bence öncelikle kitapçığa konuyla alakalı göz gezdirin çünkü VW'de kat dolduğu zaman yüksek hız-yüksek devirde kullanılmasını tavsiye eden bir talimat var. Yeni nesil katlar kendini temizleme özelliğine sahip olabiliyor. Eğer böyle bir şey varsa içini boşaltmanıza gerek kalmadan eskisi gibi kullanmaya devam edebilirsiniz. Amacınız performans ise en mantıklısı dp, ardından ecu tune yapılmasıdır tabii ki.
Thor Performance
DOB 208 THP156 Allure Stage3
Istanbul Park: 2:40:901 (2:37 virtual) - (2:43:25 w/ semi slicks on wet)
Korfez: 1:05:469 (w/ semi slicks on wet)
Deniz benimde 2 hafta önce başıma geldi... Tamir işi kesin sonuç vermeyebiliyor kat olayını... Düz boru da yazılımla desteklenmedimi sensörlerden dolayı hata kodu verip bi süre sonra aracı safe map e alıyor seneler önce yaptıranların dediklerine göre... Yazılımla uğraşmamak için ve katsız binmek istemediğimden geçen hafta kahyaoğulları aydın pejo da sipariş verdim katalitiği 5500 fiyat verdiler.. Malesef turbo hortumuda değişmesi lazımdı onada 500 dediler herşey dahil... Parçayı bekliyorum bende fransadan gelmesini... Kat tıkanması genelde ülkemizdeki süper kaliteli benzinden dolayı oluyo ve her gencin başına geliyo bi süre sonra kaçış yok malesef...
Deniz bence en iyisi DP+yazılım, oldukca stock binmek istediğinin farkındayım o yuzden sadece catcheck iptal edilip yazılıma dokundurmayadabilirsin. böylelikle arıza ışığın yanmaz.
yada ikinci el bir dp bulabilirsin, 207 lerinki dahil uyacaktır. 5000 6000tl paralar ödemeye hiç değmez sıfır alıp. 500-600e ikinci el cat alıp takman daha mantıklı, 1 sene dayansa sıfır parasına 10 senelik cat alabilirsin![]()
Born to Drive... (E-TUNERS Türkiye)
E-Tuners Stage4+/SeatSport Intercooler/TD05H-big16g-8/Hard Boost Pipes/ITG Maxogen CAI/70mm Down+63mm Straight+Varex/AEM WideBand/Greddy NewProfec BC+EGT/WMI
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
208 grubunda p0420 kat arızası evet ama bu hatayı kat doldu diye vermeyebilir. Öncelik elm327 ile o2 sensörlerinin voltajlarına bakılmalı. 1. sensör 0-1 arası dalgalanır olmalı, 2. sensör ise 0.5'te sabit durmalı. Genel olarak 2. sensör 0.090 gibi değer okuyor bunun sebebi de 208 grubunda katalizör nedensiz bir şekilde dayanıksız bir malzemeden yapılmış. Isı kalkanı sökülüp kat kontrol edilmeli %90 ihtimalle çatlak oluyor buna yapılacak bir kaynak sorunu çözüyor.
Muayene 3-4 ay önce yapıldı aslında. 2021 Nisan'a kadar yolu var. Bir tek sesin artacak olması beni biraz ürküttü. Araç zaten 207'ye göre oldukça egsoz sesi alıyor içeri. Bir de büyük pişmanlık, cam tavan yüzünden 120+ süratlerde fırtına sesi gibi ses oluşuyor.
Benim zaten bir üst segmente geçmem gerekecek. @Low-Rider 'ın feedback'iyle tekrardan 308GTi düşünmeye başladım her ne kadar 1 senelik ömrü kaldıysa da..
Güç artışı tek cezbeden tarafı açıkçası.
Ama ışığı da söndürdüm biraz üst devir antremanlarla
Abi benim ışık söndü, performanstaki tıkanıklık da gitti. Biraz eski usül rodaj çalışması yaptım arabaya, hatta dikkat ettiysen Çeşme'de de zangır zangır gidiyordum o gün
O yüzden şimdilik durakladım. Muhtemelen dediğin gibi yakıttan oldu veya geçenlerde DV'nin silikon zarı parçalanıp motora kaçtıydı. Sırasıyla ateşleme, turbo vs. ne kadar arıza varsa aldıydım belki de o tıkadı kat'ı, daha önce bir 207GT'de denk gelmiştik buna. Ama şu an düzeldi.
Öncelikle bu detay için teşekkür ederim. Çok doğru bir yaklaşım ve aynen ben de bu kontrolleri yaptım. Benim motor Euro6 lEP6FDTX ve EP6DT'lerden alıştığımız normalde bir narrow bir wide olması gereken sensörlerin ikisi de wide sanırım. Bir de bendeki ELM bu MEDV17.4.4 leri rahat okuyamıyor. Sanırım daha güncel ve kaliteli bir ELM gerekecek ona da para veresim yok açıkçası![]()
bir de çok merak ettim. bu dp+yazılıma neden bu kadar karşısınız? illa büyük dpler çok ciddi tunelar gerekmez ki. basit şeyler istiyorsanız kaliteli 63.5mm dp + basit bir yazılım (veya @meSs 'in dediği gibi catcheck) ile güzel bir sonuç elde edilebilir. Zaten sadece 63.5mm dp işlemi çok ciddi performans da katmaz, çok ciddi ses de yapmaz
Thor Performance
DOB 208 THP156 Allure Stage3
Istanbul Park: 2:40:901 (2:37 virtual) - (2:43:25 w/ semi slicks on wet)
Korfez: 1:05:469 (w/ semi slicks on wet)
Benim aracım 1.2 Puretech motor bende de şuan p0420 yakıyor siliyorum ve tekrar yakıyor. Egsozcuya gitmeye vaktim olmadı henüz ama katalizörün bu yaşta ve kilometrede dağılmayacağını düşündüğüm için kontrol ettim elimdeki elm ile. Ve dediğim gibi 2. sensör çok düşük okuduğu için yakıyor yani kaçak var. Sizin araçta nasıl bir sistem kullanıldığını bilmiyorum malesef ama bendeki aliexpress işi 50 liralık elm yani. Umarım sizin de sorununuz ucuz yollu olur.
Dostum keşke haber verseydin bir çok kişide komple OEM egzoz var . benim egzoz 10.000km deydi keza bir kaç arkaşın da bu km lerde söküldü ve komple egzoz yapıldı
Selam,
karşı olsam donanımhaber'de filan takılıyor olurdum sanırım
Ancak şöyle bir durum var. Bu araçla beraber evlendim ve eşim de benim kadar yoğun, gündelik hayatta kullanıyor. O sebeple aracı olabildiğince stock'ta tutmaya çalışıyorum. Ve artık bayi de değilim. Ar-Ge kapasitem sınırlı. Gürültüye de maalesef tahammülü yok. 207 RC'den yola çıkarak bu aracı test etmeden görmeden aldım. İç gürültü RC'ye göre oldukça fazla olunca hiç yüklememeye karar verdik. Bu gürültüye cam tavan hava sürtünmesi dahil. RC'de de cam tavan vardı ama 208'e göre modlu olmasına rağmen kütüphane gibi kalıyordu.
Çin işi $10'lık ELM ile sıfırlıyorsanız çok sık yapmamanızı tavsiye ederim. Sıfırlama operasyonunda işlemin yarıda kalması ECU ve BSI için sıkıntı olabiliyor, ACTIA cihazlarının bir takım noktalara müdahalesini kitleyebiliyor. 207'de yaşamıştım bunu. Yarım kalan bir silme işleminden sonra ESP beynine iletişim kesildi, telekodlama dahi yapılamadı ve çok alakasız olsa da Park sensörünü devredışı bırakma butonu devredışı kaldı. Sık sıfırlama gerekiyorsa biraz daha kaliteli bir modülle yapmanızı şiddetle tavsiye ederim.
Zaten Torque'la filan yapıyorsanız onda da yazar ve uyarır.
Gücü kestiği zamanlar elimdeki elm ile sıfırlıyorum geri kalan zamanlarda bosch serviste tanıdık var silip duruyor şuanlık. Megane 2'de 1.5 sene boyunca kullandım ki meg2 daha hassas bi araç bence tık demedi. Sıkıntı çıkarmaz demiyorum çıkarır elbet ama şu anlık sıkıntımız yok.
Born to Drive... (E-TUNERS Türkiye)
E-Tuners Stage4+/SeatSport Intercooler/TD05H-big16g-8/Hard Boost Pipes/ITG Maxogen CAI/70mm Down+63mm Straight+Varex/AEM WideBand/Greddy NewProfec BC+EGT/WMI
Konuyu bi canlandıralım![]()
22 Ekimde sonunda 208'ime kavuştum. İlan dışı Forged bulunca kaçırmak istemedim ve İzmirden aldım. Setup olarak çoğu parçası kafamdaki ile uyuşsa da hala eksiklikler var. Öncelik olarak kesinlikle Methanol kit lazım. Ardından oem turboyu RC turbo ile değiştirme fikrim vardı ki, yakın bir arkadaşımın RC turbosunu sökeceğini öğrenince hemen aldım dursun kenarda Bahar'a doğru hybridlerim muhtemelen. Esas soru palin kaç mm olması gerektiği? Ardından yol tutuşa birtakım upgrade şart çünkü stock yaylarla hakikaten yol tutmuyor gibi geldiTavsiyeler Vogtland yönünde veya custom coil yaptırabilirim (yol tutmak ve sekmemek şartıyla) son olarak da kozmetiğine zaman ayırmam gerekecek. Hem iç hem dış kozmetiği biraz zayıf. Araca uzun süre binmeyi hedefliyorum o yüzden şimdilik gözüme batmıyor
Buradan yazılımı yapan @meSs , forgedlayan Mehmet Turhat ustaya ve İzmirde sanki kardeşiymişim gibi bana yardımcı olan Onur abiye de teşekkür ederim
Setup list:
CP piston 10.5
ZRP rods
9 litre custom cooler
R-TMG dump valve
63mm downpipe (70mm ile değişecek ocakta)
63mm straight pipe + custom varex (Varex de değişecek)
63mm boost pipes
K&N kafam kadar filtre
3.35 bobin
RCZ R buji
Aem X series wideband
eTuners Stage 3 98oct yazılım
Konu enesakkurt tarafından (07-11-2019 Saat 09:29 ) değiştirilmiştir. Sebep: düzeltme.
Thor Performance
DOB 208 THP156 Allure Stage3
Istanbul Park: 2:40:901 (2:37 virtual) - (2:43:25 w/ semi slicks on wet)
Korfez: 1:05:469 (w/ semi slicks on wet)
Şu an 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 konuk)