User Tag List

Sayfa 3/3 İlkİlk 123
47 sonuçtan 39 ile 47 arası

Konu: kompressor ve motor durumu ilişkisi??

  1. #39
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    @ghibli06 ye katılılıyorum, aynı düşünceye sahibim
    türkiyede böyle sorunu çözülmemiş bir araca birde SC takmak istiyorsan

    1-ya acayip paralar dökecek ve bu işi kendini kanıtlamış insanlarla çalışacaksın

    öyle ahmet-mehmet usta değil
    modifiye yapan anlayan, birçok projeye imza atmış kişiler
    ki onlar böyle birşey isteyince o motoru komple indirirler anında
    öyle kompresyon ölçmekle bitmez iş, hemen liste eline tutuşturulur
    sen daha wideband alacaksın ohooooo
    tabi bu çok büyük bütçe demek, bu herkeste olmayan bir özellik


    2-ya da kendin bu işi bileceksin, böyle konuşunca bazı arkadaşlar kızıyor
    sen bileceksin, ne nasıl çalışıyor ? düzgün çalışmayınca ne olur bileceksin
    sökmesini takmasını bileceksin
    çoğu insan uğraşır uğraşır para harcar, sonunda hevesi kaçar, suçlu araba olur.

    bana kalırsa sende istek var, o güzel
    buradan elimizden geldiğince tecrübelerimizi paylaşıyoruz biliyorsun
    bana kalırsa bu kadar hevesin varsa senin biraz daha kişisel uğraşlara girmen lazım
    sök tak, kurcala bak, incele diyorum
    ama tabiki senin yapabileceklerin bir yere kadardır doğrudur


    widebandı hemen al artık onsuz iş yapılamıyor gibi birşey yani

    birde konusu geçmiş onu söyleyeyim
    diff oran sayısı büyüdükçe diff oranı kısalır
    yani 4.10, 3.45 ten daha kısadır, hemde ne kısa!

    4.10 takarsın, araç çok seri kalkar, tazı gibi gider ama son sürati düşüktür
    3.45 te vapur hissi verir, son sürat yükselir ve akıllı kullanırsan belki az bile yakabilir, tabi zevk vermez o ayrı.
    cevap için teşekkür ederim..

    ben ikinci yolu yercih ettim çok paralar dökmek değil de kendin yapmaya çalışmak..

    kendim sök tak kurcala yap olayını yapıyorum zaten ama dediğiniz bi yere kadardır olayına gelip dayandık onun için yardımlarınıza başvurma gereği duydum..

    bu arada sevindirici haber wideband ı dün gece aldım Innovate MTX-L herşey yolunda giderse on günden elimde olur..

    diff konusunda da söylediklerinizi biliyorum onun için zaten ben de 3.45 i söküp 4.10 taktım..

  2. #40
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Maxi çok doğru yazmışsın benim de anlatmak istediğim bu, bu işlere girilecekse sahibi en az usta kadar bilmelidir derim ben hep... SC takılır atla deve değil, ama yürütürken çıkacak küçük ya da büyük sıkıntıları sahibinin bilip değerlendirmesi gerekir, arkadaşımızın saydığı ustalar Ankara'da bilinen BMW ustalarıdır ama SC takıp ayarını yapıp beyni takıp tune edip her işi çözecek kişiler değildir...
    bu dediğinize de katılıyorum ancak ben ankaradaki ustalara SC için başvurmadım şimdiye kadar.. bu alt devirlerimin isteksiz olma durumunu halletmek için başvurdum.. şunu da belirteyim.. Arabam ölü bi araba değil.. devirli kullandığın zaman bi çok insana göre güzel gidiyo.. otobana çıkınca 210 gibi hızları görüyorum rahat 4.10 diff ile.. zaten bu aracın olması gerekenleri.. ben henuz bu SC ı devreye sokmadan motorum üzerinde yapılması gereken kıyıda köşede kalan bişeyler varsa onları yapmaya çalışıyorum... takdir edersiniz ki SC ın benim açısından çok çok acil gibi bi durumu yok arabam bir geceden fazla şimdiye kadar hiç orda burda bi köşe de yatmadı.. aktif olarak kullanıyoum.. ben bu yola çıkarken de aklımdaki zaten buydu...

    şimdi gelelim Sc olayına.. evet artık bu aşamadan sonra bana SC takan bu işten anlayan birileri lazım bana.. wideband dan sonra arabanın zenginde yada fakirde kalma gibi durumu yoksa mekanik olarak da zaten herşey yolunda.. yani ben SC dan anlayan bir ustaya şimdi ihtiyacım varr tam bu noktada..


    öyle yapıyorsunuz diye demiyorum lütfen dediklerimi de yanlış anlamayın ama bilgili arkadaşlar bilgilerini aktarırken karşıdaki insan hiçbişey bilmiyo zır bilgisiz gibi yaklaşım yapabiliyo bazen.. lütfen lütfen ve lütfen dediklerimi kimse üstüne alınmasın kişisel olarak..

    Şimdi bana ankarada SC takıp tune ayarlarını yapan birilerinin adını iletişim bilgilerini verebilir misiniz???

  3. #41

    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Balikesir
    Mesaj
    1.150
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende aynı sorundan dert yanıyorum. aracım inanılmaz derecede sıkıyor kompresyon olayına gelirsek birisi 0.5 olarak düşük pek dert etmiyorum ama aracı sıkan birşeyler var ve kimse daha ne olduğunu söyleyemedi bana kendim bakıyorum ama birşey bulamıyorum ve bulamıcam gibi geliyor bu yüzden araçtan çok soğudum.

  4. #42
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    valla bana kalırsa en güzel yardımı hakan abiden alırsın SC konusunda (Godless Commie)
    tabi vakit bulupta cevap verebilirse
    ama normalde ilgili ve gayet bilgili birisidir.

    ben bilmem mesela işin inceliklerini sc konusunda
    onun maxda mx-5 sc li biliyorsunuz
    çift kelebek boğazı falan filan var arabada, tuhaf bir yapısı var yani sc nin

  5. #43
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı VtecDream Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bende aynı sorundan dert yanıyorum. aracım inanılmaz derecede sıkıyor kompresyon olayına gelirsek birisi 0.5 olarak düşük pek dert etmiyorum ama aracı sıkan birşeyler var ve kimse daha ne olduğunu söyleyemedi bana kendim bakıyorum ama birşey bulamıyorum ve bulamıcam gibi geliyor bu yüzden araçtan çok soğudum.
    vtecdream,komple yeni başlık açabilirsin bunun için
    yaz başından beri, sorunu gidermek için neler yapıldı? ne değişti ne değişmedi
    bakalım, varsa yorumumuz yapalım

  6. #44
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    valla bana kalırsa en güzel yardımı hakan abiden alırsın SC konusunda (Godless Commie)
    tabi vakit bulupta cevap verebilirse
    ama normalde ilgili ve gayet bilgili birisidir.

    ben bilmem mesela işin inceliklerini sc konusunda
    onun maxda mx-5 sc li biliyorsunuz
    çift kelebek boğazı falan filan var arabada, tuhaf bir yapısı var yani sc nin
    Hakan abiyi gıyaben tanıyorum baya da topiclerden takip ettim ulaşmaya da çalıştım ama ulaşamadım bi türlü... mesaj filan attım ama çok meşgül sanırım..

  7. #45
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gerekenler:
    Dataloglanabilir ve programlanabilir bir ECU *(oem ecu'da bu ozellikler varsa misal evo gibi, o zaman standalone bir ecu almaya gerek kalmayabilir. Japoncuyum o yuzden aracinizdaki ECU buna musait mi degil mi bir yorumda bulunamam. Musaitse ne guzel, degilse bir ECU aliniz.)

    Herhangi bir Wideband *(dataloglanabilir olmasi hayati kolaylastirir)

    Boost, egt, yag isisi, yag basinci gostergesi *(bunlarda asiri besleme projesinin temel olarak hep goz onunde olmasi gereken elemanlari cunku genellikle sikintinin kaynagi bu parametreler sayesinde kolaylikla tespit edilir.)

    Bunlar olacak ki nerede sikinti var gorebilir hale gel. Yoksa orada mi burada mi suradami aylarca arar durursun. Japoncuyum ama konu otomobil oldugunda mantik hep ayni. Once tum sensorlere hakim olunacak ki sorunun nerede oldugunu gorebilmek icin o mu bu mu su mu diye sacma bir ugrasiya girerek vakit, sinir ve para kaybi olmasin.

    Birde wideband olmadan arac fakir mi zengin mi nasil anlasilir diye sorulmus, cevabi basit ama uygulamasi zor. Eger ayar yapacak kisi araci cok cok iyi taniyor *(zamaninda kendi araci olmussa mesela) ve ayni model bir cok aractan musterisi olmussa bu gune kadar ve ciddi muzik kulagi varsa aracin AFR'sini sesinden anlayabilir. Ha 12.7 13.5 filan diyemez tabiki ama arac zengine mi kayik fakire mi bunu anlayabilir. Kisaca sesi degisiyor aracin AFR'sine gore, kulagi yakalayabilirse soyler.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  8. #46
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    wideband alındı.. adım adım eksikleri tamamlayacam inşallah.. araçta motronik 1.7 DME var.. (fikir yürütmek isteyen olursa die)

    bu arada ankarada (en yakın olduğu için) bu işlerle uğraşan arkadaşlar kimlerdir??

  9. #47
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gurcell'le bir konuş istersen ...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •