bu durum olursa çok vahim.. daha iyi yapışkan bir yağ falan mı kullanmalı ?
En masrafsız yöntem, piste çıkmadan önce olması gerekenden yarım litre - 0.75 litre fazla yağ koymaktır.
Herhangi bir bilimsel kanıtım yok, eğer g kuvveti ile yağlama sıkıntısı oluşan bir motorsa problemi %100 de çözmeyebilir. Fakat zararı olmayan ve sıklıkla kullanılan bir yöntem.
Evet biraz fazla yağ koymak işe yarar. Sadece keçelere zararı var. Özellikle Moroso Drag için yapılan Honda karteri ile oval piste çıkıp viraj dönen Hondacılar bunu yapar. Çünkü sadece düz hızlanma uyumlu bu karter OEM karterden bile kötü virajda yağ tutuşa sahiptir.
Dalgakıran başka birşey bu arada arkadaşlar. Genelde krank kepinin hemen altına takılan krankı bir nevi örten silindirden kesilmiş gibi gözüken parçadır dalgakıran. Windage tray diye geçer. Bu parça karterde çalkalanan yağa dönen krankın ve piston kolunun çarpmasını engeller. Bu hem güç kaybı hemde en tehlikeli şey olan yağın kabarıp baloncuklanmasını engeller. Baloncuklu yağ hava içerir ve yataklara giden bu yağ sürtünmeyi azaltmada hiçbir işe yaramaz. Sonuç yatak sarması. Aşağıdaki resimde 206 GTI'ın orjinalinde gelen dalgakıran gözükebilir.
![]()
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)