User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
30 sonuçtan 20 ile 30 arası

Konu: Rölanti sensörü ve sensörler.

  1. #20
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.367
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sağolasın abi bir şey daha soracağım hani motor soğuk iken marşa basıldığında rölanti devri önce yüksek olur 2 - 3 sn içinde yavaş yavaş jigle seviyesine düşer o zaman bunu yapanda rölanti valfi dir sanıyorum ?
    Usttede yazmistim rolantiye valfi otomatik jikle olarakta bilinir diye, yani aynen öyle o işi yapanda rolanti valfi

  2. #21
    cXe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Burdur-Kütahya
    Mesaj
    657
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sensörleri araştırıyorum da maf olsun map olsun tps olsun hepsi uygun zaman da enjektörlerin püskürtme süresini belirliyor.Bir motorda bu üç sensör de olabiliyor bu durumda ecu hangi sensörün sinyaline göre hareket ediyor ?

    Ve bazı atmosferik motorlarda hem maf hemde map sensörü oluyor bunun nedeni nedir ? Bu durumda ecu hangi sensörü baz alıyor ?
    otomobil sensörlerinde can-bus adı verilen bir haberleşme sistemi var. bu sistem tek kablo üzerinden tüm sensörlerin bilgi vermesini sağlıyor ve sistemde öncelikli kompenentler var.
    Alıntı mehmet767 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kardeşim bence maf sensörü yada westgate.
    Alıntı capri Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracta ikiside yok ama

  3. #22
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Can bus sistemi motor sensörleri ile bağlantılı değildir..
    Can bus motor dışındaki bütün haberleşmeyi yapar ancak motordaki sensörlere motor beyini dışında hiçbiryerden müdahale edemezsiniz..
    Can-bus motor sensör bilgilerini motor beyininden alır.
    Alıntı cXe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    otomobil sensörlerinde can-bus adı verilen bir haberleşme sistemi var. bu sistem tek kablo üzerinden tüm sensörlerin bilgi vermesini sağlıyor ve sistemde öncelikli kompenentler var.
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  4. #23
    cXe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Burdur-Kütahya
    Mesaj
    657
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Can bus sistemi motor sensörleri ile bağlantılı değildir..
    Can bus motor dışındaki bütün haberleşmeyi yapar ancak motordaki sensörlere motor beyini dışında hiçbiryerden müdahale edemezsiniz..
    Can-bus motor sensör bilgilerini motor beyininden alır.
    haklı olabilirsiniz, bize sadece ecu ile sensörler arasında haberleşme can-bus ile yapılır demişlerdi, motor sensörleri hariçtir diye ayrıca belirttiklerini hatırlamıyorum
    Alıntı mehmet767 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kardeşim bence maf sensörü yada westgate.
    Alıntı capri Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracta ikiside yok ama

  5. #24
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cXe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    haklı olabilirsiniz, bize sadece ecu ile sensörler arasında haberleşme can-bus ile yapılır demişlerdi, motor sensörleri hariçtir diye ayrıca belirttiklerini hatırlamıyorum
    ayrıca canbus iletişimi çok yeni araçlarda bulunur, belki 2005 senesinden sonra.
    öyle gidip 1996 model bir araçta can man bulunmaz.

    + sensörler direk ecu ya bağlıdır bildiğin kablo ile

  6. #25
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sağolasın abi bir şey daha soracağım hani motor soğuk iken marşa basıldığında rölanti devri önce yüksek olur 2 - 3 sn içinde yavaş yavaş jigle seviyesine düşer o zaman bunu yapanda rölanti valfi dir sanıyorum ?
    jikle
    motor sıcaklığına göre ilk çalıştırmada hem fazla benzin gönderilir hemde motor devirli çalıştırılır. bu iki ayrı haritada tutulabilir benim bildiğim.
    sonuçta her ikiside motorun sıcaklık bilgisini kullanır.

  7. #26
    cXe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Burdur-Kütahya
    Mesaj
    657
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    + sensörler direk ecu ya bağlıdır bildiğin kablo ile
    can-bus ın amacı zaten tek kablo ile haberleşme değil mi, neden tek tek bağlı olsun ki?
    Alıntı mehmet767 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kardeşim bence maf sensörü yada westgate.
    Alıntı capri Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracta ikiside yok ama

  8. #27
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cXe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    can-bus ın amacı zaten tek kablo ile haberleşme değil mi, neden tek tek bağlı olsun ki?
    çünkü güncel çoğu sensor çıkışı 0-5 volt
    map sensoru 0-5 volt
    tps sensoru 0-5 volt
    maf sensoru 0-5 volt
    su sıcaklık direnç çıkışlı
    yağ sıcaklık direnç çıkışlı
    lambda sensoru 0-1 volt çıkışlı

    sensor çıkışları dc volt yada direnç çıkışlı
    can bus digital bir iletişim haberleşme şekli?

    mesela klima beyni ile araç beyni can bus ile haberleşir
    yada abs beyni ile klima beyni
    araç teybi ile araç beyni olur
    alarm sistemi ile araç beyni olur

    ama sensörü direk canbus a dahil edemezsin

  9. #28
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    öncelikle biraz temelden yazmak istiyorum arabadaki ecu ve sensör ilişkilerinden başlayalım

    iat : hava sıcaklık sensörü olarak adlandıra biliriz amacı içeri giren havanın sıcaklığını ecu ya iletmektir beyinde bu veriyi kullanarak aracın avansına müdahalede bulunur soğukken avans verir hava ısındıkça motoru rotara çeker ebayda veya sahibindende bazen görürsünüz 30hp verdiği iddaa edilen chipler vardır bu sensörü yanıltmak için kullanılır araca 3-5 derece avans verebilirsiniz

    clt: su sıcaklık sensörü aracın motor suyu ısısını ecuya bildirir ecu bu bilgiye göre aracın ilk marştaki yakıt miktarını jikle görevi görüp aracın ısınması için gerekli olan fazla yakıtı soğuk motora avans verilme işlemini motor soğukken max. 4000 ısınınca normal devir çevirmesi veya vtec açma vs. gibi işlemleri bu sensörden alınan değerler sayesinde kontrol eder aslında dandik bi sensör gibi gözüksede gerçekten önemli bi sensördür bu sensör arızasında özellikle kışın aracı çalıştırmanız çok zorlaşır veya tam tersi durumda aracınız aşırı derecede yakıt sarfeder

    tps: gaz kelebeği potansiyometresi bize gaz kelebeğinin açıklık miktarını belirtir genellikle 2000 öncesi araçlarda kaldı artık yeni araçlarda çok fazla gözükmemektedir yeni araçlarda mekanik telli gaz pedalları kullanılmadığı için gaz kelebekleride motorlu hale geldi bu sebepden extradan bi tps sensörüne veya bi rölanti düzeleyicisine çok ihtiyaç duyulmuyo hee tabiki aracınızdaki elektronik gaz kelebeği içinde kelebeğin açıklığını okuyup feed-back yapan bi sensör vardır ama değiştiremiyeceğiniz için herhangi bi arızada gaz kelebeğinin yenisini almak zorundasınız

    o2 : oksijen sensörü veya sondası vs. gibi isimler alır aracınızdan çıkan yanmış gazlar içindeki oksijen miktarını okuyarak beyine düzeltme vermesini sağlar eski araçlarda 1 tane varken yeni araçlarda 4 taneye kadar çıkmakta

    krank - egzantrik sensörü : okuyucu olarak bilinen bu sensörler aracınızın en önemli sensörüdür bozulduğu anda yolda kaldınız demektir veya bozulmaya yakın 4000-5000 devir üzeri çevirememe gibi arızalar verirler 2000 öncesi araçlarda egzantrik sensörü çok göremezsiniz katılaştırılan emisyon kuralları neticesinde araçların full-sequential enjeksiyon sistemine geçmesi zorunlu hale geldiği için yeni araçlardada bu sensörlerden 3-4 adet görmeniz mümkündür krank üzerine yerleştirilmiş olan sensör krankın açısını motora bildirir egzantrik üzerindeki sensörlerde sübap zamanlamasını motora bildirirler ecu bu verileri alarak full-cop ve full-sequential olarak hangi bobinin ne zaman çakıcağını hangi enjektörün açılıp kapanacağını ecu içindeki haritalardan aldığı verilere göre kumanda eder bazı araçlarda vr tip sensörler çıkarken yeni araçlarda daha hassas olan hall-effect tip sensörler çıkmaktadır

    yakıt basınç sensörü : bu sensör çok az arabada vardır depodaki yakıt miktarı azaldığında benzin basıncı düşüceği için ecunun düzeltme vermesini sağlar

    rölanti valfi : rölanti düzenleyiciside denilen bu parça eskiden bugüne evrim geçirerek en sonunda tps gibi yok oldu diyebiliriz ilk olarak motor sıcaklığıyla çalışan valfler vardı hiçbir elektrik girişleri yokdu daha sonra on-off denilen iki pinli olanları çıktı ecu tarafında veya su sıcaklığı ile çalışan switchler vasıtası ile kumanda edilirlerdi ama hassaslıkdan çok ötede olan malzemelerdi açık olduklarında atıyorum 2000 kapandıklarında 500 gibi çalışırlardı bu sorunun üstesinden gelmek için daha hassas valfler kullanılmaya başlandı yine 2 pinli veya honda subaru e30 bmw gibi araçlardan çıkan pwm la çalışan valfler çıktı daha sonra 4 -5 pinli step motor lu olanları çıktı en son olarak günümüzde kullanılan (aslında yoklar ama aynı işi yapıyolar ) elektronik gaz kelebekleri bu valfi ortadan kaldırdılar artık ecular rölantiyi hassas olarak tutabilmektedirler bunu yaparkende siz hiç bi şekilde göstergede veya başka bi şekilde hiç bişi anlıyamazsınız

    son olarak bu yukardaki parçalar ve ecu, anolog veya logic olarak haberlerşirler dijital buslarla iletişim ecu gösterge paneli obd portu immobeyni abs veya bsi beyni arasında gerçekleşir

  10. #29
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cXe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    can-bus ın amacı zaten tek kablo ile haberleşme değil mi, neden tek tek bağlı olsun ki?
    senin dediğin şekilde olursa herbir araçın maliyeti ikiye katlanır yani kablodan tasarruf edeyim derken aldığı sensörlerden firmalar zarar eder ve herbir sensörün fiyatı 10 misli katlanır

    birde dandik bi 0-5 v sinyal için adam oraya canbuscontroller buffer vs. koymaz çeker iki kabloyu oldu bitti zaten artık göğüs içine sinyal kabloları yok denecek kadar az geliyo hemen hemen hepsi ecuya bağlı yani aracın içi ile motor kısmı birbirinden yalıtılmış vaziyetde ecu dışardaki tüm sensörlerden verileri alıp işleyip araç içerisindeki beyne veya gösterge paneline dijital buslar sayesinde gönderiyo buda yeteri kadar kablo tasarrufu sağlamakda

  11. #30
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    unutmuşum maf ve map senörü veya akışmetre motor içine giren havanın miktarını hesaplamakda kullanılır maf mapa göre çok daha hassas ölçüm yapar buda düşük emisyon demektir. hem map hem maf koymakda motorun sağlığı ile alakalı sonuçta üretilen araç dünyanın her yerinde değişik koşullarda kullanılıyo deniz seviyesindeki havanın basıncı ve miktarı ile everestin veya himalayalarda ki havanın basıncı ve içinde barındırdığı oksijen bir değil bunları ölçmek ve hassas bir hesaplama yakıt ve avans ayarı yapmak için map sensörü gerekmekte

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •