User Tag List

Sayfa 7/8 İlkİlk ... 5678 SonSon
144 sonuçtan 115 ile 133 arası

Konu: kaç kg kaç hp ye denk gelir

  1. #115
    LaGuNa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    34
    Mesaj
    135
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    geride aciklanmis
    son hizlarda ilerlerken ivme sifira yaklasir, ivme sifira gelince m in etkisi iice azalir, bide limit hiz denen olay var, yani aerodinamiginin izin verdigi olcude o hiza cikabilir o arac 800kg olsada yuksek top speed yapmaz, gucun aeronun izin verdigi kdr yuksek hiza cikabilir.. benim 5-6 senelik deneyimlerim bunlar,
    s320ler c320den cok daha agir mesela ama daha yuksek hiza cikabilitesi var / tabi baska faktorler onemli bahsettim yukarda bu olayda, uf iste demek istedigimi aciklayamiorum tam baska forumda 2004 2005 yillarinda tartismistik bu konuyu

    ekstra not: inis bi yer var 3 kisi bosta 150yi goruom tek kisi 140ta kalio araba.. burda tabi baska faktor var sinus degerleri girio devreye inis ve yokuslar icin durum farkli..

  2. #116
    LaGuNa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    34
    Mesaj
    135
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Evrenoz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    7 Kg = 1 hp şeklinde bir eşitlik söz konusu olamaz. Biri elma diğeri armut.

    Ha şunu derseniz kabul edilebilir,

    7 Kilogramlık ağırlık azaltımı 1 hp extra güç vermiş gibi ivmelenmeye etki eder.

    Lakin bu yorumda her araç için geçerli değildir. 1000 hp 1000 kilogramlık araçtaki oran farklıdır, 100 hp 1000 kilogramlık araçtaki oran farklıdır. 100 hp lik araçtan 70 kilo attığınızda ivmelenmedeki fark ile 1000 hp lik araçtan 70 kilo attığınızda ortaya çıkacak fark eşit değildir.

    hangi hiz araliginda oldguda onemli,otobanda basiosan +160km hizlarda o hafifligin etkisini az hissedersin.. kalkis yapiosan daha cok anlarsin...
    500 kg caterhamda 7 kg herhalde 10 bg gibi etki eder
    motorlarda hele yzmaya gerek yok

  3. #117
    ukku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    4.665
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sword Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kozyatağında var halin ilersindee ben 1140 cıktım stepnesiz
    Benim Leon'u çıkardığım yer sanırım..
    1250 gelmişti garibim
    if in doubt, flat out.


    instagram: utkuuzunoglu

  4. #118
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı LaGuNa Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    geride aciklanmis
    son hizlarda ilerlerken ivme sifira yaklasir, ivme sifira gelince m in etkisi iice azalir, bide limit hiz denen olay var, yani aerodinamiginin izin verdigi olcude o hiza cikabilir o arac 800kg olsada yuksek top speed yapmaz, gucun aeronun izin verdigi kdr yuksek hiza cikabilir.. benim 5-6 senelik deneyimlerim bunlar,
    s320ler c320den cok daha agir mesela ama daha yuksek hiza cikabilitesi var / tabi baska faktorler onemli bahsettim yukarda bu olayda, uf iste demek istedigimi aciklayamiorum tam baska forumda 2004 2005 yillarinda tartismistik bu konuyu

    ekstra not: inis bi yer var 3 kisi bosta 150yi goruom tek kisi 140ta kalio araba.. burda tabi baska faktor var sinus degerleri girio devreye inis ve yokuslar icin durum farkli..


    şanzıman oranı sürtünme oranları vs bir sürü faktoör var s320 c320 diye kesip arttıramayız




    belirli bir motor için belirli ağırlık ve şanzıman özellikleri için çizilmiş bir grafik

    1700kg, Ft yazılan çekme kuvveti yani otomobili hareket ettiren kuvvet alttaki %0 %5 vs gibi eğriler ise belirli yüzde eğimlerdeki toplam kayıplar(rüzgar direnci yol direnci eğim direnci) rüzgar direnci ikinci dereceden olduğu için eğri doğrusal değil

    kırmızı ile işaretlediğim kısım otomobilin Ft çekme kuvvetinin kayıp kuvvetlere eşit olduğu yer burasıda bize maksimum hızı verir(diğer şartlar el verdiğinde %0 eğim için ve 5. vitesteki son hızı işaretledim)

    ağırlık kuvvetlerle direk bağlantılı oda Ft kuvvetini artırıyor bu yüzden son hız düşebilir eğrileri incelemek lazım

    şu an excelde denedim otomobil ağırlığı olarak 1700kg almışım yerçekimi ivmesiyle çarptığımda(9.81) 16700N ediyor bunu formulde bu şekilde kullanıyorum kütleyi artırdığımda %0 olarak gösterdiğim eğri değişyor buda son hıza etki ediyor


    yarın formulleri ile birlikte açıklayım en iyisi şu an yazamadım güzelce excel dosyası karışık baya hiç bir formülü yazmadan yapmışım açık açık düzenleyip koyarım


    şu an kontrol ettim ama akşam görememiş olabilirm yanlış olursa affola
    körler sağırlar

  5. #119
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    120 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Bu arada eşitliğin mümkün olamayacağına dair bir ek yapmak istiyorum.

    Eşitlik ne demektir? Eşitliğin bir tarafından diğer tarafını çıkarırsak mutlak 0'a ulaşırız demektir.

    Yani matematiksel olarak X = 3 diyorsak bu bize şunu verir. X ten eşiti olan 3 'ü çıkarırsak elimizde mutlak sıfır kalır. Bu bilgiyi niye verdim?

    100 Hp lik bir aracı ele alalım

    1 beygir 7 kilogram ise bu araçta 100 beygir 700 kilograma tekabül eder. Yani

    100 HP = 700 ise, 100 hp lik bir araç 700 kilograma ulaştığı an eşitliğin her 2 tarafı birbirine eşit olacağından birbirlerini sıfırlıyor demektir. Az evvelki örneğimde de görüldüğü gibi 100 hp' ye x der isek X = 700 olur.

    Bu durumda örnekteki aracın beygir ve ağırlıkları birbirlerini nötrleyeceğinden aracın kıpırdamaması gerekir.

    Okuyunca saçma gelebilir, lakin bunları yazmama neden olan tez baştan yanlış olduğundan kanıtlanması da anca bu yolla mümkün olur.

  6. #120
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Evrenoz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu arada eşitliğin mümkün olamayacağına dair bir ek yapmak istiyorum.

    Eşitlik ne demektir? Eşitliğin bir tarafından diğer tarafını çıkarırsak mutlak 0'a ulaşırız demektir.

    Yani matematiksel olarak X = 3 diyorsak bu bize şunu verir. X ten eşiti olan 3 'ü çıkarırsak elimizde mutlak sıfır kalır. Bu bilgiyi niye verdim?

    100 Hp lik bir aracı ele alalım

    1 beygir 7 kilogram ise bu araçta 100 beygir 700 kilograma tekabül eder. Yani

    100 HP = 700 ise, 100 hp lik bir araç 700 kilograma ulaştığı an eşitliğin her 2 tarafı birbirine eşit olacağından birbirlerini sıfırlıyor demektir. Az evvelki örneğimde de görüldüğü gibi 100 hp' ye x der isek X = 700 olur.

    Bu durumda örnekteki aracın beygir ve ağırlıkları birbirlerini nötrleyeceğinden aracın kıpırdamaması gerekir.

    Okuyunca saçma gelebilir, lakin bunları yazmama neden olan tez baştan yanlış olduğundan kanıtlanması da anca bu yolla mümkün olur.
    Konuda bütün yazılanları okudunuz mu. Yoksa ilk mesaja yapılan yorum mudur bu ? Çünkü ortada bir eşitlik yada bir kesinlik yok. Ayrıca aracın güçlendiğide yok. Ağırlık azalmasının aracın performasına etkisinin kaba tarifi. 70 kilo azalınca sanki 10 hp daha güçlüymüş gibi hızlanıyo.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  7. #121
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    120 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Okudum, cevabım ilk mesajdaki eşitliğin olmasının mümkün olmayacağına dairdi.

    Yoksa bir önceki mesajımda da yazdığım gibi

    7 Kilogramlık ağırlık azaltımı 1 hp extra güç vermiş gibi ivmelenmeye etki eder.

    Düşüncesinde hemfikirim.

  8. #122
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Evrenoz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Okudum, cevabım ilk mesajdaki eşitliğin olmasının mümkün olmayacağına dairdi.

    Yoksa bir önceki mesajımda da yazdığım gibi

    7 Kilogramlık ağırlık azaltımı 1 hp extra güç vermiş gibi ivmelenmeye etki eder.

    Düşüncesinde hemfikirim.
    Zaten ilk mesajdaki arkadaşta hemfikir olduğumuz konuyu yanlış anlaşılmaya mahal vericek şekilde yazmış sadece o kadar. Bir ara oda 400-500 kilo koyarsak bu araba gitmeyecekmi felan dedi ama en sonunda olay tatlıya bağlandı.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  9. #123
    106arts - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    1.870
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sonuc olarak ne diyoruz şimdi

  10. #124
    106arts - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    1.870
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    az önce benım arabayla kantara girdim boş hali ile 950 kg geldi 80 kıloda ben 1030 kılo 106 xs

  11. #125
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Evrenoz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Okudum, cevabım ilk mesajdaki eşitliğin olmasının mümkün olmayacağına dairdi.

    Yoksa bir önceki mesajımda da yazdığım gibi

    7 Kilogramlık ağırlık azaltımı 1 hp extra güç vermiş gibi ivmelenmeye etki eder.

    Düşüncesinde hemfikirim.
    bende bunu dıyorum işte, yanı 7 kılogramlık herhangı bırseyı aractan soktugumuz zaman sankı +1 hp olmus gıbı hızlanma zamanı düşmezmi bıde bunun aksını düşünelim 7 kg extra yuk varsada -1 hp düşmüş gibi bir ivmelenme olmazmı aracın stock hp sı yıne aynı ama hızlanmalarda ve cekıste yuk artısı yada azalısı bır faktör diilmidir (burada verdıgım 7 kg farazı olaraktır)

  12. #126
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ya bukadar basıt bı konu bıle nasıl bu kadar uzadı.

    ıkı tane stock 200hp type-r ı denıyosun ıkısıde kafa kafaya gıdıyo.

    bırıne cai takıyosun 7 hp kazanıyor.dıgerını 2 boy cıvarı geçiyor.
    dıger aractan 50 kılo agırlık sokuyosun gene kafa kafaya gıdıyolar.

    agırlıkla hp ıkı farklı sey ama bılınen ıkı dıgru var. guc ve kılo degısımı ıkı arac arasındakı farkı degıstrııyor. aradakı farkta ortak nokta oldugu ıcın ıkısı arasında kabataslak bı baglantı kurabılıyoruz.

  13. #127
    Eray Yümsel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    United State of Beykoz
    Mesaj
    10.985
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    172hp lik bi 1000rr la 172hp lik bi cliors sizce neden kafa kafaya gitmiyo
    Viraja Gİrdiğinde Korkmuyorsan, Yavaşsın Demektir. ///M
    Dr. Ecu

  14. #128
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EKEray Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    172hp lik bi 1000rr la 172hp lik bi cliors sizce neden kafa kafaya gitmiyo
    172 hp varmı la 1000RR lar

  15. #129
    Eray Yümsel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    United State of Beykoz
    Mesaj
    10.985
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    oha ayakta uyuyosun heralde 2008 leri 180hp lerde
    Viraja Gİrdiğinde Korkmuyorsan, Yavaşsın Demektir. ///M
    Dr. Ecu

  16. #130
    Mr.K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Ray Malifalitiko
    Mesaj
    11.541
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    4 sayfa okiim dedim,amma karışmış yaa konu kafam karıştı
    - K -

    ________
    Dr.Ecu

  17. #131
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    puahhaha

  18. #132
    Mr.K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Ray Malifalitiko
    Mesaj
    11.541
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)

    Talking

    Bende sımdı soyle bırsey solıım o zmn Isımler lazım degıl,2 aracta bos.2sındede egzantrık var tımıng ve chıp var,bırı kısalı bırı orj. sanzman.Bos olan aracların 1ının ıcınde ben oldugumda 1-½ boy fark oluyo ben 100 kıloyum dersek.Abooww deneyın konuyu okursanız hahaha kafayı yedırtır bu konu adama yaw
    - K -

    ________
    Dr.Ecu

  19. #133
    yiit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.480
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 10ur_K Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende sımdı soyle bırsey solıım o zmn Isımler lazım degıl,2 aracta bos.2sındede egzantrık var tımıng ve chıp var,bırı kısalı bırı orj. sanzman.Bos olan aracların 1ının ıcınde ben oldugumda 1-½ boy fark oluyo ben 100 kıloyum dersek.Abooww deneyın konuyu okursanız hahaha kafayı yedırtır bu konu adama yaw
    X aracın birinde sen vardın bide önlerde 15 arkalarda 16 standart jant vardı bide onu düşünelim diğer X araçta önlerde 13 arkalarda 14 vardı

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •