User Tag List

10 sonuçtan 1 ile 10 arası

Konu: Vtec - Vanos - Vvt

  1. #1
    CliOkaN
    Misafir

    Arrow Vtec - Vanos - Vvt

    Vtec- vanos - Vvt bunlar bilindiği üzere değişken subap zamanlaması adı altında işleyen üç sistem.

    Bu sistemler tamamen aynı görev ve amaca yönelikmi çalışıyor ? Yoksa aralarında belirgin farklar varmı ? Vtec dünyada bu kadar ünlü iken neden vanos ve vvt i konuşulmuyor yada ilgi görmüyor ?

    Tartışalım istedim.

  2. #2
    CliOkaN
    Misafir
    -Vanos (Variable Nockenwellen Steuerung): BMW tarafindan gerçeklestirilmis degisken zamanli supap, supap iticileri ve eksantrik kontrol sistemi. BMW'nin teknolojik bir diğer özelliği. Sübapların açılma ve kapanma anları değişkendir. Düşük devirlerde daha fazla tork ve yüksek devirlerde daha fazla güç sağlanıyor Bu sistem, emme ve egzoz manifoldlarindaki gaz akisini da kontrol ediyor. (Değişken eksantrik ateşlemesi)

    -Vtec (Variable-valve timing and electronic-lift control) Değişken Zamanlamalı Supap Kontrol SistemiHONDA

    -Vvt (Variable Valve Timing) Değişken supap zamanlaması

    -VVT-i (continuously Variable intake Valve Timing) Sürekli değişken emme supabı zamanlaması Toyota'nın VANOS versiyonudur.

    -Vvc (Variable valve control) Rover'in VANOS versiyonudur.

  3. #3
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Vvti vanos mivec Vvc Vvt avcs bunların hepsi Egzantirik kasnaklarının Yağ basıncıyla kasnak derecesinin değişmesini sağlıyor yani hepsinin derecesi aynı sadece timing değiştirerek alt ve üsttlerde güç sağlamak için

    Vtec ise EXtradan 1 egzantirik lop una daha sahip bir sistem normalde egzantirğin üzerinde subab basşına 1 lop olduğuunu düşünürsek silindirde 16v arabada 4 tane
    loop vardır (soldaki)
    ama vtec sisteminde sinindir başına toplam 6 tane loop vardır (Sağdaki)kaba tabirle vtec öncesinde 4 loop çalışır ortadaki 2 tane boşa basarlar vtec sistemi dewreye girdiği zamanyağ basıncıyla altındaki Arm rocker dediğimiz şeyler yağ basıncı ile kilitlenir bu seferde yandaki 4 ertanesi boşta kalır ve ortadaki 2 taneye geçer normalde bunların küçükolanlar misal olarak 260 derece ile ortadaki 2 tanesi 310 dur yani egzantirik söküp başka egzantirik takmışssınız gibi olurlar

    BORKED mivec vtec vvt hepsinin karşılaşstırması
    BORKED
    Buda vtec
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  4. #4

    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    35
    Şehir
    İzmir l Bornova...
    Mesaj
    752
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Özgün'ün bilgilendirmesine ek olarak şu dökümanı paylaşabilirim,
    zahmet edip okursan Vtec-Vanos-Vvt sistemlerini ayrıntısıyla inceliyebilirsin

    http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet...stemi/vvt1.htm
    Alıntı Mfactory Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Torque = Acceleration. Torque is your best friend.

  5. #5
    gkhunk
    Misafir
    ben de şunu ekleyeyim, toyota motorlarının neredeyse hepsinde vvt-i motor var, ancak belirli bir devirden sonra geçilen yeni egzantrik derecesi bazı araçlarda düşük.

    yakıt ekonomisini düşündükleri araçlarda düşükken celica, corolla gibi araçlarda derece daha yüksek.

    sanırım bu özellik hondalarda da var, vti vtec ile diğer civiclerdeki vtec derecelerinde farklılık var gibi.

  6. #6
    CliOkaN
    Misafir
    Bilgiler için çok teşekkürler fark hemen hemen belirginleşti kafamda..

    O zaman şöyle diyebilirmiyiz ; Vtec sistemli araçlarda asıl iş egzantrik loplarındaki fazlalıktan kaynaklanarak yapılıyor bellir bir devirden sonrada bu fazla loplar devreye girip subapların daha fazla açık kalmasını sağlıyor. Vanos ve vvt ise normal egzantriklerle aynı fakat belli devirden sonra egzantrik açısını kendi ayarlayıp yani timing ini kendi değiştirip subapların açık kalma sürelerini değiştirerek performansa yönelik bir kullanım sağlıyorlar. Tabi böyle bir teknolojiye sahip olmadığından pug gti sınıfı kendileri timing i kendi yaptırarak sürekli performansa yönelik yada normal kullanıma yönelik bir araç yapabiliyorlar.

    Buradan şu sonuç çıkabilirmi ? Vtec araçların modifiye egzantrik millerinin diğer araçlardaki gibi ünlü olmaması ve çok bir etki yapmaması aslında orjinal millerin böyle bir özelliğe sahip olmasından ötürü olduğu söylenebilirmi çünkü bildindiği üzere diğer araçlarda egnzatrik değişimi modifiyenin can damarıyken vtec sistemli araçlar bunun yerine genelde yazılımla oynamayı tercih ediyor? Bu yüzdendirki aracın üstünde gelen egzantrik ztn performansa yönelik fakat bunu kullanabilecek yazılım üzerinde gelmiyor kpro gibi yazılımlarda bu özelliği sonuna kadar o egzantrkten sağlayarak gücü alabiliyor..

  7. #7
    CliOkaN
    Misafir
    Alıntı gkhunk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben de şunu ekleyeyim, toyota motorlarının neredeyse hepsinde vvt-i motor var, ancak belirli bir devirden sonra geçilen yeni egzantrik derecesi bazı araçlarda düşük.

    yakıt ekonomisini düşündükleri araçlarda düşükken celica, corolla gibi araçlarda derece daha yüksek.

    sanırım bu özellik hondalarda da var, vti vtec ile diğer civiclerdeki vtec derecelerinde farklılık var gibi.
    evet zaten bunu vti de net görebilirsin. 5500 dd öncesi normal binek bir 1.6 dan farkı yok iken 5500 den sonra vtec devreye girdiğinden sonuna kadar performansa yönelik bir araç oluyor. Yani 5500 öncesi 110 luk vtec le aynı değerlere sahip bir araç vti .. asıl fark 5500 den sonra gözüküyor

  8. #8
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı CliOkaN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    Buradan şu sonuç çıkabilirmi ? Vtec araçların modifiye egzantrik millerinin diğer araçlardaki gibi ünlü olmaması ve çok bir etki yapmaması aslında orjinal millerin böyle bir özelliğe sahip olmasından ötürü olduğu söylenebilirmi çünkü bildindiği üzere diğer araçlarda egnzatrik değişimi modifiyenin can damarıyken vtec sistemli araçlar bunun yerine genelde yazılımla oynamayı tercih ediyor? Bu yüzdendirki aracın üstünde gelen egzantrik ztn performansa yönelik fakat bunu kullanabilecek yazılım üzerinde gelmiyor kpro gibi yazılımlarda bu özelliği sonuna kadar o egzantrkten sağlayarak gücü alabiliyor..
    atmosferik bütün araçlar için kaliteli bir egzantrik seçimi can damarıdır. vtec sistemide olsa doğru egzantrikler ile 20-25hp ye yakın güç alınabilir doğru yazılım ve sıkıştırma oranı ile.aksine çok çeşitli modifiye firması vtec sistemine sahip motorlar için egzantrik üretmektedirlerdir. toda,spoon,jun,skunk2,rocketmotorsports,crower,bri ancrower, buddyclub vs diye sayı arttırılabilir.

    http://www.ek9.org/forum/resource-ar...s-engines.html
    Failure is not an option.

  9. #9
    CliOkaN
    Misafir
    Alıntı B.Aktepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    atmosferik bütün araçlar için kaliteli bir egzantrik seçimi can damarıdır. vtec sistemide olsa doğru egzantrikler ile 20-25hp ye yakın güç alınabilir doğru yazılım ve sıkıştırma oranı ile.aksine çok çeşitli modifiye firması vtec sistemine sahip motorlar için egzantrik üretmektedirlerdir. toda,spoon,jun,skunk2,rocketmotorsports,crower,bri ancrower, buddyclub vs diye sayı arttırılabilir.

    http://www.ek9.org/forum/resource-ar...s-engines.html
    Fakat tr de dikkatli incelendiğinde honda vtec sistemli araçların yüklendiğinde dereceliye başvurmadıklarını görebiliyoruz. Yada şuan istanbulda kaç tane dereceli vti yada typer görebiliyoruz ? Fakat diğer yüklemeyi tercih eden atmosferik spor hothatch ler için neredeyse ilk araştırılan parça egzantrik oluyor. Ben bunu vtec sistemiyle alakalı buluyorum. Zaten lopları performansa yönelik bir dereceli üzerinde geliyor bunun üzerine fazla bir beklenti sağlanan dereceli egzantrik çıkaramıyorlar diye tahmin ediyorum. Mesela şuan typer da bi kpro mu yoksa derecelimi daha yüksek güç için tercih edilir dense cevabı açık ve nettir. Ama pug reno v.s gibi hothatch ler için bu durum tam tersinedir.

  10. #10
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı CliOkaN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Fakat tr de dikkatli incelendiğinde honda vtec sistemli araçların yüklendiğinde dereceliye başvurmadıklarını görebiliyoruz. Yada şuan istanbulda kaç tane dereceli vti yada typer görebiliyoruz ? Fakat diğer yüklemeyi tercih eden atmosferik spor hothatch ler için neredeyse ilk araştırılan parça egzantrik oluyor. Ben bunu vtec sistemiyle alakalı buluyorum. Zaten lopları performansa yönelik bir dereceli üzerinde geliyor bunun üzerine fazla bir beklenti sağlanan dereceli egzantrik çıkaramıyorlar diye tahmin ediyorum. Mesela şuan typer da bi kpro mu yoksa derecelimi daha yüksek güç için tercih edilir dense cevabı açık ve nettir. Ama pug reno v.s gibi hothatch ler için bu durum tam tersinedir.
    sen pek dikkatli incelememişsin. az daha incele.
    Failure is not an option.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •