User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
27 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: 5w-40 Hakkında

  1. #1

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    ist
    Mesaj
    1.487
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    5w-40 Hakkında

    Şu An Aracımda 10w60 Mobil1 Kullanıyorum Sekmanlarım vs Motor Durumum Gayet Sağlıklı 1gr Eksiltmiyorum Allah'a Şükür Ama Sogukken Zarar Verıyor Dıye Dusunuyorum Çok Konu Açıldı Bu Konuda Biliyorum Ama Net Ve Çoğunluklu Bir Yoruma Ulaşamadım
    Şimdi Castrol Edge 5w-40 Düşünüyorum Hem Sıcakta Hem Soğukta Korumak İçin Motorumu

    ***** Vtecler'in Dünyası Yağ Ve Çok Devir Çeviren Araçlar Yağın Önemi Çok Büyük...
    Unutmadan Araçta Herhangi Bir Modifiye Yok Motorda

    Ezberden Değilde Yağlar İle Bilgisi Olan Arkadaşlar Yorum Yaparsa Sevinirim Ben Yağ Sitelerine Girdim Ama Orda Net Bilgiler Öğrenemedim Siz Ne Dersiniz Motor Kondusyonu Gayet İyi Bir Vti İçin YAĞ YAKMAYIP Max Koruma Ve Performans Olarak

    Şimdiden Yorumlarınız İçin Teşekkür Ederim Lütfen Bu Foruma Yakışır Biçimde Beni Aydınlatırsanız Sevinirim Ezberden 10w60 Kullan Yazmayın Kimse Alınmasın Bu Konuda Bilgiye Açım

  2. #2
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracınız standardsa niye 10-60 kullanıyorsunuz ki? Hani atmosferik-tc-sc fark etmeksizin yüklü olur da, ok derim. İstediğiniz kadar gazlayın, bakımları aksatmadığınız sürece tehlike yaratacak boyutta yağ ısısı yükselmemeli stock motorda (istisnai durumlar haricinde). Kısaca -bence- 10-60 kullanmanıza zaten gerek yok, verdiğiniz paraya yazık.

    Spesifik olarak 10-60 mevzusuna gelirsek (aracın için gerekli olup olmadığını bir yana bırakıyorum), İstanbul koşulları için azıcık soğuk problem yaratmaz diye biliyorum. Teorik olarak (viskozite tablosuna bakarak konuşuyorum) 10w60 soğuk havada -20 ile sıcakta bilmemkaç dereceye kadar kullanılabilinir diyor. Haliyle İstanbul şartlarında -20 derece pek görülmediği için problem yaratmaz.



    Ama dediğim gibi, 10-60 bence gereksiz. Vtec için Mobil 1 0-40 oluyor mu bilmiyorum (daha iyi bilenler cevaplar hatam varsa), onu önerebilirim.

    Bu arada, 40.000 km Edge 5w40 kullanmıştım, güzel yağdır. En azından bana göre dünyanın en moktan yağı olan 10-40 magnatecten sonra ilaç gibi gelmişti.

  3. #3

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    ist
    Mesaj
    1.487
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Allah Razı Olsun Vallahi Bi Sen Yazmışın Tek Bir Şey Daha Sorayım 5w40 Çokmu Incedır?

    Mobil 10w60'tan Sonra Bernerın Motor Temızleyıcılerı Var Onlardan Kullanıyımmı Yenı Yagdan Daha Cok Verım Almak Icın ?

  4. #4
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Xenomorph Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Allah Razı Olsun Vallahi Bi Sen Yazmışın Tek Bir Şey Daha Sorayım 5w40 Çokmu Incedır?

    Mobil 10w60'tan Sonra Bernerın Motor Temızleyıcılerı Var Onlardan Kullanıyımmı Yenı Yagdan Daha Cok Verım Almak Icın ?
    Estağfurullah

    Bence normal viskozitede bir yağ 5w40, 10w60'ın kalın bir yağ olduğunu düşünürsek 5w40 a ince demek subjektif kaçar kesinlikle

    Katkı kesinlikle önermem, zaten çoğu yağ firmaları da paketlerinin arkasında "Herhangi bir katkı ile kullanım yağın bileşenlerini bozacağından kesinlikle önerilmemektedir" gibi uyarılar yazıyor. Katkıya vereceğiniz ekstra para yerine, 10.000 km (misaldir) olan yağ değişim periyodunu 7.500'e (yine belirteyim rakam misaldir) indirmeniz çok daha "garanti" bir yol olacaktır.

    Tabi bu benim kişisel fikrimdir.

  5. #5
    sword - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    49
    Şehir
    İstanbul Üsküdar
    Mesaj
    4.543
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motul 5-40 mobıl 0-40 castrol 5-40 sırası seklınde benım tercıhlerım.

  6. #6
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sword Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    motul 5-40 mobıl 0-40 castrol 5-40 sırası seklınde benım tercıhlerım.
    Motul'u denemedim o sebepten yorum yapmayayım ama,

    Mobil 1 0w-40 kullandıklarım arasında tartışmasız en iyi yağ.

    Edge 5w-40'a her türlü tercih ederim. Hele ki performans odaklı bir araç kullanıyorsam.

  7. #7
    overblack - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    honda16.com
    Mesaj
    2.248
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    komançero garage

  8. #8

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    ist
    Mesaj
    1.487
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Estağfurullah

    Bence normal viskozitede bir yağ 5w40, 10w60'ın kalın bir yağ olduğunu düşünürsek 5w40 a ince demek subjektif kaçar kesinlikle

    Katkı kesinlikle önermem, zaten çoğu yağ firmaları da paketlerinin arkasında "Herhangi bir katkı ile kullanım yağın bileşenlerini bozacağından kesinlikle önerilmemektedir" gibi uyarılar yazıyor. Katkıya vereceğiniz ekstra para yerine, 10.000 km (misaldir) olan yağ değişim periyodunu 7.500'e (yine belirteyim rakam misaldir) indirmeniz çok daha "garanti" bir yol olacaktır.

    Tabi bu benim kişisel fikrimdir.
    yok katkı degıl yanlıs anladınız bu motora yağ değiştirmeden önce eski yağın içine boşaltılan katkılardan temizlik aracı gibi bişey

  9. #9

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    ist
    Mesaj
    1.487
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı overblack Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki

  10. #10
    imparatoR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    631
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    En azından bana göre dünyanın en moktan yağı olan 10-40 magnatecten sonra ilaç gibi gelmişti.

    moktan yağdan kullanıyorum yaww

    açarmısın biraz bunu ;teorik bilgim yok.

    genelde bu kullanılıyo etrafımda..

  11. #11
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 54th540 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    En azından bana göre dünyanın en moktan yağı olan 10-40 magnatecten sonra ilaç gibi gelmişti.

    moktan yağdan kullanıyorum yaww

    açarmısın biraz bunu ;teorik bilgim yok.

    genelde bu kullanılıyo etrafımda..
    Teknik olarak sadece diyebilirim ki, yarı sentetik yağların büyük bir oranı mineral yağlardan, mineral yağların da büyük bir kısmı organik ürünlerden (karpuz kavun çer çöp fazlalıkları-atıkları) gibi şeylerden üretildiği için, tam-sentetik yağların da laboratuar ortamında üretildiğini ve her türlü şarta çok daha dayanıklı olduğundan ötürü, tabi ki tam-sentetik yağ daha iyidir (bana göre).

    Ama ben sadece standart kullanıcı olarak söyleyebilirim kendi tecrübelerimi.

    Maksimum gittiği km 7.000 civarı, ardından acayip güç düşüyor ve tüketim yükseliyordu (kullandığım araç Honda Jazz'dı bu arada 2004 model). 10.000 km de bir yağ değiştiren biri olarak, son 3.000 km yi gerçekten küfrederek geçiriyordum (zaten yürümeyen araba, son 3.000 km civarı artık çekilmez hale geliyordu). 5.000 km de bir hava filtresini temizlerim ben, bununla da alakası yok. Zaten performans odaklı değilde, f/p odaklı bir yağ, zaten fiyatı da çok uygun.

    Yakıt tüketimi bakımından pek bir şey fark etmemişti 5w40 edge'ye geçtiğimde, ama en azından artık 10.000 km boyunca lineer bir performans ve yakıt tüketimi grafiği alabiliyordum.

    Kısaca bir anımı anlatayım..

    Sanırım 54.000 km deydi o zaman, kafa dengi 2000 model A160 bulmuştum. 40-140 denememizde 10-40 magnatec varken değil kafa çıkarmak, 110'a kadar sadece tutunabiliyordum, 110'a kadar 2 boy ayırıyor, ardından 110'dan sonra 140'a kadar daha da açıyordu arayı. (baya bildiğin saplıyordu yani)

    60.000 km de edge koydum 5-40, sonra arkadaşta bakımını yaptırınca hadi gel deneyelim dedik. 40'dan başladığımızda ben 120'ye kadar takriben 1.5-2 boy kadar öndeydim, sonradan hacmin getirdiği avantaj sayesinde ancak 140'da beni yakalayabildi.

    Bende arkadaşımda aradaki farka inanamamıştık, arkadaşımı ikna etmek için baya zorlandım arabaya bir şey yapmadığıma dair

    Denemelerle uğraşmaktan, kendimizi Adapazarında bulduk pazar sabahı

    Tabi bu denemelerin hiç bir genel-geçer olma durumu yok, çünkü yarı-sentetik yağ ile tam-sentetik yağ arasındaki teknik farklılıklar haricinde herhangi bir teknik dayanak yok. Bu benim tecrübemdir ve sadece bana göre durum böyledir. Bir başkası "hayır yanlış söylüyorsun" dese saygı duyarım.

  12. #12
    imparatoR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    631
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sapancada bi kahvaltı sonra

    2 gün önce 10-40 koydum yağcımda dene diye ısrar etti yarım saat gittim geldim 10-40 devam ediim dedim .
    aracı aldıgımdan beri başka yağ koymadım.
    çok kafama takılıo edge denicem bu sölediklerinden sonra teşekkürler..

  13. #13

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    ist
    Mesaj
    1.487
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    koca sitede 3 kişi varmış demek bilen teşekkürler ilgi alaka için

  14. #14
    MeRtCaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    11.583
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    81 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benım arabam atmosferıkken mobıl 10-40 super s kullanıyorum yaklasık 5000 km de bır degıstıyordum yagı
    bende 10 40 kullanabılırsın
    10 60 senın aracın ıcın hem grkesız pahalı olur.ama yagını ınceltıgın taktıtırde bıraz yag eksıltmen olabılır buda normaldır.

  15. #15
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşlar zaten gerekli bilgiyi yazmışlar geri kalanı zaten diğer konularda da olduğu gibi kişisel tercihe de yönelik olduğu için, çok net bir sonuç çıkartmak zor, araca, km'ye, kullanıma v.b. herşeye göre değişiyor bildiğiniz üzere..
    Alıntı Xenomorph Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    koca sitede 3 kişi varmış demek bilen teşekkürler ilgi alaka için
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  16. #16
    106arts - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    1.870
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben 106 xs 1.6 için hangı yağı kullanmalıyım arkadaslar bılmıyorum
    10-40 mı_?

  17. #17
    Cimmeria - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    London
    Mesaj
    3.478
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yetkili servisler 10-40 koyuyarlar fitenkslere...

  18. #18
    R.I.P - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    09-77
    Mesaj
    2.984
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    viskozite-sıcaklık değerlerine bakarsak hergün kullanılan özelliklede kısa mesafe kullanılan bir araca 10w-40 yerine 5w-40 kullanmak mantıklı olabilir.yoksa arada bir kullanılan ondada sıkıştırılan motora 10w-60 daha uygun olur.ama markası veya viskozite değerleri ne olursa olsun tam sentetik olmalı derim ben.

  19. #19

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    ist
    Mesaj
    1.487
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hergün okula gidip geliyorum atıyorum mesela 40km yol yapıosam 3km vtec açık gezıyorumdur 5w40 koyucam buyuk ıthımalle artık tatıl gunlerı komple yatıor çok nadir cumartesi falan 20 km cıvarı gazlanıyor geri kalan yine 3500 5000 devir arası soft

    servise bakmayın ya toyota'da 1.4 d4d aurıse 10w40 koyuor anlamıorum soruorum budur bızım koydugumuz yag dıyor garantı bıtmesın dıye bırsey demıorum bende :S

    peki bu Berner'in Yağ Değişiminden Önceki Katılan Motor Temizleyici Sıvısına Ne Diyorsunuz?

    Eski Yağa Koyuoruz 15 Dk Çalıştırıoruz Sonra Boşaltıp Yeni Yağımızı Koyuoruz

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •