teşekkürler o zaman tam tırmanışa geçerken bir mola verip ayar açmak lazım peki yüksekte çalışmaması neden ? boğuluyor gibi oldu araba vurdurarak çalıştırdık.fakiremi düşüyor ?
Printable View
Rakım farkı atmosfer basıncını, dolayısıyla MAP'ı değiştiriyor. Aç, kıs dedim ama sen rölantide kendin iki yönü de yavaş yavaş deneyerek bul doğru ayarı. Küçük olanı değil, ortadaki büyük olanı oynayacaksın. Ama tabi ilk noktanı unutma.
sehpada değil ya direk sandalyenin üstünde çalıştırıyorlar vtecte ne direk olduğu yerde 10bin devir çevirttiriyolar allahım yarabbim ya
he abim he bmwlerde havada yanlıyo nediyon sen
biraz araştır ondan sonra bi laf sokma çabalarına girin ;)
hondanınkini bulamadım fakat sehpada denendiğine inanan arkadaşlara şu foto bi örnek olsun belki herşeye atlamamayı öğrenirler
http://www.tuzeks.com.tr/resimler/hyundaikalite.jpg
http://www.tuzeks.com.tr/resimler/hyundaikalite03.jpg
http://www.thegreencarwebsite.co.uk/...g-in-Italy.jpg
http://www.sae.org/dlymagazineimages..._13492_ART.jpg
İnanmıyorum ben rodaj olaylarına, rodajı yapılmış bir aracın aynısının yapılmamışıyla kaldırsak, yapılmamış daha mı yavaş yürüycek?
Bence bu iş genel kullanım+bakım ile alakalı bir durum daha çok.
rodaj sıfır fabrikasyon motorlarda yapılmaz.... çünkü zaten motor üreticileri milimlik lazerlerle atom altı ölçümlerle topluyor o motorları ve tertemiz bir ortamda... bu durumda motorda ne boşluk nede çapaktır otdur boktur kalma riski kalmıyor yağını koyup çalıştırabiliyorsun... o denenen sıfır motorlar fabrikanın prosedür olarak her 100 veya 200 motorda bir (bu sayı motorun özelliğine ve üretim sayısına göre 10 da olabilir 10000 de olabilir) mecburen prosedür olarak motor sehpası üstünde test edilir.... hem bir prosedürdür bu hemde kalite politikasıdır...
gelelim asıl rodaj olayına.... sonradan fabrikasyon dışında toplanan her motor rektefiyeden sonra rodaj yapmak zorundadır çünkü toplanan hiçbir motor ne torklama olarak ne malzeme olarak nede toplanan ortamı fabrika ayarında olamaz.... bu durumda yapılan motorların alıştırılması gerekir.... kimisi buna rodaj der kimisi pistonu pişirmek der kim ne derse artık.... ama rodaj yapayım dedikleir motorlar 70 lerde 80 lerde kaldı.... kaba mühendislik bitti ince mühendislik var artık....