subaplarda bi sorun olmasin? İsininca emme subabi tam kapanmiyor emme tarafina patlama yapiyor olabilir mi?
Yada daha kotusu ust kapakta catlak var, sikistirma yapinca emmeye benzinle hava gidiyor atesleme oluncada patlama yapiyor
subaplarda bi sorun olmasin? İsininca emme subabi tam kapanmiyor emme tarafina patlama yapiyor olabilir mi?
Yada daha kotusu ust kapakta catlak var, sikistirma yapinca emmeye benzinle hava gidiyor atesleme oluncada patlama yapiyor
dediğin gibi tüm sensörleri tek tek deniycem abi
araçta zor çalışma yok soğukken bile tek marşta çalışıyor şuan nekadar yaktığını bilmiyorum aracı yürütmüyoruz bu problemlerden dolayı
bende tam olarak egzantrikmi okuyor ne yapıyor görevini bilmiyorum o kablonun ama o olmadanda araç çalışır çekişte gözle görülür bir fark olmayacak kadar düşme olur dediler
ateşlemede yada enjektörlerde dediğiniz gibi senkronizayson hatası olsa bunu soğukkende yapması gerekmezmi abi neden sadece ısınınca yapsın
Subap iticiler hidrolik mi yoksa sentille ayarlanan mekanik iticimi?
Mekanikse ve bosluk cok az ise motor isininca subap uzayarak acik kaliyor olabilir.
şöyle anlatıyım kendi aracımda önce supercharger vardı ve 0,5 barda bi ayar yaptık ms beyine.. sonra onu söküp turbo yapma kararı verdim ve turbo işleminin mekanik işleri bitinceye kadar aracı stock haline cevirdim orjinal enjektörler orjinal ateşleme ve orj beyin.. sonra mekanik bitti yavaş yavaş ms e tekrar dönmeye başladım.. ayar yapacak arkadaş kayseride olmadığı için o gelene kadar hem güvenli hem de stabil kullanmak zorundaydım aracı çünkü istisnasız hergün çalışır aracım işe giderim sağa sola giderim vs.. önce ateşlemeyi aldım ms e.. enjektörler orjinal beyinde.. soğukken çalışmasında çekişinde gaz yemesinde bi sıkıntı yok.. enjektörler orjinal 230cc ve orjinal beyin çalıştırıyo onları.. ama araç ne zaman ısındı 90 derecelerde 2500 devirden sonra patlatma yapıyordu ve sıcakken ilk çalıştırmalarda yine çalışırken sadece patlama yapıyodu rölantıda yoktu..
sonra bi sonraki aşama olan 390cc enjektörleri taktım ve enjemtörleri de ms beyine aldım (çünkü bi önceki yazılımda benzin haritası bu 390 cc enjektörlere göre yapılmıştı) sonra patlatma olayım ortadan kalktı..
şümdü düşünelim niye böyle bi patlatma vardı.. enjektörleri süren orjinal beyin ile ateşlemeyi süren ms arasında bi senkron hatası oluşuyodu bunun sebebi de kuvvetle muhtemel atmosferik düşünen orjinal beyinle 0,5 barda düşünen ms in anjektör ve ateşleme zamanlamarı birbirlerini tutmuyodu ve zamanında gelmeyen geçiken ya da erken gelen bi ateşleme patlatıyodu..
şimdi bu tecrübeleri yaşamış olan biri olarak ben hala bu işin önceklikle tesisatta ateşleme ya da enjektörden kaynaklı bi hatadan olmuş olabileceğini düşünüyorum.. bu benim fikrim.. ama bakarsın hiç alakası olmayan bi yerden çıkar..
mesela yukardaki anlattığım durumda 2500 devirde patlatma yapmasının bi mantığı var hadi basınc var birinde.. biri yok gibi düşünüyo beyinlerin.. ama marş esnasında sadece sıcakken patlatma yapmasının acıklanabilir bi yanı yok.. ikisinde de basınç yok aynı devirler.vs vs..
E30 - 3.18is supercharged...
Tesisat ısınınca birleştirme yapıyor olabilir mi ? kontrol ettiniz mi ?
Coğrafya kaderdir
Subap ayarından olabilir emmeler sıkıysa patlatma yapar.
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
subaplar hidrolik hocam ayar yapılmıyor
valla kafam çok karıştı abi nereyi kontrol ediceğimi şaşırdım bende artık bugün krank sensörüyle kelebek boğazındaki sensörü değiştirip deniycez bakalım birde enjektör diplerinden hava kaçağı olduğunu tespit ettik oringlerini değiştirip deniycez acaba bundan olabilirmi ısınınca patlama ve gaz yememe
yok hocam o hiç aklımıza gelmedi tesisatta problem olsa soğukkende yapar diye düşünüyoruz motor bloğunun ordaki kablo grubunu kontrol etmek lazım
subaplar hidrolik hocam mekanik değil
krank sensorunu değiştirin bırde oyle bakın dediğin olay ateşleme ıle ılgılı,muhtemelen krank sensorunuz son zamanlarını yaşıyor
sorunu çözdük çok şükür hepinizden allah razı olsun sorun krank sensöründeymiş değiştirdik araba maşallah canavar gibi sıcakkende soğukkende ne rölantisinde nede gaz yemesinde sıkıntı yok![]()
Gozun aydintahminlerimiz dogru cikmadi ama Allah kazasiz belasiz binmek nasip etsin
E30 - 3.18is supercharged...
sensor kesıklık yaptıgı ıcın emme manıfoldunda patlama yaptırıyor ılk bakılcak yere en son baktınızneyse geçmiş olsun
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)