selam arkadaşlar, hususi şirket aracı olmayan panelvan, kamyonet tipi araçlara k belgesi zorunluluğunu biliyorum ancak duyduğuma göre src belgesi de isteniyormuş, var mı aslı ?
selam arkadaşlar, hususi şirket aracı olmayan panelvan, kamyonet tipi araçlara k belgesi zorunluluğunu biliyorum ancak duyduğuma göre src belgesi de isteniyormuş, var mı aslı ?
camlı panelvanlara src ve k belgesi hususi oldugu halde ceza yazılabilir ticari amaçla kullandıgı zaman ankarada çiçekçiyim ceza yiyen arkadaşım var cezayı polis değil karayolları kesti kapalı panelvanlar hepsi için ticari araç geçmektedir k belgesi şartı vardır src için k belgesi yenilemesine gittigimde yönetmelik var denetim yok daha demişlerdi
Daha Cumartesi günü sınavına girdim.sürücü kursunun beyanıda özel (husisi)araçların almasına gerek yoktu.Bilginize.....
K belgesini polis istemez karayolları genel müd yük kontrol noktalarında çevirmelerinde ister ceza yazanda karayollarıdır beni ankaradan denizliye giderken afyonda karayolları çevirdi araç kapalı kasa doblo k belgesini istedi memurun cinsligine kalmış herhalde camlı araçlarda sıkıntı çıkmaz.
Konuyu hortlatıyorum. Şirketten bir abimiz Passat'ını satıp 4x2 ya da 4x4 pick-up almayı düşünüyor, hususi kullanımı için. Bazı sorularım var altta yazdım. Bilenlerden ve tecrübe edenlerden yanıt alırsam sevinirim.
Seçenekler:
Isuzu D-MAX
Ssanyong pick-up
Nissan Navara
Mitsubishi L200
VW Amarok
Ford Ranger (Son kasa olanlardan)
-Bu araçların 4x2 veya 4x4 olma durumlarına göre yıllık MTV'leri değişiyor diye biliyorum. 4X4 olduğunda motor hacmine göre vergilendiriliyordu, bu durumda 2 litre üstü araçlarda vergi katlanılmaz hal alır. Bununla birlikte 4x2 olanlarda motor isterse 4500 cc olsun ticari esaslara göre vergilendirme yapılıyor diye hatırlıyorum, gayet makuldu vergiler, bunu net olarak bilen var mı?
-Bir de sanki 3-4 sene önce yasada bir değişiklik olmuştu, yükleme alanı uzunluğuna göre araçların vergileri mi değişiyordu neydi, hatta navara bu değişiklikten olumsuz etkileniyordu da L200 etkilenmiyordu diye hatırlıyorum, bilen yazar mı?
-Ayrıca saydığım araçları(gerek 4x2, gerekse 4x4 olan modeller) hususi kullandığımızda ayrı belge/b sınıfı ehliyet harici ehliyet/yetki belgesi vs. ihtiyacı oluyor mu?
-Polis çevirdiğinde baş ağrıtacak bir durum olur mu gündelik kullanımda?
-Hız sınırları normal otomobil gibi değildi, bir de otobanlarda sol şerite geçersen polis ceza yazabiliyordu diye bir şey duymuştum.
-Muayene her yıl oluyordu hususi de olsa.
Bilenlerden genel olarak hususi olarak pick up kullanmanın artıları ve eksilerine dair yanıt alabilirsek harika olur.
Şimdiden teşekkürler,
bildiğim kamyonetlere özellikle amaroka gerekiyor src+psikoteknik.
ayrıca hersene muayene 1.köprüden geçememe vede ticari olursan 0.01 promil alkol olsa bile ehliyetini kaptırırsın gercegi var(kamyonette bu gecerlimi emin deilim)
söyle birşey de buldum şimdi
4x2lerin ruhsatında kampalı kasa(arkası kapatılırsa)kamyonet,
kullanım şekli:yük nakli-hususi(şirket için alınmamıssa)yazar.
1.köprüden gecemez,yıllık muayenesi vardır,hız sınırı bölünmüş yollarda 93km dir.
4x4ler arazi taşıtı diye gecer ama
köprüden gecerken kamyonet vergiye gelince otomobil muayeneye gelince hafif ticari olur
hız sınırına gelince polisin kimisi otomobil diye ceza yazmıyor kimisi kamyonat diye yazıyor ben de anlamadım
1881 - 193∞
Teşekkürler, 1. köprüyü kullanamama durumunu ve alkol olayını biliyor kendisi, onlar sıkıntı değil dedi.
Ancak, src + psikoteknik gibi belgeler isteniyorsa sıkıntı. İşte tüm pick-uplarda bu sıkıntı var mı? Normal b sınıfı ehliyetiyle gündelik kullanan, maaş bordrolu(yani şirket sahibi filan olmayan) kişi için İstanbul'da pick up kullanılması sorun mudur? Bunların toplu olarak yazdığı bir yer aradık ama bulamadık. Acaba bayilerdeki satış danışmanları doğru bilgi verir mi bu konu hakkında? Yani Doğuş'a gitmiştik geçenlerde de aklımıza gelmemişti Amarok için bunları sormak, bu sabah konuşurken uyandık.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)