nokta ....
Printable View
nokta ....
Kursad kk yi surdugun gibi s2k yi sursen de bir gorsek s2k ne kadar dayanikli ama tavsiye etmiyorum ben acikcasi;) ki senin agzindan "arkadas bu sti ne bicim araba ben kirmak icin ugrasiyorum kirilmiyor" dedigini cok net hatirliyorum hatta ben kiramadiysam bu zikkimi kimse kiramaz dediginide net hatirliyorum.
Zaten CL500 ün yaratılış amacı o:)
Hocam pek konuyla ilgili olmayacak ama mercedeslerin çoğu 250 ya da 260da limitörre girmiyor.Tamamen stock 2009 cls500 ve 2006 s600de 280lere kadar çıktığımızı bilirim.Cls 270lerde de kesmiş olabilir ama inanın limitörün iptaliyle bu iki araçta da çok şey değişir.
limitör iptaliyle tabi cıkılır bızde 745li var idrive dan 300 yaptım lımıtı 280 e cıktıgımızı hatırlıyorum sorunsuz
Sanırım kendimi anlatamadım tam olarak; limitör iptali yapılmamış cls500 ile 270leri gördük. Mercedes türk e de bu soruyu yöneltebilirsiniz dergilerde de zaman zaman bu limitörlerin bazen hiç olmadığı bazende 260sonları gibi kestiği yazılmaktadır.Bunu kesin olarak deneyecekseniz bence mercedeste gözleriniz önünde 250de kestiğine emin olun.
arabadan arabaya değişir
-ki sonunda kırılmıştı kk ;)
-ayrıca kırılmaya dayanıklı olanın şanz. olduğunda mutabık olduğumuzu zannediyorum;)
-bahsedilen yol üzerinde sti ın nereden ne benzin alacağı çölde su aramak gibi bişey olur diye düşünüyorum;)
-kesiciye sokmaktan, soğuk motora basmaktan ne kadar kaçındığımı bilirsin, bunun dışında basarken kırılacaksa zaten .......derim yani:)
-kk yi sürdüğüm gibi değilde turbo type r ı sürdüğüm gibi sti larımda dahil hiç bir arabamı süremedim açıkcası. 50 derece sıcakdagüneşin altında ne water spray ne water veya met veya nos veya co2 injection olmadan allah ne verdiyse :heyoo:
konunun s2k la ne alakası var korhancım:icon_wack
ayrıca aşırı performansa yönelik olarak turbolanmış sti evo vs... gibi arabalarla uzun yol performansını, hangi yüksek hacimli atmosferik motorlu araçla karşılaştırırsak karşılaştıralım sonuç değişmez -ki bahsettiğimiz araç mercedes yani... birisi devir bile çevirmeyecek bu kadar açık
............
Sizin devriniz top iken karşı arabanın deviri gülünç olucağından mercedes rahat gider siz kesinlikle sıkıntı yaşarsınız derim.Çünkü bu 30 km değil 300 km...
Bence hiçbirşey olmaz..
mesajlari gormemistim yeni gordum, cogu markanin araclari umuldugu gibi saglam degil, yuksek sikistirmali bir atmosferik arabanin benzin seciciligi ve oktan ihtiyaci dusuk sikistirmali turbo bir arabadan daha fazladir.
konu sti,k20 mevzu degil hatta s2k hic alakasiz, ben o mesaji sti ile ilgili mesajin akabinde attim biraderim.
ben istenilen her cl,clk vs tarzindaki aracla ankaradan tekirdaga kadar gazlarim iste aydinlanir, bu konu zaten denendi cemil jp sti ornegi var 1.45 istanbul durmadan 1.52 ankara 880 km tapagaz hic sisme vs olmadi arabada,
biz zn gibi bir arabayla tapa gaz hic cekmeden kac here izmite gittik yasinle konusmussundur sende mutlaka,
kk kirildi evet dogru ama o benzini hangi arabaya koyarsan koy kirilirdi, cunku 02 sti in oem forged pistonlarinin dayanmayip eridigi isiya hicbir arabanin hicbir pistonu dayanamaz;)
oem blok dayi sti ilede antalya, istanbul,izmit gibi bir suru yere defalarca tapagaz gittik hicbir sikinti olmadi fakat kastamonuya giderken abuk subuk bir benzinlikten yolda benzin almak zorunda kaldik ve simtek ecunun knock warning ozelligi olmasa o motoruda kirardik cunku birak tapa gazi, turbo 0.1 bar basinc bastiginda bile araba knock goruyordu, knock olayi aracin mekanik butun aksamlarindan bagimsiz tamamen yakitin yanma ve sonumlenme dereceleri ile alakalidir, yani detenasyon dayanakliligi yuksek sti motoru veya annemin 206si hic farketmez o konuda;) sadece malzemelerin ozelligi onemlidir, belki annemin 1.4 206 sinin pistonunun eridigi yerde sti pistonu erimez isterse 500-600 hp olsun;)
........... ;)
uzun yol olmasada bmi'nin buna benzer testleri var . + 40 derecelerde tsukuba'da 20ser dadikalik pist yarisi gibi , hatirladigim fabrikalarin degilde kendilerinin belirledigi bir yag ve su sicakligina defi link meter ile warning koyarak gazliyorlardi .
linkleri youtubedan aratabilirsiniz .
zaman ayirip izlemek isteyenler varsa buldum birini .
http://www.youtube.com/watch?v=ZBGaqLQBnUM
biliyorum bunu.hatta evo bi sene yanar döner olurken bi sene kazanıyor falan:Dbencede güzel benzin ve iyi ayarlı bi modifiyeli araçla hiç bişey olmaz.ondaki motorda bundaki balonmu hemen şişsin.
rx8 gibi bir aracın motoru bile testte nasıl dikkat edin:)yağ sıcaklığı alıp başını giderse zaten hararet,yatak sarma,conta yakma.. herşey olur her marka motorda.
s2000 bile 9200 çevirirken 7000-8000li devirlerde mercedesein 4-5000de olduğu bi tansiyonda ilerleyecektir.bi sıkımlık kurşun değilki bu,en başından beri motor karakteristiğine göre hesabı kitabı yapılan şeyler:)
musti izlememistim bunu eyvallah, benim anlatmaya calistigim seyi nipponlar zaten anlatmis;)
atlanmamasi gereken bi nokta var yalniz videoda , izlerken lan hemende isinmis yagi suyu denmesin , cunku videodaki yag ve sicaklik degerleri araclarin fabrikasyon limitleri degil , tamamen bmi'in kendi belirledigi bir limit .
aslinda cidden sti ve mb boyle birsey denicekse , yag ve su saati takin yol boyu videoya cekin cok guzel gercek manada kiyas olur , videoda plakalik yada ruzgarina girmemenin bile nasil etki ettgini gordukten sonra degisen rakim seviyesi araclari nasil etkiler , ne gibi dereceler cikartir ilginc olur diye dusunuyorum .
konuyla alakalımıdır bilmiyorum ama bundan önceki aracımLa (c3 hdi) üç hatfada , bazen ayda bir yaptığım ankara-istanbul gidiş gelişleri esnasında dipgaz gidip gelmemle alakalı sorun oluştuğu düşüncesindeyim.Çünkü normalde 50 000 - 60 000 de hiçbir sorun yokken şehirlerarasıı gidiş gelişlerden sonra; bakımları hiç aksatılmayan , şehiriçi normal kullanılan aracımız 75-80 000 km civarlarında üfür üfür üflüyodu yağ çubuğundan.Motora yönelik olumsuz tek davranışım buydu.Tabi kaliteli araçlarda bu durum ne olur bilmem ama küçük motorlu bi araç için böyle bi sonuç oluştu
küçük hacimli,turbolu,dizel araçta işte bu yağ ve su gibi parametreler ve mazot kalitesiyle ilgili olarak göstergede anormallik gözükmesede zarar vermiş olabilirsiniz.
aksine bazı araçlardada uzun yol yapıp tapa gaz gitmek daha bi canlılık getiriyor.bizim bayandan aldığımız bi laguna vardı 115lik.190ları geçemezken antalya,izmir,ankara,istanbul dolaştıktan sonra zonguldak yolunda 220lere gelmeye başladı.aynı şekilde mazdada kadranda 180i geçemezken 200leri geçmeye başladı 20,000 km yüksek tempoda kullanınca
soru bı kere yanlıs. 260km gıtmek ıcın subaruda tam gaz gıdersın cl500de cruıse a alırsın. subaruda cıft el surersın cl500 de tek el.
subaruda daha dıkkatlı gıdersın eger araca bısı olmazsa sag slaım varırsın Allah ın ıznı ıle. dıerı ıle rahatlıgın vermıs oldugu mayhoslukla uyuyabılırsın ve olebılırsın. ee mercedes te bu yuzden var sen olme dıe. kaz yaparsan sag cıkabılırsın ama subaruda %90 geberır gıdersın.(ıstısnalar harıc tabı mevlanın yazdıgı yazıyıda kımse bozamaz nefes bıttımı olursun)
subaruda tam gaz gıdersın tbı ısılarını kontol eder tekrar oturursun bırakaır tekrar oturursun. ben honda cıvıc ıle ankaraya full gaz geldım. ama eskıden b20 varken basıodum 10 dkaıka dınlendırıyordum. onemlı olan bılınclı bır sekılde gazlamak. yoksa bunun mercedes ı bmw sı japonu yok hepsı gıder. 260km sabıt hız 30 dakıka gıden aracın bır yerlerınde mutlaka bır hasarlar meydana gelır. bu ortaya cıkmasa bıle daha ılerıkı km lerde sorunlar cıkarabılır. nıe oldu bu sorun dıe sordugunda 30 dakıkalık yuksek surat gıtmenın bedelı belkı aklına bıle gelmez. ama mutlaka o gunun hasarı bır gun cıkar :)
yolda illa kamyon cikar sende 80 den 260 a kadar baya bir boy atarsin sonucta sissede araban cigerleri merso ismarlar:)
hacım yazdıklarına altı çizili kısımlar hariç katılıyorum. sti dacidden sağlam bir araba. hatta hayret ettirecek derecede sağlam. benim bug eye sti la 2 elektrik direği, 6 tane beton atatürk orman çiftliği direği devirdikten ve bir pug 406 yı ortadan ikiye ayırıp tarlaya savrulduktan sonra eğer gazlasam o tarladan çıkıp yoluma devam ederdim. herşey bir yana takdiri ilahi tabiki herşey ama kul da gerçekten işini iyi yapmış.
tamamen yaniliyorsun minik biraderim, subaru her yilin kosullarina gore en saglam sasiyi kullanan arabalardan biridir. gc8 sasileri simdikilere gore sayif ama o yillarin butun seri uretim arabalarinin en ust siniflarinin saglamligindadir. Subarunun hatta en buyuk ozelligi en saglam japon arabasi olmasidir, kasasi ve sasisiyle. Sasisinde 5kat sac kullanmaya baslayan ilk japon markasidir hatta. Ayni yillarin araclari arasinda kiyaslama yaparsan misal bir 98 civic, 98 bmi ve 98 gc8 bunlarin icinde en saglam olani sasisiyle gc8 dir emin ol. heleki konu yeni kasalara gelirse kesinlikle emin ol ki almanlarin en yuksek siniflari olmadigi surece hicbiri ne saglamlikta ne saside subaru modelleri ile yarisamaz. Egriye egri dogruya dogru. Cogu aracta kullanilanin aksine Subaru misal impreza icin 1.6 modelinde hangi kasayi kullaniyorsa en yuksek sinif sti dada ayni sasiyi kullanir. Subaruya gordugum ilk zayif diyen sensin ki 3,5 tane gordugum kazada subaru sasisinine hayran oldum bir otomobilci olarak;)
bir konuda haklsisin eger araba kisa mesafeye gore hazirlandiysa o arabayla cok uzun sure tam gaz gidemezsin, fakat ben diyorimki biz imprezalar ile defalarca tam gaz yol gittik hatta zn ile bile gittik ve sikinti yasamadik. Tabiki 2.6 bar basarak ankara istanbul gidemezsin ki zaten seri uretim bir ferrari bile 450 460 hpde sinirlanmis niye cunku guc isidir, bizim yaptigimiz kinetik enerjiyi mekanik enerjiye cevirmek ve eger urettigin fazla isiyi mekanik sonumlenme ile yola aktaramazsan veya kisacasi mekanik guce ceviremezsen (aerodinamik sinirlar, akiskan limitleri vs) o isi senin yagina, suyuna yani sogutma sistemine gececek ve sana sorun cikaracaktir. Kisaca 2.6 bar gidemezsin fakat 260-280 km seni tam gaz goturmek icin eger 1.2 bar yeterli geliyorsa o basincla sorunsuz gidersin;)
Kusrad in kaza yerini resimlerine bakiyorum, kazayi anlatiyor ve kazanin hemen ustune giden bir arkadas olay mahallini anlatiyor, en sonunda meraktan dayanamayip aksam yolumu uzatip kaza yerine baktim. obur gun kursad ile ya bu kazayi bu arabami yapti hakkaten falan diye detayli bir sekilde inceledik ve cidden sok olmustuk. Araba sagdan soldan onden heryerden hasarliydi o sekildede satildi. Sol on saside biraz egiklik vardi alan arkadasta kaportaci idi, arabanin sasisini duzeltmek icin robota baglamis, robotun cani cikmis duzeltene kadar aksam oda geldi ya kardesim bu ne bicim sase aksama kadar bmw mercedes yapiyorum onlari kolayca acarim bunu azicik gerdirene kadar robotun motorunu yaktim dedi. Kursad da bilir bu mevzuyu;)
değiştir son vites dişlisini max devir gitmezsın. sıkıntıda olmaz çok :D
Bende aracımı almaya kürşatın arabasını gördükten sonra karar verdim o ana kadar şiddetli bi şekilde karşı çıkan eşim aracı gördüğü o andan sonra başımın etini yedi mutlaka alalım diye ve aldık kesinlikle çok sağlam gözümle gördüm