon testi yeterlidir. Ama komprasyon tek başına motorun durumunu bildirmez. Sadece komprasyon kaçağı olup olmadığını öğrenirsin. Bu da segman, subap, subap yuvası ve conta gibi komprasyon tutucu elemanların durumunun iyi olduğu anlamına gelir. Tabi ki motorun SC basıncını tutup tutamayacağını da komprasyon testi ile öğrenebilirsin. Yataktaki, eksantrikteki vs sürtünerek aşınan parçalardaki durum hakkında bilgiyi ancak sökerek öğrenirsin.

    Verilen değerlerden yüksek olanlar psi, düşük olanlar bar cinsinden. O yüzden farklı. Yalnız 12 bar 176,4 psi yapar ki diğer ölçümden yüksek çıkmış, veya diğer ölçüm, ötekinden düşük çıkmış. Belki 12 bar ölçen ustan yağlı ölçüm yapmış olabilir. En düşük değer 150 psi çıkmış ki 10.2 bar yapar. O da tek başına değerlendirildiğinde bile 10 bar sınırının üstünde kalmış. Her halükarda birbirine yakın değerler iyiye işarettir. Silindirler arası fark varsa o zaman sorun vardır.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  3. #3
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.567
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o.b.k. zaten gerekli bilgileri vermiş.

    Kompresyonu yerinde olan motor performans konusunda bekleneni verir. Lakin bu yağ yakmaz eksiltmez anlamına gelmez. Kompresyon segmanları supap lastikleri vs. yerinde ike yağ sagmanı zayıfsa araba gene yağ eksiltebilir(yakabilir)

    Burda can alıcı nokta değerlerin olması gereken değerlere yakın çıkması ve tüm silindirlerin birbirine eşit çıkması

  4. #4
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EREN34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o.b.k. zaten gerekli bilgileri vermiş.

    Kompresyonu yerinde olan motor performans konusunda bekleneni verir.

    peki ya vermiyosa??? araçla lgili herşey yolunda gözüküyo ancak benim istediğim performansı vermiyo... aslında sc yapmadan önce atmosferik de sağa sola kaçan beygirleri bulmaya çalışıyorum...

    kompresyonu yerinde olan motor performans konusunda bekleeni niye vermez o zaman...? soru soruyu açıyo..

  5. #5
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Harun bakıp da sorun yok dediyse sorun yoktur... ama bu yatakların aşınmadığı anlamına gelmez, sen SC yi taktır zaten sıkıntı çıkacaksa o zaman çıkar...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  6. #6
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bir motorun mekanik olarak sıkıntısı yok demek illa en iyi performans demek değildir, sensörler, beyin, beyindeki yazılım, pompa, regülatör enjektörler vs tamamının iyi durumda ve sorunsuz olması gerekir... haa bunlar da OK ama sen diyorsan ki hala kaçan beygir var, belki de kaçan yoktur da yere aktaramıyordur, diff çok uzundur, şanzumanı farklıdır vsvsvs liste uzar gider...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  7. #7
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Harun ustanın yanındaki ustalar baktı.. sağolsun akşamdan getir koy sabah ölçere başlayalım dedi sabah şehir dışına çıkmış sabah.. neyse.. herkes iyi usta olduğunu söylüyo ama benim arabaya bizzat bakıp bişey söylemedi...

    konu dağılmasın... sıkıntılarımı aşmam lazım... aracın alt devirleri çok zayıf.. üstte daha bi kendine geliyo.. herkesin aklına şimdi eksoz gelecek..

    4-2-1 den sonra 51 lik boru sonra katalitik konvektör sonra normal bi orta susturucu sonra e36 oem susturucu var..

    araba basar basmaz toplamıyo 3000 lere kadar.. zengin karışımda kalıyo olabilir mi??? yani zenginde yapar mı böyle..?

  8. #8
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.567
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki ya vermiyosa??? araçla lgili herşey yolunda gözüküyo ancak benim istediğim performansı vermiyo... aslında sc yapmadan önce atmosferik de sağa sola kaçan beygirleri bulmaya çalışıyorum...

    kompresyonu yerinde olan motor performans konusunda bekleeni niye vermez o zaman...? soru soruyu açıyo..
    O zaman yakıt ateşleme sistemi yazılım ve yürüyene bakılır (şanzımandan dif. aksalara kadar)

    Örneğin: Kendi arabamda istavroz dişlileri ses yapıyordu minik bir boşluk söz konusuydu. İstavrozları ve baskı balatayı değiştirdim.

    Önceden; Ayağımı gazdan çektiğim gibi yavaşlayan araba şimdi akıp gitmeye devam ediyor.

  9. #9
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sinan ya da Hakan baksa da sıkıntı olmaz, işlerini iyi yaparlar... sen bu şekilde sıkıntılarım var diyor musun? diagnozda herhangi bir hata çıkıyor mu?
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  10. #10
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    valla ben bu noktaya gelene kadar baya bişi yaptım..

    bujiler bu kabloları.. bronz dahil baskı balata.. sonradan kırdım tekrar oem e geçtim.. dif değiştirdim 4.10 yaptım orjinal oranı.. şanzuman orjinal amerikan versiyon olduğu için şase numarası üzerinde.. oksijen sensörü.. motor ısı sensörü (bi ara bozukmuş değişti) uyduruk da olsa bi chip var üstünde.. orjinal çip de durum daha vahim..

    ben henüz işin içinden çıkamadım tam bir yıl oldu..

    bu arada arabanın akmasında bi sıkıntı yok bahsettiğiniz anlamda..

  11. #11
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    obd I var bilindiği üzere.. hiçbi sıkıntı yok arıza kodu göstermiyo..

    ancak obd I çok sıhhatli bilgi vermiyo.. araç ilk geldiğinde akışmetrenin fişini sökmüşler tesisattan arıza kodu vermiyodu.. sonra ısı sensörü bozukmuş bunu da göstemiyodu arıza kodu olarak.. bu sıkıntılar bulunarak giderildi ama arabada tork yok...

  12. #12
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    diff. oranın US spect için doğru fakat daha kısa bir diff denedin mi hiç? 3.25 ix'te de aynı diff var, 3.18'de 3,64 var mesela 3.25'te ise 2.79 ve 2.93... diff in çok uzun ve bence önceki arabanda alamadığın coşkunun sebebi bu...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  13. #13
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yok tam olarak öyle diil.. aracım ilk geldiğinde 3.45 vardı üzerinde.. tabiri caizse yerinden kalkmıyodu.. ben orjinale döndüm 4.10 ile.. diğer arabamda şu an bi arkadaşımda kayseride onda da aynı 4.10 var.. sebep diff ile şanzuman ile vs diil..

    şimdi ben akışmetredeki sıkınntıyı bulmakla enjektör milisaniyelerim baya düştü.. yani çok zengin olduğu anlamına geliyo bu sanırım...

    sonra oksijen sensörünü takınca yine aynı şekilde enjektör milisaniyelerim düştü.. ve bunlar arabaya artı yönde değişiklik kattı..

    en son da eksoz sistemini komple yenileyip back pressure artırınca arac daha iyi yürüdü ama alt devir hala yok hala yok..

    araç hala zengin karışımda kalıyor olabilir mi?? (AFR yok şu an ihtiyaç listesinin en başında duruyo sanırım bi ay içinde alacam)

  14. #14
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    pardon 3.45 ile yerinden kalkmıyordu 4.1 ile mi kalktı ben mi yanlış anladım?
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  15. #15
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet doğru anladınız.. 3.45 daha uzun bi dif oranı değil mi?? ben mi yanlış biliyorum.. 3.16 lardan 4.24 veya 4.47 yada 57 çıkıyo..

  16. #16
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    e30 da 3:45 hiç bir modelde yok ki
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  17. #17
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    BMW'den hususiyetle anlamam. Ama egzozda back pressure sorunu, yürüyende güç kaybı, sıkıntı yok diyorsan, emmeye de çok sıradışı bir yöntemle orjinal emmesinin dışına çıkmamışsan bence ilk iş senin de hedeflediğin gibi AFR'yi takip olsun. O kadar harcadığın paranın yanında AFR saatinin lafı bile olmaz. Hem de çok daha kolay teşhis yapmış olursun.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  18. #18
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benimkinin üzerinde 3.45 yazıyodu ama mesele o değil zaten değiştirince aracın hızlanması vs daha iyi oldu ve şu an üstünde 4.10 var.. orjinal yani olmaası gereken..

  19. #19
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    BMW'den hususiyetle anlamam. Ama egzozda back pressure sorunu, yürüyende güç kaybı, sıkıntı yok diyorsan, emmeye de çok sıradışı bir yöntemle orjinal emmesinin dışına çıkmamışsan bence ilk iş senin de hedeflediğin gibi AFR'yi takip olsun. O kadar harcadığın paranın yanında AFR saatinin lafı bile olmaz. Hem de çok daha kolay teşhis yapmış olursun.
    aklıma gelen başka hiçbişey yok.. iki sorum olacak:

    1- AFR olmadan kazrışımın "yaklaşık olarak" nerelerde olduğunu görme yolu yok mu?? eksoz muayenesi vs ne biliim..

    2- krank ya da egzantrik sensörleri çalışmıyosa belirtileri ne olur?? ya da başka etki edecek hangi sensör var?? TPS hariç onu da denedik onda da bi sorun yok..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •