Arkadaşlar aşağıdaki mevzu için ne diyorsunuz düşünceleriniz neler ?
Arkadaşlar aşağıdaki mevzu için ne diyorsunuz düşünceleriniz neler ?
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
Kısa süreli kullanımlarda sıkıntı olmayabilir ama uzun süre kullanımlarda sorun olabileceği kanaatindeyim. Bujileri eritme ve bobinin kısa sürede bozulmasına sebep olabilir. Kullandığı malzemeler kondansatör. Kondansatörler boş iken enerji verildiğinde kısa devre gibi tepki verip şarj oldukça çektikleri akım düşer. İlk şarj anında kısadevre özelliği gösterirler. Bujiler ateşleme yaparken yüksek gerilimle ve genelde kare dalga tetikleme yapılır. Her verilen sinyalde buji yüküyle birlikte kondansatörlerin şarj yüküde bobine yüklenir. Bu yapılan işlemde tek bobinle (yük durumuna göre değişir) çift buji ateşleniyormuş gibi akımı artar. Enerji yoktan var edilemez. Kondansatörler şarj edilip enerji (sinyal) kesildiğinde bujiler üzerinden deşarj olarak ateşlemeyi kuvvetlendirir. Bir çeşit PWM sinyallerindeki gibi voltaj ayarı yapar, yükseltir.
Peugeot 406 sport pack 2.0 16v. It isn't stock.
Sizin anlattığınıza göre o zaman voltajı yükseltmiyor art arda ikikez çakıyor gibi bir durum oluyor? Tamam bobin çıkış verdiğinde hem buji ateşliyor hemde kondansatörler doluyor ama kondansatörler dolarken kıvılcıma katkısı nasıl oluyor o kısmı anlayamadım neticede kondansatörler dolarken buji çakmış oluyor.
Ben şunu anlıyorum buji çakıyor bu sırada kondnsatörlerde şarj oluyor hemen ardından kondansatörlerin üzerindeki voltaj boşalıyor bir kez daha ateşleme gerçekleşiyor yani art arda iki kez çakan buji göz yanılmasına neden oluyor daha güçlü çakıyormuş gibi görünüyor?
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
eski platinli arabalarda ki meksefe sistemiyle aynı mantık galiba bunun çalışması. Eğer bobin dayanacaksa uygulanabilir
Meksefenin olayı biraz daha farklı yüksek devirlerde platin kontaklarında oluşan arkı üzerine alıyor
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
bu buji neyle sürülüyo acaba orasını göstermemiş,taktığı kondansatörler sanırım sürdüğü kaynağın genliğini değiştiriyo sabit voltajda ateşleme voltajının artacağını düşünmüyorum bujiye bobinden değilde pwm bir sinyal yolluyo sanki
aracı yüksek fiyata satmam için elinizde 'jdm' yazısı varmı ??
PWM sinyalini aşağıdaki gibi görebilirsiniz. PWM de aslında voltaj genliği hep aynıdır ama voltajın 1 palslik sinyal süresince verilen zamanı değiştirilir. Mesela 50hz lik bir PWM sinyalinde her pals 20ms zamana tekabül eder. %50 pwm için konuşursak 20ms sürenin 10ms voltaj vardır 10ms voltaj yoktur. Burada da normalde 10ms pals gelirken kondansatörü bu sürede şarj edip (220pf çok küçük bir kondansatör, şarj süresi çok kısadır) doyuma ulaşır. Sinyal kesilince kondansatör üzerinden enerji verilmeye devam eder, bu süre kondansatör kapasitesine göre değişir. Örneğin ilk 3lü kondansatörde 2ms, ikinci 3lü kondansatörde 4ms, üçüncüde 6ms gibi sinyalin kesildiği sürede bujiye enerji vermeye devam eder. PWM sinyalindeki gibi %50 den %75e çıkıyormuş gibi düşünebilirsiniz.
PWM sinyal değişimi;
Kondansatör şarj-deşarj grafiği;
![]()
Peugeot 406 sport pack 2.0 16v. It isn't stock.
Cevabınız için teşekkür ederim fakat anlattığınıza göre yine voltajda bir artış söz konusu olmuyor kıvılcımın çakma süresi uzuyor.
Sonuçta bujiye gelen gerilimin kesilmesi lazım ki kondansatör üzerindeki gerilim boşalabilsin.
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
Aslında voltaj genliği artmıyor fakat PWM sinyali olarak düşünüldüğünde süresi uzadığı için gerilim artmış gibi bir etki yapıyor. Yani ateşelemeye etki edeni sinyal olarak değil voltaj olarak düşündüğünüzde aslında voltajı artmış oluyor. PWM zaten voltaj ayarı yapmak için kullanılır. Maksimum voltaj genlikle sınırlıdır, voltajı düşürmek için pals genişliği düşürülür, artırmak için pals genişliği artırılır. Sinyal sürekli verildiğinde voltaj genlikle eşitlenmiş olur.
Renklerden dolayı alttaki grafiği takip etmek biraz zor. Alttaki pembe çizgiler PWM palsleri, üstteki kırmızı ise çıkış voltajı. Burada PWM ile sinüs dalgası oluşturulmuş. Genlik PWM de hep aynı fakat pals süresi değişiyor, çıkışta ise süreye oranla voltaj değişimini görebiliyoruz.
Bu da benzer bir başka grafik;
![]()
Peugeot 406 sport pack 2.0 16v. It isn't stock.
Yani o zaman hiç bir işe yaramaz gibi duruyor çünkü pals genişliği arttırılsa dahi voltajda ne kadarlık bir yükselme olabilir ki? 30kv. 35kv. olmaz herhalde?
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
İgnition amplifier ler hakkında ne biliyorsun abi bobine giren voltajımı (12v.) yükseltiyor? Yani bobin 12 volt la değilde atıyorum 15 volt lamı tetikleniyor?
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
distribütör kapağı, tevzi makarası ve modülü değiştirirsin ha bire. zaten modül Allahın emir direk bozulur![]()
bbm pin :2B244451
Özgür selam, bende modül yok direk ecu üzerinden bobin tetikleniyor fakat dediğin gibi distribütör ve tevzi makarası sorun olacaktır haklısın ki oem bobinle bile zamanla deforme oluyor.Olmadı distribütörü de söker atar edis e geçeriz![]()
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)