User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
34 sonuçtan 20 ile 34 arası

Konu: E36 M40 Rölantide Patlama!

  1. #20

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    subaplarda bi sorun olmasin? İsininca emme subabi tam kapanmiyor emme tarafina patlama yapiyor olabilir mi?

    Yada daha kotusu ust kapakta catlak var, sikistirma yapinca emmeye benzinle hava gidiyor atesleme oluncada patlama yapiyor

  2. #21
    razzmatazz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kolayı var elinde imkan yoksa tek tek sensörlerin fişini çekerek deneyeceksin hangi sensörün bozuk olduğunu araçtaki değişmeden ya da değişme olmamasından anlarsın.. çünkü bazı sensörler arıza kodu da vermeyebilir..

    arabanda zor çalışma çok yakma gibi problemlerin var mı? buji kablosundan enzantrik konumunu okuması biraz garip geldi bana.. hadi yanlış taktın kabloyu??

    bak birde bu araç yarı sıralı olması lazım bu demek oluyo ki 1/4 ve 2/3 aynı anda çalışıyo.. enjektörlerden ya da ateşlemeden birini 1 ile 4 ü değilde mesela 1 ile 2 yi aynı anda verirse ya da 4 ile 2/3 den birini verirse patlatma olur.. bu kombinasyon ya da senkranizasyon hatası enjektörler tarafında da olabilir ateşleme tarafında da olabilir.. enjektörler doğru ateşleme yanlış olabilir ya da ateşleme doğru enjektörler yanlış olabilir.. her iki durumda da olmaması gereken zamanda yakıtın üzerine gelen bi ateşleme var demektir ve bu da patlatma yapar..

    dediğin gibi tüm sensörleri tek tek deniycem abi

    araçta zor çalışma yok soğukken bile tek marşta çalışıyor şuan nekadar yaktığını bilmiyorum aracı yürütmüyoruz bu problemlerden dolayı
    bende tam olarak egzantrikmi okuyor ne yapıyor görevini bilmiyorum o kablonun ama o olmadanda araç çalışır çekişte gözle görülür bir fark olmayacak kadar düşme olur dediler

    ateşlemede yada enjektörlerde dediğiniz gibi senkronizayson hatası olsa bunu soğukkende yapması gerekmezmi abi neden sadece ısınınca yapsın

  3. #22
    razzmatazz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    subaplarda bi sorun olmasin? İsininca emme subabi tam kapanmiyor emme tarafina patlama yapiyor olabilir mi?

    Yada daha kotusu ust kapakta catlak var, sikistirma yapinca emmeye benzinle hava gidiyor atesleme oluncada patlama yapiyor
    subap konusunu tamircimle bi görüşücem abi o ihtimalide değerlendirsin

    üst kapakta kesinlikle çatlak yok motor toplanırken teste gönderdik ve sıkıntı olmadığını söylediler

  4. #23

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Subap iticiler hidrolik mi yoksa sentille ayarlanan mekanik iticimi?

    Mekanikse ve bosluk cok az ise motor isininca subap uzayarak acik kaliyor olabilir.

  5. #24
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı razzmatazz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dediğin gibi tüm sensörleri tek tek deniycem abi

    araçta zor çalışma yok soğukken bile tek marşta çalışıyor şuan nekadar yaktığını bilmiyorum aracı yürütmüyoruz bu problemlerden dolayı
    bende tam olarak egzantrikmi okuyor ne yapıyor görevini bilmiyorum o kablonun ama o olmadanda araç çalışır çekişte gözle görülür bir fark olmayacak kadar düşme olur dediler

    ateşlemede yada enjektörlerde dediğiniz gibi senkronizayson hatası olsa bunu soğukkende yapması gerekmezmi abi neden sadece ısınınca yapsın
    şöyle anlatıyım kendi aracımda önce supercharger vardı ve 0,5 barda bi ayar yaptık ms beyine.. sonra onu söküp turbo yapma kararı verdim ve turbo işleminin mekanik işleri bitinceye kadar aracı stock haline cevirdim orjinal enjektörler orjinal ateşleme ve orj beyin.. sonra mekanik bitti yavaş yavaş ms e tekrar dönmeye başladım.. ayar yapacak arkadaş kayseride olmadığı için o gelene kadar hem güvenli hem de stabil kullanmak zorundaydım aracı çünkü istisnasız hergün çalışır aracım işe giderim sağa sola giderim vs.. önce ateşlemeyi aldım ms e.. enjektörler orjinal beyinde.. soğukken çalışmasında çekişinde gaz yemesinde bi sıkıntı yok.. enjektörler orjinal 230cc ve orjinal beyin çalıştırıyo onları.. ama araç ne zaman ısındı 90 derecelerde 2500 devirden sonra patlatma yapıyordu ve sıcakken ilk çalıştırmalarda yine çalışırken sadece patlama yapıyodu rölantıda yoktu..

    sonra bi sonraki aşama olan 390cc enjektörleri taktım ve enjemtörleri de ms beyine aldım (çünkü bi önceki yazılımda benzin haritası bu 390 cc enjektörlere göre yapılmıştı) sonra patlatma olayım ortadan kalktı..

    şümdü düşünelim niye böyle bi patlatma vardı.. enjektörleri süren orjinal beyin ile ateşlemeyi süren ms arasında bi senkron hatası oluşuyodu bunun sebebi de kuvvetle muhtemel atmosferik düşünen orjinal beyinle 0,5 barda düşünen ms in anjektör ve ateşleme zamanlamarı birbirlerini tutmuyodu ve zamanında gelmeyen geçiken ya da erken gelen bi ateşleme patlatıyodu..

    şimdi bu tecrübeleri yaşamış olan biri olarak ben hala bu işin önceklikle tesisatta ateşleme ya da enjektörden kaynaklı bi hatadan olmuş olabileceğini düşünüyorum.. bu benim fikrim.. ama bakarsın hiç alakası olmayan bi yerden çıkar..

    mesela yukardaki anlattığım durumda 2500 devirde patlatma yapmasının bi mantığı var hadi basınc var birinde.. biri yok gibi düşünüyo beyinlerin.. ama marş esnasında sadece sıcakken patlatma yapmasının acıklanabilir bi yanı yok.. ikisinde de basınç yok aynı devirler.vs vs..
    E30 - 3.18is supercharged...

  6. #25

    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara cebeci Dörtyol
    Mesaj
    2.483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tesisat ısınınca birleştirme yapıyor olabilir mi ? kontrol ettiniz mi ?
    Coğrafya kaderdir

  7. #26
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Subap ayarından olabilir emmeler sıkıysa patlatma yapar.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  8. #27
    razzmatazz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Subap iticiler hidrolik mi yoksa sentille ayarlanan mekanik iticimi?

    Mekanikse ve bosluk cok az ise motor isininca subap uzayarak acik kaliyor olabilir.
    subaplar hidrolik hocam ayar yapılmıyor

    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şöyle anlatıyım kendi aracımda önce supercharger vardı ve 0,5 barda bi ayar yaptık ms beyine.. sonra onu söküp turbo yapma kararı verdim ve turbo işleminin mekanik işleri bitinceye kadar aracı stock haline cevirdim orjinal enjektörler orjinal ateşleme ve orj beyin.. sonra mekanik bitti yavaş yavaş ms e tekrar dönmeye başladım.. ayar yapacak arkadaş kayseride olmadığı için o gelene kadar hem güvenli hem de stabil kullanmak zorundaydım aracı çünkü istisnasız hergün çalışır aracım işe giderim sağa sola giderim vs.. önce ateşlemeyi aldım ms e.. enjektörler orjinal beyinde.. soğukken çalışmasında çekişinde gaz yemesinde bi sıkıntı yok.. enjektörler orjinal 230cc ve orjinal beyin çalıştırıyo onları.. ama araç ne zaman ısındı 90 derecelerde 2500 devirden sonra patlatma yapıyordu ve sıcakken ilk çalıştırmalarda yine çalışırken sadece patlama yapıyodu rölantıda yoktu..

    sonra bi sonraki aşama olan 390cc enjektörleri taktım ve enjemtörleri de ms beyine aldım (çünkü bi önceki yazılımda benzin haritası bu 390 cc enjektörlere göre yapılmıştı) sonra patlatma olayım ortadan kalktı..

    şümdü düşünelim niye böyle bi patlatma vardı.. enjektörleri süren orjinal beyin ile ateşlemeyi süren ms arasında bi senkron hatası oluşuyodu bunun sebebi de kuvvetle muhtemel atmosferik düşünen orjinal beyinle 0,5 barda düşünen ms in anjektör ve ateşleme zamanlamarı birbirlerini tutmuyodu ve zamanında gelmeyen geçiken ya da erken gelen bi ateşleme patlatıyodu..

    şimdi bu tecrübeleri yaşamış olan biri olarak ben hala bu işin önceklikle tesisatta ateşleme ya da enjektörden kaynaklı bi hatadan olmuş olabileceğini düşünüyorum.. bu benim fikrim.. ama bakarsın hiç alakası olmayan bi yerden çıkar..

    mesela yukardaki anlattığım durumda 2500 devirde patlatma yapmasının bi mantığı var hadi basınc var birinde.. biri yok gibi düşünüyo beyinlerin.. ama marş esnasında sadece sıcakken patlatma yapmasının acıklanabilir bi yanı yok.. ikisinde de basınç yok aynı devirler.vs vs..
    valla kafam çok karıştı abi nereyi kontrol ediceğimi şaşırdım bende artık bugün krank sensörüyle kelebek boğazındaki sensörü değiştirip deniycez bakalım birde enjektör diplerinden hava kaçağı olduğunu tespit ettik oringlerini değiştirip deniycez acaba bundan olabilirmi ısınınca patlama ve gaz yememe

    Alıntı Zorbey Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tesisat ısınınca birleştirme yapıyor olabilir mi ? kontrol ettiniz mi ?
    yok hocam o hiç aklımıza gelmedi tesisatta problem olsa soğukkende yapar diye düşünüyoruz motor bloğunun ordaki kablo grubunu kontrol etmek lazım

    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Subap ayarından olabilir emmeler sıkıysa patlatma yapar.
    subaplar hidrolik hocam mekanik değil

  9. #28
    akıncı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye /ankara
    Mesaj
    455
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    krank sensorunu değiştirin bırde oyle bakın dediğin olay ateşleme ıle ılgılı,muhtemelen krank sensorunuz son zamanlarını yaşıyor

  10. #29
    razzmatazz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı akıncı Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    krank sensorunu değiştirin bırde oyle bakın dediğin olay ateşleme ıle ılgılı,muhtemelen krank sensorunuz son zamanlarını yaşıyor
    inşallah krank sensöründendir hocam bugün deneyip görücez

  11. #30
    razzmatazz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sorunu çözdük çok şükür hepinizden allah razı olsun sorun krank sensöründeymiş değiştirdik araba maşallah canavar gibi sıcakkende soğukkende ne rölantisinde nede gaz yemesinde sıkıntı yok

  12. #31
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gozun aydin tahminlerimiz dogru cikmadi ama Allah kazasiz belasiz binmek nasip etsin
    E30 - 3.18is supercharged...

  13. #32
    razzmatazz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Gozun aydin tahminlerimiz dogru cikmadi ama Allah kazasiz belasiz binmek nasip etsin
    nerden ne çıkacağı belli olmuyo abi sağolasın

  14. #33
    akıncı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye /ankara
    Mesaj
    455
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sensor kesıklık yaptıgı ıcın emme manıfoldunda patlama yaptırıyor ılk bakılcak yere en son baktınız neyse geçmiş olsun

  15. #34
    razzmatazz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı akıncı Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sensor kesıklık yaptıgı ıcın emme manıfoldunda patlama yaptırıyor ılk bakılcak yere en son baktınız neyse geçmiş olsun
    bizi yanıltan soğukken sıkıntı olmaması oldu abi sadece ısınınca yapıyodu

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •