User Tag List

6 sonuçtan 1 ile 6 arası

Konu: Farklı Volan ve Baskı Balata Birleştirme

  1. #1

    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    698
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Farklı Volan ve Baskı Balata Birleştirme

    Özel amaçlı bir tarım aracı için 1000 cc dizel motor ile suzuki carry şanzımanını birleştirmek istiyorum. Motorun volantını söktüm. Debriyaj baskı yüzeyi balata yüzeyiyle tam oturuyor çap olarak. Ama fotolarda da göreceğiniz gibi baskı yüzeyi ile volan arasında baya boşluk var. Tornada araya parça yapılabilir ama nasıl bir parça yaparsam doğru olur? Normal konumda iken baskı ile volant arasında ortalama kaç mm olmalı? Ya da direkt volantı atıp volant,baskı,şanzımanı da lada 4 ileri olarak mı kullansam? Ama bu seferde volantın deliklerini motora uydurmak için başıma iş çıkaracak.
    Bir de bu işlerle uğraşabilecek bir usta var mı?

    Teşekkürler.





    Savaş MotorSports

  2. #2
    Can's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.015
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    la o balata onu döndürmez ki balatanın ömrü çok kısa olur
    Sen zenci kadınla japon erkegini çiftleştirmeye çalışıyorsun
    powered by:
    Can's


    VOLVO C30 d2 ///97 E36 M3 EVO

  3. #3
    sansar34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    505
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Can's Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    la o balata onu döndürmez ki balatanın ömrü çok kısa olur
    Sen zenci kadınla japon erkegini çiftleştirmeye çalışıyorsun
    hahahahaha

    şaka bir yana eğer böyle bir dusunceniiz varsa sarsıntı olacaktır ve debriyaj kısa surede bitip kacıracaktır diye dusunuyorum
    http://www.youtube.com/watch?v=PkHp6...&feature=share
    /BMW E34 520i - 34 KHT 53 /http://i.hizliresim.com/j6Q9Mn.jpg
    /Renault Megane 3 1.5dCi - 34 FY 1679
    /Kia Cee'd 1.6 crdi - 54 PK 114

  4. #4

    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    698
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şanzıman suzuki motor mitsubishi dolayısıyla ikisi de japon

    Volanin üzerinde tornalama yapılıp hafifletilebilir, neticede traktor motoru jenerator motoru gibi sbt devirlerde kullanılan motorlarda volanlar ağır tercih ediliyor, daha verimli oluyor. Ama hizlanma durumlarında dezavantajlı.

    Pancar motor vb. motorlara tofas vb. sanzimanlari debriyajiyla vs takıp gayet de kullaniyorlar. Yani olmayan şeyler değil ama nasıl yapıldığını bilmiyorum. Yardimci olursaniz sevinirim. Sarsinti ve kısa sürede bitme iddianizin nedenini de yazarsanız sevinirim.
    Savaş MotorSports

  5. #5
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mantık doğru düşünmüşşünüz ama yanlış parçaları birleştiriyorsunuz kullandığınız volantın baskısını kullanmalısınız ama resimlerden anladığım kadarıyla busefer şanzımana uyan balata baskıdan küçük kalıcak onuda bronz yapan balatacı bi ustaya götürüp çözebilirsiniz

    mavi çelik denilen bir metal var bronz balata yapanlar çok kullanıyorlar siz volanta uyan baskıyı volantı ve şanzımana uyan balatayı götürün elinizdeki balatayı perçinlerinden ayırıp çapını volanta ve baskıya göre ayarlayıp yeniden birleştirebilir istediğiniz şanzımanı sorunsuz takabilirsiniz

    sizin yaptığınız şekilde volant üzerinde çok işlem yapmanız gerekli oda balans yapar sürekli volant civatası gevşetirsiniz hatta daha kötü şeyler bile olabilir kolay gelsin

  6. #6

    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    698
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı boosted_pug Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    mantık doğru düşünmüşşünüz ama yanlış parçaları birleştiriyorsunuz kullandığınız volantın baskısını kullanmalısınız ama resimlerden anladığım kadarıyla busefer şanzımana uyan balata baskıdan küçük kalıcak onuda bronz yapan balatacı bi ustaya götürüp çözebilirsiniz

    mavi çelik denilen bir metal var bronz balata yapanlar çok kullanıyorlar siz volanta uyan baskıyı volantı ve şanzımana uyan balatayı götürün elinizdeki balatayı perçinlerinden ayırıp çapını volanta ve baskıya göre ayarlayıp yeniden birleştirebilir istediğiniz şanzımanı sorunsuz takabilirsiniz

    sizin yaptığınız şekilde volant üzerinde çok işlem yapmanız gerekli oda balans yapar sürekli volant civatası gevşetirsiniz hatta daha kötü şeyler bile olabilir kolay gelsin
    İlgin için teşekkür ederim.

    Kullandığım volantın baskısını kullanamıyorum, traktör şanzımanı değişik ve işimi görmüyor. Volantı değiştirmek çok çok zor, en son düşüneceğim seçenek.

    Şu an geldiğim nokta şu şekilde, ladaların volantlarındaki baskı yüzeyi içeri gömük değil de düz.

    Elimdeki volantı lada volantı gibi yükseklik olmayacak şekilde taşlatıp lada baskı ve şanzımanıyla kullanmak en mantıklısı gibi. O zaman baskı üzerinden volanta delikler açmak ve şanzımanı akuple etmek için araya sac koyup delmek vs kalıyor. Ama motor 2 aylık yoldan gelip eşi benzeri de türkiyede olmadığından volanta elimi sürmeye korkuyorum

    Bu saydıklarımda hatalı olan bir şey var mı? Bu arada max torkum 55nm max devir 3000. Kaçırma vs olma ihtimali sıfıra yakın yani.
    Savaş MotorSports

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •