User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
38 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: rolantide titreme

  1. #1

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    rolantide titreme

    X20XEV motorlu vectrada rolantide normalin ustunde titreme var

    Enjeksiyon sisteminde problem vardi arac asiri zengin calisiyordu, su anda enjeksiyon opcomdan gordugum kadariyla cok duzgun calisiyor

    Zengin calismadan kurum baglamis olabilirdi diye carbon clean yaptirdim

    Motor kulaklarinin 3 unude yeniledim, 2 tanesi bitik durumdaydi

    Ama hala rolantide hissedilir titreme var

    Bujiler eh idare eder gibi yenileyecegim, buji kablosunu karanlikta kontrol ettim herhangi bir catlak vs yok gibi

    baska neden olabilir?

  2. #2
    ofli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    ankara mersın trabzon
    Mesaj
    1.207
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bobinle buji kablosunu denemekte fayda var
    On3R
    R-Turbo

  3. #3

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    V kayisi ile triger kayisi gergilerinden yapabilir mi acaba? Cok siki veya gevsek oldugundan dolayi?

  4. #4
    akıncı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye /ankara
    Mesaj
    455
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    egr valfını temızlettir ıstersen muhtemelen duzelır

  5. #5
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    rölanti oynadığından mı titreme var yoksa başka bir yerdeki sorun nedeniylemi ?

    volan ne durumda debriyajla beraber?

    kayışları komple söküp dene soğukken bir süre çalıştır anlarsın zaten
    körler sağırlar

  6. #6
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kayışların sıkılığından titreme yapacağını sanmıyorum afr de bir düzensizlik olabilir dicem ama opcom ile baktım diyorsun.Bence senin problemin bir silindirden kaynaklanıyor.Motor çalışıyorken sırası ile buji kablolarını çıkarıp motorun tepkisine baksana, yüksek ihtimal bir silindirin bujisinde yada buji kablosunda sorun var.Buji kabloları eskidikçe direnci artar buda o silindirin ateşleme geriliminde düşüş olmasına neden olur.

    Düşük bir ihtimal sente bir diş atlamışta olabilir.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  7. #7

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı akıncı Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    egr valfını temızlettir ıstersen muhtemelen duzelır
    Egr yi kendim temizledim + sonradan iptal ettim altina paslanmaz celikten yapilmis parca koyaraktan. Egr ile ilgili degildir

  8. #8

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    rölanti oynadığından mı titreme var yoksa başka bir yerdeki sorun nedeniylemi ?

    volan ne durumda debriyajla beraber?

    kayışları komple söküp dene soğukken bir süre çalıştır anlarsın zaten
    Rolanti sabit surekli bir titreme var motor isinip rolanti 750 lere dusunce hepten belli oluyor

    Debriyaj ve volan 17 senedir degismemis araba 130 binde cogunlukla uzun yol gitmis debriyajdan veya volandan olabilir mi?

  9. #9

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kayışların sıkılığından titreme yapacağını sanmıyorum afr de bir düzensizlik olabilir dicem ama opcom ile baktım diyorsun.Bence senin problemin bir silindirden kaynaklanıyor.Motor çalışıyorken sırası ile buji kablolarını çıkarıp motorun tepkisine baksana, yüksek ihtimal bir silindirin bujisinde yada buji kablosunda sorun var.Buji kabloları eskidikçe direnci artar buda o silindirin ateşleme geriliminde düşüş olmasına neden olur.

    Düşük bir ihtimal sente bir diş atlamışta olabilir.
    Afr sikintiliydi opcomda butun enjeksiyon ayarlari bozuktu su anda reset atiyorum beyne enjeksiyon ayarlari sabit

    Bende ateslemeden suphelendim kontrol ettim ama motor calisirken denemedim bi deniycem aksam, yeni bujide aldim onlarida takip bide oyle denerim

    Sente cok zannetmiyorum performans iyi 200 - 210 a kadar cok rahat hizlaniyor kerata

  10. #10
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Rolanti sabit surekli bir titreme var motor isinip rolanti 750 lere dusunce hepten belli oluyor

    Debriyaj ve volan 17 senedir degismemis araba 130 binde cogunlukla uzun yol gitmis debriyajdan veya volandan olabilir mi?


    sizden önce bir zorlama falan olduysa yada baskıda falan sıkıntı varsa belki yapabilir,

    debriyaja basınca yada bırakınca titreme devam ediyormu

    bobinlerin yerlerini dğeiştirin olmadı birde
    körler sağırlar

  11. #11

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sizden önce bir zorlama falan olduysa yada baskıda falan sıkıntı varsa belki yapabilir,

    debriyaja basınca yada bırakınca titreme devam ediyormu

    bobinlerin yerlerini dğeiştirin olmadı birde
    Arac kayinpederindi yasli basli adam zaten debriyajin uzun sure gitmesinden belli kibar kullanmis normal vites gecisleri veya kalkislar 2012 dizel lineadan cok daha yumusak hatta

    Bobinler cop degil kablolu yerini degistirsem anormal calisir dimi? Ama genede bobinde yerlerini bir kontrol edeyim

  12. #12

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    buji kablolarını tek tek bobinden çıkardım, her çıkardığımda motor daha da sarsıntılı çalışmaya başladı ve bobinin her gözünden çakan minik minik şimşekleri gördüm.. aynı şekilde bujilerin üstünden de kabloları tek tek çıkardım gene motor her seferinde daha kötü çalışmaya başladı..

    tek deneyemediğim bujiler kaldı, onları internetten sipariş etmiştim yarın teslim olacak, şimdilik umudum bujiler geçmezse başka yerde titremenin sebebini arayacağım..

    bu arada aküde zayıf, bi ihtimal ondandır diye aküyü söktük akücüde şarj edilecek.

  13. #13

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tam çözüm olup olmayacağına emin değilim ama sanırım birşey buldum, hava sıcaklığını gösteren sensör, dışarının sıcaklığı 11-12 derece olmasına rağmen 32-33 derece ölçüyor (OPCOM)

    acaba sıcak havamı emiyor normal mi diye yola çıktım, yolda giderken de aynı sıcaklık: 32-33 derece

    daha sonra durduğum yerde sensörün olduğu plastik boruyu çıkarıp olabildiğince motordan uzaklaştırdım sonuç: gene 32-33 derece..

    bagajda buldum yarım balata spreyini temizleme amaçlı sensöre sıkınca OPCOM da sıcaklık 11-12 dereceye kadar düştü, spreyi sıkmayı bırakınca gene 32-33 derece oluyor, 5-6 saniye sıkınca 11-12 dereceye kadar düşüp orda kalıyor

    fişini çekince arıza kodu oluşuyor ve sıcaklık -40 derece gösteriyor sistemin geri kalanı sağlam anladığım kadarıyla, sensöre bağlanan kablonun uçlarında multimetre ile voltaj ölçtüm:5v olması gerektiği gibi..

    sanırım hava sıcaklığı yanlış okuyunca hava yakıt karışımı hala problemli

  14. #14
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hocam bir yerlerden hava alıyor olabilir mi? GT benim çok beğendiğim bir araçtır hatta profilinizde görünce çok memnun olmuştum... 2005'de turbo ve 4x4 ünü görmüştüm serviste TR de çok az satılmış, hasta olmuştum
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  15. #15

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hocam bir yerlerden hava alıyor olabilir mi? GT benim çok beğendiğim bir araçtır hatta profilinizde görünce çok memnun olmuştum... 2005'de turbo ve 4x4 ünü görmüştüm serviste TR de çok az satılmış, hasta olmuştum

    öncelikle teşekkürler, benimde ilk gençlik yıllarımdaki fenomen araçlardan biriydi, dedemin vardı o zamanlar, daha sonra kayınpederde denk geldi o satacaktı yok pahasına , ben yok pahasından biraz fazlasına çöktüm arabaya eksiklerini giderip kullanmak istiyorum, gençlik yıllarımı hatırlayıro bana bu araba..

    neyse konuya dönersek elimde opcom diagnostik cihazı var, bunun sayesinde problem var mı yok mu görüyorum sistemde çok işime yarıyor açıkçası

    rölanti kontrol valfi ile ilgili olan verileri de görebiliyorum.. vakum kaçağı şu anda benzin deposu havalandırma sisteminde var sadece, şu anda onu yaptırmakla uğraşmak istemediğim için sistemin solenoid valfinin fişini çektim, çalışmıyor sistem hem AFR verileri hem rölanti verileri, beyni resetledikten sonra olması gerektiği yerde duruyor

    long term trim mantığına benzer ama ismi farklı değerler var, rölanti için ve "partial throttle" için long term fuel trim değerleri 900 - 1000 km yapmama rağmen aynı yerde kaldı..

    bu nedenle vakum kaçağı olmadığına eminim..

    ama aracın rölantisinde bir sarsıntı var, ve ara sıra rölanti çok düşüyor..

    IAT sensörü hatalı ve fazla ölçüyor, bu akşam bir test yaptım, normalde dışarısı 12-13 derece (yol bilgisayarı verisi), opcom ise 30 derece diyor! direnç yapıları aynıdır diye yol bilgisayarı dış ısı sensörünü yerinden söküp, iki minik kablo ile IAT sensörünün kablosuna bağladım, ama bu seferde 0-1 derece gösterdi OPCOM ve aracın "short term fuel trim" mantığında çalışan verisi zengin AFR ye doğru kaydı, ve aynı titreşim devam etti..

    sensörü komple iptal edince , -40 derece gösteriyor ve titreşim baya bir artıyor..

    IAT sıcaklık verisi belki ateşleme zamanını etkiler diye baktım ama her 3 durumda da fark olmadı, hem 4-5 derece BTDC ile ateşleme oluyor ısınmış motor rölantisinde..

    sanırım IAT taki bu fark çok büyük bir problem değil, yani sarsıntının esas nedeni değil..

    en baştan beri şüphem olan enjektörlere kafayı taktım artık, ilk fırsatta söküp test ve gerekiyorsa temizlik yaptırmayı düşünüyorum

  16. #16
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki rölantide biraz gaz verip 2.000 devirde mesela sabit tutunca sarsıntı devam ediyor mu?
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  17. #17

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1000 deviri gecince hissedilir bir sarsinti kalmiyor

    Rolantideyken klimayi calistirinca rolanti 900 devire cikiyor orda bile sarsinti azaliyor

  18. #18
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence rölantide karışımda bir sıkıntı var, alternatör bile bazen rölantide bu tarz sıkıntılar yaratabiliyor... rölanti valfi var mı bu motorlarda?
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  19. #19

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bence rölantide karışımda bir sıkıntı var, alternatör bile bazen rölantide bu tarz sıkıntılar yaratabiliyor... rölanti valfi var mı bu motorlarda?
    Rolanti motoru var evet

    Aktif calisiyor kirlide degil contasini da yeniledim hava sizdiriyordur diye

    Opcoma gore rolanti afr si cillop gibi ama

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •