User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
30 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Rölanti sensörü ve sensörler.

  1. #1
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Rölanti sensörü ve sensörler.

    Selamlar.

    Rölanti sensörleri hakkında bilgi istiyorum internette bu sensör için hep aynı şeyler yazılmış motorun rölantide kalmasını sağlar-mış peki bunu nasıl yapıyor çalışma prensibi hakkında bilgisi olan varsa beni aydınlatsın lütfen .

    Ayrıca elinde motor üzerindeki tüm sensörlerin ne işe yaradıklarını, icra ettikleri işi ne şekilde yaptıklarını çalışma prensiblerini vs. anlatan döküman olan varsa paylaşırsa çok sevinirim
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  2. #2
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Rolanti sensoru die birsey yok. Rolanti valfi vardir. Bazi arabalarda sadece on-off calisan selenoid valf. Bazilarinda step motor var. Bunu da beyin motor sicakligi ve devire gore acip kapatir
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  3. #3
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  4. #4
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Rolanti sensoru die birsey yok. Rolanti valfi vardir. Bazi arabalarda sadece on-off calisan selenoid valf. Bazilarinda step motor var. Bunu da beyin motor sicakligi ve devire gore acip kapatir
    Yavuz teşekkür ederim hani on off çalışır diyorsun ya açtığında ne oluyor peki manifolda rölanti devrine yetecek düzeyde oksijen mi girmiş oluyor ? Yani bu valf neyin girişini kontrol ediyor ? Ayrıca bu rölanti valfinin jigle ile bir ilişkisi varmı ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  5. #5
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Gunes G. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi sağolasın bunun türkçesi yokmu
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  6. #6
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Valf açıldığında gaz kelebeğine paralel olarak, gaz kelebeğinden geçen havanın dışında ekstradan hava girişi oluyor..
    Yani manifolda hava girişi sağlıyor..
    Jigle olayı daha farklı, jiglede ekstradan yakıt girişi olur.. soğuk havalarda kolay ısınsın die,
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yavuz teşekkür ederim hani on off çalışır diyorsun ya açtığında ne oluyor peki manifolda rölanti devrine yetecek düzeyde oksijen mi girmiş oluyor ? Yani bu valf neyin girişini kontrol ediyor ? Ayrıca bu rölanti valfinin jigle ile bir ilişkisi varmı ?
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  7. #7
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.366
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Valf açıldığında gaz kelebeğine paralel olarak, gaz kelebeğinden geçen havanın dışında ekstradan hava girişi oluyor..
    Yani manifolda hava girişi sağlıyor..
    Jigle olayı daha farklı, jiglede ekstradan yakıt girişi olur.. soğuk havalarda kolay ısınsın die,
    Abi sistem olarak farklı olsa da iacv yani rölanti valfine, soğuk motorda rölanti devrini yükseltmesinden dolayı halk arasında 'otomatik jikle' denebiliyor.

  8. #8
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sağolasın yavuz peki rölanti valfi olmayan motor varmıdır ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  9. #9

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.852
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sağolasın yavuz peki rölanti valfi olmayan motor varmıdır ?
    var tabiki bazı elektronik gaz kelebeği olan araçlar servo motorlar sayesinde kelebek pozisyonunu değiştirerek rölantiyi dengeler

  10. #10
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  11. #11
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yeni konu açmıyayım burdan devam edeyim istedim.

    Sensörleri araştırıyorum da maf olsun map olsun tps olsun hepsi uygun zaman da enjektörlerin püskürtme süresini belirliyor.Bir motorda bu üç sensör de olabiliyor bu durumda ecu hangi sensörün sinyaline göre hareket ediyor ?

    Ve bazı atmosferik motorlarda hem maf hemde map sensörü oluyor bunun nedeni nedir ? Bu durumda ecu hangi sensörü baz alıyor ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  12. #12
    sansar34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    505
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bıldıgım kadarıyla yanı okulda ogretılen bıze ; bu butun sensorlerın ecu ya atılan yazılımın krıterlerıne uyarak dengelı bı sekılde hava yakıt karısımının sılındır ıcerısıne alınmasını saglıyor yanı butun yakıt hattı ve egsoz hattu uzerınde bulunan sensorler sadece okuyo ve buna gore ecu ya bılgı verıyo ecu yanmanın devem etmesı ıcın yakıtın ne kadar gırecegını havanın ne kadar gırecegını hesaplayarak ona gore yakıt verıyo. yenı sısemlerde "tdipower" hocamın dedıgı gıbı servo motorlarla gaz kelebegı pozısyonuda ona gore ayalanıyo yanlıs bıldıgım bısy varsa duzeltılırse sevınırım hem bende bılmıs olurum yanlıslarımı

    loading : suyla VERİMLİ calısan motor hakkıında calısmaya devam edıyo ..
    http://www.youtube.com/watch?v=PkHp6...&feature=share
    /BMW E34 520i - 34 KHT 53 /http://i.hizliresim.com/j6Q9Mn.jpg
    /Renault Megane 3 1.5dCi - 34 FY 1679
    /Kia Cee'd 1.6 crdi - 54 PK 114

  13. #13

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yeni konu açmıyayım burdan devam edeyim istedim.

    Sensörleri araştırıyorum da maf olsun map olsun tps olsun hepsi uygun zaman da enjektörlerin püskürtme süresini belirliyor.Bir motorda bu üç sensör de olabiliyor bu durumda ecu hangi sensörün sinyaline göre hareket ediyor ?

    Ve bazı atmosferik motorlarda hem maf hemde map sensörü oluyor bunun nedeni nedir ? Bu durumda ecu hangi sensörü baz alıyor ?
    yakıt ve ateşleme haritaları 2 eksenli ve genel olarak

    1. motor yükü (maf veya map)
    2. motor devri

    eksenlerinden oluşur

    Bu eksenlerinin değerlerinin çakıştığı noktadaki değere göre (örneğin 3000 devir ve 80 kpa mutlak basınç (map ölçümü)) yakıt püskürtür veya ateşleme yapar

    bu duruma göre motorun 2 ana sensörü vardır

    1. motor yükünü ölçen map yada maf sensörü
    2. devri ölçen CPS - Crankshaft Position Sensor

  14. #14
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi sağolasın bunun türkçesi yokmu
    Turkce yok maalesef

    Tavsiye olarak bu tarz bilgileri ingilizceden ogrenmeye calis, mutlaka zorlanirsin, elinde sozlukle kelime kelime ugrasirsin belki anlamak icin ama Ingilizcen farkinda olmadan inanilmaz gelisir.

    En guzel yanida kastirarak ogrendigin icin asla unutmazsin.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  15. #15
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    (bilgiler hatalı ise düzeltin)

    sonuçta temel araç kontrolü şöyle işliyor
    motora giren hava ne kadar??? önce o ölçülüyor ve biliniyor
    ona göre orantılı bir şekilde benzin gönderiliyor.

    motora giren havanın kütleside
    ya map sensörü + havanın sıcaklığı sonucu bir formül ile belirleniyor
    yada daha iyisi maf sensörü ile direk sonuca ulaşılıyor.

    tabiki bunu yapmanın başka yöntemleri formülleride olabilir
    mesela subaru GC8 lerde hem maf hemde map sensörü var
    yanlışım yaksa, map sensörü turbo basıncı ayarı için sadece


    rölanti valfi:
    adı üstünde araç rölantideyken yani gaza basmıyorken yada gazdan ayağınızı çektiğiniz zaman rölantiyi ayarlayan bir valf.
    kısacası gaz kelebeği kapalı konumdayken, motora ufak ufak hava kaçıran valf.

    bu valf dengeli bir şekilde çalışır "sürekli"
    yani daha çok hava lazımsa çok gönderir ki motor devri düşmesin
    az lazımsa havayı kısarki motor devri aşağıya insin

    çalışmasıda step motor tarzında yada açılıp kapanan valf tarzında selenoid gibi olabilir.


    bu açılıp kapanmaya basit bir örnek vereyim.
    hava kontrolü nasıl yapılıyor ?

    odanızdaki lambanın anahtarını tık tık tık açıp kapatın
    bu esnada lambaya değil oda ya bakın
    tık tık tık açıp kapatırkenki ortam aydınlanmasına bakın.

    şimdi de anahtarı 2 elinizle çok hızlı bir şekilde kapatıp açmaya çalışın
    tırrrr diye
    bu sefer daha çok aydınlanma sağladığınızı anlayacaksınız

    işte rölanti valfi yada selenoid tarzı ürünlerde bu şekilde çalışıyor.

  16. #16
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yakıt ve ateşleme haritaları 2 eksenli ve genel olarak

    1. motor yükü (maf veya map)
    2. motor devri

    eksenlerinden oluşur

    Bu eksenlerinin değerlerinin çakıştığı noktadaki değere göre (örneğin 3000 devir ve 80 kpa mutlak basınç (map ölçümü)) yakıt püskürtür veya ateşleme yapar

    bu duruma göre motorun 2 ana sensörü vardır

    1. motor yükünü ölçen map yada maf sensörü
    2. devri ölçen CPS - Crankshaft Position Sensor
    Abi o zaman atmo bir motorda hem maf hemde map kullanmak motorun daha düzenli çalışması için işi garantiye almak gibi bir şeymi oluyor ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  17. #17
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Gunes G. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Turkce yok maalesef

    Tavsiye olarak bu tarz bilgileri ingilizceden ogrenmeye calis, mutlaka zorlanirsin, elinde sozlukle kelime kelime ugrasirsin belki anlamak icin ama Ingilizcen farkinda olmadan inanilmaz gelisir.

    En guzel yanida kastirarak ogrendigin icin asla unutmazsin.
    Tavsiyene uyacağım hatta ingilizce için yazın kursa gitmeyi düşünüyorum zaten ingilizce olmadan bu işleri öğrenmeye çalışmak üç katı daha zor haklısın
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  18. #18
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    (bilgiler hatalı ise düzeltin)

    sonuçta temel araç kontrolü şöyle işliyor
    motora giren hava ne kadar??? önce o ölçülüyor ve biliniyor
    ona göre orantılı bir şekilde benzin gönderiliyor.

    motora giren havanın kütleside
    ya map sensörü + havanın sıcaklığı sonucu bir formül ile belirleniyor
    yada daha iyisi maf sensörü ile direk sonuca ulaşılıyor.

    tabiki bunu yapmanın başka yöntemleri formülleride olabilir
    mesela subaru GC8 lerde hem maf hemde map sensörü var
    yanlışım yaksa, map sensörü turbo basıncı ayarı için sadece


    rölanti valfi:
    adı üstünde araç rölantideyken yani gaza basmıyorken yada gazdan ayağınızı çektiğiniz zaman rölantiyi ayarlayan bir valf.
    kısacası gaz kelebeği kapalı konumdayken, motora ufak ufak hava kaçıran valf.

    bu valf dengeli bir şekilde çalışır "sürekli"
    yani daha çok hava lazımsa çok gönderir ki motor devri düşmesin
    az lazımsa havayı kısarki motor devri aşağıya insin

    çalışmasıda step motor tarzında yada açılıp kapanan valf tarzında selenoid gibi olabilir.


    bu açılıp kapanmaya basit bir örnek vereyim.
    hava kontrolü nasıl yapılıyor ?

    odanızdaki lambanın anahtarını tık tık tık açıp kapatın
    bu esnada lambaya değil oda ya bakın
    tık tık tık açıp kapatırkenki ortam aydınlanmasına bakın.

    şimdi de anahtarı 2 elinizle çok hızlı bir şekilde kapatıp açmaya çalışın
    tırrrr diye
    bu sefer daha çok aydınlanma sağladığınızı anlayacaksınız

    işte rölanti valfi yada selenoid tarzı ürünlerde bu şekilde çalışıyor.
    Sağolasın abi bir şey daha soracağım hani motor soğuk iken marşa basıldığında rölanti devri önce yüksek olur 2 - 3 sn içinde yavaş yavaş jigle seviyesine düşer o zaman bunu yapanda rölanti valfi dir sanıyorum ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  19. #19

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi o zaman atmo bir motorda hem maf hemde map kullanmak motorun daha düzenli çalışması için işi garantiye almak gibi bir şeymi oluyor ?
    birini kullanmak yeterlidir aslında, çoğu OEM uygulama da sadece biri kullanılmıştır

    Fakat atmosferik motorda hem maf hem map kullanılan uygulamalar var, bu uygulamada motor yükü maf ile ölçülüyor, map ile düzeltmeler yapılıyor diye biliyorum.

    karbüratörlü bir araca yapılacak uygulamada 1 tanesini tercih etmek motoru sağlıklı çalışmasına yetecektir.

    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sağolasın abi bir şey daha soracağım hani motor soğuk iken marşa basıldığında rölanti devri önce yüksek olur 2 - 3 sn içinde yavaş yavaş jigle seviyesine düşer o zaman bunu yapanda rölanti valfi dir sanıyorum ?
    rölanti valfi / motoru, gaz gelebeğindeki bir deliği kapatıp açarak motora giren havayı arttırıyor veya azaltıyor denilmişti zaten, ilk çalıştırma esnasında da motor rahat çalışsın diye bu valf hava deliğini tamamen açıyor, motor çalışıncada (devir yükselince) , beyin tarafından olması gereken konuma göre hareket ettiriliyor

    örneğin motor soğukken 1000 devir, ısındıkça düşerek 850 devire gelir gibi..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •