Selamlar ve tekrardan cevaplar :) ;
1) Doğrudur alüminyum metal değil ben yanlış biliyormuşum :D lütfen yapmayın kelime oyunlarına gerek yok. metal alaşım dedim ben. alüminyumda bir metal.
2)Gayet farkındayım, yazdıklarınız asıl bana garip geliyor doğru taşla alınsa bile segman oturması gerçekleşmiyor mu asıl siz beni güldürmeyin :)
3)Gözünüzün önünde yapması gayet iyi.. rica edip bir mikrometre ile sıfır yatak ve wtcc üzerinden çıkan yatağın ölçülerini rica ediverin aşınmadan dolayımı yoksa genel prosedür olarak mı değişiyor karar verilir.
4)Segman oturması biraz şeytan işi.. dediğiniz doğrudur. segman boşlukları (ring gap) pistondaki yerlerinde gezebilir. ***** bu boşlukların alt alta hizalanması pek istenmez :)
segmanı tutan bir "peg" vs var mı pistondaki yerinde (ring groove) ?
öyleyse bunun haraketsiz olduğunu nasıl düşünebilirsiniz ?
5) Bilmiyorum.
6) yatakların aşınma durumu gerçekten enteresan bir konu buna girmeyelim çıkamayız:D daha ring seal de sıkıntı çekiyoruz
7)İdda etmiyorum forumu gayet seviyeli ve iyi bulduğumdan dolayı bildiklerimi tecrübelerimi anlatmak istedim..
Neden 500 lük taş ile honlama yapayım ne ise benim amaçladığım değerler ona göre honlarım.;)
birbirini çizme işleride enteresan sizin piston eteği silindirinizi çiziyorsa honlama değerleriniz yanlış demek. kaliteli ve düzgün kalibrasyonda komparatörleri ve mikrometreleri olan bir servis varsa bence sorun yaşamamalısınız..
wiseco benim hatim ettiğim sitelerdendir..
Hiç duymadığınızı söylediğiniz piston ovalitesi ve rodajda gerçekleşmeyen heat threatment konuları ve yatak aşınmasının esas konularından olan merkezcil kuvvet aşağıdaki linkte açıklanıyor..
http://www.wiseco.com/Presentations/...Technology.htm
ayrıca aynı siteden .pdf den screenshot alayım size göstermek adına bakın wiseco ne güzel şekille açıklamış segmanların oturduğu konumları..
soldaki şekilde ateşleme anında mevcut boşluklardan ateşleme sonucu oluşan basınç segman arkasına kaçarak segmanı dışa gömleğe ittirir ve sızdırmazlığı sağlar..
http://img443.imageshack.us/img443/4114/segmanql6.png
youtube kapalı... başka bir yönlendirme sitesinden birde segman videosu koyalım.. video da 2:40 ta bahsetmek istediğim MEP etkisi gösteriliyor..
http://www.ktunnel.com/index.php/101...3b36500a416360
özetle iş detaylı ..
işte bu yüzden rodaj yok deyip deyip duruyorlar..:icon_tup:
siz ise hala 4000-5000 devir git tam gaz yapma vs. diyorsunuz...
Sadece 100km civarı yada 3 saat ve sadece 3000 devirde kullanılan bir motorun pistonları yarım milyon kere inip çıkıyor.. sizce yarım milyon kere inip çıktıktan sonra alışmamış biyer kalma ihtimali nedir ?
demek ki bişeyler çok hızlı oluyor ve eğer siz ne yaptığınızı tam bilmiyorsanız bu rodaj anına kontrollü yaklaşamıyorsanız iş işten geçmiş demektir..