User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
32 sonuçtan 20 ile 32 arası

Konu: VTEC motor için hangi yağ?

  1. #20
    MeRtCaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    11.583
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    81 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Skn typeR da Muharremın onerısını dınleyerek yagı degıstırmıstık
    aracın hızlandıgını bariz sekılde hıssetmıstık
    yagın onemı gercekten cok

  2. #21
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.160
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Marka veya model önerisine girmeden devir çeviren atmosferik ve sıfır toplanmış motorun için yazları 5-50 kışları 5-30 öneririm. Ama bu öneriler hep havada kalır. İlk önce yağ sıcaklık ve yağ basınç göstergesi alman lazım.

    1-60 yağ bence çok kalın atmosferik bir araç için. Hele hele sıfır toplanmış bir motor için çok fazla.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  3. #22
    kickbuttowski - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Polonya/Mersin
    Mesaj
    2.440
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hazır konusu açılmışken ben de sormak istiyorum benim arabamın motoru b18c4. b16a2'den tek farkı sanırım 10.0:1 kompresyonunun olması.. Bir de nispeten daha yüksek devir çeviriryor.

    Motor yaklaşık 185.000 kilometrede ve aracın bulunduğu yerde sıcaklık yazın 30 kışın -20 derece aralığında ama genellikle sıfırın altında. Bu durumda nasıl bir yağ kullanmam gerek?

  4. #23

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.852
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kickbuttowski Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hazır konusu açılmışken ben de sormak istiyorum benim arabamın motoru b18c4. b16a2'den tek farkı sanırım 10.0:1 kompresyonunun olması.. Bir de nispeten daha yüksek devir çeviriryor.

    Motor yaklaşık 185.000 kilometrede ve aracın bulunduğu yerde sıcaklık yazın 30 kışın -20 derece aralığında ama genellikle sıfırın altında. Bu durumda nasıl bir yağ kullanmam gerek?
    bence 5w40 çok ideal olur senin aracın için

  5. #24
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kickbuttowski Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hazır konusu açılmışken ben de sormak istiyorum benim arabamın motoru b18c4. b16a2'den tek farkı sanırım 10.0:1 kompresyonunun olması.. Bir de nispeten daha yüksek devir çeviriryor.

    Motor yaklaşık 185.000 kilometrede ve aracın bulunduğu yerde sıcaklık yazın 30 kışın -20 derece aralığında ama genellikle sıfırın altında. Bu durumda nasıl bir yağ kullanmam gerek?
    0w-40 ideal kendi görüşüm.

  6. #25
    silent furious - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    627
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mobil 1 5-50 kullaniyorum memnunum yanliz dedigin gibi sogukken vtec acmasiyla sicakken vtec acmasi farkli oluyo o yuzden iyice isinmadan gazlamam motul 300v yi de cok ovuyorlar

  7. #26
    CLIORS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    2.596
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eğer yağ yakmadan kullanabilirsen mobil 1 040 tavsiyem.

  8. #27
    Time-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Beyoglu - İstanbul
    Mesaj
    4.397
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki motul 10/40 denesem nasil olur?
    In vtec we trust.
    "Birilerininde Anitkabir'i beklemesi lazim." Behzat Ç.
    "Dude I almost had you." RIP Paul Walker.

    Mapped by Dr. Ecu
    Rebuilt by Hizli Rektifiye
    Powered by Sistem Honda

  9. #28
    kickbuttowski - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Polonya/Mersin
    Mesaj
    2.440
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hortlatıyorum abiler..

    Kış gelmeden arabanın yağını değiştireyim diyorum bugün süpermarkette baktım 4 litre 5-40 semi-sentetik lotos yağlar 40 liraya düşmüş yalnız sentetik mi, semi-sentetik mi, yoksa mineral yağ mı almak gerek?

    Bir de yağını kendim değiştireyim diyorum yağ filtresini değiştirirken özellikle bir şey yapmak gerekiyor mu?

  10. #29
    Time-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Beyoglu - İstanbul
    Mesaj
    4.397
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yag filtresini yag anahtariyla sk kardesim, tapayida birkez daha iyi sktigina emin ol.

    Kis geldi, 5-30 castrol tam sentetik koy.
    In vtec we trust.
    "Birilerininde Anitkabir'i beklemesi lazim." Behzat Ç.
    "Dude I almost had you." RIP Paul Walker.

    Mapped by Dr. Ecu
    Rebuilt by Hizli Rektifiye
    Powered by Sistem Honda

  11. #30
    S.Özeren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul/B.evler/Fatih
    Mesaj
    6.403
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    inceliğini bilmemde motul kullan gerçi konu eskiymiş
    Livestrong





  12. #31
    potter744 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    263
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende kendi tecrübelerimi paylasayim yağ bir motorda hem performans hem ömür açısından onemi min %60 ailemde gecmiş yıllardan alınan sıfır 98 model bir şahinde 2003 model peouget 307 ve mercedes e220 210 211 kasalarda denedıgım yagları yazayım sen karar ver

    98 şahınde 12 yıl 10w/40 castrol magnetic koydum her 10 binde degiştirdim sattigimda arac 160 bin dynoya cıkaran arkadas usta inanamadı 79.4 hp cıkdı orjınalı 81 hp. motor acılmadı bırakkı kapak jontası degısmedı alan cocuk hala arar tavsıye ısder

    2003 model peouger 307 suan 220 binde ona ilk 2 yıl 10w/40 castrol magnatec kullandım sonra 7 yıl kadar 5w/40 edge gectım suan tekrardan 10w/40 gecdım yaklasık 1 ay once dyno cıkmam gerektı gaz ayarı ıcın 110 hp motor 96.7 hp cıktı lpg olcum alındı benzınle degıl

    suan babamın kullandıgı 211 benım kullandıgım 210 kasa e 220 cdi 5w/40 edge dizel kullanıyorum 211 kasa 170 bin km benım kasam 230 bin 15 bin yag degısımde 1 bardak fark ediyor yag cubugu olmadıgı ıcın gramaj olarak bılgısayardan kontrolumde.

    anlıcan sen rahat ol sahın 10/40 kullandım ne katranlar devırdı bolu ankara arasında 200 km suratler gordu 1 saat 5 dk babam ankaraya geldı eksıltmedı emın ol senın motorun eksıltmez ve tam tersıne arkadasın bırı yazmıs 10/60 cok kalın ve asırı sekılde asınma var motorunda emın ol gozle gorulur safalara gelıcek gomleklerde bence ne olursa olsun 10/40 magnatec kalını koyma emın ol performans artısını arabayı calıstırdıgında yagın nasıl hemen doldugunu sesı kesdıgını ve rahat calıstıgını bil hassa kısları ses cok hızlı sekılde kesılecek kendın gozlemlıceksın yag asırı sekılde onemlı zaman kaybetme derım


    not bu arada bu aracların hepsı halen duruyor ve kullanılıyor...

  13. #32
    kickbuttowski - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Polonya/Mersin
    Mesaj
    2.440
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Time-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yag filtresini yag anahtariyla sk kardesim, tapayida birkez daha iyi sktigina emin ol.

    Kis geldi, 5-30 castrol tam sentetik koy.
    Tapayi sıkmak sıkıntı değil de yağ filtresini sıkacak anahtarım yok.. Zaten yağı değiştirsem de dökecek yerim yok.. Ben yine en iyisi tamircinin yolunu tutayım..

    Abi dün süpermarkette gördüm 4 litre 5-40 Lotos yarı-sentetikler 35-40 lira civarı.. 4 litre Castrol, Mobil vs. tam sentetikler 100 lira civarı yani arada baya uçurum var. Zaten arabayı zorlayan sıkıştıran biri değilim yarı-sentetik ya da mineral alsam çok mu farkeder? ***** bütçeyi zorlamadan yapmaya çalışıyorum bazı şeyleri hiç değiştirmemekten iyidir hani..



    @potter744

    Şahin'in aktarmadaki kaybı 2 beygir miymiş? Bir yanlışlık olmasın orda?

    Yanlış anlamayın castrol'ün kalitesinden kimsenin şüphesi yok ama olay burda arabanın dyno'da kaç beygir verdiğinden çok motor içindeki aşınmayla alakalı.. Herkese aynı yağı tavsiye etmek biraz saçma olur çünkü her bölgede iklim, hava şartları farklı.
    Saatte 200le giderken her yağ iyi performans gösterir çünkü hararet değişimi dramatik bir şekilde olmaz. O yüzden yüksek hızla seyrederken 40 derece sıcakta trafikte beklemekten yada -20'de ilk marşa nispeten daha güvenli durumdasınız..
    Yoksa ben mi yanlış biliyorum?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •