Anladım, maalesef olmadığını blokların farklı olduğu söylenmişti. Forumda Çağrı abi bu konuda çok daha bilgili kendisi görürse yazar ( namı değer TU987, 1.4 turbo yapan ilk kişi veya kişilerden).
Printable View
Bildiğim kadarıyla 1.4jet cok önü açık bir motor değil diye biliyorum ? Kırılma riski çok yüksek deniliyor.
2 Kapılı olan gerçekten denk gelmesi lazım yoksa cok zor 60s-70 s düşünüyorum. Nasipse yapacağım araç sleeper tarz olacak.
İzlemiştim :)
Şimdi tam olarak aklımda şöyle birşey ilk başta 200-250 hp civarı alıp ilerleyen zamanlarda üzerine koya koya gitmek bu projeyi yaptığımda benim için evladiyelik olacak. Tipo motorundan alınabilecek limit güç nedirki acaba? Misal 1.8 t yi normal unoya koyup yazılım yapsanız zaten 190-200 hp civarı gelir diye düşünüyorum zamanlada içi forget e yapıp turbo vs değişimiyle daha yüksel güçlere cıkarılabilir diye düşünüyorum.
Bu bizim için biraz gereksiz olur :))) Aama harbi efsane
Yukarıda yazdığım gibi 1.4 tjet ile ilgili duyumlarım hiç hayra alamet değil ondan dolayı düşündürüyor.
Şu an bana en mantıklı o geliyor ama türkiyede veya dünyada swaplayan olmamıs araştırdığım kadarıyla acaba niye?
Marea moturu olmuyor diye biliyorum kanatladırır harun eski konularda bahsetmişti tipo swaplanacak olsa ne alınabilir işte? Ama araba efsane duruyor:==
Teşekkür ederim 60s e karar kıldım şu an zaten içi komple soyulacağı için çok önemi yok şu 70s 60s olmasının.. tjet içinde yukarda yazdığım gibi kafamda soru işaretleri var.Atmo olarak binecek olsam zaten typerım var turbonun tadını almak istiyorum yalana gerek yok :))
Stroker yapılıyor diye duydum.
Meriç teşekkürler kardeşim tek tek inceledim ve inceliyorum daha wpden attıklarından ayrı ilgin için teşekkürler :)
Hepinize ilginiz için teşekkür ediyorum. Peki bu 1.8t swap işine ne diyorsunuz? :) Mantıklımı mantıksızmı olur?
fake o v12
pist için hayalim vardı.
1.6 16v sporting atmo.motor,günlükte binilebilir olur.dertsiz sorunsuz feh binilirdi.
ayarıdır,sorunudur derken atmo.bana mantıklı gelmiyor.
2.0 16v koyanda var ve çoğu 4x4.bence o kasaya,o şaseye öne 2.0cc koymak ciddi dengesizlik yaratır.(konu drag falan değilse)
1.6 8v turbo
1.4tjet
1.6mjet
seçenek okadar çok ki.
1,4 Tjet çok da sorunlu bi motor değil, özellikle Yunan'da ciddi yüklenmiş örnekleri mevcut. 1.4 multiair motorlarda dediğiniz problem var, o da motor kırma değil de multiair ünitenin yüklemeye çok müsait olmaması kaynaklı yaşanan arızalar.
benim de tercihim 1.4 tjet motor yükleyip 220-230 bg civarı mantıklı bi şekilde günlük de binilebilecek bi araç yapmak olurdu
Ankara'da olması lazım yakın zamanda facebook ta videosunu görmüştüm belki sizde hatırlarsınız
Abi Ankara'da 2 tane vardı. Kırmızı ve turuncu olarak.
Kırmızı 06 BP plaka olan Adana'ya satıldı 2 sene önce gibi turuncu ise 1.5-2 sene önce falan Ankara'ya geldi. Oda daha önce Sakarya'da toplandı öncesi beyaz Mk1 turbo idi. Hali hazırda sadece 1 tane var Ankara'da Turbo olarak.
Turbosuz tek kapı olarak ise bilinen sadece 1 tane kaldı Ankara'da. O araçta Türkiye'de 1 tane çünkü Brezilya üretimi mk1 araç italyanlardan çok farklı.
Gökhan abi hali hazırda satılık 1 tane atmosferik dizel dört kapı uno Mk1 var. 1 tane de yakın bir zaman sonra satışa sunulacak olan Mk1 dizel var. Biri Isparta biri Ankara'da. O dizellere herhangi bir dizel motor swap çok iyi olur ama kimse yapmıyor maalesef....
1.8t swaplanacaksa motor içine girmeden ( yorgun olmayan lpg ve hararet görmemiş ) makıne ile 300 hp rahatlıkla gezilebilir. 1.8 t agu ve aeb makıneler saglamdır.
Şöyle bi durum var 220-230 hp civarı olarak yapıldı diyelim 1.4 tjet ile yetmediği zaman daha üzerine cıkacak olsak napacağız bize sıkıntı yaratırmı?
1.8T mi?
Burda arkadaşımla dün konustuk unoya cok zor 1.8 t diyor. derme çatma olur diyor ama bilmiyorum. şu an hala araştırma aşamasındayım
amaç proje yapmaksa f/p egrisinde 1.8 t ciddi guzel güçler ve ucuz maliyetler çikartıyor. hali hazırda swap yapılmış 500hp golf mk3 araçım var 4 yıldır yag su bakımı haricinde her hangi birsey yapmadan biniyorum.
Abi bir de şöyle bir durum var.
Sen şimdi uno turboladın, 200+ çıktın.
Cage, brace, x-bar,sway bar, coil,fren bunları ne yapacaksın?
Çünkü uno gibi hafif bir arabada 200+güç resmen alfa romeo 4c'nin 250 beygir ile 900 kilo olması gibi şey.
eğer böyle bir niyet varsa cevizlibağ oto sanayi de elektrikçi nuri usta diye bir ustanın dükkan camekanında orj uno turbo göstergesi var. yıllardır camekanında durur :)
https://i.pinimg.com/originals/5e/45...12df5c16e6.jpg
Hocam, tjet konusunda sanırım yanlış kişilerden bilgi almışsınız.
Tjet motorda doğru uygulamalar ile 200 - 250HP mertebesinde stock internal ile kolayca güçler alınıp sağlıklı şekilde kullanılabiliyor.
Kendi aracım MiTo Tjet, 190.8xx km'de ve GT1446 turbo uygulaması ile tahmini 210-220hp güçlerinde.
Eğer ki TD04 turbo kullanırsanız 250hp mertebesi de alınabilir. Ama bu şekilde hiç kullanmadığımdan sorunsuzluk konusunda net konuşamam.
Kendi aracımda sadece 180.000 km'de gibi üst kapağı subab contalarını yenilemek için açmıştık. Üst kaçakta kılcal çatlaklar görüp komple yeniledik. Subabalar falan sağlamdı ama garanti olsun diye onları da yeniledik. Bunun dışında bloğa/pistonlara/segmanlara hiç dokunulmadı.
Geçtiğimiz günlerde araca kompresyon testi uyguladık, her silindirde 150 psi üstü değer gördük. Bir de silindir kaçak testi uyguladık, her silindir %90 mertebesinde çıktı.
Yani 68.000 km'den beri LPG'li kullanılıp, sadece üst kapağı yenilenen ve 190.000 km'ye gelen 210-220 hp'lik Tjet motor bu kadar sağlam.
Tabi yanlış ellerde, yanlış uygulamalar ile her motor kırılır. Sanırım siz o adamlardan bahsettiğiniz hikayeleri dinlediniz.
Aslında bir soru da bu proje için ne kadar bütçe ayrılabileceği? Şuanki kurlarla çoğu şey hayal gibi duruyor