User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
28 sonuçtan 20 ile 28 arası

Konu: BMW N13B16 1.6 Motor Hakkında Tecrübelerim

  1. #20

    Üyelik
    Oct 2013
    Şehir
    41
    Mesaj
    757
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eco pro modunda bakım daha erken geliyor diye biliyorum

  2. #21
    rain man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    35
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    2.194
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    58 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok iyi bilgiler.

    Ben her seferinde bu 1.6 n13 olarak belirtilen motorlu 1 ve 3lere niyetleniyorum ve her seferinde vazgeçiyorum. Çok sorunsuz bir motor değil ve bence günlük kullanıcının bariz sorunlar yaşaması bunu göstermeye yeter. O yüzden bundanda 2000 cc 184 hplik motor sanki sorumsuzluk noktasında daha mantıklı? Gerçi onlarında fiyatları artıyor cazibesi kalmiyor gibi.
    Alıntı bhb Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Memlekette beyaz olup tutulmayan tek şey kedi herhalde

  3. #22
    denizhandinc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2014
    Yaş
    35
    Şehir
    Istanbul-Bodrum
    Mesaj
    1.013
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Özgür Güneş Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Herkese merhaba,

    Ağustos 2016 tarihinden beri sahip olduğum(47 bin km de aldım) 2013 ocak üretimli 116i aracımda duyduğum ve yaşadıklarımı aktarmak istedim gece gece (şu an 85 bin km) Bu yazı kesin bir sonuç içermemektedir, kullanıma bağlı değişkenlik kesinlike göstermektedir. Bu yazdıklarımı problem olarak görüp görmemek tamamen kullanıcıya kalmış bir meseledir. Bu konuda bilmediklerimi de sizlerden duymak beni mutlu eder, şimdiden okuduğunuz için teşekkür ederim

    Öncelikle bu motor hangi araçlarda var?

    Ülkemizde 2012 yılında satılmaya başlanmış F20 116i-118i ve F30 316i-320i ed modellerinde kullanılmaktadır. 136 ve 170 hp güç üretmektedirler. Kimi rivayetlere ve dyno sonuçlarına göre(ki kesinlikle doğru) 150-180 hp gerçekte stock olarak verdiği güçlerdir. Ayrıca bu motorum temeli peugeot dan alınmıştır. Zamanla değişik varyasyonlarda değişik otomobillerde değişik kodlarla yer bulmuştur kendine. Peugeot da THP adı altında geçen motorla kardeştirler.

    136 ve 170 lik ünite arasındaki farklılıklar nedir?

    136 lık ünitede motor yağını soğutan bir parça ne yazık ki bulunmamaktadır, ama 170 lik ünitede bulunmaktadır. İki aracın egzoz çaplarında farklılık mevcuttur. Geriye kalanı ecudaki parametre farklılıkları...

    Peki, neler yaşadım?

    Öncelikle, bu süreçte arabamı yazılımlı da yazılımsız da kullandım ve şu an yazılımsız kullanıyorum. Değişmeyen bazı gerçekler var ki motor sağlam olsa da üzerindeki sarf malzemeler sorun çıkartıyor. Bunun ne zaman çıkartacağı sizin arabayı ne kadar zorladığınıza ve ne kadar iyi baktığınıza bağlı olarak değişmektedir. Arabanın üretim yılı ve ayına göre bu parçalar güncellenmiştir ve daha az sorun çıkarır hale getirmeye çalışılmıştır, evet bazı parçalarda bu başarı yakalanmıştır. Gelelim parçalara(parça oem kodlarını paylaşıyorum, realoem.com sitesinden inceleyebilirsiniz)

    Turbo havalandırma hortumu(pcv)
    OEM No: 11157608144

    Krank kasnağı, ayrıca bu bölgeden motor terleme yapabiliyor, önemli bir sorun değil
    Oem no: 11237638551

    V kayışı
    11287603348

    Gergi Kolu
    11287598832

    Devri daim kasnağı
    11517619020

    Not: bu son 4 parçadan herhangi biri eskimiş ise 4 ünü birden değişiniz

    Yardımcı su pompası
    11518616992

    Adı tam belli olmayan soğutma suyu hortumu
    11537600586

    Su pompası
    11517648827

    Termostat
    11537600584

    Genleşme kabı
    17137642158

    Şanzıman soğutucu(çok önemli, ben yaşamadım ama bu yüzden şanzıman yiyenler var)
    17217600553

    Yakıt pompası
    16117243974

    Dump valve
    11657602293

    Turbo emme hortumj(çok önemli! zamanla sıcaktan parçalanıyor)
    13717597586

    Turbonun giriş çıkışındaki soğutma suyu oringleri, ayrıca yağlamadaki oringler

    Buji-bobin tüketmeyi sever arkadaş

    Aklıma şimdilik bu kadar geldi, hatırladıkça aşağıda ekleme yaparım.


    Peki sebebi nedir?
    Sıcak çalışan bir motor, eco pro modunda daha da sıcak çalışıyor ve bu malzemeler daha da çabuk eskiyor. Yazılım da tetikleyen bir unsur. Durum böyle, kimisini yaşadım kimisini arkadaşlarım yaşadı. Güzel bir bilgi bankası olacağını düşünüyorum. Sahibi olan ve alacak arkadaşlar için de bir bilgilendirme olmuş olur.
    4 yıllık 2013 F20 (n13) kullanıcısı olarak bu konuya bir güncel çekeyim mutlaka başına gelenler ve araştırma yapanlar olacaktır onlara referans olur.

    Öncelikle bu motor aslında motor bloğu ve performans olarak sağlam bir motor olmasına rağmen sarf malzeme konusunda zayıftır ve karakteri gereği yüksek sıcaklıkta çalışan bu motor sıcaklık nedeniyle sarf malzeme parçaları çabuk deforme etmektedir.
    Bahsettiğim parçalar alıntı yaptığım mesajda konu sahibi tarafından tek tek yazılmıştır. Bu parçaların çoğunu bende değiştirmiş bulunmaktayım muhtemelen 100 binin üzerindeki her n13 kullanıcısı da bu parçaları sırayla değiştirecek. İyi yanı parçalar bütçeyi çok sarsacak şeyler değil. Kötü yanı sanayiye çok git gel yaptırıyor.
    Buraya kadar bir özet geçtim fakat burada azami dikkat edilmesi gereken şey alıntıda yazıldığı gibi şanzıman yağ soğutucusu
    Bu parçanın ömrü kullanım şekline bağlı olarak 120k-130k km civarı bitiyor parça bozulunca motor suyunu(antifriz) şanzıman yağına karıştırıyor. Ben bu parçayı başıma ihale almayayım diye 110 binde değiştirmiştim fakat 2 sene olmadan parça tekrar patladı. Genleşme kabındaki su eksilmesiyle beraber şanzımandaki ufak vuruntulardan başıma geleni anlayıp sanayiye doğru uzadım. Aracı lifte kaldırdık ve beklenen oldu şanzımandan tahin pekmez kıvamında yağ-su karışımı akıyordu. Daha önce sadece yağ değişimi yaparak sorunu giderenleri bildiğimiz için 2 tur yağ değişimi ile beraber şanzıman karteri ve filtresi değiştirerek şu an problemi çözmüşüz gibi duruyor. Erken teşhis edemeyip uzun süre yağ su karışımı ile araca binmeye devam edilirse şanzımanda sorun yaşayanlarda var ve şanzıman revizyon istiyor.

    Not: 2 yıllık Oem marka (Alman malı F ile başlayan BMW Oem üreticisi isim vermek yasak olabilir diye marka yazmadım ama bilen biliyodur) şanzıman soğutucusu neden patlar nasıl patlar bilmiyorum. Bu markanın 2022 üretimi bazı parçalarda üretim hatası olduğunu duydum bir kaç yerden. Belki de sahteydi bu da diğer ihtimal.

    Kazasız belasız sürüşler
    Konu denizhandinc tarafından (09-07-2024 Saat 19:41 ) değiştirilmiştir.
    Leon Mk2
    Golf Mk7
    Scirocco Mk3
    1.16 F20
    A180 W176

  4. #23
    Seyfettin777 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2016
    Yaş
    27
    Şehir
    Adana/İstanbul
    Mesaj
    854
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bahsettiğiniz F*** markasının ön takım ve burç gibi elemanlarında da ciddi bir sorun var ve bu sadece bizlere has değil yabancı forumlarda da tartışılmış.
    F***, üretimi Almanya'dan Meksika, Çin gibi işçilikte düşük maliyet yüksek kar konseptinde çalışan ülkelere kaydırmış, ancak bu da ürünlerin kalitesinde sert bir düşüşe sebep olmuş gibi görünüyor.

    Yakın zamanda arkadaşımın e39 528'ine şaft takozu taktırdık dağılmıştı, şaftta balans falan da yoktu söküldü vs. 20k kilometre sonra takoz dağılınca yine değiştirdik, o da yine dağılmasa da balans yapıp titremeye başlayınca parçacı yan sanayi tavsiye etti, işin garibi taktığımız son ürün Türk menşei görünüyor, son taktığımız parçada henüz bir titreme/dağılma da olmadı adı yan sanayi olsa da mal.um markadan iyi gibi.
    Lemförder'in de Türkiye üretimi türevleri var ancak Alman üretim olanlarına göre nasıldır bilemiyorum, artık marka kadar üretim yeri de mesele...

  5. #24

    Üyelik
    Dec 2015
    Yaş
    30
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    785
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Konu sahibi olarak içten yanmalı mevzusundan emekli oldum elektrikliye geçin, sıfır dert ahahaha. Konunun yaşadığını görmek mutlu etti. Şanzıman yağ soğutucu problemi de yaygın, yaşamadığım için yazmamışım muhtemelen.

    Ayrıca şunu da söyleyeyim, bütün markaları ve çeşitli viskozitede yağları denedim. Bu motor en çok shell in %100 sentetik 5w30 larını seviyor, özellikle bmw onaylı alırsanız çok iyi olur.
    Konu Özgür Güneş tarafından (19-07-2024 Saat 08:50 ) değiştirilmiştir.

  6. #25
    enesy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.504
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    55 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu çok gizli F Febi-Bilstein mı? Alman diye ben de tercih ediyorum bazen araçlarımda. O ise mahle vs alternatiflere bakalım
    Arif Işık - Her Türlü Halı Kilim Travel

  7. #26
    OMTechJr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2013
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    610
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Valla ismini gizleyecek falan bir durum görmüyorum. Benimki kullanıcı yorumu, febi nin ürünlerinin hiç birinden hiç memnun kalmadım yakın çevremde kimseye de tavsiye etmiyorum. Alternatifi varsa Mahle, Lemförder vs tavsiye ediyorum. Sıfır ön takım yapılmış bone stock araba, muntazam kullanımda 1 sene (5000km) sonra yine ön takımdan ve kulaklardan sesler vermeye başladı. Bir daha sıfırdan yapıldı. O yüzden bence doğruluk payı var.

  8. #27
    turboman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    2.119
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu şanzıman soğutucusunu motor suyundan ayırıp normal oil cooler takıp sonsuz çözüme ulaşılabilir diye düşünüyorum,eğer boru tertibatı uygunsa. Birde bu 136 lıklarda yağ soğutucu olmadığı için aynı şekilde harici oilcooler takılırsa bu yağ sorunu komple kalkar diye düşünüyorum.
    kadett e-astra gsi-fiat turbo-kadet turbo-bmwe21 323-honda civic n/a-ford sierra n/a-honda integra n/a-ford sierra rs500-honda integra turbo-bmw e30 n/a-mercedes c180-bmw e36 compact turbo loading...

  9. #28
    BYET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2016
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    172
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu yazı çok faydalı. Dikkate alacağım. Ankara da yaşıyorum.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •