Eklediğim videoyu izlersen orada water/methanol sisteminde suyun da atomizasyon sonucu yanma odasına gönderilmiş halini şematize etmişler, görebilirsin.
Ayrıca,
Bu linkten Yıldız teknik üniversitesinin içten yanmalı motorlarla ilgili bir kitabına ulaşabilirsin. Kitap gerekli değil ben bir parağrafı alıntı yapıcam sadece kaynak olsun diye ekledim.
Sıvılar atomize olduklarında gaz gibi davranabilirler, benzin gibi dizel yakıt gibi su gibi. Sıkıştırmayı sıvı su gibi davranarak yükseltmiyor. Yoksa pek tabi süpersarj/turbo şarj/nos gibi ekstra madde girişine sebep olduğu için küçük bir sıkıştırma artışı olacaktır ama bu artışı suyun detanasyon önlemesi sayesinde görmezden gelebiliyoruz.
Gerçi konuya Yavuz abide yazmıştı, kendileri methanol kiti ürettiler çok daha doğru bilgileri bende ondan duymak isterim
Hava sıcaklığı konusunda, soğuk motora giren hava pek tabi 'daha' soğuk olacaktır, bunda hemfikiriz.
Buradan sonra yazacaklarım ancak motor geliştirilirken hesaplanması gereken şeyler, sonradan kullanıcı olarak müdahale etmemiz zor.
Ancak, motora biraz daha soğuk hava göndererek biraz daha iyi yanma sağlamak mı daha verimlidir, yoksa biraz daha sıcak hava gönderip belki yanma kalitesinden biraz feragat edip litrelerce sogutma sıvısını soğutup soğutup ısıtmaya enerji harcamak mı daha verimlidir ? Tartışılması gereken kısım bence burası..
Edit: ekleme,
Biraz daha sıcak havayı da kolayca daha soguk hale getirmenin yöntemleri mevcut. water/methanol gibi, diğer bir konuda yazılmış olan "nitrojen separatör membran" gibi.