User Tag List

Sayfa 419/1195 İlkİlk ... 319369409417418419420421429469519919 ... SonSon
22691 sonuçtan 7.943 ile 7.961 arası

Konu: 207 RC Cadde kullanımı için modifiye yardım?

  1. #7943
    Antalyalogy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    47
    Şehir
    Özgür --> Antalyalogy
    Mesaj
    6.535
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Naman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    DS3 156 larda ne kullanıyorlar acaba.. Belki de bundandır
    DS3 Owners Club foruma yazmıştım bugün bir cevap gelmiş ;

    156 ve 200 lüğün şanzıman kodlarını sorumuştum,aynı mı demiştim..

    They share the same gearbox code which is BVM6 but they don't share the same part numbers which hints that the gearing is different.
    '' Detaylı Araç Bakımı, Temizliği ve Boya Koruma '' :

    http://detayciyim.blogspot.com/

  2. #7944
    TolgaErtem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    52
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    163
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yusufaltintepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    5960L5 refaranslı bujilerden 4 tane aldım arkadaşlar yarın bakımda taktıracağım (da) usta sıkıntısız takar heralde benim çıkan bujiler ile tırnak farkı vs filen yok değilmi araç 207gt

    @naman ilgin ve cevapların için teşekkürler
    RCZ bujiler 3 tırnaklı. Ama aralık giris ağızlarında problem yok takılabiliyo bildiğim kadarıyla. Simdi ben de alıcam 4 tane mecbur.

  3. #7945
    TolgaErtem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    52
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    163
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Beyler bir konu kafama çok takılıyo... GT28RS turbo kitim geldi, takılıyo. + RCZ bujiler ve ateşleme bobinleri değişecek + 5. vites dislisi (Sipariş henüz yolda) Altta verdigim linkte de görebileceğiniz üzere mini cooper S R56 motorda 350hp. güç üretebiliyo bu turbo. Bizim 207 Rc için hedefimiz 300hp. üç aşağı beş yukarı. Bu durumda RC için Wiseco Forged piston almalı mıyım?. Yoksa bu güce stock pistonlarım dayanır mı? Uzun ömürlü bir kullanım istiyorum. Kafam rahat değil. Sizcee...?

    GT28RS 350HP Turbo Kit for Mini Cooper Turbo S (R56) : atpturbo.com

  4. #7946
    karsiyakaliozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    ksk
    Mesaj
    1.820
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence dayanır bizim pistonlar zaten standartdan daha farklı diye biliyorum naman detay verebilir
    ''Türkiye; Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e..." DANIEL DUMOULIN

  5. #7947
    TolgaErtem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    52
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    163
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı karsiyakaliozi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bence dayanır bizim pistonlar zaten standartdan daha farklı diye biliyorum naman detay verebilir
    Süper olur

  6. #7948
    tigervts - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    48
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    96
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araç stok halde 175hp güç üreten motor hadi %20 gizli güçü çıkardık diyelim sorun değilde 350hp bir güç yani 2 katı güçü elde edipde nasıl pistonlar kaldırıyor bana açıklayın.
    BMW 320İ ED 40Th Year Edition - 2016
    Golf 7 TDİ DSG Highline - 2013
    207 RC Le Mans - 2009
    C4 Coupe VTS - 2006
    C3 Sensodrive- 2005

  7. #7949
    Naman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Karşıyaka
    Mesaj
    1.473
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TolgaErtem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    RCZ bujiler 3 tırnaklı. Ama aralık giris ağızlarında problem yok takılabiliyo bildiğim kadarıyla. Simdi ben de alıcam 4 tane mecbur.

    Burda bir hata var. RCZ bujileri de tek tırnaklıdır. Hatta üzerlerinde ürün kodları olmasa görsel olarak ayırması imkansıza yakındır.

    3 tırnaklı olan bizim motor familyasına genel olarak tavsiye edilen BRISK ler oluyor genelde.. Yanlış hatırlamıyorsam, ürünün tam adı BRSK-MR12YS idi.

    200'lük RCZ'te kullanılan bujinin referansı 5960.L5.. Ticari adıyla NGK ILZKBR7A-8G
    200'lük haricinde tüm THP lerde NGK'nın platinum bujileri kullanılıyor. PLZK ile başlıyordu devamını unuttum.

    Big turbo upgrade ten sonra kullanılacak yazılım ile basılacak bara göre bu RCZ bujileri de yetersiz kalabilir.

  8. #7950
    Naman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Karşıyaka
    Mesaj
    1.473
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TolgaErtem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Beyler bir konu kafama çok takılıyo... GT28RS turbo kitim geldi, takılıyo. + RCZ bujiler ve ateşleme bobinleri değişecek + 5. vites dislisi (Sipariş henüz yolda) Altta verdigim linkte de görebileceğiniz üzere mini cooper S R56 motorda 350hp. güç üretebiliyo bu turbo. Bizim 207 Rc için hedefimiz 300hp. üç aşağı beş yukarı. Bu durumda RC için Wiseco Forged piston almalı mıyım?. Yoksa bu güce stock pistonlarım dayanır mı? Uzun ömürlü bir kullanım istiyorum. Kafam rahat değil. Sizcee...?

    GT28RS 350HP Turbo Kit for Mini Cooper Turbo S (R56) : atpturbo.com

    Normal koşullarda dayanması gerekir ama üst devir limitörü değişeceğinden ve bu devirlere ilk 2 viteste çok hızlı ve belki kontrolsüz çıkılabilme riski olacağından kolları zorlayacaktır diye düşünüyorum.

    Yazılımın çok çok iyi tasarlanması gerekiyor. Ayrıca son dişliyi değiştireceğinizden ötürü aracın CAN dolaşan tüm hız bilgileri de sapıtacaktır. Bunu en kolay Cruise'un çalışmamasıyla hissedeceksinizdir. Dişli değiştikten sonra ECU'daki Vites-Devir-sürat referans tablolarının da güncellenmesi gerekir. Cruise dan sonra hıza bağlı tüm donanımların çalışması tamamen iptal olmasa da şaşacaktır.

  9. #7951
    Naman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Karşıyaka
    Mesaj
    1.473
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tigervts Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Araç stok halde 175hp güç üreten motor hadi %20 gizli güçü çıkardık diyelim sorun değilde 350hp bir güç yani 2 katı güçü elde edipde nasıl pistonlar kaldırıyor bana açıklayın.
    Üst devir haricinde aşırı hızlı devirlenme haricinde zorlanacağını düşünmüyorum ben pistonların açıkçası.

    Normalde sert kompresörle sente attırabilen bir motora sahibiz. Aynını gaz ile yapabilecek çok agresif bir yazılım bence en başta buradan sinyal vermeye başlar. Ancak şöyle de bir fark var: TolgaErtem'in motoru bu konuya senelerdir yazan arkadaşların motorlarından çok daha stabil be mühendisliği tamamlanmış bir motor. Toleransı bana göre daha fazla olacaktır.

    Aslında bu konuyu yatak odam kadar silindirlere sahip motorlarla uğraşan xplod ve guru merruse daha iyi bileceklerdir

  10. #7952
    Naman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Karşıyaka
    Mesaj
    1.473
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Antalyalogy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    DS3 Owners Club foruma yazmıştım bugün bir cevap gelmiş ;

    156 ve 200 lüğün şanzıman kodlarını sorumuştum,aynı mı demiştim..

    They share the same gearbox code which is BVM6 but they don't share the same part numbers which hints that the gearing is different.
    Ya sonradan aklıma geldi benim bir tanıdığımda 156lık DS'ten var. Rica edeyim bir.

  11. #7953

    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    51
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    279
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motorun gücünün 2 katına çıkması, silindirdeki patlama basıncının iki katına çıkması demektir. buna bağlı olarak piston yüzeyinde birim alana düşen basıncın iki katına çıkması demektir. segmanların piston faturalarına uygulayacağı kuvvetin de iki katına çıkması demektir. yukarıdan aşağıya sırasıyla, piston pimine ve yatağına(burcuna), kol yatağına ve kranka, yine kranka ve ana yataklara uygulanan kuvvet de iki katına çıkacaktır. bu, hareketli parçalar arasındaki yağ filminin yırtılmasını 2 kat kolaylaştıracak ve metal metale çalışma sebebiyle aşınmalara sebep olacaktır.

    "tam" iki kat farktan bahsedemeyeceğimiz tek birşey varsa o da motorun aşınma süresidir. yani, motor ömrünü tam yarı sürede tamamlayacak diyemeyiz. evelki paragrafta bahsettiğim aşınmaların tam iki katı olduğu durum, motorun o anda ürettiği gücün 350hp olduğu durumdur.

    örneğin, 10000kmde bir bakım öngörmüşse üretici, gücü ikiye artırdığımızda 5000de bir bakıma inmez. zira, 10000km, ortalama 50kmh hız ile 200 saatte tamamlanacaktır. bu 200 saatin 200ünde de motora 350 hp ürettirmemiz mümkün olamayacağından,
    1. evet, bakım aralıkları kısalır.
    2. hayır, "tam" yarıya düşmez.
    diyebiliriz.

    ama akıldan çıkarılmamalıdır ki, güç, dizayn edilen gücün iki katına çıkarılacaksa, motorun ömründe ciddi düşüş olacaktır. motorun dizaynındaki zayıf noktalar daha çabuk su koyvermeye başlayacaktır. ep6 ailesi motorlarda bu zayıf noktalara en güzel örneklerden biri valve guide'lardır. yüksek egzost sıcaklığı ve yüksek devir birleştiğinde silgi gibi eriyen subap gaydlarından yağ kaybı en bilindik "yağ yakma" sebeplerindendir mesela.

    uzun yazmışım, özetlemeye çalışayım;
    şahsen ben, motora çoook ciddi mekanik modifikasyonlar yapılmadan gücü iki katına çıkararak, uzun süreler sorunsuz kullanılabilecek, olası çevresel ve/ya kullanıcının oluşturacağı zor şartlara mukavemetli bir arabaya sahip olabileceğimizi düşünmüyorum.

    yapmak isteyeceklere ve niyetlenmişlere, hatta bu işe kollarını sıvamışlara nacizane tavsiyem, yağ basıncını artırarak eklemlerdeki yağ filminin yırtılmasını biraz olsun geciktirmeyi denemektir.

    not: naman'ın refere etmesi karşısında sessiz kalamadım. sağolasın birader. ,)

  12. #7954
    qwertynord - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    istanbul-Bahçeşehir
    Mesaj
    339
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TolgaErtem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Beyler bir konu kafama çok takılıyo... GT28RS turbo kitim geldi, takılıyo. + RCZ bujiler ve ateşleme bobinleri değişecek + 5. vites dislisi (Sipariş henüz yolda) Altta verdigim linkte de görebileceğiniz üzere mini cooper S R56 motorda 350hp. güç üretebiliyo bu turbo. Bizim 207 Rc için hedefimiz 300hp. üç aşağı beş yukarı. Bu durumda RC için Wiseco Forged piston almalı mıyım?. Yoksa bu güce stock pistonlarım dayanır mı? Uzun ömürlü bir kullanım istiyorum. Kafam rahat değil. Sizcee...?

    GT28RS 350HP Turbo Kit for Mini Cooper Turbo S (R56) : atpturbo.com
    Özel değilse kaça mal oldu bu kit ayrıca size gelen kitte sadece bu resimde gözükenler var dimi?

  13. #7955
    slowmotion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    3.925
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı slowmotion Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    lastik basınç sensörünü merak edenler için :


    bu sensörlerin fiyatını soran varmı? serviceboxtan göremedim
    AmcaPolo

  14. #7956
    Antalyalogy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    47
    Şehir
    Özgür --> Antalyalogy
    Mesaj
    6.535
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşlar ,

    Ana üniteyi değiştirmek istiyorum çıtırdan bir tesisat yapacağım parçaları topluyorum.
    Ama ana ünite üzerinden görülebilen fonksiyonları da kaybetmek istemiyorum var mı bir çözümü?
    '' Detaylı Araç Bakımı, Temizliği ve Boya Koruma '' :

    http://detayciyim.blogspot.com/

  15. #7957
    yusufaltintepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    549
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dün aracın bakımı yapıldı 0.30 motul malesef bulamadım onun yerine castrol edge 0.30 koydum ayrıca bujiler değişti rcz bujisi taktırdım fren balataları değişti yağ filtresi benzin filtresi Polen filtresi işçilik 650 tl

  16. #7958
    CafCaf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    Ordu-Dubai
    Mesaj
    550
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bn 5 30 kullanıyorum 5 bn km de bir ekliyorum azaltıyor araçtaki fincan sesinide kesiyor. tawsiye ederim.

  17. #7959
    slowmotion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    3.925
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yusufaltintepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dün aracın bakımı yapıldı 0.30 motul malesef bulamadım onun yerine castrol edge 0.30 koydum ayrıca bujiler değişti rcz bujisi taktırdım fren balataları değişti yağ filtresi benzin filtresi Polen filtresi işçilik 650 tl
    Bakim pahali tutmamismi? Yag bakimi 180 bujiler 90 benzin f. 20 polen 30, balatalar 170 onler desek iscilikle 650yi bulmamasi lazim? Ekstra birseyler yaptirttinizmi?
    AmcaPolo

  18. #7960
    yusufaltintepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    549
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bujiler : 55 tl
    yağ 4+1 lt yedek : 135 tl
    balatalar ön arka : 190 tl
    filtreler : 60 tl
    fren müşiri ve kablosu : 65 tl
    işçilik : 125 tl
    kapı sekmanlarını değiştirdim : 16 tl

    toplam : 646 tl

  19. #7961
    Naman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Karşıyaka
    Mesaj
    1.473
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fren müşiri ve kablosu neden değişti? Cruise da filan sıkıntı mı yaşıyordun_

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 31 kullanıcı var. (0 üye ve 31 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •