User Tag List

12 sonuçtan 1 ile 12 arası

Konu: sürekli bozulan afr

  1. #1
    h22ek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    sürekli bozulan ecu ayarı

    selamlar..

    geçen ay s300 e ayar yaptık gayet güzel altlar üstler afr çakılı devam ediyorduk.. benzini hep aynı yerden aynı pompadan alıyorum (yarım depo kalınca tekrar fullüyorum) ve sondan bir önceki fulleyişimde çeyrek depo (kadrana göre 250 km civarı) gayet sağlıklı devam ettikten sonra kalan 3/4 depoda afr saçmalamaya, sürekli gezinmeye başladı ve tps %10-%40 aralığında 16,5 kadar fakirlere düştü..

    hiç adetim diildir depoyu sonuna kadar kullandıktan sonra tekrar aynı yerden fulledim (maslak opet) tekrar aynı şekilde fazla fakire kaçıyor afr ve çok net avans vuruyor gaza yüklenince

    ayarları değiştirmeden aynı depoda bu şekilde farklılığın sebebi ne olabilri ? ecu dan sıkıntı olabilir mi acaba ? bilen biri el atabilirmi konuya

    aklıma takılan saçmasapan şeyler var;
    - ateşleme sıkıntımız vardı dist. içini değiştirdik ayardan önce, düzeldi (fazla zengine kaçıyordu)
    - bujiler yeni oem
    - benzin filtresi yeni
    - pompa yavaştan kendini bırakıyor olabilir mi? (walbro 255 4 yıldır kullanıyorum)
    - enjektörler orjinal, bir tıkanıklık söz konusu olabilir mi?
    ## Parental Advisory Excessive VTEC Power ##

  2. #2
    MCN21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    3.501
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tps de sıkıntı olabilir mi , sökülüp degerler okunabilir

  3. #3
    Bulut Y. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    3.868
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yakıt filtresine bir bak derim

  4. #4
    h22ek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    s300 de kalibrasyonunu yaptık onda sıkıntı yok gibi gözüküyor.. hatta real time da sıkıntısız okuyor gibi.. benzin filtresini değiştirirken anahtarı kaçırınca tps soketten kırılmıştı geçen sene değiştirdik sıfırıyla..
    ## Parental Advisory Excessive VTEC Power ##

  5. #5
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yakıt basıncı bağlayıp bakın derim. Walbro'lar çabuk bozulabiliyor.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  6. #6
    h22ek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yakıt basıncı bağlayıp bakın derim. Walbro'lar çabuk bozulabiliyor.
    peki gidip gelmesi normalmi bozulduğunda.. çünkü dün yaklaşık 35 km boyunca afr çok sabitti ve tekleme yapmadı :S
    ## Parental Advisory Excessive VTEC Power ##

  7. #7
    fatiii - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    AnkarA
    Mesaj
    4.821
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ısınınca kendini bırakıyo olabilir..tekleme falan yapıyomu araba dip gaz giderken?
    remaps.tr & Turbo Zone Garage

  8. #8
    1.6 VTi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.682
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benzin pompası, benzin basınç regülatörü, yakıt rayı, enjektörler ve TPS kontrol edilmeli.

    TPS'yi S300'e bağlanarak ve sadece kontağı açarak görebilirsiniz. Ufak tefek(1-5%) bir farklılık varsa tekrar S300 üstünden kalibre edebilirsiniz.

    Ancak, bu kadar fakire gitme sebebi bence yakıt sistemi ile alakalı. Enjektörlere ya da yakıt rayına pislik gitmiş de olabilir bu sebeple enjektörlere gerekli benzin beslenemiyor olabilir.

    Dediğim gibi yakıt sistemini bir gözden geçirin.

    Geçmiş olsun.
    Beni sallamayanları ARTIK ben de sallamıyorum. Muhattap olmaya tenezzül etmeyenlere selam olsun, siz olmasanız da olur, GERÇEK DOSTLARIM bana yeter.

  9. #9
    h22ek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı fatiii Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ısınınca kendini bırakıyo olabilir..tekleme falan yapıyomu araba dip gaz giderken?
    dip gazda hiçbir sıkıntısı yok.. alt devirlerde gaza %5 - %30 arası basınca daha çok fakire kaçıyor. dip gazda afr 2000 - 7000 rpm arası 14.7 den başlıyo üstlerde 13.8 e kadar yaptığımız ayar değerlerinde..
    ## Parental Advisory Excessive VTEC Power ##

  10. #10
    samet_61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    mersin
    Mesaj
    2.030
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı h22ek Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    selamlar..

    geçen ay s300 e ayar yaptık gayet güzel altlar üstler afr çakılı devam ediyorduk.. benzini hep aynı yerden aynı pompadan alıyorum (yarım depo kalınca tekrar fullüyorum) ve sondan bir önceki fulleyişimde çeyrek depo (kadrana göre 250 km civarı) gayet sağlıklı devam ettikten sonra kalan 3/4 depoda afr saçmalamaya, sürekli gezinmeye başladı ve tps %10-%40 aralığında 16,5 kadar fakirlere düştü..

    hiç adetim diildir depoyu sonuna kadar kullandıktan sonra tekrar aynı yerden fulledim (maslak opet) tekrar aynı şekilde fazla fakire kaçıyor afr ve çok net avans vuruyor gaza yüklenince

    ayarları değiştirmeden aynı depoda bu şekilde farklılığın sebebi ne olabilri ? ecu dan sıkıntı olabilir mi acaba ? bilen biri el atabilirmi konuya

    aklıma takılan saçmasapan şeyler var;
    - ateşleme sıkıntımız vardı dist. içini değiştirdik ayardan önce, düzeldi (fazla zengine kaçıyordu)
    - bujiler yeni oem
    - benzin filtresi yeni
    - pompa yavaştan kendini bırakıyor olabilir mi? (walbro 255 4 yıldır kullanıyorum)
    - enjektörler orjinal, bir tıkanıklık söz konusu olabilir mi?
    benzın pompan olması gerektıgnden yuksekse benım palıoda olması gereken 3bar bende 5 bar var ceyrek depo altına dustugunde afr fakıre dusuyor benzın az pompa guclu olunca cekmesı gerekenı cekemıor 3 bıterken kesıklık yapıo zaten hısedılır widebanddanda okuorum.. 12-13 den 16 lara cekıor) vafc yokmu?

  11. #11

    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    842
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tps kalibrasyonundan sonra afr bun denli oynamaz.
    çok yaşadım o sıkıntıyı ama afr sapıtmıyordu.
    pompa görevini yapmıyor olabilir oem takıp deneme şansınız varsa...

  12. #12
    h22ek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı samet_61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benzın pompan olması gerektıgnden yuksekse benım palıoda olması gereken 3bar bende 5 bar var ceyrek depo altına dustugunde afr fakıre dusuyor benzın az pompa guclu olunca cekmesı gerekenı cekemıor 3 bıterken kesıklık yapıo zaten hısedılır widebanddanda okuorum.. 12-13 den 16 lara cekıor) vafc yokmu?
    vafc yok hondata beyin var laptoptan görebiliyosun
    ## Parental Advisory Excessive VTEC Power ##

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •