User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
40 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Yüksek Hızda Uzun Süre İlerlemenin Motora Zararı

  1. #20
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.397
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Biraz farklı bi konu olcak ama merak ettiğim bişey var kar lastiği son hızı etkiler mi

  2. #21
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı burakgunay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kesinlikle var, yatak sarmaya kadar gider ucu. Kaldı ki viteste inerseniz 0 lt yakıt tüketiminiz olur
    Biz burada hep ekstremleri konusuyoruz, rolantide motorun asinmasi tabiki hic calismayan haline oranla daha fazla olacaktir, ustelik rolantideki dusuk yag basinci ile yaglama kapasiteside daha dusuk olacaktir. Ancak rolantide motordaki yuk inanilmaz az oldugu icin hararet ya da benzer bir problem yapmayacaktir. Dikkat ettiyseniz araclar rolantide birakilinca da belirli bir sure sonra fan acarlar. Bu, rolantide bile olsa motor isiniyor demektir ve motorun isinmasi demek surtunme + yakitin yanmasindan oturu olusan enerjiye delalettir. Bu anlatimla hic calismayan bir motorun asinmasinin, rolantide calisan bir motorun asinmasindan az oldugunu gosterebiliriz.

    Rampa asagi giderken PGM-FI yani elektronik yakit enjeksiyonu olan araclarda bosa atmak buyuk hatadir. Hem hic yakit yakmadan ilerleme imkaninizi kaybedersiniz, hemde araciniz rampanin egimine gore git gide kontrolsuzce hizlanacaktir. Bunun yerine viteste inin, benzinli japon araclarinda genellike 1800 devirin altina inilmedigi surece enjektorler tekrar isemeye baslamaz eger TPS yani gaz kelebegi sensoru 0 ise. Araciniz istediginiz hizda kalacak sekilde sectiginiz uygun viteste ilerlemek hem yakit sarfiyatinizi dusurur, hemde kontrolunuzu arttirir. Bosta inerseniz, aracinizin tekerlekleri ile motorun baglantisini neredeyse tamamen kestiginiz icin, aracin yukseklik farkindan oturu sahip oldugu potansiyel enerjiyi kullanamaz ve rolantide yaktigi yakiti yakmasina sebebiyet verirsiniz.

    Unutmayin ki nasil motorunuz tum aktarma organlarini hareket ettirip tekerlekleri donduruyorsa, tekerleklerde ayni sekilde tum aktarma organlarini ve motoru dondurebilir. Yokus asagi inerken sifir sarfiyat durumunun aciklamasi sanirim en basit bu sekilde yapilabilir.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  3. #22
    Silence45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul - Manisa
    Mesaj
    1.527
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    O zaman en mantıklısı sabahları rölantide aracı çok bekletmeden 1-2 dk gibi, sonrasında düşük devirde ısınana kadar kullanmak mıdır doğrusu ? Ben tam açıklık getiremedim bu konuya. Yardımcı olur musunuz?

    Birde uzun yol muhabbetine çok takıldım.Çarşamba günü nasipse uzun yola gidicemde bari bilinçli olayım.Uzun yolda dizel araç olarak en mantıklı sürüş nedir? Ben genelde 90-110 arası 5.viteste kullanıyordum her hangi bir dönüş, ışık,solloma vs olmadıktan sonra.Yanlış mı, doğru mu? Bilinçlenelim bizde.

  4. #23
    yagizs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.620
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Silence45 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    O zaman en mantıklısı sabahları rölantide aracı çok bekletmeden 1-2 dk gibi, sonrasında düşük devirde ısınana kadar kullanmak mıdır doğrusu ? Ben tam açıklık getiremedim bu konuya. Yardımcı olur musunuz?

    Birde uzun yol muhabbetine çok takıldım.Çarşamba günü nasipse uzun yola gidicemde bari bilinçli olayım.Uzun yolda dizel araç olarak en mantıklı sürüş nedir? Ben genelde 90-110 arası 5.viteste kullanıyordum her hangi bir dönüş, ışık,solloma vs olmadıktan sonra.Yanlış mı, doğru mu? Bilinçlenelim bizde.
    Şimdi bu konudan sonra ben de cok yanlıs isler yaptıgımı farkettim, ne yalan soliim tam olarak acıklık getirebilirmiyiz

  5. #24

    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    47
    Şehir
    türkiye ankara
    Mesaj
    266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sürekli ankara istanbul yapıyorum..
    3.28 ile genelde 180 200 sabit gidiyorum arada 10 dk falan benzinle seyredip tekrar lpg ye geçiyorum.. yaklaşık 30 kez gittim geldim e46 ile bir sorun yaşamadım yağ eksiltme flan olmadı.. gerçi çok aşırı bir devir çevirmiyor o hızlarda 5000 civarlarında.
    dizel için devamlı yüksek rpm zararlı olabilir

  6. #25
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı MARJINAL_SUFI Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sürekli ankara istanbul yapıyorum..
    3.28 ile genelde 180 200 sabit gidiyorum arada 10 dk falan benzinle seyredip tekrar lpg ye geçiyorum.. yaklaşık 30 kez gittim geldim e46 ile bir sorun yaşamadım yağ eksiltme flan olmadı.. gerçi çok aşırı bir devir çevirmiyor o hızlarda 5000 civarlarında.
    dizel için devamlı yüksek rpm zararlı olabilir
    dikkat edin ben geçen ay gittim 2 ceza kesmişler her yerde radar var otobana bile radar koymuşlar sanırım..
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

  7. #26

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    49 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gunes g. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    genellikle 3. Dunya ulkelerinde hava temizligi ile ilgili bir bilesenin yenisini takmak yerine iptal etmek daha revacta oldugu icin
    ohahahahahaha

  8. #27
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı Silence45 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    O zaman en mantıklısı sabahları rölantide aracı çok bekletmeden 1-2 dk gibi, sonrasında düşük devirde ısınana kadar kullanmak mıdır doğrusu ? Ben tam açıklık getiremedim bu konuya. Yardımcı olur musunuz?

    Birde uzun yol muhabbetine çok takıldım.Çarşamba günü nasipse uzun yola gidicemde bari bilinçli olayım.Uzun yolda dizel araç olarak en mantıklı sürüş nedir? Ben genelde 90-110 arası 5.viteste kullanıyordum her hangi bir dönüş, ışık,solloma vs olmadıktan sonra.Yanlış mı, doğru mu? Bilinçlenelim bizde.
    Alıntı yagizs Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şimdi bu konudan sonra ben de cok yanlıs isler yaptıgımı farkettim, ne yalan soliim tam olarak acıklık getirebilirmiyiz
    şahsen şöyle yapıyorum, doğru olduğunu düşünüyorum..

    araca bin, kemeri tak, çalıştır, telefon vs çıkar yerleştir, teybi aç, camı aç vs ztn 1-2 dk gidiyor. Sonra otoparktan çık usul usul git hararet göstergesi yerine gelene kadar alt devirlerde vakumlu kullan basınç bastırma mümkün olduğu sürece, hararet yerine geldiğinde normal moda geç.

    uzun yol genelinde ben de duble yollarda 115 sabit gidiyorum sürekli, ara sıra ztn istemsiz olarak 100-140 bandına geziyorsunuz, yokuş çıkıp inerken gaza basış oranınız değişiyor vs o yüzden çok dert değil yeter ki çok uzun süre öyle sabit gitmeyin (4-5 saat gibi)..

    kapatacağım zaman da kullanım şeklime göre normal gelmişsem son 10-15 dk lık mesafeyi eşyaları toparlayana kadar bekliyorum. gazlamışsam eğer şarkı bitene kadar bekliyorum genelde 2 dk civarı, gazlayınca zaten egzoz çatır çutur ötüyor kontak kapattıktan sonra bi süre

  9. #28
    Burak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    30
    Şehir
    Sakarya/İstanbul
    Mesaj
    1.515
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim de merak ettigim birsey var, bu konu grup terapisi gibi olmus Mesela bir dag zirvesinden iniyoruz. Bosta inemeyiz arac kontrolsüz hızlanıyor ve frenlere cok yuk biniyor. Ama viteste inersek hararet dip yapıyor. Bunun bir zararı olur mu? Ne yapmak gerekir?

  10. #29
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Birkac mesaja bir anda yazacagim icin madde madde yazacagim.

    -Dizel arabada kompresyon testi yapilamaz, tamamen kapali bir kutu. Onceden nasil kullanildigini biliyorsaniz (tam meali irzina gecilmemisse) 160 bin kilometre renault motoru icin cok yuksek bir kilometre degil. Yag eksiltme problemi yoksa suphelenecek bir durum yok, cunku baska turlu anlamak mumkun olmuyor. Duzeltme: dizele kompresyon testi varmış hakkaten araştırdım, cahil kalmışız. Türkiyede ne kadar yaygın olduğu tartışılır fakat sonuç olarak böyle bir şey var. Düzeltme için Güneş G ye teşekkürler.

    -Uzun kilometreler yuksek suratte gidiliyorsa kalin viskozite yag tercih edilebilir. Ornegin daha once 5w30 kullaniyorsaniz, 5w40 ya da 0w40 a gecebilirsiniz. Ozellikle uzun yolda surekli yuksek suratte giden turbo dizelse minimum w40 kullanilmali (benim gorusum bu tabi, vaktinde w30 yag ile 2 saat dip gaz giderek turboyu kirmis bir hayvan olarak soyluyorum). 1.5 dci larin sanziman oranlari zaten gereksiz kisa oldugu icin, w40 rahatlikla kullanilabilir senin kullanim sartlarinda.

    -Motorun ilk calistirmada rolantide gereginden cok calismasi, "fuel dilution" a sebep olur. Kisaca gereginden fazla rolantide beklediginiz zaman yagin icinde artan benzin miktari, yagin cabuk incelmesine ve ozelligini yitirmesine sebep olur. Genelde ilk calistirmada -40 derecede falan degilseniz 1-2 dakikadan daha fazla beklemek gereksizdir. Onun yerine 2000-2500 deviri gecmeden sakince ilerleyin motor isinana kadar. Hem zamandan, hem yakittan hemde motor yaginin omrunden tasarruf etmis oluyorsunuz bu sekilde.

    -160 bin kilometrede katalitik konvertor, egr valfi ya da emme manifoldunun ve enjektorlerin tikanma ihtimali oldukca yuksek dizel araclarda. Bunlarin temizligi yapilmali ilk olarak.

    -Bende megane dizel varken mazot filtresini 20 bin kilometrede bir degistiriyordum, buna dikkat etmek gerekli. Normalde 40 bin km de bir degismesi lazim, bunu degistirdiniz mi?

    -Uzun yol yapiyorsaniz 7000 kilometrede bir yagi degistirmek ziyan, kaliteli tam sentetik yag ile 10 bin kilometrede bir degistirmenizi oneririm.

    Edit: Mesajlari okudukca ufak tefek eklemeler yaptim

  11. #30

    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.024
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yüksek hızda tek zarar verecek nokta bence egt'dir, bunun dışında çok düşük devirde kullanmaktan daha iyidir bana göre tebiki limitlerde yürümüyorsanız, emme manifoldu temizliği ve katalizör yerine çekilcek bir boru ile eski hızlanma değerlerini yakalıyabilir
    ...

  12. #31
    Silence45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul - Manisa
    Mesaj
    1.527
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Birkac mesaja bir anda yazacagim icin madde madde yazacagim.

    -Dizel arabada kompresyon testi yapilamaz, tamamen kapali bir kutu. Onceden nasil kullanildigini biliyorsaniz (tam meali irzina gecilmemisse) 160 bin kilometre renault motoru icin cok yuksek bir kilometre degil. Yag eksiltme problemi yoksa suphelenecek bir durum yok, cunku baska turlu anlamak mumkun olmuyor.

    -Uzun kilometreler yuksek suratte gidiliyorsa kalin viskozite yag tercih edilmelidir. Daha once 5w30 kullaniyorsaniz, 5w40 ya da 0w40 a gecebilirsiniz.

    -Motorun rolantide gereginden cok calismasi, "fuel dilution" a sebep olur. Kisaca gereginden fazla rolantide beklediginiz zaman yagin icinde artan benzin miktari, yagin cabuk incelmesine ve ozelligini yitirmesine sebep olur. Genelde ilk calistirmada -40 derecede falan degilseniz 1-2 dakikadan daha fazla beklemek gereksizdir. Onun yerine 2000-2500 deviri gecmeden sakince ilerleyin motor isinana kadar.

    -160 bin kilometrede katalitik konvertor, egr valfi ya da emme manifoldunun ve enjektorlerin tikanma ihtimali oldukca yuksek dizel araclarda. Bunlarin temizligi yapilmali.

    -Bende megane dizel varken mazot filtresini 20 bin kilometrede bir degistiriyordum, buna dikkat etmek gerekli. Normalde 40 bin km de bir degismesi lazim, bunu degistirdiniz mi?

    -Uzun yol yapiyorsaniz 7000 kilometrede bir yagi degistirmek ziyan, kaliteli tam sentetik yag ile 10 bin kilometrede bir degistirmenizi oneririm.
    Çok teşekkürler, ayrıca diğer cevaplar içinde ayrı ayrı teşekkürler.Bilinçlenmiş olduk.

  13. #32

    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.024
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Burak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim de merak ettigim birsey var, bu konu grup terapisi gibi olmus Mesela bir dag zirvesinden iniyoruz. Bosta inemeyiz arac kontrolsüz hızlanıyor ve frenlere cok yuk biniyor. Ama viteste inersek hararet dip yapıyor. Bunun bir zararı olur mu? Ne yapmak gerekir?
    normalde termostat derecesinde kalması lazım, bizim araçlarda 80 de kalıyor sürekli daha fazla soğumuyor
    ...

  14. #33
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı Burak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim de merak ettigim birsey var, bu konu grup terapisi gibi olmus Mesela bir dag zirvesinden iniyoruz. Bosta inemeyiz arac kontrolsüz hızlanıyor ve frenlere cok yuk biniyor. Ama viteste inersek hararet dip yapıyor. Bunun bir zararı olur mu? Ne yapmak gerekir?
    Boşta inmek her zaman zararlıdır.

    Viteste ama gaza basmadan veya minimum şekilde basarak inmek daha sağlıklı her zaman için, ayrıca hararet düşmeli o durumda uzun inişlerde. Zararı olmaz keza gördüğün yağ değil motor soğutma suyu sıcaklığı göstergedeki hararet. Yağ sıcaklığı 100 km yokuş insen belli devir aralığında çalıştığı sürece (rolanti hariç) 10-15 dereceden fazla inmez ki minimum 75-80 derece civarı görürsün zaten.
    Hararette o keza Berkay'ın dediği gibi termostat değerinin 3-5 dereceden daha fazla altına inmez.

  15. #34
    Silence45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul - Manisa
    Mesaj
    1.527
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı berkay_aydin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    normalde termostat derecesinde kalması lazım, bizim araçlarda 80 de kalıyor sürekli daha fazla soğumuyor
    Kanka benimki 85-87 civarlarında hep ? şimdi bende mi sıkıntı var Daha yeni değiştirdim.

  16. #35
    burakgunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.411
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Silence45 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kanka benimki 85-87 civarlarında hep ? şimdi bende mi sıkıntı var Daha yeni değiştirdim.
    hayır normaldir, azcık düz yol ya da yokuş olduğu zaman direk 90a oturur. Uzun süreli inişlerde motor yükte olmadığı için, önden de surekli hava çarptığı için haliyle bir kaç derece düşüş olacaktır normaldir. Şu mevsimde ankara soğuklarında şehir içinde bile iki dk bi yerde dur, direk düşüyor bi 4-5 derece.

  17. #36
    burakgunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.411
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ayrıca yüksek devir uzun süre gazladığınız zaman yağ inceliyor ve birden boşa alındığında yatak sarma riski oluşmuyor mu? Yanlış mı biliyorum?

  18. #37

    Üyelik
    Oct 2013
    Şehir
    41
    Mesaj
    757
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben uzun yolda(istanbul-ankara) 7.viteste hızımı hep 100-130 arası değişerek gidiyorum.. Bunun bir zararı var mı?

  19. #38
    yagizs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.620
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    katkılarınız için hepinize teşekkür ediyorum,

    yalnız ne yapacağım konusunda iyice kafam karıştı ben bildiğim gibi kullanmaya devam edeyim servis zamanı geldi zaten emme, egr vs. temizlik yaptırayım, değişmesi gereken parçaları değiştirsinler.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •