O kalınlıkta kablonun spiral şeklinde olanı olmayabilir.
Bir ölür BİN DİRİLİRİZ...
Varlığım TÜRK Varlığına Armağan Olsun!
spiral kablo onlar , herhangibir özelliği yok ,esnemesi dışında. bulmak biraz zor olsada çok damarlı kabloyu kalın olması münasebetiyle kendinde spiral şeklinde dolayabilirsin.
1x35 mm2 NYAF kabloyu alıp bişeyin etrafına dolayıp bu hale getirebilirsin,
new project GTR 280SX
https://www.instagram.com/gtr_280sx/?hl=tr
35 mm biraz kalin gelebilir 25 mm NYF kablo daha cok isinizi gorur kalin bi sopaya sarip icinden cikarin ayni isi gorur.
Polo gti 2.43.85 best
Octavia vRS 2.38.40 best
Polo gti 56.8 best ''korfez''
Octavia vRS 56.7 best ''korfez''
Bulut Elektrik
Bence orj. kabloya sadece kaputu acinca gorecegin gorsellik icin kiyma. Orj kadar saglikli saseleme yapamazsan sikinti olur.
Şaselemez demiyorum orj kadar sağlıklı şaselemez diyorum. Yani;
Kabloyu ince tutarsın şaseleme seviyesi yeterli olmaz
kabloyu kalın tutarsın deri olayı dediğimiz olay olur yani iletim kablonun gereğinden fazla kalın olmasından dolayı sadece dış kısmından olur buda kayıba yol açar.
Aynı kalınlık yaparsın bu sefer kablonun iletkenlik katsayısı aynı olmaz gene orj kadar iletimi başarıl olmaz.
***** motor üzerindeki çoğu sensör tek + beslemeli olup şasesini motor bloğundan alıyor.
Bu kadar ince hassas bir olayı belki şöför olarak sen hissetmeyebilirsin ama illa ki orj.den farkı olacaktır
kesiti ne olursa olsun elektriğin gücü ney ise onu iletir kablo, lütfen yanlış yorumlarda bulunmayın benim işim gücüm kablo...
new project GTR 280SX
https://www.instagram.com/gtr_280sx/?hl=tr
müzik sistemleriyle uğraşan birinden
güzel bir tesisat (+) kalosu istersen mavisi kırmızısı bulabilirsin
şase kablosu nekadar kalın o lursa (gidip 20 cm capında bulmada) okadar ii olur tesszat kabloları ii![]()
www.drecu.com
Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!
Deri olayini merak eden kablo kesitindeki mmlik oynamayi sacma bulan arkadaslar google'a skin effect yazip isin detaylari hakkinda bilgi sahibi olabilirler.
www.drecu.com
Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!
mesela çoğu araçta arka stoplara önden arkaya kadar şase kablosu çekilmez. direk aracın metal herhangi bir yerinden şase alınır.
yani kablo kalınlığının bir zararı olsa aracın şasesinin heryeri zaten şase
motor şase kablosundaysa sadece çok ince olursa sıkıntı olur. onun dışında kalın yada çok kalın olmasının zararı yok. incecik olmasın yeterli.
It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)
yaw ne derisi arkadaşım pvc yani plastik hammaddesi olan fakat içerisine belirli miktarda kimyasal katılarak bakırın geçirdiği elektriği dış aksama iletmemesini sağlayan izole... ayrıca kabloda pvc kalınlığından ziyade içindeki bakırın külçe halinden başlayarak filmaşin ve sonrasında bakır tellere ve bakır tellerinde kesitlerine göre çoklu ise örülerek, tek damar ise inceltilmesi ile oluşur...
eğer dahada google efendini verdiği bilgiyi kendi bilgin gibi söyleyeceksen eyw bişey demiyorum...
new project GTR 280SX
https://www.instagram.com/gtr_280sx/?hl=tr
bugüne kadar elektrik sisteminde iyileştirme yapıp zararını görmedim, hem ses sistemlerinde hemde performans amaçlı yaptığım tüm işlemlerde ilk olarak elektrik sisteminden olaya başlarım. özellikle kendi aracımda şarj dinamosu-akü, akü-sigorta kutusu arasındaki tüm kablolar abartı derecede kalın kullanırım ( aracın ömrü boyunca görmeyecegi ampere dayanıklı) şuan evde 3 aracımız bulunmakta ( 2si 0 km olmasına ragmen) hepsinde de jel akü kullanmaktayım. yeri gelir 2 ay boyunca aracım 1 defa bile çalışmaz ve her seferinde tek seferde çalışarak beni rezil etmez.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)