User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
32 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: S3 8Y - Şanzıman Arızası

  1. #1
    Rs6 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    28
    Şehir
    Bilecik-Izmir
    Mesaj
    302
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    S3 8Y - Şanzıman Arızası (P072C)

    2022 model Audi S3 8Y sahibiyim ve aracı ilk aldığım günden beri yaşadığım bir şanzıman sorunu var. Öncelikle, agresif kullanım tarzına sahip biri değilim, yani sürekli launch control kullanan biri olmadığımı belirtmek isterim. Araçta 7 ileri S tronic (DQ381) şanzıman bulunuyor ve ben de her zaman şanzıman sıcaklığını RS Monitor üzerinden takip ederek soğuk çalıştırmalarda dikkatli bir kullanım sağlıyorum.

    Yaşadığım sorun şu şekilde kronolojik olarak gelişti:

    - Araç çok rastgele anlarda özellikle bir kaç gün kullanılmadığı günler sonrasında, ilk durduğumda şanzıman D/S/M konumunda hala kavrama yapmaya çalışıp arızaya düşüyor.
    - Ancak bu anlık düştüğü için asla hafıza atmıyor.
    - Eröz, Asil, Vosmer ayrı ayrı baktı geçmişte veya anlıkta bir arıza gözükmüyordu. Yetkili serviste aynı şekilde göremedi. OBDeleven ile bağlayınca da kendimizde göremedik.

    - Yine benzer bir senaryo bir kaç gün kullanmayıp çıktığımda yaşadım. Hemen arıza gitmeden, ELM ile bağlanıp baktığımda P072C veriyor.
    1'inci vites sıkıştı diye açıklamada yazıyor. Ancak araç 1'den 2'ye geçiyor.

    - Ardından bir süre yapmadıktan sonra Eskişehir'de -2 derece sıcaklıkta bunu yaptı ve ariza direkt aktife düşüp check engine yaktı. Servise bıraktığımda mekatronik değişmesi gerektiğini ilettiler. Parça ise stokta yok. 70.000 TL + KDV + Nakliye + İşçilik ile 4 hafta kadar serviste kalacak. Kafama takılan nokta, zaten şanzıman geçebiliyorken neden mekatronik değişsin ?
    - Durumu değerlendirmesi için daha fazla S ve RS modeline bakan bir servise gittiğimde arıza pasife düştüğü için ilgilenemediklerini ve tekrar yaptığında gelmem gerektiğini söylediler ve Audi tarafından artık umudumu kestim.

    - Yine periyodik olarak aynı sorunu yaşamaya devam ederken fark ettiğim durum şu oldu; periyotlar hep araç uzun süre soğuk havada kalıp sürülmediğinde veya direkt eksi derecelerde kaldığında bu sorun gerçekleşiyor.

    Benim düşüncem; şanzıman yağı bu hava koşullarına karşı yetersiz mi kalıyor ?
    Daha performansa yönelik Ravenol gibi bir yağ ile bu sorunun önüne geçebilir miyim ?
    Ya da tamamen çok fazla sensörlerin yoğunluğu olan bu araçta sensörün yine yarattığı bir durum olabilir mi ? (rakım değişiminden hemen tahrik yakması gibi)
    Veya bu tarz bir durumu yaşan duyan olduysa başka ne olabilir ve nasıl çözerim ?

  2. #2
    drago - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.697
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    47 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bana yağdan ziyade elektronik gibi göründü arıza, çünkü vites mekanik olarak sıkışmıyor ama sıkışma arızası veriyor diyorsunuz

    Daha yüksek amperaja sahil yeni bir akü ile değişip izlerdim ben olsam; soğukta cca yetmiyor ve arızaya düşürüyor olabilir gibi geldi; ki otomatik viteste saçma sapan arızalar akü değişince çözülüveriyor, daha yüksek amperli akü ile değişim de daha kararlı bir şanzıman sunuyor, defalarca şahit oldum

    Ekleme: akünün sıfıra inmesi, ya da başla bir arabaya akü aktarma yapmak da mekatronik arızası sebebi, inşallah yeni ve güçlü akü ile sorununuz çözülür. Sebep mekatronik bile olsa (inşallah değildir) kök sebep zayıflamış akü gibi geliyor bana.
    Konu drago tarafından (28-02-2025 Saat 19:40 ) değiştirilmiştir.

  3. #3
    individual - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı drago Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bana yağdan ziyade elektronik gibi göründü arıza, çünkü vites mekanik olarak sıkışmıyor ama sıkışma arızası veriyor diyorsunuz

    Daha yüksek amperaja sahil yeni bir akü ile değişip izlerdim ben olsam; soğukta cca yetmiyor ve arızaya düşürüyor olabilir gibi geldi; ki otomatik viteste saçma sapan arızalar akü değişince çözülüveriyor, daha yüksek amperli akü ile değişim de daha kararlı bir şanzıman sunuyor, defalarca şahit oldum

    Ekleme: akünün sıfıra inmesi, ya da başla bir arabaya akü aktarma yapmak da mekatronik arızası sebebi, inşallah yeni ve güçlü akü ile sorununuz çözülür. Sebep mekatronik bile olsa (inşallah değildir) kök sebep zayıflamış akü gibi geliyor bana.
    katılıyorum aracın aküsüne baktırın.kendi başıma gelen olayı yazayım.aracım 6-7 yaşındayken üstünde fabrika aküsü var.ama ömrünü tamamlamış aslında ben kullanmaya devam ediyorum yazın tatilde aracın marşına bastım biraz geç vuruntulu çalıştı çalıştı sonra ekranda hiç bir arıza vermedi ama vitesi konumunda harflerin olduğu alan'da p ışığı yanıp sönmeye başladı ben D aldım vites değişti ama hala ışık yanıp sönüyordu.özetle mekanik olarak vites geçişleri çalışıyor ama akü zayıf olduğu için üstündeki kart düzgün akım voltaj gelmediği için sanırım arıza gibi algıladı.

    bence akünüzü bir kontrol ettirin aşırı soğukda falan test yapan yerler var.bence arıza aküden kaynaklanıyordur.
    Seat IBIZA FR

    C U P R A L E O N

  4. #4
    Rs6 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    28
    Şehir
    Bilecik-Izmir
    Mesaj
    302
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    O zaman ben ilk firsatta bi’ akunun akimini olceyim sorun ondaysa direkt degistiririm
    Degilse yine hortlarim

  5. #5

    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    48
    Şehir
    TÜRKİYE/DATÇA
    Mesaj
    1.042
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sorunu anlatırken yazım kurallarına dikkat eden nadir kişilerdensiniz, kutlarım sizi.
    Akü ölçümünde voltaj önemli bir göstergedir ama normal şartlarda, ısınmış ve yol yapmış bir araçta yapılan ölçüm tam sonuç vermez. Mümkünse ölçümünüzü sabah ilk çalıştırma anında yapın. Marş anında 10 voltun altına düşen akü sağlıklı değildir. Velev ki 10 volt üzerinde marş yaptınız, çalışırken birkaç dakika sonra bir daha ölçün. 13,5 voltun altında bir dolum varsa orada da alternatöre bakmak lazım.

  6. #6
    ottoman32 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2015
    Yaş
    32
    Şehir
    Edirne / Isparta
    Mesaj
    972
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bildiğim kadarıyla akü değişiminde kodlama adaptasyonu oluyor yoksa dsg kendini sıfırlıyor superb de başımıza gelmişti odis ile tamircinin biri aküyü kodladı sorun düzeldi agm akülerde kodlama yapılması gerekiyor falan demişti bilmiyorum ne kadar doğru ne kadar yanlış ama yine aklınızda olsun
    Alıntı oxygen Nickli Üyeden Alıntı;
    "yanındaki avukat demiyor mu göte mukayyet ol 200 erkek okuyor konuyu, ortalama 14 cm den 28 mt yapar diye?"

  7. #7
    220T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    2.840
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ottoman32 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bildiğim kadarıyla akü değişiminde kodlama adaptasyonu oluyor yoksa dsg kendini sıfırlıyor superb de başımıza gelmişti odis ile tamircinin biri aküyü kodladı sorun düzeldi agm akülerde kodlama yapılması gerekiyor falan demişti bilmiyorum ne kadar doğru ne kadar yanlış ama yine aklınızda olsun
    Aküdeki performans kaybı ile düşen voltaj değerleri, bazen o hâli ile beyne kaydediliyormuş. Olması gerekenden daha düşük olan bu değer ise kalıcı hâle geldiği için soruna sebebiyet veriyormuş.Akü değişimiyle birlikte bu değerler kendiliğinden değişmeyebiliyormuş. Akü kodlaması yapıldığında bu değerlerin yenilenmesine imkân tanınıyormuş.

    www.youtube.com/watch?v=1XoYLY0X7GM
    Modifiye parayla yapılır ama parayla yaptırılmaz.

  8. #8
    Rs6 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    28
    Şehir
    Bilecik-Izmir
    Mesaj
    302
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı livaneli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sorunu anlatırken yazım kurallarına dikkat eden nadir kişilerdensiniz, kutlarım sizi.
    Akü ölçümünde voltaj önemli bir göstergedir ama normal şartlarda, ısınmış ve yol yapmış bir araçta yapılan ölçüm tam sonuç vermez. Mümkünse ölçümünüzü sabah ilk çalıştırma anında yapın. Marş anında 10 voltun altına düşen akü sağlıklı değildir. Velev ki 10 volt üzerinde marş yaptınız, çalışırken birkaç dakika sonra bir daha ölçün. 13,5 voltun altında bir dolum varsa orada da alternatöre bakmak lazım.
    Elimden geldikce ozen gosteriyorum
    Cok tesekkur ederim degerli bilgileriniz icin ilk firsatta aku icin gerekli kombinasyonlarla degerleri inceliyecegim
    Oneri akunuz var midir bu arada ?


    Alıntı 220T Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aküdeki performans kaybı ile düşen voltaj değerleri, bazen o hâli ile beyne kaydediliyormuş. Olması gerekenden daha düşük olan bu değer ise kalıcı hâle geldiği için soruna sebebiyet veriyormuş.Akü değişimiyle birlikte bu değerler kendiliğinden değişmeyebiliyormuş. Akü kodlaması yapıldığında bu değerlerin yenilenmesine imkân tanınıyormuş.

    www.youtube.com/watch?v=1XoYLY0X7GM
    Evet evet
    Eger ki degisim de gerceklesecekse kodlamada mecburu kaliyor imis

  9. #9

    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    48
    Şehir
    TÜRKİYE/DATÇA
    Mesaj
    1.042
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Rs6 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Elimden geldikce ozen gosteriyorum
    Cok tesekkur ederim degerli bilgileriniz icin ilk firsatta aku icin gerekli kombinasyonlarla degerleri inceliyecegim
    Oneri akunuz var midir bu arada ?
    ...
    Eskiden olsa Varta ya da uygun fiyatlı Mutlu derdim ama at izi it izine karıştı son beş yılda. Mutlu takıp 2 yıl garanti verdiğimiz müşteri 4, 5 yıl sonra gelip yenisini taktırırdı. Şimdilerde ne takarsam takayım iki, üç yılda dönen oluyor, ben de utanıyorum. AGM, EFB ise aynı kodda olsun; CA , CCA değeri yüksek olan aküyü takın geçin.

  10. #10
    Rs6 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    28
    Şehir
    Bilecik-Izmir
    Mesaj
    302
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı livaneli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Eskiden olsa Varta ya da uygun fiyatlı Mutlu derdim ama at izi it izine karıştı son beş yılda. Mutlu takıp 2 yıl garanti verdiğimiz müşteri 4, 5 yıl sonra gelip yenisini taktırırdı. Şimdilerde ne takarsam takayım iki, üç yılda dönen oluyor, ben de utanıyorum. AGM, EFB ise aynı kodda olsun; CA , CCA değeri yüksek olan aküyü takın geçin.
    Kenara not aldım detayları fırsatım olmadı bugün uğramaya pazartesi ilgileneceğim
    Çok teşekkür ediyorum

  11. #11
    mcemrek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2015
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye/İstabul
    Mesaj
    473
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok söyleyen olmuş. Kış dönemi şanzıman vites geçişleri vs gelip gidiyorsa genelde aküden kaynaklı oluyor sanırım. Aracımın orjinal aküsü 2 yılı doldurmadan bitti. Esp dsc vs ne hata varsa çıkıyordu sabah ilk çalıştırmada. Garantiden akü değişti dsg geçişleri vs düzelmişti o dönem.

    Şuan 3 yıl oldu sabahları çalışırken biraz nazlanıyor ölçtürmem lazım. Acaba akü şarj cihazıyla şarj etsem düzelir mi diye de kafamda soru işaretleri var tabi

  12. #12
    Eworen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.275
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu tarz saçma arızaların kaynağı yüksek olasılıkla akü çıkıyor volt ölçümü kesin çözüm değil akünün içsel problemi ortaya çıkmıyor
    Öte yandan bakımları serviste yapılıyorsa iyi niyet garantisinden çözerler normalde cüzzi bir rakamla çıkarsınız ama gözüken değil gibi

  13. #13
    Rs6 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    28
    Şehir
    Bilecik-Izmir
    Mesaj
    302
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yarın akü konusunda hem ölçüm yapıp hem de şansa atmamak adına değiştireceğim.
    Servis ile kesinlikle uğraşmak istemiyorum. Bıraksak aracı onlara aylarca bırakıp işlem yapılıp, gerekli fatura kesilecek.
    Bilecik işletmemizin akü bayiliği var biraz araştıracağım

  14. #14
    drago - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.697
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    47 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Rs6 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yarın akü konusunda hem ölçüm yapıp hem de şansa atmamak adına değiştireceğim.
    Servis ile kesinlikle uğraşmak istemiyorum. Bıraksak aracı onlara aylarca bırakıp işlem yapılıp, gerekli fatura kesilecek.
    Bilecik işletmemizin akü bayiliği var biraz araştıracağım
    Arkadaşımın Q2 sine internetten varta akü alacaktık, vosmerden indirimiyle daha ucuza oem aldık.

    Akü adaptasyonu ve sonradan şanzıman yazılımı güncellemesi de ücretsiz oldu.

    Yetkiliyi de taca atmayın derim

  15. #15
    Rs6 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    28
    Şehir
    Bilecik-Izmir
    Mesaj
    302
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bakalım bugün değiştirdim aküyü
    Eğer devam ederse şanzıman ve metaktronik yağlarından şüphelenmeye başlıcam.

    Herkese değerli bilgileri ve önerileri için çok teşekkür ederim

  16. #16
    Rs6 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    28
    Şehir
    Bilecik-Izmir
    Mesaj
    302
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Güncelleme yapmak isterim. Aküyü değiştirdikten sonra bir gün sürmedim ve bugün sabahtan hava 10 derece altındayken sürüp farklı vites seçenekleri ile bütün ışıklarda durdum.

    Araç düzelmiş durumda
    Değerli yardımlarınız için tek tek herkese çok teşekkür ederim.

    Bu arada serviste ve dışarıdaki akü fiyatı ile ortalama 4000 lira fiyat farkı çıktı

  17. #17

    Üyelik
    Dec 2015
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    259
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı livaneli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Eskiden olsa Varta ya da uygun fiyatlı Mutlu derdim ama at izi it izine karıştı son beş yılda. Mutlu takıp 2 yıl garanti verdiğimiz müşteri 4, 5 yıl sonra gelip yenisini taktırırdı. Şimdilerde ne takarsam takayım iki, üç yılda dönen oluyor, ben de utanıyorum. AGM, EFB ise aynı kodda olsun; CA , CCA değeri yüksek olan aküyü takın geçin.
    Günde ortalama 15-20 ad akü satan dükkanım var.Bugun aynı muhabbeti yaptık. OEM çıkan efbler EFB+ olarak geliyor ama bizim taktıgımız N70 ler beş para etmez. Servis aküleri gerçekten dışarıdaki vartalardan daha iyi. EXİDE aküyü daha çok begeniyorum 3 senedir dönen hiç dönen olmadı.

  18. #18
    yigitavsar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2015
    Yaş
    34
    Şehir
    Manisa
    Mesaj
    118
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benzer arıza ile karşılaştım eski kasa S3 şanzıman, gaz kelebeği ve gaz pedalı kalibrasyonu yaptırdım çözüldü.

  19. #19
    Rs6 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    28
    Şehir
    Bilecik-Izmir
    Mesaj
    302
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tekrar merhaba,
    Bu sabah yine ayni sekilde ariza ile karsi karsiyayim

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •