neden motor devirdaim suyu kelebek boğazının etrafından da geçer?
bunu hep merak etmişimdir
neden motor devirdaim suyu kelebek boğazının etrafından da geçer?
bunu hep merak etmişimdir
hondalarda rölanti fonksiyonu ile ilgili..
bir çeşit termostat gibi, motor suyu soğukken açılıp daha fazla hava alıyor, rölanti devri artıyor..
ısınınca kapanıyor, olması gereken rölanti devrine düşüyor..
ama tek fonksiyon bu değil sanırım
bendeki 106 da , gaz kelebeğine sıcak su gitmiyor ama ısıtıcı/direnç içeren bir parça var..
fonksiyonunu tam anlamış değilim, belki nem buz yapar kelebeği kitler, hatta zarar verir diye olabilir ama emin değilim..
kendi aracım honda Eg civic'de rolanti FITV valfinden dolayı su geçiyor su ısındıkca rolanti normale düşüyor, bende sebebi budur diye düşünüyorum.
40 Alimi 1 Delille yendim, 1 Cahili 40 Delille Yenemedim. (İmam Şafii)
o.b.k'nın yorumunu bekliyorum? cidden ben de merak ettim?
Bir ölür BİN DİRİLİRİZ...
Varlığım TÜRK Varlığına Armağan Olsun!
soguk havalarda gaz kelebegi donmasin diye?
Experience is what you get when you don't get what you want.
Dogrudur. Kuzey ulkesinde oldugunuzu dusunun, yokus asagi sabit tps %15 ile ilerlediginizi dusunun, yokusun sonunda sizi kotu bir suprizin beklemesi cok olasi.
Bunun disinda isi farkindan oturu karbon olusumunun hizlanmasini engellemek gibi bir ufak yan amaci daha olabilir belki.
You call it turbo lag , i call it foreplay ...
Giren havayı ısıtarak yakıt ekonomisi sağlamaya yarar..
Diğer yorumları anlamadım amaGaz kelebeğinde donacak birşey yok ki, bir de su sıcak değil ki donmasını engellesin..
Ayrıca Soğuk havalarda da motor zaten soğuk, soğuk su geçmesinin bi avantajı yok..
Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr
Gaz kelebeginde donacak birsey yok, havada var adida nem ve gaz kelebeginin kitlenmesini saglayacak kadar yogunlasabilir soguk havalarda. Zira kelebekte gecen havadan dolayi asiri bir isi sogurulmasi meydana geliyor.
Soguk havalarda motor zaten soguk ne demek ? Isinmiyor mu o motor ideal calisma derecesine gelinceye kadar hava soguk olunca? Motor sogutma sivisi gelmiyor mu 90 derecelere? su hala sicak degil mi sence?
EGR'mi bu giren havayi isitmaya calissin, emisyona yakit tasarrufuna destek versin?
Aciklamalarini dort gozle bekliyorum.
You call it turbo lag , i call it foreplay ...
pardon ama, 1.6 motoru düşünürsek 5000 - 6000 devir/dk hızda yaklaşık olarak motora 4000- 4800 litre hava giriyor,
sen bu kadar hacimde havayı minnacık bir gaz keleği ile ısıtabileceğini mi düşünüyorsun? yada kaç derece ısıtabileceksin? 0,1 C yada 0,01 C?
hem havayı ısıtmak yakıt ekonomisine neden faydalı? arabistanda araçlar daha mı az yakıt harcar? veya aynı araç isveçe gitse daha mı fazla yakacak?
Havayi isitma muhabbetini ben yazmadim, yavuz havayi isitir yazinca EGR mantiginda calisan bir sistem mi bu da havayi isitarak yakit tasarrufu saglasin ya da emisyonu dusursun demek istedim.
Ayrica EGR yanmayan hava yakiti tekrar yakip emisyonu dusurme sistemi uzerine calismaz. Elek degil bu iki kere eleyince daha da guzel elensin.
Egzoz gazinin ufak bir kismi emmeden gelen temiz hava + yakit karisiminin uzerine eklenir ve bu sayede yanma odasindaki sicakligi dusurur. En basit boyle anlatabilirim, detayini sorarsan egzoz gazinin 1 molundeki specific heat capacity'in emmeden basilan hava+yakita gore daha yuksek olmasi bu da adiabatic flame temp'in daha dusuk seyretmesini saglar. Turkcesini sorma terimsel karsiliklarini bilmem, turkce ogrenmedim ben bunlari cunku.
Yani anlayacaginiz sicaklik arttikca NOX salinimi artar, egr'de bu sicakligi dusurmeye yarar.
Kisaca tekrar yakilip cifte kavrulmus oldugu icin emisyonu dusurmez.
You call it turbo lag , i call it foreplay ...
Jikle açıkken motorun özellikle soğuk havalarda daha rahat çalışması için emiş hattı ısıtılıyor.
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
emiş hattında neyi ısıtabilirsin ki, çok fazla, çok yüksek hızla hava geçiyor, ordaki sıcak gaz kelebeği zart diye geçen havayı ısıtamaz..
hem hadi benim peugeot da elektrikle çalışan direnç var 5-10 sn bekledim ısıttık diyelim, honda da su geçiyor kelebekten, motor ilk çalışırken su da soğuk, soğuk su kelebeği nasıl ısıtacak?
zengin karışıma itiraz yok ama zengin karışımla ilgili ben birşey belirtmedim ki?
Olay emilen havayı ısıtmak değil aslında.Boğazdaki ısıtma olmaz ise özellikle soğuk havalarda boğazda donma hatta karlanma meydana gelir.Bu özellikle jiklesi iptal edilmiş karburatörlü motorlarda sık görülür o kadar etkilidir ki kelebek civarı buz bağlar.Bu durum motorun soğuk iken çalışmasını olumsuz yönde etkiliyen bir durumdur bunun önüne geçmek için emiş hattı motor ile doğru orantılı olarak ısıtılır ve böylece buzlanma karlanma yaşanmaz.Zaten motor ısındıktan sonra bu durumun pek bir önemi kalmıyor.
http://www.arabauzmani.com/karburato...asi-ve-cozumu/
http://www.otobil.net/blog/genel/kar...un-buzlanmasi/
Yukarıda karburatör için açıklama yapılmış ancak aynıları enjeksiyon içinde geçerli.
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
Araç ısındıktan sonra giren soğuk havayıda ısıtıyordur o zaman ? Benim egr iptal olunca daha geç ısınıyor kesin ve net![]()
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)