User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
23 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: motor suyu sıcaklığının performansa etkisi?!

  1. #1
    brkkksln - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    motor suyu sıcaklığının performansa etkisi?!

    gezinirken dikkatimi çekti.

    3 5 hp nin bile önem kazandığı durumlarda motor suyu sıcaklığının güç ve torka etkileri varmış meğer. hani yazı doğrumudur yanlışlık payı mevcutmudur bilemiyorum ama paylaşmak istedim.

    mesela 82 lik termostat yerine 95 lik termostat koysak dahamı fazla güç kazanıyoruz?
    araca yapılanlar listesine demekki bilmem kaç derecelik termostat diye ekleme yapmak lazım
    ha testler 19,8 sıkıştırma oranında yapılmış bir de o ilgimi çekti. dizel yakıt içinmidir bu sadece acaba?

    TEN YANMALI MOTORLARDA SOUTMA SUYU SICAKLIININ MOTOR PERFORMANSINA ETKLER ZERNE DENEYSEL BR ARATIRMA

    mesela benzin sıcaklığını motora sıfır derecede (hatta daha düşük) göndersek daha sıcak motorda buharlaşma daha tatmin edicimi olacak?

  2. #2
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Türkiyede üniversitelerde yapılan testlerin dünyada bi geçerlilikleri yok o yüzden pek takılmamak lazım.. Yabancı kaynaklarda da böyle birşey varsa o zaman bi düşünmek lazım

    Bunun gibi yüzlerce değişik şey görebilirsiniz.. Ne yazıkki ülkemizin hali içler acısı.. Üniversitelerle laboratuarlarını geliştirme ve doğru test yapabilmeleri için gerekli şeyler konusunda çalışmalarımız var bu aralar o yüzden biliyorum durumu

    Test motorları gerçek motorlardan çok farklı ve çıkan sonuçlar da bu yüzden çok farklı olabiliyor..
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  3. #3
    MeRtCaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    11.583
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    81 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Motorun sağlıklı çalışması için belirli bir derecede çalışması gerektiğini düşünüyorum.

    genellikle Honda gibi bazı araçlarda low temp termostat ve low temp hararet müşürü kullanılır
    aracın aşısırı ısınmasını engellemek ve daha erken soğumasını sağlamak için.

    ama hep derler ya ! soğuk motora gazlanmaz diye
    bence cok soguk soğutma sıvısı pek sağlıklı olmaz

  4. #4
    drago - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.701
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    48 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motor soğukken çekiş düşüktür, çalışma bence de doğru

  5. #5
    orhan_guney - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul/Atakent
    Mesaj
    6.145
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    en basiti vtec acamıyorsun düzgün motor soguksa .
    DRİLL
    Dr.Ecu

  6. #6
    MeRtCaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    11.583
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    81 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı orhan_guney Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    en basiti vtec acamıyorsun düzgün motor soguksa .
    Kanka ama o beyin yazılımından kaynaklı

    yanı belirli bir dereceye koruma koymuslar bu yuzden acmıyor
    sende s300 var vtec open ayarını 0 derece yap açar ama yazık tabı

  7. #7
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Sep 2008
    Mesaj
    1.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sıcaklık arttıkca metallerde genleşme artıcak ne kadar az sürtünme o kadar çok güç yağ sıcaklığı kullanılabilir dereceye geldiğinde yani 60-70 derece arası tam performans sağlar kanısındayım

  8. #8
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.366
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çalışma mantıklı, muhtemelen doğrudur da. Hatta 'su' yerine öz ısısı ve kaynama noktası daha yüksek bir sıvı kullanmak -belki- daha bile faydalı olabilir. Sebebide kaynamadan önce daha yüksek sıcaklıklarda 'soğutma' işlemi yapıp, yanma odası ile sogutma sıvısı arasında olacak ısı alış-verişini daha düşük seviyede tutarak yanmada oluşan gücün daha yüksek bir bölümünün hareket enerjisine çevirilebilmesini sağlamak. Motorun yapısına bağlı tabiki, kaynamayacak sıvı kullanıp silindir içi sıcaklığı, blok sıcaklığını segmanların, contaların yağın vs dayanamayacağı seviyelere çıkartmaktan bahsetmiyorum.

    Eskiden izlediğim bir F1 belgeselinde takımdaki (muhtemelen mühendis) 'En iyi güç için motoru üreticinin izin verdiği en yüksek sıcaklıkta kullanıyoruz.' Tarzında birşey söylüyordu..

    Genleşmenin artmasının sürtünmeye etkisi soğutma sıvısı ya da motor çalışma sıcaklığı ile ilgilidir ancak burada piston ve blokta kullanılan metal alaşımları sıcaklığın artışından daha büyük önem taşıyacaktır zira her alaşımın genleşme katsayısı aynı değil

  9. #9
    brkkksln - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MeRtCaN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Motorun sağlıklı çalışması için belirli bir derecede çalışması gerektiğini düşünüyorum.

    genellikle Honda gibi bazı araçlarda low temp termostat ve low temp hararet müşürü kullanılır
    aracın aşısırı ısınmasını engellemek ve daha erken soğumasını sağlamak için.

    ama hep derler ya ! soğuk motora gazlanmaz diye
    bence cok soguk soğutma sıvısı pek sağlıklı olmaz
    mertcan ok belli çalışma sıcaklığı gerekiyor ama çok düşük sıcaklıklardan kasıt 40 derece falandır.

    mesela opellerdede 110 lukmu ne termostat vardı. zaten yüksek basınç altında suyun kaynama ısısıda değişiyor. bunda gözden geçirmek lazım.

    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Türkiyede üniversitelerde yapılan testlerin dünyada bi geçerlilikleri yok o yüzden pek takılmamak lazım.. Yabancı kaynaklarda da böyle birşey varsa o zaman bi düşünmek lazım

    Bunun gibi yüzlerce değişik şey görebilirsiniz.. Ne yazıkki ülkemizin hali içler acısı.. Üniversitelerle laboratuarlarını geliştirme ve doğru test yapabilmeleri için gerekli şeyler konusunda çalışmalarımız var bu aralar o yüzden biliyorum durumu

    Test motorları gerçek motorlardan çok farklı ve çıkan sonuçlar da bu yüzden çok farklı olabiliyor..
    malesef ülkemiz hakkındaki düşüncelerinde katılıyorum sana.

    yanma odası soğutmak için yapılanlara tamamen tezat bi yazı paylaştığım.

    Alıntı drago Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    motor soğukken çekiş düşüktür, çalışma bence de doğru
    valla ne yalan söyleyim ben soğuk motorda çekişin her zaman daha yüksek olacağı kanısındayım.soğukluktan kasıt normal çalışma sıcaklığında motorun sağlığını etkilemeyecek bir seviye.

  10. #10
    MeRtCaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    11.583
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    81 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence sogutma suyu yerıne

    ıyı bır beyın ve metenol kit ile biraz daha fazla guc alabılırsın Berk
    bu arada rodaj ne oldu ?

  11. #11
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.366
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı brkkksln Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    mertcan ok belli çalışma sıcaklığı gerekiyor ama çok düşük sıcaklıklardan kasıt 40 derece falandır.


    malesef ülkemiz hakkındaki düşüncelerinde katılıyorum sana.

    yanma odası soğutmak için yapılanlara tamamen tezat bi yazı paylaştığım.



    valla ne yalan söyleyim ben soğuk motorda çekişin her zaman daha yüksek olacağı kanısındayım.soğukluktan kasıt normal çalışma sıcaklığında motorun sağlığını etkilemeyecek bir seviye.
    'Yanma odasını soğutmak' tan kasıt emme manifoldundan alınan hava ile soğutmak ise, soğutma sıvısının soğuk/sıcak tutulması ile farklı bir durum olduğunu düşünüyorum.

  12. #12
    brkkksln - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MeRtCaN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bence sogutma suyu yerıne

    ıyı bır beyın ve metenol kit ile biraz daha fazla guc alabılırsın Berk
    bu arada rodaj ne oldu ?
    water methanol ile sıkıştırmam zaten yüksek iyice yükselmez mi? o yüzden az uzak bakıyorum ona.
    hani yakıt yapılır o ayrı
    rodajın allah belasını versin sıkıntıdan böyle şeylere sarıyorum.daha 1100 oldu sıkıntı geldi.kullanacak zaman yok.

    beyin işini p&p vems ayarlarsan konuşuruz

    çeşitli soğutma sıvıları vardı.antifrizden bahsetmiyorum.daha farklı.vaktiyle bakmıştım ama markasınıda hatırlamıyorum.az tuzlı fiyatlı şöyle lt si 15$ falan cinsinden.o zaman bulup almak lazım...

    Alıntı empo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    'Yanma odasını soğutmak' tan kasıt emme manifoldundan alınan hava ile soğutmak ise, soğutma sıvısının soğuk/sıcak tutulması ile olması ile farklı bir durum olduğunu düşünüyorum.
    manifolttan soktuğun hava sıcaklığı motor sıcaklığıyla anında yükselir. o yüzden düşük su sıcaklığı candır bence

  13. #13
    MeRtCaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    11.583
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    81 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı brkkksln Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    water methanol ile sıkıştırmam zaten yüksek iyice yükselmez mi? o yüzden az uzak bakıyorum ona.
    hani yakıt yapılır o ayrı
    rodajın allah belasını versin sıkıntıdan böyle şeylere sarıyorum.daha 1100 oldu sıkıntı geldi.kullanacak zaman yok.

    beyin işini p&p vems ayarlarsan konuşuruz

    çeşitli soğutma sıvıları vardı.antifrizden bahsetmiyorum.daha farklı.vaktiyle bakmıştım ama markasınıda hatırlamıyorum.az tuzlı fiyatlı şöyle lt si 15$ falan cinsinden.o zaman bulup almak lazım...



    manifolttan soktuğun hava sıcaklığı motor sıcaklığıyla anında yükselir. o yüzden düşük su sıcaklığı candır bence

    Water Methenol ıle sıkıstırma yukselmez aksıne yuksek sıkıstırman oldugu ıcın yuksek derece avans açamazsın arabada
    methenol ıle yanma odasını sogutarak bıraz daha avansı yukseltebılırsın
    Vems Kolay pNp biraz dahalı ama unıversal alıp pNp hale getirebiliriz

    bi gun musayıt oldugunda ugra konusalım


    valla ver arabayı bana sana yapayım rodaj gunde 50 km yapıyorum git gel işe
    1 haftada bitirrim rodajı :P

  14. #14
    drago - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.701
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    48 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı brkkksln Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster



    valla ne yalan söyleyim ben soğuk motorda çekişin her zaman daha yüksek olacağı kanısındayım.soğukluktan kasıt normal çalışma sıcaklığında motorun sağlığını etkilemeyecek bir seviye.
    benim kastettiğim 60-70 derece değil zaten, ama araç uzun süre bekledikten hemen sonra gazlayınca bariz bir performans düşüklüğü var.

    mesela gece araç durdu, sabah çalıştırır çalıştırmaz gazı kökleyince bu benim arabam mı demiştim.doğru bişey değil zaten soğuk motorla gazlanmaz ama sınava yetişmem gerekiyordu.o açıdan bakınca bence çalışma doğru.

    motor soğukken yağlama bile tam olarak yerine gelmiyor, soğuk hava soğuk yanma iyidir eyvallah da sürtünme soğukken çok daha fazla

  15. #15
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.366
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı brkkksln Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    manifolttan soktuğun hava sıcaklığı motor sıcaklığıyla anında yükselir. o yüzden düşük su sıcaklığı candır bence
    O zaman turbo araçlarda, turboda sıkıştırdığımız havayı birde intercooler ile ne diye soğutuyoruz ? Madem manifolddan soktuğumuz hava sıcaklığı anında yükselicek. Ya da hava filitrelerimizi mümkün olduğunca 'soguk' hava çekeceği yerlerde konumlandırıyoruz ?

  16. #16
    brkkksln - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı drago Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benim kastettiğim 60-70 derece değil zaten, ama araç uzun süre bekledikten hemen sonra gazlayınca bariz bir performans düşüklüğü var.

    mesela gece araç durdu, sabah çalıştırır çalıştırmaz gazı kökleyince bu benim arabam mı demiştim.doğru bişey değil zaten soğuk motorla gazlanmaz ama sınava yetişmem gerekiyordu.o açıdan bakınca bence çalışma doğru.

    motor soğukken yağlama bile tam olarak yerine gelmiyor, soğuk hava soğuk yanma iyidir eyvallah da sürtünme soğukken çok daha fazla
    aynı şeyden bahsediyoruz dostum



    Alıntı MeRtCaN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Water Methenol ıle sıkıstırma yukselmez aksıne yuksek sıkıstırman oldugu ıcın yuksek derece avans açamazsın arabada
    methenol ıle yanma odasını sogutarak bıraz daha avansı yukseltebılırsın
    Vems Kolay pNp biraz dahalı ama unıversal alıp pNp hale getirebiliriz

    bi gun musayıt oldugunda ugra konusalım


    valla ver arabayı bana sana yapayım rodaj gunde 50 km yapıyorum git gel işe
    1 haftada bitirrim rodajı :P
    şimdi içerikteki su hem soğumaya yarıyor hemde gazı sıkıştırmak gibi olmadığı için basınca dayanıklılı daha yüksek olduğu için sıkıştırmada artıyor değil mi yanlış mı biliyorum?

    vakit bulunca uğrarım ama kes biç işlemi pek işime gelmiyor ondan p&p dedim paraya kıyıp.
    işe gidip gelsem bende günde 60km rahatından görürümde lastikler berbat kar yağsa araba kalır ondan cesaret edemiyorum...

  17. #17
    MeRtCaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    11.583
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    81 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kanka bak burada detaylı sekılde yazmıs cem biraz oku incele faydalı bilgiler var

    http://www.techturkey.com/forum/maka...videotext.html


    Pnp icin yardımcı olurum her sekılde oturur degerlendırız bısıler yaparız

    bu arada bu hafta hava cok ıyıydı keşke degerlendırseydın

  18. #18
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.366
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı brkkksln Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aynı şeyden bahsediyoruz dostum





    şimdi içerikteki su hem soğumaya yarıyor hemde gazı sıkıştırmak gibi olmadığı için basınca dayanıklılı daha yüksek olduğu için sıkıştırmada artıyor değil mi yanlış mı biliyorum?
    Sistemin asli görevi sıkıştırmayı arttırmak vs değil. Sistemin görevi 'yanma odası'nı soğutarak yanma odasına gönderilen yakıtın daha yüksek sıkıştırma ile (sonuç olarak daha yüksek sıcaklık sebebiyle) oluşacak detonasyon oluşumunun önüne geçmek.

    Zaten gönderilen su atomize olduğu için davranışları bildiğimiz 'sıvı'lar gibi değil. gaz gibi hareket ediyor.

    Mertcan detaylı linki vermiş. Bende özet geçmiş oldum
    Aem methanol/water sisteminin tanıtımı

  19. #19
    brkkksln - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı empo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    O zaman turbo araçlarda, turboda sıkıştırdığımız havayı birde intercooler ile ne diye soğutuyoruz ? Madem manifolddan soktuğumuz hava sıcaklığı anında yükselicek. Ya da hava filitrelerimizi mümkün olduğunca 'soguk' hava çekeceği yerlerde konumlandırıyoruz ?
    örnek veriyorum coolerdan çıkar havanın sıcaklığı 30 derece. bunu kelebekten itibaren manifolttan porlara sokana kadar sıcaklığını yükseltmeden kapağa gönderdik farzedelim.

    kapak sıcaklığı 120 dereceyken mi 90 dereceykenmi yanma odasına sıcaklık yükselmesi daha minimal seviyede sokarsın peki?

    Alıntı empo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sistemin asli görevi sıkıştırmayı arttırmak vs değil. Sistemin görevi 'yanma odası'nı soğutarak yanma odasına gönderilen yakıtın daha yüksek sıkıştırma ile (sonuç olarak daha yüksek sıcaklık sebebiyle) oluşacak detonasyon oluşumunun önüne geçmek.

    Zaten gönderilen su atomize olduğu için davranışları bildiğimiz 'sıvı'lar gibi değil. gaz gibi hareket ediyor.

    Mertcan detaylı linki vermiş. Bende özet geçmiş oldum
    Aem methanol/water sisteminin tanıtımı
    diyosunki atomize haldeki su gazlar gibi hareket ederek sıkıştırmayı yükseltmiyor.ilginç geldi ne yalan söyleyim

    Alıntı MeRtCaN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kanka bak burada detaylı sekılde yazmıs cem biraz oku incele faydalı bilgiler var

    http://www.techturkey.com/forum/maka...videotext.html


    Pnp icin yardımcı olurum her sekılde oturur degerlendırız bısıler yaparız

    bu arada bu hafta hava cok ıyıydı keşke degerlendırseydın
    bu hafta değerlendirdim zaten yoksa heniz daha 600 yeni olduydu

    tamam halledelim şu işi bi ara bende kurtulayım

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •