User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
23 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Soru: Kelebek boğazından geçen su ?

  1. #1
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Soru: Kelebek boğazından geçen su ?

    neden motor devirdaim suyu kelebek boğazının etrafından da geçer?
    bunu hep merak etmişimdir

  2. #2

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hondalarda rölanti fonksiyonu ile ilgili..

    bir çeşit termostat gibi, motor suyu soğukken açılıp daha fazla hava alıyor, rölanti devri artıyor..

    ısınınca kapanıyor, olması gereken rölanti devrine düşüyor..

    ama tek fonksiyon bu değil sanırım

    bendeki 106 da , gaz kelebeğine sıcak su gitmiyor ama ısıtıcı/direnç içeren bir parça var..

    fonksiyonunu tam anlamış değilim, belki nem buz yapar kelebeği kitler, hatta zarar verir diye olabilir ama emin değilim..

  3. #3

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.991
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kendi aracım honda Eg civic'de rolanti FITV valfinden dolayı su geçiyor su ısındıkca rolanti normale düşüyor, bende sebebi budur diye düşünüyorum.
    40 Alimi 1 Delille yendim, 1 Cahili 40 Delille Yenemedim. (İmam Şafii)

  4. #4
    kadirsa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    814
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o.b.k'nın yorumunu bekliyorum? cidden ben de merak ettim?
    Bir ölür BİN DİRİLİRİZ...

    Varlığım TÜRK Varlığına Armağan Olsun!

  5. #5
    tool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    Lyonesse
    Mesaj
    7.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    soguk havalarda gaz kelebegi donmasin diye?
    Experience is what you get when you don't get what you want.

  6. #6
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tool Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    soguk havalarda gaz kelebegi donmasin diye?
    Dogrudur. Kuzey ulkesinde oldugunuzu dusunun, yokus asagi sabit tps %15 ile ilerlediginizi dusunun, yokusun sonunda sizi kotu bir suprizin beklemesi cok olasi.

    Bunun disinda isi farkindan oturu karbon olusumunun hizlanmasini engellemek gibi bir ufak yan amaci daha olabilir belki.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  7. #7
    MeRtCaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    11.582
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    81 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tool Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    soguk havalarda gaz kelebegi donmasin diye?
    Aynı seyı tork garaj korhan abıye sormustum banada oyle soyledı

    acıkcası ben ıptal ettım
    b16 larda rolantı motoru emme manıfoldunda bu yuzden sıkıntı yasamadım + sı gaz kelebegınden gecen hava ısınmıyor o sıcak su ıle

  8. #8
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Giren havayı ısıtarak yakıt ekonomisi sağlamaya yarar..

    Diğer yorumları anlamadım ama Gaz kelebeğinde donacak birşey yok ki, bir de su sıcak değil ki donmasını engellesin..
    Ayrıca Soğuk havalarda da motor zaten soğuk, soğuk su geçmesinin bi avantajı yok..
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  9. #9
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Giren havayı ısıtarak yakıt ekonomisi sağlamaya yarar..

    Diğer yorumları anlamadım ama Gaz kelebeğinde donacak birşey yok ki, bir de su sıcak değil ki donmasını engellesin..
    Ayrıca Soğuk havalarda da motor zaten soğuk, soğuk su geçmesinin bi avantajı yok..
    Gaz kelebeginde donacak birsey yok, havada var adida nem ve gaz kelebeginin kitlenmesini saglayacak kadar yogunlasabilir soguk havalarda. Zira kelebekte gecen havadan dolayi asiri bir isi sogurulmasi meydana geliyor.

    Soguk havalarda motor zaten soguk ne demek ? Isinmiyor mu o motor ideal calisma derecesine gelinceye kadar hava soguk olunca? Motor sogutma sivisi gelmiyor mu 90 derecelere? su hala sicak degil mi sence?

    EGR'mi bu giren havayi isitmaya calissin, emisyona yakit tasarrufuna destek versin?

    Aciklamalarini dort gozle bekliyorum.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  10. #10

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Giren havayı ısıtarak yakıt ekonomisi sağlamaya yarar..

    Diğer yorumları anlamadım ama Gaz kelebeğinde donacak birşey yok ki, bir de su sıcak değil ki donmasını engellesin..
    Ayrıca Soğuk havalarda da motor zaten soğuk, soğuk su geçmesinin bi avantajı yok..
    pardon ama, 1.6 motoru düşünürsek 5000 - 6000 devir/dk hızda yaklaşık olarak motora 4000- 4800 litre hava giriyor,

    sen bu kadar hacimde havayı minnacık bir gaz keleği ile ısıtabileceğini mi düşünüyorsun? yada kaç derece ısıtabileceksin? 0,1 C yada 0,01 C?

    hem havayı ısıtmak yakıt ekonomisine neden faydalı? arabistanda araçlar daha mı az yakıt harcar? veya aynı araç isveçe gitse daha mı fazla yakacak?

  11. #11

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Gunes G. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Gaz kelebeginde donacak birsey yok, havada var adida nem ve gaz kelebeginin kitlenmesini saglayacak kadar yogunlasabilir soguk havalarda. Zira kelebekte gecen havadan dolayi asiri bir isi sogurulmasi meydana geliyor.

    Soguk havalarda motor zaten soguk ne demek ? Isinmiyor mu o motor ideal calisma derecesine gelinceye kadar hava soguk olunca? Motor sogutma sivisi gelmiyor mu 90 derecelere? su hala sicak degil mi sence?

    EGR'mi bu giren havayi isitmaya calissin, emisyona yakit tasarrufuna destek versin?

    Aciklamalarini dort gozle bekliyorum.
    egr de giren havayı ısıtma amaçlı değilki, eksoz gazını tekrar yanma odasına gönderiyor, amaç yanmamış hava yakıt karışımını bir daha yanma odasına göndererek ve tekrar yanmaya tabi tutarak minimum zararlı gaz salınımı..

  12. #12
    doush - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Kebap
    Mesaj
    4.196
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben de soğuk havada motorun ısınmasını çabuklaştırmak için olduğunu biliyorum.. Hatta geçen bir tane sökük mitsubishi galant vardı onlarda da su yerine egzoz gazı geçiyormuş etrafından ısınana kadar usta göstermişti kanalları..
    Alıntı DeNNis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen iskender ustaya git 51lik borudan beyin kıvırsın sana

  13. #13
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    egr de giren havayı ısıtma amaçlı değilki, eksoz gazını tekrar yanma odasına gönderiyor, amaç yanmamış hava yakıt karışımını bir daha yanma odasına göndererek ve tekrar yanmaya tabi tutarak minimum zararlı gaz salınımı..
    Havayi isitma muhabbetini ben yazmadim, yavuz havayi isitir yazinca EGR mantiginda calisan bir sistem mi bu da havayi isitarak yakit tasarrufu saglasin ya da emisyonu dusursun demek istedim.

    Ayrica EGR yanmayan hava yakiti tekrar yakip emisyonu dusurme sistemi uzerine calismaz. Elek degil bu iki kere eleyince daha da guzel elensin.

    Egzoz gazinin ufak bir kismi emmeden gelen temiz hava + yakit karisiminin uzerine eklenir ve bu sayede yanma odasindaki sicakligi dusurur. En basit boyle anlatabilirim, detayini sorarsan egzoz gazinin 1 molundeki specific heat capacity'in emmeden basilan hava+yakita gore daha yuksek olmasi bu da adiabatic flame temp'in daha dusuk seyretmesini saglar. Turkcesini sorma terimsel karsiliklarini bilmem, turkce ogrenmedim ben bunlari cunku.

    Yani anlayacaginiz sicaklik arttikca NOX salinimi artar, egr'de bu sicakligi dusurmeye yarar.

    Kisaca tekrar yakilip cifte kavrulmus oldugu icin emisyonu dusurmez.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  14. #14
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Jikle açıkken motorun özellikle soğuk havalarda daha rahat çalışması için emiş hattı ısıtılıyor.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  15. #15
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hondalarda rölanti fonksiyonu ile ilgili..

    bir çeşit termostat gibi, motor suyu soğukken açılıp daha fazla hava alıyor, rölanti devri artıyor..

    ısınınca kapanıyor, olması gereken rölanti devrine düşüyor..
    Üstad motor soğukken jikle devredeyken motor zengin karışımla çalıştırılır.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  16. #16

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Jikle açıkken motorun özellikle soğuk havalarda daha rahat çalışması için emiş hattı ısıtılıyor.
    emiş hattında neyi ısıtabilirsin ki, çok fazla, çok yüksek hızla hava geçiyor, ordaki sıcak gaz kelebeği zart diye geçen havayı ısıtamaz..

    hem hadi benim peugeot da elektrikle çalışan direnç var 5-10 sn bekledim ısıttık diyelim, honda da su geçiyor kelebekten, motor ilk çalışırken su da soğuk, soğuk su kelebeği nasıl ısıtacak?

    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Üstad motor soğukken jikle devredeyken motor zengin karışımla çalıştırılır.
    zengin karışıma itiraz yok ama zengin karışımla ilgili ben birşey belirtmedim ki?

  17. #17
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Olay emilen havayı ısıtmak değil aslında.Boğazdaki ısıtma olmaz ise özellikle soğuk havalarda boğazda donma hatta karlanma meydana gelir.Bu özellikle jiklesi iptal edilmiş karburatörlü motorlarda sık görülür o kadar etkilidir ki kelebek civarı buz bağlar.Bu durum motorun soğuk iken çalışmasını olumsuz yönde etkiliyen bir durumdur bunun önüne geçmek için emiş hattı motor ile doğru orantılı olarak ısıtılır ve böylece buzlanma karlanma yaşanmaz.Zaten motor ısındıktan sonra bu durumun pek bir önemi kalmıyor.

    http://www.arabauzmani.com/karburato...asi-ve-cozumu/

    http://www.otobil.net/blog/genel/kar...un-buzlanmasi/

    Yukarıda karburatör için açıklama yapılmış ancak aynıları enjeksiyon içinde geçerli.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  18. #18
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hondalarda rölanti fonksiyonu ile ilgili..

    bir çeşit termostat gibi, motor suyu soğukken açılıp daha fazla hava alıyor, rölanti devri artıyor..
    Daha fazla hava alsa karışım fakire düşer bunu demek istedim.Yani havayı 2 oranında arttırıyorsa benzini 4 oranında arttırması gerekiyor yani zengin karışım.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  19. #19

    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.023
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araç ısındıktan sonra giren soğuk havayıda ısıtıyordur o zaman ? Benim egr iptal olunca daha geç ısınıyor kesin ve net

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •