User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
23 sonuçtan 20 ile 23 arası

Konu: motor suyu sıcaklığının performansa etkisi?!

  1. #20
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Soğutma sıvısı olarak su&antifriz kullanılan bir motorda stabil çalışma sıcaklığındaki(80-110 derece aralığı) küçük değişikliklerin çıktı üzerinde kaydadeğer bir etkisi olmuyor. Ancak soğutma sıvısı olarak Evans gibi yüksek sıcaklıklara dayanıklı sıvılar kullanırsanız, yağı da aynı şekilde yüksek sıcaklıklarda en ideal viskoziteyi sağlayacak şekilde seçerseniz normal çalışma sıcaklığının iki katından sonra, yani yaklaşık 200 derece ve üstünde verim elde etmeye, fansız çalışabilmeye, ısı transferiyle oluşan kayıpları azaltmaya ancak başlarsınız. Tabi ki bunun detonasyon, avans, iat üzerine etkilerini de iyi hesabetmek gerekir.

    Kısacası soğutma sıvısı sıcaklığına odaklanmaktansa emiş hava sıcaklığına odaklanmak çok daha verimli sonuçlar verecektir.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  2. #21
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.366
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı brkkksln Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    örnek veriyorum coolerdan çıkar havanın sıcaklığı 30 derece. bunu kelebekten itibaren manifolttan porlara sokana kadar sıcaklığını yükseltmeden kapağa gönderdik farzedelim.

    kapak sıcaklığı 120 dereceyken mi 90 dereceykenmi yanma odasına sıcaklık yükselmesi daha minimal seviyede sokarsın peki?



    diyosunki atomize haldeki su gazlar gibi hareket ederek sıkıştırmayı yükseltmiyor.ilginç geldi ne yalan söyleyim
    Eklediğim videoyu izlersen orada water/methanol sisteminde suyun da atomizasyon sonucu yanma odasına gönderilmiş halini şematize etmişler, görebilirsin.

    Ayrıca, Bu linkten Yıldız teknik üniversitesinin içten yanmalı motorlarla ilgili bir kitabına ulaşabilirsin. Kitap gerekli değil ben bir parağrafı alıntı yapıcam sadece kaynak olsun diye ekledim.




    Yakıtın da yanma odasına atomize edilerek gönderildiğini de not olarak düşüyorum ki net olsun. Daha sonra konuyla ilğili olmayan arkadaşlar okursa karışıklık olmasın

    Silindire giren karışım çevrim boyunca ideal gaz gibi davranır ve özellikleri değişmez. Bu
    yaklaşım silindir içindeki karışımın tamamına yakınının hava olduğu (sadece %7 ‘si yakıt.)
    çevrimin ilk yarısı için gayet uygundur
    Sıvılar atomize olduklarında gaz gibi davranabilirler, benzin gibi dizel yakıt gibi su gibi. Sıkıştırmayı sıvı su gibi davranarak yükseltmiyor. Yoksa pek tabi süpersarj/turbo şarj/nos gibi ekstra madde girişine sebep olduğu için küçük bir sıkıştırma artışı olacaktır ama bu artışı suyun detanasyon önlemesi sayesinde görmezden gelebiliyoruz.

    Gerçi konuya Yavuz abide yazmıştı, kendileri methanol kiti ürettiler çok daha doğru bilgileri bende ondan duymak isterim


    Hava sıcaklığı konusunda, soğuk motora giren hava pek tabi 'daha' soğuk olacaktır, bunda hemfikiriz.

    Buradan sonra yazacaklarım ancak motor geliştirilirken hesaplanması gereken şeyler, sonradan kullanıcı olarak müdahale etmemiz zor.

    Ancak, motora biraz daha soğuk hava göndererek biraz daha iyi yanma sağlamak mı daha verimlidir, yoksa biraz daha sıcak hava gönderip belki yanma kalitesinden biraz feragat edip litrelerce sogutma sıvısını soğutup soğutup ısıtmaya enerji harcamak mı daha verimlidir ? Tartışılması gereken kısım bence burası..

    Edit: ekleme,

    Biraz daha sıcak havayı da kolayca daha soguk hale getirmenin yöntemleri mevcut. water/methanol gibi, diğer bir konuda yazılmış olan "nitrojen separatör membran" gibi.

  3. #22
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı empo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Eklediğim videoyu izlersen orada water/methanol sisteminde suyun da atomizasyon sonucu yanma odasına gönderilmiş halini şematize etmişler, görebilirsin.

    Ayrıca, Bu linkten Yıldız teknik üniversitesinin içten yanmalı motorlarla ilgili bir kitabına ulaşabilirsin. Kitap gerekli değil ben bir parağrafı alıntı yapıcam sadece kaynak olsun diye ekledim.



    Sıvılar atomize olduklarında gaz gibi davranabilirler, benzin gibi dizel yakıt gibi su gibi. Sıkıştırmayı sıvı su gibi davranarak yükseltmiyor. Yoksa pek tabi süpersarj/turbo şarj/nos gibi ekstra madde girişine sebep olduğu için küçük bir sıkıştırma artışı olacaktır ama bu artışı suyun detanasyon önlemesi sayesinde görmezden gelebiliyoruz.

    Gerçi konuya Yavuz abide yazmıştı, kendileri methanol kiti ürettiler çok daha doğru bilgileri bende ondan duymak isterim


    Hava sıcaklığı konusunda, soğuk motora giren hava pek tabi 'daha' soğuk olacaktır, bunda hemfikiriz.

    Buradan sonra yazacaklarım ancak motor geliştirilirken hesaplanması gereken şeyler, sonradan kullanıcı olarak müdahale etmemiz zor.

    Ancak, motora biraz daha soğuk hava göndererek biraz daha iyi yanma sağlamak mı daha verimlidir, yoksa biraz daha sıcak hava gönderip belki yanma kalitesinden biraz feragat edip litrelerce sogutma sıvısını soğutup soğutup ısıtmaya enerji harcamak mı daha verimlidir ? Tartışılması gereken kısım bence burası..

    Edit: ekleme,

    Biraz daha sıcak havayı da kolayca daha soguk hale getirmenin yöntemleri mevcut. water/methanol gibi, diğer bir konuda yazılmış olan "nitrojen separatör membran" gibi.
    soğutma sıvısını soğuturken bir enerji harcandığı doğru ancak soğutma sıvısının araçlar ısınmadan önce performans kaybına sebep olduğunu sadece binici olarak kullananlar bile fark ediyor. yani motoru mecbur sıcak tutmak zorundayız diye düşünüyorum. diğer yandanda emişteki hava sıcaklığınıda ne kadar soğuk tutarsak performansında o kadar artış sağladığınıda gözlerimizle gördüğümüz testler mevcut.

    mesela cai borusunu buz 5 katman yapıp katmanlarda bölmeler yapıp oralar buz doldurup. havanın buz dolu bölmelerden geçerek motora girmesini sağlayarak dyno testi yapan yabancı bir video izlemiştim. baya bir hp artışı gözlemlenmişti. tabi bu anlık bir test için kalıcı yapılabilecek birşey değil.

    benim merak ettiğim klima gazı hareket halindeyken klima borularını buz gibi yapıyor. cai borusuna bu tarz bir sistem yapılsa nasıl olur nasıl bir verim verir merak ediyorum. yoksa fantazimi olur vereceği verimden fazla enerjimi tüketir acaba gazı dolandırmak?
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  4. #23
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.366
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı GokhanRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    soğutma sıvısını soğuturken bir enerji harcandığı doğru ancak soğutma sıvısının araçlar ısınmadan önce performans kaybına sebep olduğunu sadece binici olarak kullananlar bile fark ediyor. yani motoru mecbur sıcak tutmak zorundayız diye düşünüyorum. diğer yandanda emişteki hava sıcaklığınıda ne kadar soğuk tutarsak performansında o kadar artış sağladığınıda gözlerimizle gördüğümüz testler mevcut.

    mesela cai borusunu buz 5 katman yapıp katmanlarda bölmeler yapıp oralar buz doldurup. havanın buz dolu bölmelerden geçerek motora girmesini sağlayarak dyno testi yapan yabancı bir video izlemiştim. baya bir hp artışı gözlemlenmişti. tabi bu anlık bir test için kalıcı yapılabilecek birşey değil.

    benim merak ettiğim klima gazı hareket halindeyken klima borularını buz gibi yapıyor. cai borusuna bu tarz bir sistem yapılsa nasıl olur nasıl bir verim verir merak ediyorum. yoksa fantazimi olur vereceği verimden fazla enerjimi tüketir acaba gazı dolandırmak?


    Aslında soğutma sıvısı ısıtılırken bir enerji harcanıyor. Soğutma işini hava akımı sağolsun bizim yerimize hallediyor. Ben de diyorum ki motoru sıcak tutalım, hatta şuan soğutma sıvısı olarak kullandığımız su yerine kaynama noktası daha yüksek bir sıcaklık olan bir sıvı kullanalım, bu sayede de sogutma sıvımızı daha sıcak tutabilelim ki; sıkıştırma sonrası yaktığımız yakıtın enerjisinin %50- %70 gibi bir kısmını sürtünme ve sıvıyı ısıtmaya harcamak yerine, %20 %40 yada daha azını sürtünme ve sıvıyı ısıtmaya harcayalım, geri kalan kısmı hareket enerjisine çevirebilelim..

    Aynı soğutma sıvısı sıcaklıgında, emiş sıcaklığını ne kadar düşük tutabilirsek o kadar performans/verim artışı alabileceğimiz konusunda da hemfikirim. ve motor sıcaklığını arttırmamızın emiş sıcaklığı üzerinde negatif etki edeceğinide biliyorum.

    -Bu kısım yine kendi başımıza yapamayıp, ancak mühendislik firmaları tarafından yada üreticiler tarafından yapılabilecek, kadar karmaşık ve çok hesap kitap isteyen birşey.-

    Ancak, hem daha sıcak soğutma sıvısı ile, sogutma sisteminde kayıp olan enerjiyi azaltıp hem de emme kısmında çeşitli (mesela nitrojen gibi yüksek soğutucu özelliği olan ) soğutucular kullanarak yanma odasına gönderilen havayı çok soğuk halde gönderirsek yanma verimini de arttırabiliriz.

    Sonuç olarak motor verimini daha üst seviyelere taşıyabiliriz, ama bu iş hiç te kolay değil tabi ki

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •