User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
34 sonuçtan 20 ile 34 arası

Konu: Rolantide Ve Vitesde Titreme

  1. #20
    VolkanSrky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2014
    Şehir
    KOCAELİ - İSTANBUL
    Mesaj
    132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tps ayarıda kontol edildi fabrika değerleriyle aynı çıkıyor hemen hemen sorun hala devam etmekde son olarak distribütör ateşleme zamanı ayarı ne şekilde yapılır el yordamıyla avans tabancası olmadan araç çalışıyorken distribütör vidalarını gevşetrek hafif sağa sola çevirerek yapılabilir mi ?


    Resim temsilidir benim vida geriye doğru sonda sıkılı durumda

  2. #21
    VolkanSrky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2014
    Şehir
    KOCAELİ - İSTANBUL
    Mesaj
    132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Konuya yardımcı olursanız sevinirim

  3. #22
    kadioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    Türkiye/Konya
    Mesaj
    637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Egsozdan çıkan gaz ne renk? Bir widebans temin edip hava/yakıt oranına bakma şansın varmı? Viteste hızlanırken mi titreme yapıyor yoksa sadece alt devirlerdemi? Belkide otomatik şanzımandan kaynaklanan bir sorun olabilir. Sente kontrolüyse egzantrik kayışı görülebilecek şekilde kapakları filan sökülür.Kayışta ve kasnaklarda işaretler vardır.Hepsi yerinde olmalı.Avans meselesine gelince yüksek avansta benzeri şeyler yapabilir ama rampalarda filan hararet yapar. Ama ilk çalışma biraz zor olur.
    Nadide şeyler değerlidir.

  4. #23
    VolkanSrky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2014
    Şehir
    KOCAELİ - İSTANBUL
    Mesaj
    132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kadioglu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Egsozdan çıkan gaz ne renk? Bir widebans temin edip hava/yakıt oranına bakma şansın varmı? Viteste hızlanırken mi titreme yapıyor yoksa sadece alt devirlerdemi? Belkide otomatik şanzımandan kaynaklanan bir sorun olabilir. Sente kontrolüyse egzantrik kayışı görülebilecek şekilde kapakları filan sökülür.Kayışta ve kasnaklarda işaretler vardır.Hepsi yerinde olmalı.Avans meselesine gelince yüksek avansta benzeri şeyler yapabilir ama rampalarda filan hararet yapar. Ama ilk çalışma biraz zor olur.
    Egzozdan normal hava şartlarında renk yok soğuklarda beyaz oluyor normal sanırım bu.. Wideban temin edebilceğim biyer yok şuan viteste hızlanırken hiçbir problem yok 2bin devire kadarda bi problem yok sadece rolantide titreme oluyor ve d ye alınca rolantideki titremeyi kesebilirsem düzelicek hepsi sanırım şanzımanla alakalı bi sorun olması durumunda rolantiyede etki eder mi acaba üst kapağı söküp sentesine bakayım o zaman avans olayından şüpheleniyorum disbiritör konumu çoğu araçda ortada benimkinde en sonda sıkılı araç çalışırken bunu çevirerek ayarlayabilirmiyim

  5. #24
    LnchCntrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    1.952
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hocam sen trigeri açtır dediğim gibi senteye mutlaka baktır. Sibop ayarı elle yapılmaz bu araçlarda, eğer sente düzgünse şanzımana baktır.

  6. #25
    kadioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    Türkiye/Konya
    Mesaj
    637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı VolkanSrky Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Egzozdan normal hava şartlarında renk yok soğuklarda beyaz oluyor normal sanırım bu.. Wideban temin edebilceğim biyer yok şuan viteste hızlanırken hiçbir problem yok 2bin devire kadarda bi problem yok sadece rolantide titreme oluyor ve d ye alınca rolantideki titremeyi kesebilirsem düzelicek hepsi sanırım şanzımanla alakalı bi sorun olması durumunda rolantiyede etki eder mi acaba üst kapağı söküp sentesine bakayım o zaman avans olayından şüpheleniyorum disbiritör konumu çoğu araçda ortada benimkinde en sonda sıkılı araç çalışırken bunu çevirerek ayarlayabilirmiyim
    Egsoz gazı siyah değilse iyi.Ama hala karışım fakirde kalıyor olabilir.Şanzımandak, sorun rolantiyi etkileyebilir.Baskı tam ayırmaz araba hafif viteste gibi olabilir.Avans ayarı tabiki distribütörü çevirerek yapılabilir ama tecrübe ister.Daha önce yapmadıysan zor.Bir ustanın avans tabancasıyla yapması daha iyi olur.
    Nadide şeyler değerlidir.

  7. #26
    VolkanSrky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2014
    Şehir
    KOCAELİ - İSTANBUL
    Mesaj
    132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı LnchCntrl Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hocam sen trigeri açtır dediğim gibi senteye mutlaka baktır. Sibop ayarı elle yapılmaz bu araçlarda, eğer sente düzgünse şanzımana baktır.
    Bugün ustama söyledim sente atlaksa komple sıyırır diyo trigeri.. öyle suratına baktım kendim açıp bakıcam sentesine artık. Şanzımanda sorun varsa zaten hiç girilmez oralara Allah korusun

  8. #27
    VolkanSrky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2014
    Şehir
    KOCAELİ - İSTANBUL
    Mesaj
    132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kadioglu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Egsoz gazı siyah değilse iyi.Ama hala karışım fakirde kalıyor olabilir.Şanzımandak, sorun rolantiyi etkileyebilir.Baskı tam ayırmaz araba hafif viteste gibi olabilir.Avans ayarı tabiki distribütörü çevirerek yapılabilir ama tecrübe ister.Daha önce yapmadıysan zor.Bir ustanın avans tabancasıyla yapması daha iyi olur.
    Ustamdada avans tabancası olmadığı için bunu kendim yapmaya karar verdim sonuçta titreşimin kesildiği yerde bırakıcam eski yeri belli en sonda duruyor

  9. #28
    kadioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    Türkiye/Konya
    Mesaj
    637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı VolkanSrky Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ustamdada avans tabancası olmadığı için bunu kendim yapmaya karar verdim sonuçta titreşimin kesildiği yerde bırakıcam eski yeri belli en sonda duruyor
    Zaten sonda durması normal değil.Ortalarda bir yerlerde olması daha makul. Denemeden öğrenilmiyor. Fakat sonda olması aynı zamanda sente atlamış olma ihtimalini yükseltiyor.Sente atlayınca ateşleme zamanlamasını ancak olduğu yerde tutturuyor olabilir. Ve sente atlayınca bir şeyi sıyırmaz.Az atlamışsa çalışma bozulur çok atlamışsa çalışmaz hepsi bu.
    Nadide şeyler değerlidir.

  10. #29
    ibratice
    Misafir
    ilk önce titreme vitese takınca rölanti yükselmesine rağmen kasaya titreme veriyorsa motor kulaklarına baktır , ama viteste rölanti düştüğü için titreme yapıyorsa rölantiyi yükselten ekipmanları kontrol ettir

  11. #30
    LnchCntrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    1.952
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı VolkanSrky Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bugün ustama söyledim sente atlaksa komple sıyırır diyo trigeri.. öyle suratına baktım kendim açıp bakıcam sentesine artık. Şanzımanda sorun varsa zaten hiç girilmez oralara Allah korusun
    Herkese selam, ustaya hasret

  12. #31
    VolkanSrky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2014
    Şehir
    KOCAELİ - İSTANBUL
    Mesaj
    132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kadioglu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Zaten sonda durması normal değil.Ortalarda bir yerlerde olması daha makul. Denemeden öğrenilmiyor. Fakat sonda olması aynı zamanda sente atlamış olma ihtimalini yükseltiyor.Sente atlayınca ateşleme zamanlamasını ancak olduğu yerde tutturuyor olabilir. Ve sente atlayınca bir şeyi sıyırmaz.Az atlamışsa çalışma bozulur çok atlamışsa çalışmaz hepsi bu.
    Banada çok saçma geldi sonuçda çok ince ayar gerektiren bişey avans olayı tamam ecu otomatik ayarlıyor ama bunun derecesini öne aldığın zaman ecuyada yanlış sinyal gönderiyor olabilir. Dediğiniz gibi sente avans ikilisi kaldı sadece çünkü aracı makineye bağlattığımda hiçbir arıza göstermedi sadece debitmetre arıza yakmıştı çok önceleri oda araç çalışır durumda bildik bi usta fişini çektiğinden dolayı .. arıza silindikden sonra bidaha çıkmadı. Bunların yanı sıra değişmedik parçada kalmadı Allah'dan kendim değiştiriyorumda işcilik parasından yırtıyoruz

  13. #32
    VolkanSrky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2014
    Şehir
    KOCAELİ - İSTANBUL
    Mesaj
    132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ibratice Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ilk önce titreme vitese takınca rölanti yükselmesine rağmen kasaya titreme veriyorsa motor kulaklarına baktır , ama viteste rölanti düştüğü için titreme yapıyorsa rölantiyi yükselten ekipmanları kontrol ettir
    Kulaklar teki hariç hepsi değişti oda benden önce değiştirildiğinden dokunmadım gayet sağlıklı gözüküyor araç motor kulağı titremesi gibi bi titreme değil.

  14. #33
    VolkanSrky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2014
    Şehir
    KOCAELİ - İSTANBUL
    Mesaj
    132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşlar bilindiği üzere sorunu düzeltmek adına hemde bakım olsun diye disbiritörü söküp inceledim bu arada tevzi makarası buji kabloları buji, buji kapağı ve yağ kaçıran disbiritör oringini değiştirdim.

    Öncelikle disbiritörümüzü tutan iki civatanın olduğu yer ile motor arasını marker kalem veya cd kalemi ile çiziyoruz ki disbiritörümüzü geri takarken eski konumuna aynı şekilde takabilelim.

    Buda motor kısmı

    Motor kısmı biraz pis kusura bakmayın

    Sonrasında buji kapağını tutan iki adet vidayı söküp kapağı çıkartıyoruz

    Ve karşımızda tevzi makarası bunu çıkartırken çok uğraştırdı normalde çektiğinde gelmesi gerekiyor artık ne zamandır değişmediyse

    Burdaki oringimizde yıprandığı için yağ kaçırıyordu bunuda yenisiyle değiştirdim

    Tevzi makarasını çıkardıkdan sonra karşımıza tozlara karşı bobini koruyan kapak çıkıyor onuda çıkarıyoruz ve sonunda hedefe ulaşıyoruz Söktüğümüz şekilde geri topluyoruz toz kapağı burda gözükmüyor çatlağı vardı epoksiyle yapıştırdım elektrik kaçağı olursa rolantiyi etkileyebilir.

    Disbiritörümüzü söktüğümüz şekilde geri takıyoruz. Yeni buji kapağı tevzi makarası buji kabloları ve buji sorunumu çözemedim ama hiç değilse bakım yapmış olduk

  15. #34
    VolkanSrky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2014
    Şehir
    KOCAELİ - İSTANBUL
    Mesaj
    132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşlar sente ayarınada bakıldı ondada sorun olmadığını söyledi ustamız

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •