User Tag List

18 sonuçtan 1 ile 18 arası

Konu: Chiptuning dışında hız için başka ne yapabilirim ?

  1. #1

    Üyelik
    Feb 2016
    Şehir
    Erzurum
    Mesaj
    145
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Chiptuning dışında hız için başka ne yapabilirim ?

    İyi akşamlar abiler, konuyu doğru yere açtım mı bilmiyorum değilse inşallah taşınır. Boş yere kirletmek istemem. Sorum şu aracım yeni kasa 1.4 crdi hyundai i20 chip tuning dışında dizel aracıma başka ne yapabilirim ivmelenmeyi artırmak için ? Hazır aklıma gelmişken diğer soruyuda sorayım. Delikli havalı diskler görüntü olarak çok hoşuma gidiyor. Tabiki performans aracı değil benimki ama Motora girdikten sonra burayada el atayım diyorum. Fren mekanizması konusunda fikriniz nedir ? Taş çatlasın bu arabanın yola verdiği güç büyük ihtimalle 100 ile 110 hp arası felan olur diye tahmin ediyorum. Teşekkür ederim.

    Not: Biliyorum bu forumdaki arabalar modifiyeye daha yatkın daha keyifli arabalar ama dizelde olsa sormak istedim çünkü elimdeki araç bu ve neler yapabilirim merak ediyorum.

  2. #2
    MCN21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    3.499
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ornegi var mi sizin motor icin bilmiyorum ama buyuk turbo yapilabilir. Yada downpipe yapabilirsin. Bu islemlerden sonra aracin buyuk ihtimalle daha fazla duman aticaktir aklinda olsun.

  3. #3
    Otto_Skorzeny - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    1.157
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence i20 ye fazla bir şey yapmayın. O parayı bi kenarda tutun. Daha sonra araba değiştirirken kullanıp isteğinize göre bir araba seçersiniz.
    Hepiniz hızlısınız ama bayır aşağı

  4. #4

    Üyelik
    Apr 2016
    Yaş
    30
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    352
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Otto_Skorzeny katılıyorum. Ancak ille de bu arabaya harcıyacam, ya da sadece merak ettiğimden diye soruyorsanız, ben Dizel'lerde supercharger ı tercih ediyorum. Nedeni ise devir bandının kısa olması. Kilo hafifletme vs. tavsiye etmek isterdim ama aracınızın kilosunu bilmiyorum. Daha kötü hale gelebilir O yüzden pek konuşmayayım. Supercharger, remap derim. Dizeller hakkında da pek bilgim yok zaten.
    91 Miata - Sold
    06 Pug207 - Sold
    06 Sorento
    Laurel coming soon...

  5. #5
    Emre-U - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    174
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Miata91 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Otto_Skorzeny katılıyorum. Ancak ille de bu arabaya harcıyacam, ya da sadece merak ettiğimden diye soruyorsanız, ben Dizel'lerde supercharger ı tercih ediyorum. Nedeni ise devir bandının kısa olması. Kilo hafifletme vs. tavsiye etmek isterdim ama aracınızın kilosunu bilmiyorum. Daha kötü hale gelebilir O yüzden pek konuşmayayım. Supercharger, remap derim. Dizeller hakkında da pek bilgim yok zaten.
    Küçük hacimli dizel motora uygulanan superchargerdan alacağınız verim turbo büyütmeye nazaran çok daha az olacaktır. Sc sistemi motor devirinden kuvvet alarak çalıştıkları için boşa zamanve nakit kaybı olacaktır.
    Araç sahibi arkadaş çok bir beklentisi yoksa pedal box falan kullanabilir tabi aracin modeline göre piyasa da mevcutsa. Aman aman bi güç alınmaz ama hafiften hem aracı kandırarak yola devam edilebilir.

  6. #6

    Üyelik
    Apr 2016
    Yaş
    30
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    352
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Emre-U Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Küçük hacimli dizel motora uygulanan superchargerdan alacağınız verim turbo büyütmeye nazaran çok daha az olacaktır. Sc sistemi motor devirinden kuvvet alarak çalıştıkları için boşa zamanve nakit kaybı olacaktır.
    Araç sahibi arkadaş çok bir beklentisi yoksa pedal box falan kullanabilir tabi aracin modeline göre piyasa da mevcutsa. Aman aman bi güç alınmaz ama hafiften hem aracı kandırarak yola devam edilebilir.
    i20 de turbo var mıydı yau? Büyütmek tabii daha iyi varsa. Ama turbolamakdansa ben supercharger tercih ederdim yine de. Tabii ona uygun kit vs. var mı bilemem.
    91 Miata - Sold
    06 Pug207 - Sold
    06 Sorento
    Laurel coming soon...

  7. #7

    Üyelik
    Feb 2016
    Şehir
    Erzurum
    Mesaj
    145
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Miata91 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    i20 de turbo var mıydı yau? Büyütmek tabii daha iyi varsa. Ama turbolamakdansa ben supercharger tercih ederdim yine de. Tabii ona uygun kit vs. var mı bilemem.
    Hocam i20 de turbo var mıydı diyerek kalbimde büyük Bi yara açtınız ben arabamı seviyodum halbuki vurmayın bu kadar. Şaka Bi yana supercharger olayını bilmiyorum ama turbo büyütmenin maliyeti ve getirisi nedir acaba ?

  8. #8
    Otto_Skorzeny - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    1.157
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı jointofjah Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hocam i20 de turbo var mıydı diyerek kalbimde büyük Bi yara açtınız ben arabamı seviyodum halbuki vurmayın bu kadar. Şaka Bi yana supercharger olayını bilmiyorum ama turbo büyütmenin maliyeti ve getirisi nedir acaba ?
    Şevkinizi gerçekten kırmak istemiyorum ama hem maliyetli hem zaman lazım hem de daha önce i20de turbo büyüten sayısı bir elin parmağını geçmez herhalde, bu yüzden custom bir şey yaptırmak durumunda kalacaksınız. Bu nedenle bir garantisi yok veya öyle bir usta bulacaksınız ki içinizi rahatlatacak sürekli.
    Hepiniz hızlısınız ama bayır aşağı

  9. #9
    35AB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    28
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    184
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    En mantıklısı Standart reçetedir. Egr İptali,Komple düz boru,downpipe.Intercooler var mı bilmiyorum 1.4 crdi da. Yoksa intercooler.En sonunda da yazılımla süslemen lazım tabi.Orj haliyle dağlar kadar fark olacak emin ol Ayrıyetten Emme büyütme ve temizleme yapabilirsin ek olarak bunlara

  10. #10

    Üyelik
    Feb 2016
    Şehir
    Erzurum
    Mesaj
    145
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 35AB Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    En mantıklısı Standart reçetedir. Egr İptali,Komple düz boru,downpipe.Intercooler var mı bilmiyorum 1.4 crdi da. Yoksa intercooler.En sonunda da yazılımla süslemen lazım tabi.Orj haliyle dağlar kadar fark olacak emin ol Ayrıyetten Emme büyütme ve temizleme yapabilirsin ek olarak bunlara
    Cevabınız için teşekkür ederim. Dedikleriniz sanırım en mantıklı hareket olacaktır. Peki tüm bu işlemlerin maliyeti ne olur? İlk defa bu tarz işlere girişicem o yüzden soruyorum. Ankara da yaşıyorum hangi usta iyidir ne nerde yapılır nasıl öğrenebilirim? Şuan sadece forumlardan takip ediyorum.

  11. #11

    Üyelik
    Apr 2016
    Yaş
    30
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    352
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ankarada turbo işiyle uğraşan adam çok. Yolda durdurmak lazım Şaka maka ben bir soruştururum sizin için. Sonuç alır mıyım bilmem çünkü IStanbul'da yaşıyorum ben. Bu arada cidden turbo var mı yau i20 lerde Varsa iyiymiş Maliyetine gelince, custom iş olacağı için ustanın insafına kalmış birşey. Bir de motor bloğu çok karmakarışıksa o da ayrı bir uğraş katacaktır. Bu da maliyete yansıyacaktır. Hala şoktayım i20 de turbo varmış ya la
    91 Miata - Sold
    06 Pug207 - Sold
    06 Sorento
    Laurel coming soon...

  12. #12
    poseidon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.109
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbo büyütmeyle downpipe ile harcayacağın paradan daha azına chiptuning yaptır daya iyi. Neden chip yaptırmak istemiyorsun?
    Kir yağ pas duman olmadan aynı hp leri zaten alırsın.
    "Laf ağızdan çıkana kadar sizin esirinizdir. Çıktıktan sonra siz onun esiri olursunuz."

  13. #13
    onursumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    18.444
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sadece yazılım yaptırmak en mantıklısı olur , onun dışında yay+jant lastik alıp gorsel ve yol tutuşuna katkıda bulunursun

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R

  14. #14
    rebeloghy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.232
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Miata91 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ankarada turbo işiyle uğraşan adam çok. Yolda durdurmak lazım Şaka maka ben bir soruştururum sizin için. Sonuç alır mıyım bilmem çünkü IStanbul'da yaşıyorum ben. Bu arada cidden turbo var mı yau i20 lerde Varsa iyiymiş Maliyetine gelince, custom iş olacağı için ustanın insafına kalmış birşey. Bir de motor bloğu çok karmakarışıksa o da ayrı bir uğraş katacaktır. Bu da maliyete yansıyacaktır. Hala şoktayım i20 de turbo varmış ya la
    Bu yorumlar espri değil mi ? 10 senedir turbosuz dizel araç diye bir şey var mı ? Belki daha uzun süredir atmosferik dizeller 90larda falan kaldı yahu
    -Fırat

  15. #15
    CRX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.967
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aracına yazılım harici para ile hiçbir şey yaptırma, piste falan çıkarken koltuk,stepne vs sök, en iyi hızlandırma yöntemi bu olur.
    CAN CEYLAN

  16. #16

    Üyelik
    Apr 2016
    Yaş
    30
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    352
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rebeloghy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu yorumlar espri değil mi ? 10 senedir turbosuz dizel araç diye bir şey var mı ? Belki daha uzun süredir atmosferik dizeller 90larda falan kaldı yahu
    hahha vallahi espri değil Ben genelde eski ve benzinli arabalarla uğraşıyorum Dizeller hakkında inan pek bilgi sahibi değilim Hahaha şuan çok fena gülme tuttu ya Öğrenmemek ayıp aslında ama ilgimi pek çekmiyor Yine de 1-2 makale okiyim bari dizel hakkında çok fazla cahil kalmışım DDDDD
    91 Miata - Sold
    06 Pug207 - Sold
    06 Sorento
    Laurel coming soon...

  17. #17

    Üyelik
    Feb 2016
    Şehir
    Erzurum
    Mesaj
    145
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CRX Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracına yazılım harici para ile hiçbir şey yaptırma, piste falan çıkarken koltuk,stepne vs sök, en iyi hızlandırma yöntemi bu olur.
    egr iptali düz boru gibi şeyleri neden önermiyorsunuz

  18. #18
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    herkez bir fikir sunmuş.
    araç kaç model.dpf mi var kat.mı var.
    2012 ise dpf beyinden off olması çok zor.yaptıgını idda edenler var.o konuda yorumum yok.
    eger kat.ise şanslısın.en düşük maliyetle kat.ı boşalt,egr yi kapat yazılımla saglıklı 110-120hp alırsın.üzeri güçleri aldıgınıda idda edenlerde var.ama nekadar saglıklı bilmem.
    küçük hacim dizelle ugraşma falan dienlere kulak asma derim.
    1.1 3 silindir crdi bile deli zevkli oluyor

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •