User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
22 sonuçtan 20 ile 22 arası

Konu: G Kuvveti ve Yağlama-Yağ Pompası İlişkisi

  1. #20
    Batum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2015
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul/Başakşehir
    Mesaj
    492
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu durum olursa çok vahim.. daha iyi yapışkan bir yağ falan mı kullanmalı ?

  2. #21
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    En masrafsız yöntem, piste çıkmadan önce olması gerekenden yarım litre - 0.75 litre fazla yağ koymaktır.

    Herhangi bir bilimsel kanıtım yok, eğer g kuvveti ile yağlama sıkıntısı oluşan bir motorsa problemi %100 de çözmeyebilir. Fakat zararı olmayan ve sıklıkla kullanılan bir yöntem.

  3. #22
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    En masrafsız yöntem, piste çıkmadan önce olması gerekenden yarım litre - 0.75 litre fazla yağ koymaktır.

    Herhangi bir bilimsel kanıtım yok, eğer g kuvveti ile yağlama sıkıntısı oluşan bir motorsa problemi %100 de çözmeyebilir. Fakat zararı olmayan ve sıklıkla kullanılan bir yöntem.
    Evet biraz fazla yağ koymak işe yarar. Sadece keçelere zararı var. Özellikle Moroso Drag için yapılan Honda karteri ile oval piste çıkıp viraj dönen Hondacılar bunu yapar. Çünkü sadece düz hızlanma uyumlu bu karter OEM karterden bile kötü virajda yağ tutuşa sahiptir.

    Dalgakıran başka birşey bu arada arkadaşlar. Genelde krank kepinin hemen altına takılan krankı bir nevi örten silindirden kesilmiş gibi gözüken parçadır dalgakıran. Windage tray diye geçer. Bu parça karterde çalkalanan yağa dönen krankın ve piston kolunun çarpmasını engeller. Bu hem güç kaybı hemde en tehlikeli şey olan yağın kabarıp baloncuklanmasını engeller. Baloncuklu yağ hava içerir ve yataklara giden bu yağ sürtünmeyi azaltmada hiçbir işe yaramaz. Sonuç yatak sarması. Aşağıdaki resimde 206 GTI'ın orjinalinde gelen dalgakıran gözükebilir.

    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •