User Tag List

Sayfa 8/11 İlkİlk ... 678910 ... SonSon
200 sonuçtan 134 ile 152 arası

Konu: rödaj süresi

  1. #134
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı thekillingroad Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ya ne diye sen kaç motor topladın muhabbeti dönüyor anlamış değilim ben.
    Konu rodaj.
    Arabayı kırmamak mı konuşuluyor? Yoksa rodajdan nasıl ekstra verim alınacağı mı?

    50 tane motor toplarım, hepsinin rodajını yaparım, arabaların hiçbiri erkenden kırılmaz. Bu benim iyi rodaj yaptığımı falan mı gösterir? Hayır, sadece hayvanlık yapmadığımı gösterir o kadar.

    "50 motor topla,rodaj yap,erkenden kırılmasın ve başarı elde et" bence bunu yapan herkimse iyi usta olduğunu iyi motor toplandığını ve iyi rodaj yaptığını gösterir. eğer ki birde yaptığı araçlarla herhangi bir organizasyonda başarı kazanıyorsa.
    hayvanlıkla ne ilgisi var? şimdi ben rodaj yaparken yanlış yatak boşluğu yüzünden yatak sararsam bu benim hayvanlığım mı oluyor? ya ölçülen alette hata ya gözde hata ya da bilgisizliktir. hayvanlık değildir.
    Failure is not an option.

  2. #135
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    YA PARDONDA BAŞLARIM FABRİKANIZA HA Fabrikasyon motora rodaj yapan kim ya ?

    sonrtadan toplanmış motordan bahsediyoruz

    http://www.bseriesparts.com/images/uploads/7589.JPG baqin Cp piston dünyada ilk 3 içinde piston firması böle oluca diyor ? eeeeitiraz ? yatağın rodajı nasılk olmaz ben onu anlamadım kimin nekadar neyi topladığını beni bağlamaz 200 topla sanayideki ustada 200 tane tropluyor beni bağlamıyor uzun ömür için yapıcan bilader rodaj yarış içinse yapma nasıl olsa söküceksin FABRİKASYNO MOTORDAN BAHSETMİYORUM! yeter canım sıkıldı aynı şeki papağan gibi tekrarlamaktan


    ya traktör felan diolar beyler YOL arabası yapmıyorsunuz sahin doğan yada opel astra o bu şu deil forged pistonlu silikon oranı düşük ve dana gibi genleşen pistonlardan bahsediyoruz ne fabrikası ya motoru bölümü ? yahu adam benim motoruma rodaj yapıcaksın diyip motor yolluyor crowforddan sen ondan iyi biliyorsun onu anladık piston fdirmasındandamı ii biliyorsun yaa bırakın allah aşskına canım sıkıldı bu salak muhabbet sewiye meviye kormaz hale geldi ada mgelmiş 300 motor topladım banane artkadaşım banane senin motor toplamandan ben uzun ömür düşünüyorum yapıcaksın diorum sen topla yapmıcaksın de banane. insanları 1 aşalamadan öce düşününde kimin kim olduğunu ondan sonra buraya yazın yeter ver boşluğunu ozaman yapmasın adamlar rodaj

    la grup N arabanın hazırlamasında ne sorun var draglara araba hazırladında kaçı 1 oldu ?sTR de Cidddi şekilde 1 tek drag arabası yok selehattin vardarlının arabası hariç
    görelim beygirli arabalarınızı çıkarın koyun ortaya dynolarıyla hadi konuşmak yaptım etttim topladım ucuyor demek kolay Ula adam Rally artttan komple araba getirdi 5 km motoru bittti sen ben toplamışım ne fark eder biticem derse o biter sen istediğin kadar anır yay kopar subab keser segman döner yatrak sarar gider bilader ciddi hazırladığınız 1 söleyin bana orjinal motor deil forged motor kaç km gitttin kaç saat gazladın ne yaptın ne etttin söleyin bilelim ya bizim gibi ezikler sizin gibi saheserlerin eserlerini görmekten çok mutluluk duyucak hadi! lafla peynir gemisi yürümez hepsini test etttim! atmosferik 13.5 skıştırmalsıınıda turbo olup 2.7 bar basanınıda ? ömürlerinide canlarınıda fiat abart topladın nasıl topladın sen öyle yahu ya fiat abart takımı derki her yarıştan sonra yataklar yağ pompası ıvır zıvır değişir. sen hala öle böle diosun.

    SORU ŞU arabanızı neiçin yağtığınıza karar verin pist yarışı ? drag ? Street/race?

    onadan sona burda yazıları yazın

    Özgün bana tepki gösterdin sanırım? benim bahsetmek istediğim sadece bu iş yeni otomobillerde nasıl olabileceğiydi. yarış motoru rodajı hakkında en ufak bişi söylemedim zaten.

    Bu arada ahmet yatak derken kaymalı yatak mı yoksa yuvarlanmalı yataktan mı bahsediyorsun anlamadım. yağ filmi var diye aşınma olmaması sözkonusu değil. zaten dediğim gibi üretim hassasiyetinin ve kalitesinin bu kadar arttığı bir dönemde yatak boşluğu ile orantılı aşınmalar olacaktır.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  3. #136
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sana göstermedim ömercim yağ filmi deil o nitrit nitrittte sürtünmeyi sadece aza indirmek için olusucak ısıyı azaltmak için
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  4. #137
    AhmetH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir/istanbul
    Mesaj
    233
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Özgün tepkiyi bana mı gösterdin bende anlamadım

    yinede yazalım yanlış bir kelime kullanmadığımı düşünüyorum ..

    verdiğin resimdeki CP pistons un verdiği rodaj önergesine itirazım var mı diye soruyorsan evet.. itirazım var.. tam doğru değil ve use honda oil filiters gibi yanlı bir yaklaşımı var..

    fiat abarth takımıda yataklardaki tasarım eksikliğini fark ettiğinden dolayı her seferinde yeniden değiştiriyordur.. özel yatak yaptırmak her yarıştan sonra değiştirmekten daha pahalıya gelir heralde..


    dikkat ederseniz muhabbeti yataklara çekmeye çalışıyorum.. yererince piston segman konuştuk


    Ömer kaymalı yuvarlanmalı yatak terimini tam anlamadım ..

    ancak düşündüğüm zaman motor yataklarının hem kayma hem yuvarlanma haraketini aynı anda yaptığını görüyorum bu dediğini açıklamadan kesin konuşmak istemem..


    aşınma konusuna gelince evet aşınmaz..

    bir yatak sadece aşağıdaki durumlarda aşınır ;

    *Motor ilk çalıştırılıp yağ basıncı oluşurken
    *Motor yüksek devirde stop edip rölantiye kadar kendi düşsün diye beklerken
    *uygun olmayan yataklar varsa yüksek devirlerde.
    *motor yağında pislik vs varsa.
    *Yatakların montajı adam akıllı olmadıysa.



    bir arkadaş egzantriklerini iyi yağlar ise motor toplarken egzantrik rodajına gerek olmadığını ima etti

    şimdi egzantrik ile silindir kapağı arasına konulan bir yatak var mı ?
    adamlar onca özel motor toplama yağları ile (assembly lube) motor toplayıp egzatnrik rodajı yaparken siz belki yağdanlık ile motor yağı yedirerek ve rölantide bekleyerek yapılacak hatalardan en büyüğünü yaparken; milyarlık silindir kapağının egzantrik yataklarını ve egzantriklerinizi düşünmüyorsunuzda neden değişimi pahalıya gelmeyen ve özel durumlar dışında hiçbir koşulda aşınmayan krank ve kol yataklarını alıştırmaya çalışıyorsunuz bilmiyorum..


    motor yağ basıncını ürettiği anda yağın kendisi yataklara dolar ve metal metal temasını keser.

    herşey süper ise yataklar aşınmaz..

    eğer herşeyin süper olmayacağını tartışırsak bu konunun bir amacı yok... zira konu rodaj ve ben buna istinaden rodajda yataklar alışmaz diyorum.

  5. #138
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı AhmetH Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Özgün tepkiyi bana mı gösterdin bende anlamadım

    yinede yazalım yanlış bir kelime kullanmadığımı düşünüyorum ..

    verdiğin resimdeki CP pistons un verdiği rodaj önergesine itirazım var mı diye soruyorsan evet.. itirazım var.. tam doğru değil ve use honda oil filiters gibi yanlı bir yaklaşımı var..

    fiat abarth takımıda yataklardaki tasarım eksikliğini fark ettiğinden dolayı her seferinde yeniden değiştiriyordur.. özel yatak yaptırmak her yarıştan sonra değiştirmekten daha pahalıya gelir heralde..


    dikkat ederseniz muhabbeti yataklara çekmeye çalışıyorum.. yererince piston segman konuştuk


    Ömer kaymalı yuvarlanmalı yatak terimini tam anlamadım ..

    ancak düşündüğüm zaman motor yataklarının hem kayma hem yuvarlanma haraketini aynı anda yaptığını görüyorum bu dediğini açıklamadan kesin konuşmak istemem..


    aşınma konusuna gelince evet aşınmaz..

    bir yatak sadece aşağıdaki durumlarda aşınır ;

    *Motor ilk çalıştırılıp yağ basıncı oluşurken
    *Motor yüksek devirde stop edip rölantiye kadar kendi düşsün diye beklerken
    *uygun olmayan yataklar varsa yüksek devirlerde.
    *motor yağında pislik vs varsa.
    *Yatakların montajı adam akıllı olmadıysa.



    bir arkadaş egzantriklerini iyi yağlar ise motor toplarken egzantrik rodajına gerek olmadığını ima etti

    şimdi egzantrik ile silindir kapağı arasına konulan bir yatak var mı ?
    adamlar onca özel motor toplama yağları ile (assembly lube) motor toplayıp egzatnrik rodajı yaparken siz belki yağdanlık ile motor yağı yedirerek ve rölantide bekleyerek yapılacak hatalardan en büyüğünü yaparken; milyarlık silindir kapağının egzantrik yataklarını ve egzantriklerinizi düşünmüyorsunuzda neden değişimi pahalıya gelmeyen ve özel durumlar dışında hiçbir koşulda aşınmayan krank ve kol yataklarını alıştırmaya çalışıyorsunuz bilmiyorum..


    motor yağ basıncını ürettiği anda yağın kendisi yataklara dolar ve metal metal temasını keser.

    herşey süper ise yataklar aşınmaz..

    eğer herşeyin süper olmayacağını tartışırsak bu konunun bir amacı yok... zira konu rodaj ve ben buna istinaden rodajda yataklar alışmaz diyorum.



    kaymalı yatak kısaca şu an motorlarda kullandığımız yataklardır,yuvarlanmalı yataklar ise kısaca rulmandır, silindirik iğne vs vs tanım vs yazmadım direk örnek


    yataklar aşınmaz lafına bende takıldım sana yüzlerce foto koyabilrm 7 8k milde yüksek güçlü motorlardan çıkarılmış yatakların nasıl olduklarını gösterebilirm, tabi krank/yatak uyumu burada önemli ama belirli şartlarda belirli şeyleri göze almak gerekiyor ki bu motorlar ciddi kaliteli yataklar billet krank vs kullanılarak toplanan, silndir başına 200 300 hp gibi güçleri görebilen motorlar hesap et artık nasıl bir yüke maruz kaldıklarını hala aşınmaz diyosan bişi diyemiyorum



    bana göre krank/kol yatağı egzantrikten daha önemlidir tabiiki egzantrik rodajıda uygun şekilde yapılmalıdır ama yatakların aşınmaz vs demene bi anlam getiremedim






    kompresyonu vs sağlıklı olan bi mtordan 5k mil sonra sökülen yataklar yatak sarma vs bişi yok hala aynı gücü verebiliyordu
    körler sağırlar

  6. #139
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yuvarlanmalı yatakta dediğin gibi aşınmaz olmaz bozulma olur. bu da ömür hesabından zaten bilmemkaç guvenlik katsayılı şekilde seçilir. yuvalanmalı yatak bildiğimiz rulmandır zaten.

    kaymalı yataklarda da yani bildiğimiz krank kol bağlantıları gibi.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  7. #140
    AhmetH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir/istanbul
    Mesaj
    233
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hımm..

    Msupra kaç hp ortalama ? zira Özgün 5 defa sökülüp bakıldığını ve çizik bile olmadığını söyledi.

    öyleyse neden aşınmamış bunlar araçta 23 bin km yapmış sanırım bende burdan duyuyorum..


    Yuvarlanmalı yatağı yani rulmanı geçelim zaten rulmanın rodajı olmadığını hepimiz biliriz.

    motordaki yataklarda aşınmaz demeye devam ediyorum.

    gerçekten sindirdim bu konuyu kendim bizzat baktım yataklara birçok motordan çıkan yataklara..

    güçlü motordaki aşınma sorunları ise ince hesap işleri..

    sizde anlayacaksınız bunu..

    ingilizce biliyorsanız şuna 2 saatinizi ayırırmısınız ?

    dünya üzerinde daha iyi açıklayan bir kaynak yok zira.. yine bizim motoman döktürüyor

    ama dikkat ! konu uzun ve atlaya atlaya ve sindirmeden okursanız hiçbir anlamı yok..

    ama olayı görünce yataklar konusuna bakışınız değişecek

    http://mototuneusa.com/circular_logic.htm

  8. #141
    AhmetH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir/istanbul
    Mesaj
    233
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster







    Msupra mı bu ?

    Main bearing capslar çok güzelmiş özel üretim sanırm


    bu arada dikkat ettiniz mi ?

    2. resimde yataklar sırası ile dizildiyse sağ taraftakiler soldakilerden daha fazla aşınmış..

    işte bunun sebebide verdiğim linkte var

  9. #142
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı AhmetH Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hımm..

    Msupra kaç hp ortalama ? zira Özgün 5 defa sökülüp bakıldığını ve çizik bile olmadığını söyledi.

    öyleyse neden aşınmamış bunlar araçta 23 bin km yapmış sanırım bende burdan duyuyorum..


    Yuvarlanmalı yatağı yani rulmanı geçelim zaten rulmanın rodajı olmadığını hepimiz biliriz.

    motordaki yataklarda aşınmaz demeye devam ediyorum.

    gerçekten sindirdim bu konuyu kendim bizzat baktım yataklara birçok motordan çıkan yataklara..

    güçlü motordaki aşınma sorunları ise ince hesap işleri..

    sizde anlayacaksınız bunu..

    ingilizce biliyorsanız şuna 2 saatinizi ayırırmısınız ?

    dünya üzerinde daha iyi açıklayan bir kaynak yok zira.. yine bizim motoman döktürüyor

    ama dikkat ! konu uzun ve atlaya atlaya ve sindirmeden okursanız hiçbir anlamı yok..

    ama olayı görünce yataklar konusuna bakışınız değişecek

    http://mototuneusa.com/circular_logic.htm



    bu msupra diil ağzımdan msupra lafı çıktımı?

    motoman rodajını çok çok okudum zaten biliyorum ve kısmi olarakta "belirli" motorlarda yapılmasını isterim


    yataklar aşınmaz diyosun bişi demiyorum devam et böle bilmeye herşey teori gibi olmuyo maalesef tamam ilk başta kuru sürtünme olucak sonra yarı sıvı sürtünme(yada yarı kuru şu an çok düşünemiyorum) sonra sıvı-sıvı sürtünme olucak iyi güzelde yatak yüzeyi düzgünlüğü o kuru sürtünmede kalkan yada kalkabilecek yatak/krank malzemeleri kirlenen yağ yada şöle diyim sıcaklık sonucu belki molekuler yapısı bozulabilecek yağ vs vs yatak aşınmasına neden olacak bu böle bişi ki aynı zamanda her ne kadar boşluklı egzantrik bir yapıda olsa krank-yatak arasında buda belirli temasa neden olabilecek uygun koşullarda


    eğer sen aşınma yok diyosan sürtünme olmaması lasım bunu buradan çıkarabilirim sanırım ilk çalıştırmadan vs sonra ki şuda var accumulator vs kullanarak ilk çalıştırmadada yataklara istediğim belirli oranda yağ basıncını sağlarım o zaman benim yataklarım sürtünmeden yoksun olarakmı çalışacak sadece sıvı sıvı sürtünmemi olacak
    körler sağırlar

  10. #143
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı AhmetH Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Msupra mı bu ?

    Main bearing capslar çok güzelmiş özel üretim sanırm


    bu arada dikkat ettiniz mi ?

    2. resimde yataklar sırası ile dizildiyse sağ taraftakiler soldakilerden daha fazla aşınmış..

    işte bunun sebebide verdiğim linkte var



    msupra diil bu motor bi daha yazıyım ve rodajıda motoman rodajı ile yapılan bi motor

    capsler billet
    körler sağırlar

  11. #144
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben sıkıldım bu salka yorumlardan adam Cp yi beyenmedi adamın ordaki makalesinde sölediğin söleyeyim keisnlikle yan sanayı yada basıncını yükseltir diye iddda edilen yağ filitrelerini kullanmayın diyor sen süpersen açalım sana ahmet pistons Adam beim RODAJIMI BÖYLE YAPıCAKsın diyor yapmak zorundasın o kocaman bi piston firması ve wisecodan kaliteli diye kullanıyorlar honda pistonu diğe öyle Subaru olsaydı rodaj yapmayın demiceklerdi sölediğimiz gibi rodaj gerekir istediğin kadar gerekmez desende
    200 tane motor yapmış arkadaşın arabalarını neolduğunu merakediyorum normal binek arabamı yoksa yarış arabasımı

    Dünyanın en ileri düzeyde meteryali trimetal diye adlandırıldığımız yatakalr super 1600 ve 2000 lerin yatakları da bu şekildederrir heryarış sonunda değişir istersen mail atalım abart a sana sölesinler yada burdakaileri gel gör kendileri değiştitriyor yatkarı biter gücten ve devirden yatak biter boşuna kendini kandırma dıostum sennanın da verdiği yatakları görüyorsundur umarım
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  12. #145
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dah aiyi bi kalite için coated ama kesinlikle YÜKSEK BEYGİR VE DEVİR DÖNEN ARABALaRIN YATAKLARI aŞInır ! kusura bakma ahmet
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  13. #146
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu klasik bişeydir mil/yatak tasarımında mutlaka biri aşınan olacaktır bu mil olması istenmez değişimi maliyeti daha pahalıdır bunun yerine yatak aşınan eleman olarak seçilir yatak aşınmıyosa milin aşınması gerekir mil, aşınmıyosa yatak aşınması gerekir

    makine elemanlarında yapılan o kadar hesap boşunamı?:S
    körler sağırlar

  14. #147

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    06
    Mesaj
    2.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    birbiriyle veya birbiri uzerinde calisacak metal yuzeylerde alisma sureci OZ unda dedigi gibi saglikli kullanim omru acisindan vazgecilmezdir. bu sirf motorda degil sanzimanda,baski balatada, differansiyel, turbo ve sadece arabalarda degil butun makinalarda cok onemlidir.
    motor rodajinda en onemli alismasi gereken parca segmandir. onun haricinde de calisan butun parcalarda bu surec gecerlidir. piston, pin, yatak, krank vs. ama diger bir arkadasin dedigi gibi egzantrik rodaji da cok cok onemli bir durumdur, mutlaka yapilmasi gerekir. yoksa looblarda asinma meydana gelir.
    yani rodaj cok cok onemli bir surectir ve mutlaka yapilmalidir.

  15. #148
    AhmetH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir/istanbul
    Mesaj
    233
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben sıkıldım bu salka yorumlardan adam Cp yi beyenmedi adamın ordaki makalesinde sölediğin söleyeyim keisnlikle yan sanayı yada basıncını yükseltir diye iddda edilen yağ filitrelerini kullanmayın diyor sen süpersen açalım sana ahmet pistons Adam beim RODAJIMI BÖYLE YAPıCAKsın diyor yapmak zorundasın o kocaman bi piston firması ve wisecodan kaliteli diye kullanıyorlar honda pistonu diğe öyle Subaru olsaydı rodaj yapmayın demiceklerdi sölediğimiz gibi rodaj gerekir istediğin kadar gerekmez desende
    200 tane motor yapmış arkadaşın arabalarını neolduğunu merakediyorum normal binek arabamı yoksa yarış arabasımı

    Dünyanın en ileri düzeyde meteryali trimetal diye adlandırıldığımız yatakalr super 1600 ve 2000 lerin yatakları da bu şekildederrir heryarış sonunda değişir istersen mail atalım abart a sana sölesinler yada burdakaileri gel gör kendileri değiştitriyor yatkarı biter gücten ve devirden yatak biter boşuna kendini kandırma dıostum sennanın da verdiği yatakları görüyorsundur umarım




    yahu ne alaka.
    katılmıyorsam saygı gösterirmisin ?
    salak yorum vs.. gerek yok yazdıklarına ?


    Bu konunun ilk mesajındaki soru neydi biz nerelere geldik gayet güzel giderken şimdi germeyelim birbirimizi.. faydalı konu zira


    bu arada sanki top fuel dragster hazırlıyoruz..

    aşınmanın nedenlerini biliyorum.. mümkündür bunlarda bu nedenlerden bazıları sonucu bu hale gelmiş olabilir..

    ama bu yatakların hangi prensiple çalıştığını değiştirmez

    ben iyi hesap edilmiş bir motorun yataklarında sorun oluşabileceğini düşünmüyorum..


    sizede saygı duyarım..

  16. #149
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı AhmetH Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yahu ne alaka.
    katılmıyorsam saygı gösterirmisin ?
    salak yorum vs.. gerek yok yazdıklarına ?


    Bu konunun ilk mesajındaki soru neydi biz nerelere geldik gayet güzel giderken şimdi germeyelim birbirimizi.. faydalı konu zira


    bu arada sanki top fuel dragster hazırlıyoruz..

    aşınmanın nedenlerini biliyorum.. mümkündür bunlarda bu nedenlerden bazıları sonucu bu hale gelmiş olabilir..

    ama bu yatakların hangi prensiple çalıştığını değiştirmez

    ben iyi hesap edilmiş bir motorun yataklarında sorun oluşabileceğini düşünmüyorum..


    sizede saygı duyarım..

    nasıl bir prensiple çalışıyor acaba? kaymalı yataklar açıklayabilirmisin biraz daha?
    körler sağırlar

  17. #150
    AhmetH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir/istanbul
    Mesaj
    233
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    üstadım linki verdim okumuş olsanız bu soruyu sormazdınız tahminim

  18. #151
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sen kağıt biz gerçekte bunları uyguluyorus bizde deil koskoca amerika avustrlya ingiltere uyguluyor sen Cp ye Saygı göstermiyorsan sana neden saygı gösterelim ?

    Metal metali aşındırır senin sölediğine göre fabrika çıkısı gclerin hepsinin sapa sağlam olması gerekir bütün arabalar subaru ewo honda opel vw ıvır zıvır hiçbirinin yatak sarmaması lazım ama sarıyorlar nedenini açıklarmsıın ? yağlama sorunu var osu var busu var yağını değiştirmemiş çişi kakası gelmiş dortum bu bahaneler bitmes rodajsız araba olmaz kendini kandırma


    Linkeler bilgiler okunur ama gerçekten hayatın okadar toz pembe olmaduğuda bilir arkadaşım adam yazmış 1000whp supra ya 5 bin milde bir yatak değiştirin eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee sen ne yaazaran yaz adamın başına 1-23-4 10 20 kere gelmiş onmdan iyi bilemesssin deneyimle sabnitlenmiş seyleri söyledim anlattıtm hayır wiseco böyle yazıyor diorsun bi abim derdiki kitap aptali olma deneyimlerindende ders al hayal dünyasında toz bpembe yasama
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  19. #152
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı AhmetH Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    üstadım linki verdim okumuş olsanız bu soruyu sormazdınız tahminim

    ben motomani falan sormuyorum sana, bana kaymalı yatakların herhangi bi tanesinin yada içten yanmalı motorlarda kullanılanın çalışma prensibini anlat onu istiyorum?

    değiştiriyorum yada,

    X motorunda Y yataığını kullanıyoruz 500hpde 80k km ömür ile kullanılabiliyo 1000hp de bu ömür 10k ya iniyo yatak aynı yatak blok aynı blok yağlama aynı yağlama ilk çalıştırma vs aynı max devir aynı neden ömür azalıyor?
    körler sağırlar

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •