E bunun en kolay yolu zaten NOS kullanmak
basınç için güç çalmıyor yeterince soğuk.
Azim Oto Özel Ford Servisi
http://www.azimfordservisi.com/
vortex cold air gun ını intercoolerdan önce intercooler borularına baglanırsa havayı sogutmakta basarılı olur gibime geliyor fakat problem vortex cold air gun ı nasıl beslicez superchanger gibim bir sistem bence çok komplike ve pahalı olur ne kadar besleyebilir bilemem.
Erhan abi hiçbir anlamı yok bu aletin bence çünkü sana sürekli kullanabileceğin yada daha doğrusu ayar yapabileceğin bir güç vermez veremez ... bu anlık soğutmalarda işe yarar ki arkadaşların dediği gibi nos daha basit bir uygulama olur..
yok okan öyle değil ,
sürekli soğuk üfleyecek diyorum yaa
en sonunda hakkaten demo yaptırcaksınız bana o olacak yani...
![]()
Tesla Model Y Sr
Aklıma bir şey geldi şimdi okurken. Motora -30 derece havadan bahsemişsiniz. Bu basınçlı hava mı yoksa normal emilecek -30 40 derece mi? Eğer basınçsız ise şu durumda mesela erzurumda -30 derece giderken bunun motora bir faydası oluyormu ki? Yani orada bütün araçlar +20 30 hp değil.
Full-Time TeacheR
Part-Time TradeR
Part-Time DJ![]()
Doğrudur ama benim demek istediğim sadece soğuk hava ile tahmin ettiğimiz güçleri alamayız diye düşünüyorum. (Bilimsel değil sadece az buz motor bilgim ve mantık)
Bence bu sistem eğer motordan güç çalmaz ise turbo araçalrda intercoolerın soğutulması ya da tamamen intercooler yerine kullanılabilir. Tabi intercoolerdan daha kazançlı bir sistem olduğu sürece.
Full-Time TeacheR
Part-Time TradeR
Part-Time DJ![]()
ya uzun süredir tartışıosunuz arkadaşlar sizce mantıklı bi sistem olsa şimdiye kdr firmalar piyasaya sürmezmiydi
çok daha basit kullanışlı sistemler warken kafa yormayın
hawa filtresinden hawayı soğutma amaçlı werilicek die düşünmüşsünüz güzel ama metreküp olarak düşündünüzmü hiç 10 derece düşürse sıcaklığı faydası ne olucak bnce otomobilde kullanışlı bişey olsaydı şimdiye kdr bütün araçlarda olurdu die düşünüorum çok yeni bi sistem diil çünkü
onun yerine hawa filtresine oksijen tüpü bağlayın bnce![]()
atın iyisine ''Doru'' yiğidin iyisine ''Deli'' derler.
biliorum faydalı bi sistem olsaydı otomobil için (maliyet fayda olarak düşün) illaki kullanılırdı
ani soğutmalar için iş makinalarında yada endüstüride uygun olabilir ama böle bi sistemde % 50 ye yakın bi kayıp oluşur otomobil için
misal + 10 hp için + 100 kg kimse aracına koymaz![]()
atın iyisine ''Doru'' yiğidin iyisine ''Deli'' derler.
risk yok, oturup güzel projelendirilip üretimi uygun malzeme ile yapılırsa ve teoriye yakın şekilde çalıştıktan sonra bir sorun olmaz çoğu elemanın farklı bir yerde kullanılması başlangıçta zor olabilir fakat eğer istiyorsan yapılmayacak birşeyde değil
güzel bir proje ile mantıklı sonuçlar alınabilir
körler sağırlar
eğer hava sıcaklığı uygun değilse(aşırı besleme gibi) direk basman hem verim kaybı hemde motor elemanları için tehlike oluşturacaktır
hareketli parça yok içinde onu nerden çıkardın?
boruya verdiğin basınçlı hava yaklaşık ses hızına çıkıyor ve yapısı nedeniyle dış kısımlarda soğuk iç kısımda sıcak akımlar meydana getiriyor
körler sağırlar
http://www.cumhuriyet.edu.tr/edergi/makale/1012.pdf
bu kaynakta tek başına hawadan söz edilmiyo fazladan co2 dende bahsedilio tekbaşına hawa diil
okursak faydası olur die düşündüm
atın iyisine ''Doru'' yiğidin iyisine ''Deli'' derler.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)