http://i.hizliresim.com/PnbQdb.jpg
http://i.hizliresim.com/77GA3m.jpg
http://i.hizliresim.com/Jqg3bq.jpg
Printable View
Araç motor yemeden önce rölantide kafa sallıyordu yüksek devirlerde patırdama yapıyordu. bobin ve buji değişimiyle başladım düzelmedi sente den olabilir diye özel servisin birinde sente ayarlattırdım aracın çekişi normale dödü fakat yüksek devirlerde yine tekleme yapmaya başladı.Tekrar götürdüm sorun devam ediyor diye usta bişi olmaz düzelir dedi.Arıza lambası yanınca tekrar getir bakalım dedi ertesi gün motoru yedik zaten.Yazdıklarının anlamlarını bilmediğim için hiç birşey anlamadım.Şuan zaten forged piston kol aldım yolda gelmek üzere tam rektefiye yapıcam ama arızanın nerden kaynaklandığını bulamadım.Bir kaç foto daha ekledim sizlerin yardımlarıylada arızayı çözecem inşallah. Tskler
Suan icin zor 2x125 ama 500cc takmistik, tam kapasite kullaniyorum, full psi 15. bi kere missfirea dusmustum yarim gazda devreye girdi, boruda birikme yapti heralde birden basinca sikinti yapti. Missifre olmadan Ne kadar cok methanol/su iserse o kadar daha etkili degil mi? Ben yanlis mi biliyorum? 500cc tam da kullansam full psi 10 da yapsam missfire olmuyor nedense. Ben de madem missfire yok 27 psilarda kullanmayayim fazlasi iyi olur diye 15 kullaniyorum.
Hayır malesef ne kadar su methanol o kadar etki ile olmuyor maximum performansı yakalamak için, water methanol injection kitin amacı belli egt güşürmek 900 dereceleri yakalamadan 750/800 lerde gazlamak, ve 97 octane yazılımda da 95 pump benziniyle'de yakıt takviyesi yapmadan(eto,toluen) kullanabilmek yakıt kalitesini arttırabilmek için. Şimdi senin aracın 98 octane ayarlı diyelim sen o araçta 110+ octane yakıt kullanırsan ( methanol) aracın geri düşer yakıtın geç patlar timing kayar vs vs. Egt sensörün turbo manifoldunda ise 900 leri görmeden dp da ise 750/ 800 leri görmeden gazlaman yeterli olur zaten, egt yi 500/600 lerde sabit tutucam mantığı ile malesef geri düşersin, missfre de vites geçişinde veya düşük devirde boost gelince almıssındır, şu emme manifoldunu aşşaı doğru bakaçak şekilde ayarlamalarının sebebi bu muhendislerin, yoksa coktan bu durumdan onlarca kişi kırmıstı. 500cc kullandığından dolayı aşırı zengine anlık gitmiştir araç. En güzel performansı direck injection da ne kadar işetirsen enjektörleri egt yide kontrol edip o kadar iyi olur, enjektörler sıvıyı pulvarize etme konusunda nozzle jetler den cok daha başarılı cunku. Ama met kiti amacına uygun kullanırken tabi depodaki yakıtın kaç octane olduğundan yazılımın kaç octane ayarlı olduğundan da emin olman lazım, bana speclerini basıncını, dip gazda afr ni aracın kaç octane ayarlı olduğunu söyleyebilirsen senin için ince bir hesap yaparım dostum. Bunları ezbere yazmıyorum kendi aracımda bizzat arge çalısması yapıyorum, ve devamlı süre alarak yapıyorum.
Dostum farkettiysen genellikle kanalın alt tarafı boş olan yerden kırılıyorlar, açık yazılım yani 98/100/102 octane ama kullanılan yakıt 93/94/95 octane olunca detanasyon'dan dolayı oluyor bu durum, yazılımın octane değerine göre gaza oturduğun devir bandı bile hayati önem taşıyor, yakıtın ne kadar kaliteli olursa olsun, detenasyon'dan dolayı değil, ecu'nun kendi ateşleme komutu göndermesi bakımından. bağzen rolanti'de bile timing kayabiliyor. Bu neyden kaynaklanıyor bilmiyorum ama ben 1922v9 kodlu timing valve parçanın bozulmasından işini tam yapmamasından dolayı düşünüyorum. Tabi sadece bu sebepler değil, kullanılacak gercekten emin olduğun kaç octane'lık yakıt için yapılacak yazılımda çok önemli işi ehli kişiler yapmalı. Herkezin tunıng stratejisi farklı ona göre kullanıcıya bilgi verilmesi gerekiyor nerde ne yapması acısından, kullanıcılarında buna harfiyen uyması gerekiyor, yoksa sonuç hüsran oluyor.
Dostum aracın kaç binde 4. Enjektör yeteri kadar pulvarize edememiş bozulmuş olabilir, sıvı şeklinde işemiş olabilirmi acaba, fazla sıvı gelince buji yakamamıs olabilir yakıtı full işeyip yanma odasını benzinle doldurup kolu da eğmiş olabilirmi, bir kontrol ettir enjektörü'de patırdamayı'da bu yuzden yapabilir.
kafanın paramparça olduguna şimdi dikkat ettim hydrolock da kafa öle paramparça olmaz yamulur biraz kalır.Başka birşey olmuş.
bana da fotoğrafı gördüğümden beri @emirarslan34 dediği gibi enjektör arızası gibi geliyor...
Bugün motorun forged kol ve pistonları geldi büyük bir heyecanla rektefiyecinin yanına gittim.Motor bloğunu kontrol ederken 4.gözün gömleğinde derin çatlaklar çıktı :( blok kurtarmadı. Blok almaya gittim temiz birtane çıkma blok buldum.İlginç birşey dikkatimi çekti aldığım bloğun 1.göz gömleğin olduğu yerde üst kısımda tanzik subabı var (023533)parça numarası ama benim aracın bloğunda yok. Benim araçta neden yok varda ben mi takmadım bilgisi olan varmı arkadaşlar ???
Resimde işaretli parça kendi aracımın şase numarası ile giriş yapıyorum var gösteriyor ama yok.
http://i.hizliresim.com/0l9PmY.jpg
Magic Performance Teşekkür ederim (Wössner Piston ZRP Kol)
http://i.hizliresim.com/r6rLLP.jpg
http://i.hizliresim.com/Pn93p6.jpg
http://i.hizliresim.com/vX9zEp.jpg
http://i.hizliresim.com/8PBnQd.jpg
Gömlek çakılmıyor mu peki ölçüleri alınıp? Neden blok değiştiniz?
hatırladıgım kadarı ile tamirciydin. Sizmi topladınız?
Blok sıfır mı ?
eksantirik çevirdik derken borunun içinemi geçen tiptemi kamlar ?
arıza ne veriyor peki?