tecrübesi olan varmıdır? avantajlımıdır?
http://www.eastwood.com/evans-hp-hig...nt-gallon.html
https://www.youtube.com/watch?v=s-NfA17q0MQ
https://www.youtube.com/watch?v=t7PykrgzWPQ
tecrübesi olan varmıdır? avantajlımıdır?
http://www.eastwood.com/evans-hp-hig...nt-gallon.html
https://www.youtube.com/watch?v=s-NfA17q0MQ
https://www.youtube.com/watch?v=t7PykrgzWPQ
https://www.motul.com/tr/tr/products...ricants/mocool
bu tarz bir şey mi acaba?
BEnde merak edıyorum. Delı gıbı antifirize karıstıracagım suyun ph ını bıle olçup koyuyordum.
Tecrube eden veya bılgı sahıbı olan varsa yazsın
burada satılan birsey mi ki bu ?
cok video ve bilgi var sudan daha gec kaynama süresi varmışda mesele kaynama derecesinin yüksek olması değil soğutuyormu gerektiği kadar acabaa
Mahşein üç atlısı
dmrc garaj
35 cvk 31 s2000
35 eu 122 vti
35 ke 9481 egk20
Increased operating temperature means the fan does not have to run as much, improving fuel economy by up to 10%
fanın çektiği güç nedeniyle oluşan bir tüketimden mi bahsediyor
yukselmıs işletım sıcaklıgı su anlama gelıyor kı, fan fazla calışmak zorunda klamaycak. yakıt ekenomısını yuzde 10 a kadar ıyileştirecek.
Şimdi bnm dusuncem yuzde 10 cok abrtılı bence. Benım aracım neredeyse fan acmıyor. acsada 10 sn ye. 10 snyede ka amper cekıcek kı o da bana ekenomı saglayacak. Ama her sene radayatorumu temızlerım hiç bir sorunum yokken.
İşletme sıcaklıgı onemlı
işte bende sizin gibi kullanan birini arıyorum gerçek tecrübe için
ilk soru: ısıyı yeterince alıyormu?
isterse 500 derecede kaynasın (tabi o da çok büyük avantaj)
birde önemli detay, antifiriz karışımı veya donma noktası
mesela motul mocool sıvısı çok güzel ama antifriz karıştıramıyorsun ve kışın kullanılmaz
ama motor sıcaklığını 15 derece düşürüyormuş
zaten mocool farklı yapı, ilk verdiğim linkteki olay değişik birşey
sistemde hiç su kalmaması lazım ilk önce.
birde watter wetter diye bir ürün var
bu da normal soğutma suyuna karıştırıyorsun
bir miktar sıcaklık düşüşü oluyormuş muş..
rx8 lerde kullanılan fl22 mi neydi o değilmi bu onunda antifirizi farklı galiba
Powered By Demir Garaj Fast N' Loud
instagram brkdiinc-facebook burakdiinc
Mocool ile Water Wetter aynı şey diyorlar. Amazon Review'lerinde cidden 20-30 derece düşürdüğünü idda edenler var.
Evans'ın susuz sıvısı çok ilgi çekici. Amazon'da onun hakkında da oldukça olumlu yorumlar var :
http://www.amazon.com/Evans-Performa...ustomerReviews
Son 1 senede 2 kere radyatör hortumu patlattım, bir yandan ilgimi çekiyor, bir yandan da korkutuyor![]()
Mocool u arkadaşımla denemiştik 2 araçta sciroccoydu. Farketmişti ama kaç derece düşürmüştü hatırlamıyorum![]()
ben kullanmayı düşünüyorum cidden
2 gün önce istanbul hava sıcaklığı 39 derece idi
hafif dur kalk trafikte klima 22 dereceye ayarlı
baktım motor harareti ufak ufak artıyor, fan 2. kademede açık zaten
92 oldu, 94 oldu, 96 oldu, 97 oldu ,98 ,99 oldu klimayı 24 yaptım
99 da bir süre kaldı, sonra 98 oldu, en son 94 e indi falan.
giderken zaten sorun olmaz yada klima kapalıyken ama
dikkatsiz biri kolaylıkla hararet yaptırabilir arabasına.
en kötü senaryo mesela antalyada dur kalk trafiktesin
klima en soğuğa ayarlı
ne yapıcaz?
Birde antifriz olayı var
ne kadar çok antifriz koyarsan hararet şansın o kadar artar
deriz ya sakın %100 antifriz koymayın motora, o yüzden işte.
motorda dönen %100 su ise , sıcaklığı üzerine alarak hareket eder
ama antifriz öyle değil, antifriz sıcaklığı taşımaz yada su kadar taşımaz diyelim
dolayısı ile %50 antifriz koyunca motorun zor koşullarda hararet yapma riski artıyor
ama kışında donma riski var o daha sıkıntı + su kanallarında pas olur koymazsak.
yani mecburuz antifrize.
güncelleme:
benim pek ihtiyacım kalmadı
hoş olsa iyi olurdu tabi ama toplam fiyatı baya düşündüren cinstenmiş.
Neyse, benim arabanın kliması hoşuma gitmiyordu bu sene pek
dedim acaba gazı mı az
gazı kontrol ederken 2. kademe fanın açmadığını fark ettik
normalde I. ve II. kademe açıyor açmıyor değil ama motor sıcaklığına göre
halbuki, klimayı açar açmaz 2. kademe fanın otomatik çalışması lazım
ben fark etmemişim onu, açmıyormuş meğerse
o yüzden sıcaklık çıkıyormuş, şimdi 91 derecenin üzerini hiç görmüyorum diyebilirim.
önce klima borusu üzerindeki basınç sensörünü kontrol ettim sağlamdı
sonra klima rölelerinin ve sigortasının bulunduğu bir kapak var ona baktım
ve gördümki röle şeklinde ama içinde elektronik devre olan rölenin ayakları soğuk lehim!
onu düzelttim normale döndük
![]()
tecturkte boyle konular tartısılsa hep.
Bnm dusuncem antıfıırz sadece korozyon , kaynama noktasını yukseltme ve donma noktasını dusurme gorevını ustlendıgını dusuunuyorum.
Bu antalya ornegı ıcın her sene yaz bası radyatoru sokup guzelce kanalalrını temızlemek. YAmulan kanatcıklarını duzeltmek. Denmedım ama klıma condenserlerını
temızleyen bır kımyasal var. (muhtemelen yuzeyden parça alıyordur). Onunlan bır temızlemek.
Kısacası once radyator temızlıgı
sonrasında ıse sogutma kapasıtesı yuksek bır sogutma suyu oldugu dusuncesındeyım.
Markalarını hatırlamıyorum, radyatöre temizleme sıvısı atıp sitem içinde suyu temiz su ile çevirip, boşalttıktan sonra suya eklenen soğutma sıvılarından koydum boşuna uğraşmış oldum
Su yerine komple konan hakkında bir fikrim yok.
Suya gore daha verimli isi transferi yapabilir, bunda okeyiz. Korozif etkileri daha az olabilir bunu da kabul edebilirim. Ama motoru ideal calisma sicakliginin altinda calistirmak bosluklari olmasi gerekenden siki toplanmis bir motorla ayni etkiyi yaratir. En basit dille anlatmak gerekirse "more wear" diyebilirim.
Ayrica, eger siz kullandiginiz sividan isiyi soguramiyorsaniz, ne koyarsaniz koyun isinir sadece sure uzar o da onemsenmeyecek rakamlarda. Dur kalk trafik , klima acik antalya ornegi verilmis. Ayni isi sogurma kapasitesindeki bir sistemin sivisini degistirdiginizde, bu "supersonik" sivi ne kadar daha uzun sure koruyacak sizi? 30sn? 40sn? 1dk?
Eger dur kalkta daha az isinsin diyorsaniz faninizi upgrade edebilirsiniz, hatta devirdaim pompanizi ve radyatorunuzu de upgrade edebilirsiniz, bu sekilde sisteminizin, sogutma sivisindan sogurabildigi kapasiteyi arttirmis olursunuz. Uyaniklik edip Low temp thermostat filan aman derim gunluk araclarda sakin ha boyle birseyi dusunmeyin bile artisindan cok eksisi vardir.
Ah unutmadan, sogutma sivisinin kaynama noktasini arttirmak icin sistem ic basincini arttirabilirsiniz. 1.1 bar standart gelir genelde bunu 1.3 barlik radyator kapagi ile degistirirseniz bu size 50/50 antifriz/su oraninda yaklasik 2-3 derecelik bir avantaj saglayacaktir.
You call it turbo lag , i call it foreplay ...
taşma kabındaki suda kahverengi köpükler gördüm, hemen aklıma conta geldi tabii ki, contayı ayırttım ama sistemi dikkatle kontrol edeyim dedim... o kahverengilikler yağ değil pas çıktı, soğutma sistemi temizleyen kimyasallardan aldım, prospektüsü aynen uyguladım, tertemiz oldu içisonra sıcak bir öğle vakti hararet arttı, fan açmıyordu fanı düz bağlayıp devam ettim servise kadar, termostat açmamıştı fanla alakası yoktu, taşma kabı da balon gibi olmuştu... termostatı çıkarttım 82C idi, ben 88C taktım çünkü 90 lı yıllardan sonra bütün üreticiler motoru sıcak çalıştırmanın daha verimli olduğunu söylemeye başlamışlardı, genleşme kabını da değiştirdim hortumlar vs... bu temizleme kimyasallarını kullanmadan önce 2 kere düşünün...
Güneş hocamın dediği gibi, motoru soğutmanın daha değişik yolları var, ben radyatörü büyüttüm mesela hem alan hem de hacim olarak, ciddi faydası oldu, pist içinse mocool kullanma fikrim var...
mocool s13de bende kullanmıştım ama gene de aşırı ısınmaya engel olamamıştı. Sorunun kaynağı tabi fanın yetersizliğiydi sonra çiftli doblo fanına geçince hararet sorunu ortadan kalkmıştı.
JAMİRYO Nickli Üyeden Alıntı
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)