basta özgür olmak üzere turboyu buyuten arkadaşlara sorum aracın dığer kısımlarına nasıl iyilieştirmeler düşünüyorsunuz aktarma şanzuman frenler v.s ..
Printable View
basta özgür olmak üzere turboyu buyuten arkadaşlara sorum aracın dığer kısımlarına nasıl iyilieştirmeler düşünüyorsunuz aktarma şanzuman frenler v.s ..
Şu MCS konusu ile şöyle bir şey söyleyeyim.
Piyasada İzmir-İstanbul-Ankara çok bilinen, meşhur, popüler ve gerçekten çok iyi işlere imza atmış yerler var. İsim vermeye gerek yok sonuçta uzun süre, bir çoğundan daha da uzun süre aynı sektörden ekmek yedik.
Savunduğum nokta şu: Her ne kadar motorlar aynı olsa da hatta aynı fabrikadan çıkıyor olsalar da bazı temel yedek parçaları haricinde bağdaştırmamak gerekir.
Eski konumumdan ötürü çok bilinen yerlerin bile bozduğu, toparlamak için neredeyse aracın değeri kadar masraf yapılması gereken, üzerinde deneme-yanılmalar yapılan(örn., izolasyonları sökük turboyu bilinçli kızartma suretiyle kaput altındaki plastik aksamların erimesi vb.) araçlar gördüm, gördük, uğraştık, bir kısmını toparladık bir kısmı neredeyse ayıplı mal statüsünde.
Bu demek değildir ki bu arkadaşlarımız RC/GT yapamıyorlar. Aksine, çok kişinin aracını kullandım ve bir çoğu 'süpriz' yaratacak derecede iyi yürüyorlar. Demek istediğim, her MCS uzmanı RC/GT uzmanı anlamına gelmemelidir. Bu konuda da yazılanların MCS'e uyumu için bence oldukça iyi bir araştırma yapmak gerekir. Ters yönde de aynen.
Sübap yayları için durup dururken kapak açmak MCS için gereksiz olabilir. Birsürü noktadan ölçüm yapıp ona göre hareket etmek daha doğru olur. Yoksa durup dururken motorda 'kapak/motor açılmış' damgası yenir ki bunu da çok araç sahibi istemez.
Her üst devir kesikliğinin sebebi sübap ta değil. Yazılımı kıytırık olduktan sonra başka bileşenlerinde sıkıntılar olduktan sonra sert yay yerine araya takoz sıkıştırsanız da kesmeye devam edecektir. Ama bu da sübap yayını sertleştirmenin işe yaramadığı anlamına gelmemeli.
Birçok senaryoda birçok yazılımda renk kodu olmayan 'daha sert' yaylar daha olumlu sonuçlar veriyor. Orası kesin.
:)
abi buyuk turbo ısıne gırıcegımız ıcın , sıparıs edılıp gelmesı hazıran 15 ve cıvarı olucak ki herkes 15 sonrası demıs anladıgım kadarıyla, 1 temmuz gıbı herkeze gelmesi gereken parcalar gelıp elımızde olur,en azından setup hazır olucagı ıcın program ısını tek seferde halletmıs oluruz... bu tabıkı benım dusuncem...
RC ler de bildiğin üzere diskler ve kaliperler büyük GT lere göre bence yeterli olur.
Biz araçları piste göre hazırlamıyoruz ki ,şahsım adıma şehir içi trafikte gazlamam.Sadece rollinglerde ve önü boş çevre yolu vb yerlered limitlere çıkıyorum.
Ha pist kullanımı için fren geliştirme şart.
Şanzımanda ben problem olacağını düşünmüyorum.Belki ileride Quaife LSD alabilirim.
Benim zaten büyük turbo ile kazanımım 40-50 hp krank olacak .
Spesifik olarak bizden önce yapmış ve yürüyen araçları örnek alıyorum henüz yansımış bir ciddi problem yok bildiğim..
Yürüyen için de GAZ coilver alacağım.Aşağıda techturkey e özel kargo dahil fiyata alabileceğimiz link mevcut ;
Tech Turkey - Coilover, BC Racing, GAZ, HSD, KW, Road & Track Coilover Kits
489£ = 1375 TL civarı yapıyor..
http://i.ebayimg.com/00/s/NDkzWDYwMA...Ilg~~60_12.GIF
Göktanla biz aldık gayet güzel bir ürün..Düşünenler için link aşağıda 10 günde geldi ..
PEUGEOT Folding Remote Key Case Shell Protective Cover | eBay
Turbo için benden haber bekleyin ebay den alacağımız satıcı bize özel indirimli alabileceğimiz linki bana email atacak paylaşırım burada..
Bu arada arashi turbodan alacaklar buraya yazsın manifold için flanş isteyeceğim stelios dan shipping dahil 30 euro olacak fiyatı .Veya kendiniz de yaptırabilrisiniz ama bundan pahalı olur tornacıda..
özgür sanzumanın 5 ileri olması bence oldukca sıkıntılı aktarmada dıfrensıyel v.s kayıp fazla fren olarak belkı rcz nın 200 luklerını dısk ve kalıperlerı olabılır onlar bıraz daha buyuk ama pot sayısı artmadıkca kalıper buyutmek veya dısk buyutmek cok etkılı deyıl sonucda bir araçda %30-40 guc artısının ustune cıktınmı yukarda saydığım herşeyin güçlendirilmesi gerekir aracı yolda kullansan pist ıcın hazırlamasan bile
Son güncel liste (zamanlama 1 temmuz dan sonraki günler ?)
1-Antalyalogy - Antalya -15 Haziran sonrası için uygun
2-NHT39 - Antalya -15 haziran sonrası için uygun
3-meSs - Antalya
4-GOKTAN -Antalya
5-yn lemans -İstanbul -15 haziran sonrası için uygun
6-ErK_aY -İstanbul
7-Tolgaertem-İstanbul
Yazdıklarının altına imzam atarım. Dediğim gibi belki ileride linteki parçalardan takarız
FRONT Brembo Max Brake Discs Peugeot 207 1.6 16V Turbo Hatchback -- [2006-2011] | eBay
ozaman 9 ve 23 ü :D çok pardon :rolleyes:
15inden sonrası diyorsak eğer 16 Haziran Cumartesi aksam 19:00 civarları anca gelebilirim ama ondada test et bilmemne çok geçe kalırız tahminimce, pazarda yaparım derseler eger 17si tamamen uyar bana.. 23 Haziran Cumartesi full off'um.
Bobun olayini nedense kimse konusmak istemiyo bu aramizdaki. Sı oldu heraldde :)
1 temmuz ve sonrası ıyı gıbı
RCZ 200'lük frenlerini takamazsınız. En az 18 jant lazım. Araç 5 bijon. Vs.vs.vs. :D
Big turbo lar gersin artik :)))
zaten buyuk dısk takmanın cok fazla avantajı yok ayrıca spor dıskler fazla hassas darbelere ıslanmaya v.s karsı onemlı olan kalıper bence rcz nın buyuk oldugunu gormusdum derınlemesıne arastırmadım oem fren bence yeterlı cok yuklenmezse arac
Fiyat geldi ;
Normalde 429 ürün + 35 shipping = 464 x 2 = 928 Sterlin olan 2 turbo için
384+ 30 = 414 x 2 = 828 Sterlin olarak 2 turbo için ayarlamış %11 indirim yapmış.bende linki gönder alalım dedim.
Fatura 90 usd (2 turbo için de ) kesilecek ve üzerine numune ürün yazacak.
Ödeme çıktısını isterlerse de paypal çıktısını alır değiştiririm artık ne yapalım :D
arkadaşlar baskı balata işine geri dönelim dedim :D
geçen gün aradılar geldi parçalar getirin takalım diye.. işte beklenen liste :P
1201.N1 turbo soğutucu su pompası
2052.P7 debriyaj seti
3121.44 aks keçesi
3121.46 aks keçesi
9730A2.12 şanzuman yağı
totalde toplam 580,60 TL
işçilik dahil fiyatları balaban servisin 1120 TL :S bu nedir yaaaaaa.....
parçalar 580 TL, işçilik 540 TL olaya gelin :S
Antalya Akdeniz sanayiide Mehmet Turhat arkadaşımız var.8 yıldır Balaban da mekaniker olarak çalışıyordu.Şimdi kendi servisini açtı. 1.6 THP ler konusunda uzman.
telefonu 0 533 396 15 67 selamımı söylersen yardımcı olacaktır.Gönül rahatlığı ile gidebilirsin.
Parçalar için de pm attım..
Turbolar hayırlı olsun :)
eBay - The UK's Online Marketplace
İsmail senin veya Tolga Ağabey in ebay üyellik nickine ihtiyacım var sizin için de aynı şekilde bir ürün satışı açacak.
Benden gelecek kullanıcı ismine göre satışı onaylayacak..
Arkadaşlar hayırlı olsun yeni turbolarınız öncelikle güle güle kullanın inş ,
merak ettiğim bu turbo ve intercooler vs.. hedeflenene hp ve tork nedir acaba ? Motor içine girecekmisiniz ?