User Tag List

Sayfa 2/4 İlkİlk 1234 SonSon
70 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Vortex prensibi ve "cold air gun" uygulaması...

  1. #20
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 8.000rpm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi konu "peltier"e geçmiş pert olmuş...

    vortex cold air gun hakkında kafa yoralım lütfen arkadaşlar..
    elimde de var ve nasıl kullanmak gerektiğini bulmaya çalışıyorum...

    Senna ;
    5 barı nasıl sağlarız? kayışla motordan güç alan bir kompresör bunu verebilir mi?
    vortex'de kayıp yok , giren aynen ikiye bölünüp (oran bu olmayabilir) çıkıyor , 1 girer toplamda 1 çıkar , havanın kaçacak başka yeri yok...
    emme manifoldunun içinden akan havaya -40lık soğutulmuş havayı da üflersek , karışımın sıcaklığı düşecektir öyle değil mi?
    biraz türk icadı ve her an kullanımda olan değişik bir nos mantığı olmuyor mu bu?

    kayıp illaki vardır yok diye biriey olmaz ama ne kadar olduğuna bakmak lazım
    körler sağırlar

  2. #21
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    E bunun en kolay yolu zaten NOS kullanmak

    basınç için güç çalmıyor yeterince soğuk.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  3. #22
    Ryhn
    Misafir
    vortex cold air gun ını intercoolerdan önce intercooler borularına baglanırsa havayı sogutmakta basarılı olur gibime geliyor fakat problem vortex cold air gun ı nasıl beslicez superchanger gibim bir sistem bence çok komplike ve pahalı olur ne kadar besleyebilir bilemem.

  4. #23
    8.000rpm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    47
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    6.731
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OmerRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    E bunun en kolay yolu zaten NOS kullanmak

    basınç için güç çalmıyor yeterince soğuk.
    nos tüpü biter , air gun bitmez...
    Tesla Model Y Sr

  5. #24
    VteC_MaNiaC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    3.052
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Erhan abi hiçbir anlamı yok bu aletin bence çünkü sana sürekli kullanabileceğin yada daha doğrusu ayar yapabileceğin bir güç vermez veremez ... bu anlık soğutmalarda işe yarar ki arkadaşların dediği gibi nos daha basit bir uygulama olur..

  6. #25
    8.000rpm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    47
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    6.731
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yok okan öyle değil ,
    sürekli soğuk üfleyecek diyorum yaa
    en sonunda hakkaten demo yaptırcaksınız bana o olacak yani...
    Tesla Model Y Sr

  7. #26
    coolvtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    54
    Şehir
    Urla - İZMİR
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aklıma bir şey geldi şimdi okurken. Motora -30 derece havadan bahsemişsiniz. Bu basınçlı hava mı yoksa normal emilecek -30 40 derece mi? Eğer basınçsız ise şu durumda mesela erzurumda -30 derece giderken bunun motora bir faydası oluyormu ki? Yani orada bütün araçlar +20 30 hp değil.
    Full-Time TeacheR
    Part-Time TradeR
    Part-Time DJ

  8. #27
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı coolvtec Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aklıma bir şey geldi şimdi okurken. Motora -30 derece havadan bahsemişsiniz. Bu basınçlı hava mı yoksa normal emilecek -30 40 derece mi? Eğer basınçsız ise şu durumda mesela erzurumda -30 derece giderken bunun motora bir faydası oluyormu ki? Yani orada bütün araçlar +20 30 hp değil.

    atmosfer hava basıncıda önemli erzurumun rakımı yüksek oda etkiler performansı hatta biraz daha çok olabilir sıcaklıktan
    körler sağırlar

  9. #28
    coolvtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    54
    Şehir
    Urla - İZMİR
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    atmosfer hava basıncıda önemli erzurumun rakımı yüksek oda etkiler performansı hatta biraz daha çok olabilir sıcaklıktan
    Doğrudur ama benim demek istediğim sadece soğuk hava ile tahmin ettiğimiz güçleri alamayız diye düşünüyorum. (Bilimsel değil sadece az buz motor bilgim ve mantık)

    Bence bu sistem eğer motordan güç çalmaz ise turbo araçalrda intercoolerın soğutulması ya da tamamen intercooler yerine kullanılabilir. Tabi intercoolerdan daha kazançlı bir sistem olduğu sürece.
    Full-Time TeacheR
    Part-Time TradeR
    Part-Time DJ

  10. #29
    Emir_b16a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ya uzun süredir tartışıosunuz arkadaşlar sizce mantıklı bi sistem olsa şimdiye kdr firmalar piyasaya sürmezmiydi

    çok daha basit kullanışlı sistemler warken kafa yormayın



    hawa filtresinden hawayı soğutma amaçlı werilicek die düşünmüşsünüz güzel ama metreküp olarak düşündünüzmü hiç 10 derece düşürse sıcaklığı faydası ne olucak bnce otomobilde kullanışlı bişey olsaydı şimdiye kdr bütün araçlarda olurdu die düşünüorum çok yeni bi sistem diil çünkü


    onun yerine hawa filtresine oksijen tüpü bağlayın bnce
    atın iyisine ''Doru'' yiğidin iyisine ''Deli'' derler.

  11. #30
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı coolvtec Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Doğrudur ama benim demek istediğim sadece soğuk hava ile tahmin ettiğimiz güçleri alamayız diye düşünüyorum. (Bilimsel değil sadece az buz motor bilgim ve mantık)

    Bence bu sistem eğer motordan güç çalmaz ise turbo araçalrda intercoolerın soğutulması ya da tamamen intercooler yerine kullanılabilir. Tabi intercoolerdan daha kazançlı bir sistem olduğu sürece.

    alınabilir havayı soğutmak belirli oranda size kazanç getirecektir eğer bunu otto çevriminde incelerseniz işin arttığını görecekseniz bir projem var bitsin grafik çizp olmadı koyarım siteye
    körler sağırlar

  12. #31
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Emir_b16a Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ya uzun süredir tartışıosunuz arkadaşlar sizce mantıklı bi sistem olsa şimdiye kdr firmalar piyasaya sürmezmiydi

    çok daha basit kullanışlı sistemler warken kafa yormayın



    hawa filtresinden hawayı soğutma amaçlı werilicek die düşünmüşsünüz güzel ama metreküp olarak düşündünüzmü hiç 10 derece düşürse sıcaklığı faydası ne olucak bnce otomobilde kullanışlı bişey olsaydı şimdiye kdr bütün araçlarda olurdu die düşünüorum çok yeni bi sistem diil çünkü


    onun yerine hawa filtresine oksijen tüpü bağlayın bnce

    bu soğutma çevrimi kullanılıyor zaten fakat otomotivde örneği yok(sanırım araştırmadım) iş brazda üretim maliyetleri seri üretimde
    körler sağırlar

  13. #32
    Emir_b16a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu soğutma çevrimi kullanılıyor zaten fakat otomotivde örneği yok(sanırım araştırmadım) iş brazda üretim maliyetleri seri üretimde

    biliorum faydalı bi sistem olsaydı otomobil için (maliyet fayda olarak düşün) illaki kullanılırdı

    ani soğutmalar için iş makinalarında yada endüstüride uygun olabilir ama böle bi sistemde % 50 ye yakın bi kayıp oluşur otomobil için

    misal + 10 hp için + 100 kg kimse aracına koymaz
    atın iyisine ''Doru'' yiğidin iyisine ''Deli'' derler.

  14. #33
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Emir_b16a Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    biliorum faydalı bi sistem olsaydı otomobil için (maliyet fayda olarak düşün) illaki kullanılırdı

    ani soğutmalar için iş makinalarında yada endüstüride uygun olabilir ama böle bi sistemde % 50 ye yakın bi kayıp oluşur otomobil için

    misal + 10 hp için + 100 kg kimse aracına koymaz

    boyutlarını kapasitesini incelemediğim için şu an tam birşey diyemem kayıplar hakkında fakat boyutlarına göre aslında mantıklı olabilecek bir sistem
    körler sağırlar

  15. #34
    Emir_b16a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    boyutlarını kapasitesini incelemediğim için şu an tam birşey diyemem kayıplar hakkında fakat boyutlarına göre aslında mantıklı olabilecek bir sistem


    tek parça olarak bakarsan boyut olarak ufak ama onu beslicek 1 2 tane ek sistem daha gerekli die düşünüyorum bn otomobil için boyut biraz daha büyüyo prensip olarak mantıklı geldi bnada başta ama uygulaması çok uzun meşakatli we riskli gibi görünüyo
    atın iyisine ''Doru'' yiğidin iyisine ''Deli'' derler.

  16. #35
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Emir_b16a Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tek parça olarak bakarsan boyut olarak ufak ama onu beslicek 1 2 tane ek sistem daha gerekli die düşünüyorum bn otomobil için boyut biraz daha büyüyo prensip olarak mantıklı geldi bnada başta ama uygulaması çok uzun meşakatli we riskli gibi görünüyo

    risk yok, oturup güzel projelendirilip üretimi uygun malzeme ile yapılırsa ve teoriye yakın şekilde çalıştıktan sonra bir sorun olmaz çoğu elemanın farklı bir yerde kullanılması başlangıçta zor olabilir fakat eğer istiyorsan yapılmayacak birşeyde değil

    güzel bir proje ile mantıklı sonuçlar alınabilir
    körler sağırlar

  17. #36
    Emir_b16a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    risk yok, oturup güzel projelendirilip üretimi uygun malzeme ile yapılırsa ve teoriye yakın şekilde çalıştıktan sonra bir sorun olmaz çoğu elemanın farklı bir yerde kullanılması başlangıçta zor olabilir fakat eğer istiyorsan yapılmayacak birşeyde değil

    güzel bir proje ile mantıklı sonuçlar alınabilir
    riskten kastım ekonomik zarar keyif için denenebilinir

    ama şu da war ne kdr hareketli parça = o kdr bakım maliyeti we sorun demek

    buna basıcağın hawayı direk motora basmak bnce çok daha mantıklı ama sistemi denicek olan warsa elimden geldiği kdr fikir paylaşabilirim
    atın iyisine ''Doru'' yiğidin iyisine ''Deli'' derler.

  18. #37
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Emir_b16a Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    riskten kastım ekonomik zarar keyif için denenebilinir

    ama şu da war ne kdr hareketli parça = o kdr bakım maliyeti we sorun demek

    buna basıcağın hawayı direk motora basmak bnce çok daha mantıklı ama sistemi denicek olan warsa elimden geldiği kdr fikir paylaşabilirim

    eğer hava sıcaklığı uygun değilse(aşırı besleme gibi) direk basman hem verim kaybı hemde motor elemanları için tehlike oluşturacaktır

    hareketli parça yok içinde onu nerden çıkardın?

    boruya verdiğin basınçlı hava yaklaşık ses hızına çıkıyor ve yapısı nedeniyle dış kısımlarda soğuk iç kısımda sıcak akımlar meydana getiriyor
    körler sağırlar

  19. #38
    Emir_b16a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    http://www.cumhuriyet.edu.tr/edergi/makale/1012.pdf


    bu kaynakta tek başına hawadan söz edilmiyo fazladan co2 dende bahsedilio tekbaşına hawa diil

    okursak faydası olur die düşündüm
    atın iyisine ''Doru'' yiğidin iyisine ''Deli'' derler.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •